VW joutuu kutsumaan kaikki ko. TDI:t vuosilta 2008-2015 korjattavaksi huijauksen takia. Korjauksessa moottorin ohjelmointi muutetaan täyttämään päästönormit myös normaalin ajon aikana. Tämä taasen aiheuttaa keskimääräiseen polttoaineen kulutukseen keskimäärin noin 1,5 l/100km lisäyksen! (Vaihteluväli 1 - 2,5 l/100km mallista ja ajoprofiilista riippuen)
Tämä polttoaineenkulutuksen voimakas lisääntyminen aiheuttaa jatkossa auton jälleenmyyntiarvoon voimakkaan laskun!
Verottaja tuskin kuitenkaan lähettää enää lisälaskua omistajille?
ELI NYT NOPEA VOITTAA ENITEN!
HUOM! Myykää VW:t äkkiä!
83
253
Vastaukset
- epätoi-tietoinen
Tuon kulutuksen lisääntymisen tiedän. (huijaushan juuri tehtiin jotta polttoaineen kulutus olisi pienempi) Mutta mistä sait nuo arvot?
- Yksi_esimerkki
tosin pienemmästä mallista mutta...
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1438825041726.html
- Peelottaja
Onpas fiksu aloittaja. Harvemmin tapaa tuollaista pajunköyttä. Miksi ne autot pitäisi koodata enemmän kuluttavaksi = enemmän saastuttava? Vai tarkoittaako aloittaja sitä että kulutus nousee koska tehot putoavat jolloin kaasukoipi on raskaampi?
- KukaMaksaa
No miksikähän tuo huijaus on alunperin tehty? Juuri niin...
- Nsnsnksn
Ei käy kateeks niitä jotka odottaa uutta volkkaria täl hetkellä..ja vielä dieseliä..saakohan kaupan purkaa??
- Bastrado
Yhdysvalloissako asut? Ei koske Euroopassa myytäviä autoja.
- hgrth
Ai Yhdysvalloissako on myyty 11 miljoonaa diesel Volkkaria? Siellähän ei dieselillä kulje juuri muut kun raskas liikenne. Kyllä se vaa koskee Eurooppaakin!
- hjkv
Bastrado kirjoitti:
Yhdysvalloissako asut? Ei koske Euroopassa myytäviä autoja.
Kyllä vaan koskee!
http://tekniikanmaailma.fi/autot/volkswagenin-paastoskandaali-paisuu-miljooniin-autoihin/ - rauhallisesti
Jos "huijauksessa" on kyse siitä (kuten kuulin), että testitilanteen tunnistettuaan Boschin valmistama polttoaineensyötön ohjauslaite ohjaa jättämään osan dieselistä syöttämättä, jotta typpioksidien ja pienhiukkasten määrä jää ajotilannetta vähäisemmäksi, ei luulisi asiasta olevan haittaa kuin punavihreille maailmanparantajille. VW:t ovat edelleen hyviä autoja. Ne, jotka eivät niistä pidä, ajakoot onnellisina muilla merkeillä.
- Moottorinohjauksesta
Avainsana BOSCH saattaa osoittautua tärkeäksi. Maailman suurin moottoriohjauslaitteistojen ja ECU:jen valmistaja. Ja löytyy ainakin kaikista sakemannien autoista. Eli kun tuo todistetusti mahdollistaa myös tämäntyyppisen huijauksen - moniko autovalmistaja EI käytä tätä hyväkseen? Varmaan BOSCH on ainakin avustanut Volkkaria tässä tapauksessa ja huijauksen koko laajuus repii autonvalmistajien lisäksi myös autoelektroniikan valmistajia. VW on vasta jäävuoren huippu. Ainakin diesel-henkilöautot merkistä riippumatta kärsii myynnistä, kun etu bensa-autoihin menetetään NOx-poistojärjestelmän aiheuttaman kulutuslisäyksen takia. Jostain luin vieläpä, että tuo ureajärjestelmä kustantaa 5...8 kilotaalaa, referenssinä Mersu ja BMW.
Eihän tuossa kokonaisuudessa ole enää mitään järkeä. Ja täällä Suomessa saa talvella vielä palella kun ei hukkalämpöä riitä edes kabiinin lämmittämiseen vaan tarvitaan lisälämmitysvastuksia. Jotka nekin - yllätys yllätys - lopulta lisäävät tietenkin dieselin kulutusta. - Vituttaako_noVituttaa
rauhallisesti kirjoitti:
Jos "huijauksessa" on kyse siitä (kuten kuulin), että testitilanteen tunnistettuaan Boschin valmistama polttoaineensyötön ohjauslaite ohjaa jättämään osan dieselistä syöttämättä, jotta typpioksidien ja pienhiukkasten määrä jää ajotilannetta vähäisemmäksi, ei luulisi asiasta olevan haittaa kuin punavihreille maailmanparantajille. VW:t ovat edelleen hyviä autoja. Ne, jotka eivät niistä pidä, ajakoot onnellisina muilla merkeillä.
Boshin valmistama... kyllä... toinen saksalainen huijari tässä jutussa. Mutta, volkkarin koneeseen räätälöity... eli sen päähuijarin tuotteeseen.
- Tiedote
Skandaalissa on kyse NoX eli typen oksidien päästöistä, eli ei siis Co2 eli hiilidioksidipäästöistä. Kun kulutusta yritetään saada pienemmäksi ongelmana on juuri noiden NoX päästöjen suurentuminen. Uusissa moottoreissa typen oksideja pelkistetään vedeksi ja hiilidioksidiksi ruiskuttamalla pakosarjaan ureaa. Urealaitteiston asennus 11 miljoonaan autoon jälkikäteen merkitsisi kuitenkin VW-konsernille niin suuria kustannuksia, että se tarkoittaisi konkurssia. Jäljelle jää siis vain moottorinohjausyksikön ohjelmoinnin päivittäminen, joka aiheuttaa tuon kulutuksen voimakkaan kasvun.
- Tiedote
Lisään vielä että moottori toimii siis päästöjen mittaustilassa, jossa se oli aiemmin vain konepellin ollessa auki, nyt aina ajon aikana. NoX päästöt ovat silloin kurissa mutta kulutus ja Co2 päästöt lisääntyvät voimakkaasti.
40% romahdus pörssikurssiin ei ole tullut aiheettomasti, vaan asian vakavuus on suursijoittajien tiedossa. - SuoraanSuolesta
Tämä "konepelti auki" -juttu lienee keksitty. Missään muualla kuin suolipalstalla ei asiasta ole kerrottu. Tuosta Volkkari olisi varmuudella jäänyt kiinni jo alussa kun softalla voidaan kyllä muutenkin erottaa paikallaan olevan auton testitilanne liikenteestä. Vai määritteleekö standardi että mittauksessa pidetään konepelti auki kun varsinaisissa päästömittauksissa valmistajat jopa teippaa autosta kaikki raot umpeen kulutuksen minimoimiseksi ;-)
- ECM_tietää
Olet oikeassa. "According to the EPA, "the position of the steering wheel, vehicle speed, the duration of the engine's operation, and barometric pressure" -- all very specific indicators of an emissions test -- acted as the activation switch for the "defeat device"
Tässä selostus miten huijaus oikeasti toimi:
http://www.computerworld.com/article/2986355/telematics/epa-details-how-vw-software-thwarted-emission-tests.html - suolesta_tosiaan
SuoraanSuolesta kirjoitti:
Tämä "konepelti auki" -juttu lienee keksitty. Missään muualla kuin suolipalstalla ei asiasta ole kerrottu. Tuosta Volkkari olisi varmuudella jäänyt kiinni jo alussa kun softalla voidaan kyllä muutenkin erottaa paikallaan olevan auton testitilanne liikenteestä. Vai määritteleekö standardi että mittauksessa pidetään konepelti auki kun varsinaisissa päästömittauksissa valmistajat jopa teippaa autosta kaikki raot umpeen kulutuksen minimoimiseksi ;-)
Paljonko teippiviritys auttaa, kun päästämittaus tehdään dynamometrissä?
- Kemiläinen86
Eikös tässä vielä tämä huijausohjelma toiminut sinänsä sillä tavalla, että kun konepelti oli ylhäällä niin ohjelma tunnisti, että nyt on pakokaasutesti menossa??
- s...tana
No vi..u! Voihan sen auton jättää päivittämättä!
- ghbkog
Ehkä nyt ei kannta myydä. Jos voisi nostaa jotain joukko kannetta?
- Hyväksykäänytosiasia
Päivittää tai ei vw se on silti. Sorry, mutta sontaläjää vaikea myydä kun se ei ole edes hevosen:)
- Tiedote
Vielä lisäyksenä, että VW käyttää samoja osia konsernin kaikissa "halpa"-merkeissä. Eli se mitä kirjoitin koskee VW:n ja Audin lisäksi myös Skodaa ja Seatia.
- 4200eur
Mikäli autoa ei päivitetä tehtaan ohjelman mukaan jolloin kulutus kasvaa ja tehot putoavat niin silloin autoa ei saa katsastettua. Kiitos trafin tiedostojen joista näkyy tekemättömästä kampanjat!
- exVWmies
Mistä päättelet ettei verottaja lähettäisi lisälaskua? Päästöthän kasvavat ilmoitetusta ja valtio on rahapulassa! Korotettiinhan sakkojakin!
Toivotan kuitenkin kaikkea hyvää ja onnea teille jotka nyt omistatte Volkkarin?- Peelottaja
Hohhoo! Onpas tämä oikea todellinen propagandapalsta. Yksi on tekemässä autoista vieläkin enemmän saastuttavia ja toinen on laskuttamssa suuryrityksen mokat asiakkailla. Se on sitä jo laajemminkin tutuksi tullutta talkootoimintaa vai? No, Suomi juuri sellainen maa jossa tämäkin aivottomuus menee varmassti läpi. VW konkkaan ja suomipoika maksaa siitäkin osansa.
- toiniv
Kyllähän tuo nimim. tiedote aika selvästi tuossa yllä kertoo, miksi kulutus lisääntyy kun nox päästöt laitetaan kuriin. Ja miksi se ei sitten vaikuttaisi jälleenmyyntiarvoon? Asia tulee varmasti yleiseen tietoon. En minä ainakaan enää maksaisi samaa hintaa pari litraa enemmän kuluttavasta autosta. Otsikko on kyllä turhan provosoiva aloittajalla.
- Peelottaja
toiniv kirjoitti:
Kyllähän tuo nimim. tiedote aika selvästi tuossa yllä kertoo, miksi kulutus lisääntyy kun nox päästöt laitetaan kuriin. Ja miksi se ei sitten vaikuttaisi jälleenmyyntiarvoon? Asia tulee varmasti yleiseen tietoon. En minä ainakaan enää maksaisi samaa hintaa pari litraa enemmän kuluttavasta autosta. Otsikko on kyllä turhan provosoiva aloittajalla.
No paskat niitä mihinkään säätämään lähdetä. Miksi niin pitäisi tehdä? Sehän olisi aivan järjen vastainen temppu.
- VAGympäristörikos
1.9.2015 jälkeen myyty VAG -konsernin diesel ei täytä Euro6 -standardin vaatimuksia typen oksidien osalta ja on laiton. Autoa ei olisi saanut laillisesti myydä 1.9.2015 jälkeen.
Adblue -järjestelmän lisääminen jälkikäteen lienee ainoa toimiva keino mutta nähtäväksi jää kuka sen maksaa.- oikeaMarssijärjestys
Jos joku Euro-standardi ei sovi saksalaiselle autoteollisuudelle niin standardia muutetaan. Raha puhuu ja politikot vinkuvat.
- Ettämitenkä
Löytyykö tuosta Adblue järjestelmä eli kusivesijärjestelmän aiheuttamaa ympäristö ongelmaa.........ei kai urea/vesi ammoniakkiseokset syytäminen luontoon ole ihan luontoystävällistäkään? Ja entäs nämä esim, BMW hiukkaspönttöpolttimot.....mitataanko sitä edes silloin kun se polttaa hiukkaset pihalle? Ei ne näköjään mitään järkihommia ole nämä uudet vehkeet. /70-luvun autolla pääsi jo 6l keskikulutuksella.....nyt300kg-500kg ylimäärästä painoa joka pirssissä.
- parempaaOdotellessa
Nythän puhutaan vain yhdestä moottorista ja muutaman vuoden tuotannosta. Muissa moottoreissa ei ole samaa ohjelmaa, onkohan edes muissa konsernin autoissa, aika näyttää.
Tulevaisuudessa voimme odottaa VW:ltä huipputuotteita, sillä muuhun heillä ei ole enää varaa jos haluavat autoja tehdä ja että joku niitä ostaa. - saaranjaava
Mistä kaikki tietävät noin paljon kaikesta.
Volkkariani en myy enkä merkkiä vaihda vieläkään sen verta kokeillut toyotaa, nissania, nyt subarua joka vasta kehno oli, oikea täällä mainittu halpis auto, opel mokka aika tuttu ja honda joka kiinnostaisi eniten ja fordin kuga.
Niin jos ad- blue hommiin mennään ohjelmoidaan nekin, kuten käytäntö osoittaa, pois käytöstä nekin saa, kuten hiukkasloukutkin ja meno jatkuu että aika turhaa itkua meillä täällä, californian ruuhkissa hieman eri juttu.
Ainut tosi että raha puhuu kun vaatimukset kasvaa joihin ei kukaan pysty vai uskokoo joku että muilla merkeillä on päästöjen puolesta olisi jotenkin puhtaampaa, samoilla tai melkein samoilla moottorinohjausjärjestelmillä ja ohjelmilla sekä teknisillä rakenteilla.- Ad-blue
Volkkarin omistajat voi kusta sinne tankkiinsa niin päästöt pysyy kurissa .
- Fuuscak
jenkkien hampaisiin kun joutuu syyhän on sitten itsestään kaasuttavissa autoissa tai nyt päästöissä yms. tuontiautoissa kum omat merkit ovat parhaita.
Raha puhuu ja markkinoita syövät saksalaiset ja japanialaiset merkit halutaan pois markkinoilta ja ketä muuta muka on helpompi jymäyttää kuin jenkkiä, kansalaisuus- tunnolla, onhan siellä niin pöhköjä raharikkaita että.... - ItsGoodNewsWeek
Ihan oiken päästöhuijareille !
- SanattomaksiVetää
....
- AloittajaOikeassa
VOLKKARIN OMISTAJA JOUTUU VALITSEMAAN TOISEN KAHDESTA PAHASTA, HUONOMPI SUORITUSKYKY TAI KULUTUS!
http://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/volkkarin-omistaja-joutuu-valitsemaan-toisen-kahdesta-pahasta-huonompi-suorituskyky-tai-kulutus-3487056- ghghghiu
-Mitä savolainen sanoi, kun ajoi Volkkarinsa järveen?
-Nyt ei kyllä naarata!
- jormaerä
ja taas joku ottaa toyotan esille tässäkin asiassa..vw pellet....
- oijoi
Ne ottaa TDI:n pois ja laittavat DI:n tilalle! Ja se on Lappeen rannan DI!
- Netwartti
20 heppaa putoo takaisinkutsussa, on varmaa tietoa.
- olikesäolimopo
Saiskohan sitten jo rekisteröityä mopoautoksi ..?
- Peelottaja
"VOLKKARIN OMISTAJA JOUTUU VALITSEMAAN TOISEN KAHDESTA PAHASTA, HUONOMPI SUORITUSKYKY TAI KULUTUS!"
Niin USA:ssa fitun ääliö. - Vaihdan_Passatiin
Suomessa verotus perustuu hiilidioksidipäästöihin eli ei pienintäkään huolta. Meillä vaihtuu keväällä toinenkin auto Volkkariin (Passat 2.0 TDI).
- näppärää
Luuletko idiootti että auton tyyppihyväksyntä pitää - ei varmasti. Tyyppihyväksyntä pitää TEHDÄ UUDELLLEEN JOKAISELLE VW-AUTOLLE. Ja jos ei täydy niin lastuviritykset on täysin sallittua..
- Peelottaja
näppärää kirjoitti:
Luuletko idiootti että auton tyyppihyväksyntä pitää - ei varmasti. Tyyppihyväksyntä pitää TEHDÄ UUDELLLEEN JOKAISELLE VW-AUTOLLE. Ja jos ei täydy niin lastuviritykset on täysin sallittua..
Haloo? Vaikka tyypitys pitäisikin tehdä uusiksi, ei kuluttaja voi olla siitä mitenkään vastuussa, toisin kuin lastuvirittelystä. Eli, aivan sama mitä tässä volkkarille käy, lastuvirittely on aivan oma lajinsa silti. Ja kuitenkin totuus on se, että rike on tapahtunut USA:ssa, ei täällä.
- veroalisää
Käyttövero vääjäämättä nousee kun päästöjen standardiarvot ja kulutukset muuttuvat.
- Peelottaja
Kuinka niina? Ei ne se co-tasot tässä nyt ongelma ole. Ja se on kuitenkin koko verotuksen perusta. Eniten koko juttu vaikuttaa tietysti volkkariin itseensä ja sitä kautta moniin työpaikkoihin esimerkiksi.
- kansanautoilija
Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kera kun saksalaiset huijaa. Ongelmasta toiseen käy vokkelon tie. Jakoketjuhuijaksesta päästöhuijaukseen ja niin edelleen hyväuskoisia kusetetaan
- Laarssoni
Tästä päästöjupakasta saattaa jotkut ymmärtämättömät (lähinnä naiset) saada sen käsityksen, että nämä kohun keskellä olevat Volkkarit saastuttavat ihan oikeasti kauhean paljon.
Montakohan tällaista "saastuttavaa" Volkkaria pitäisi olla yhtä aikaa käynnissä, jotta kaikentyyppisiä saastepäästöjä tulisi ilmoille yhtä paljon kuin jostain 80-luvun dieselistä?
Jälkimmäisillä kuitenkin huristellaan ihan hyvällä omallatunnolla.- Peelottaja
Muuten hyvä aivan huomio, mutta voit jättää sen sovinistisuutesi jonnekin muualle seuraavalla kerralla.
80-luvun dieselit ovat oikeasti jo aivan loppuun ajettuja, eikä niitä siksi hirveästi ole enää liikenteessä. Vanhimmat tässä mielessä merkittävät vuosimallit löytynevät 2000-luvun alkupuolelta. - kiinanvaikutusVW
Peelottaja kirjoitti:
Muuten hyvä aivan huomio, mutta voit jättää sen sovinistisuutesi jonnekin muualle seuraavalla kerralla.
80-luvun dieselit ovat oikeasti jo aivan loppuun ajettuja, eikä niitä siksi hirveästi ole enää liikenteessä. Vanhimmat tässä mielessä merkittävät vuosimallit löytynevät 2000-luvun alkupuolelta.Kohu vie huomion kalliista TSI ongelmasta.
Vaan päästöt saa vissiin laajemman huomion heti.
Kiina laittaa VW myyntikiellon niin loppu on lähellä. - vanhavalehtelija
kiinanvaikutusVW kirjoitti:
Kohu vie huomion kalliista TSI ongelmasta.
Vaan päästöt saa vissiin laajemman huomion heti.
Kiina laittaa VW myyntikiellon niin loppu on lähellä.Valmistaja,joka tietoisesti huijaa viranomaisia ja asiakkaita,ei jatkossa voi olla minkään luottamuksen arvoinen. Lisämausteena vielä kaikenlaiset TSI ja DSG- suunnittelu ja valmistusmokat,joiden maksajiksi on hyväuskoiset hölmöt valjastettu
saa ainakin jatkossa minut kiertämään ko.merkin aika kaukaa. Taisi se vanha surullisen kuuluisa Opeli olla sittenkin luotettavampi. Ahneella on paskainen loppu. - Peelottaja
Siinä olet oikeassa, että loppu saattaa olla enemmän kuin lähellä kyseisellä automerkillä. Kuka olisi uskonut esim. 10 vuotta sitten, että näinkin tosiaan voi käydä?
- Luottomenivwpeliin
Huomatkaa nyt mikä rupupulju kyseessä, tekee mahdollisimman paljon töitä saadakseen mahdollisimman paljon voittoa. Olisi laittanut energiansa kulkupeliensä tuotekehittelyyn, rehellisin keinoin, eikä miten selviäisi helpoiten tai huijaten.
- Iloinen_osakkeenomistaja
Mikäpä lienee osakeyhtiön tärkein tehtävä?
- Aikansakutakin
Iloinen_osakkeenomistaja kirjoitti:
Mikäpä lienee osakeyhtiön tärkein tehtävä?
Tärkeää myös yrittää pitää ne osakkeet korkealla, ei vai käydä siellä. Pääsivät liian äkkiä ylös, nyt tullaan alas kolisten ja korkealta.
Se on kuin laihduttaminen, saadaan painoa tippumaan äkkiä, mutta kilot palaa takaisin melko pian. Tehtävä elämänmuutos, eikä vain kasvojenkohotus.
Volkkarilla ollaan kuin vanhat jäärät jotka eivät uudistu, katso tulevaisuuteen.
- Vaumään
Nou hätä! Miksiköhän muut autotehtaat ovat hiljaa eivätkä aloita parjauskamppista?
- Peelottaja
Aivan oikein. Varmaan niiden kannattaa olla aivan hiljaksiin nyt. Ei tämä näytelmä tähän välttämättä jää.
- hahhahhahhahhahhahhah
Myötähäpeästä ja fiksuudesta tuo johtuu. Eivät ole yhtä tyhmiä, mitä tyypillinen volkkaristi on.
- jhtgfctkt
Aloittaja eli nimim. Tiedote on näyttänyt olevan etukäteen olleen oikeassa kaikissa väitteissään, mitä tuolla yllä on luettavissa monessa kohdassa. Mistä hän on tietänyt asiat ennen kuin niistä on voinut lukea edes tiedotusvälineistä? Osa väitteistä on vielä ennustuksia, mutta paljastuvatko nekin oikeiksi myöhemmin?
- hohoojajjaa
Joidenkin kommentoijien älykkyys on lähellä ruukkukasvia.
Tässä on faktatieto mistä oikeasti on kyse.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/22/nain-volkswagenin-jattihuijaus-paljastui/201512275/304- toinen.lähde
Sama asia toisesta lähteestä.
http://tekniikanmaailma.fi/autot/volkswagen-huijasi-paastomittauksissa-usassa/
- VWDasAuto
No niin.... Iltasanomien mukaan Saksassa käytettyjen arvo on jo romahtanut.
Kai tällä on nyt ajettava maailman tappiin ....tanan ...kele.
(Oli tarkoitus vaihtaa uuteen Passattiin takuun päättyessä 2016 kesällä. Sen olen jo oppinut, ettei näillä nykyautoilla oikein kannata ajaa takuun päätyttyä.)
Lehdet pitäisi laittaa oikeuteen tällaisen kohun nostattamisesta! Autoilijoille tulee tuhansien eurojen vahinko.- syy_volkswagenissa
VW:hän tämän aiheutti huijaamalla asiakkaitaan. Ei lehdistö.
- EiKäyTasanOnni
Turha surra. Tänään uutisoitiin, että Mersun omistajalle kustantaa keskimäärin 450€ vuodessa se, että valmistaja on huijannut kulutuslukemissa. Todellisuudessa ovat 50% ilmoitettua korkeammat. BMW:llä ja joillain ranskalaisilla on todettu samaa.
Ja kun kulutus kasvaa niin samalla kasvavat tietenkin päästötkin. Kun lähivuosina vuosittainen ajoneuvovero perustuu oikealla tavalla mitattuihin päästöihin, voi kyseisten autojen omistajilla olla ihmettelemistä kun vero hyppää kattoon. Eikä silloin ainakaan auton arvo nouse ...
Ilmeisesti diesel-Volkkareiden ilmoitetut kulutuslukemat ovat aika todenmukaisia, koskapa julkisuudessa on keskitytty vain typenoksideihin eikä esim. CO2:een.
- Jenkkiautoilija
DPF OFF viritelmät ja optimoidut autot pitää palauttaa vakioiksi, eli filtterit takaisin ja tuhnaukseen...tehot putoo 50% viritetystä ja maksaa TUHANSIA!!!
- VaihtuuUuuteen
Kulutus ei muutu mihinkään kuten autotekniikan professori jo kertoi.
- marcur
Minkälainen mahdollisuus on kaupan purku? Kesällä ostamani Passat ei olekaan se miksi luulin. Vähintään joukkokanne, jossa mahdolliset muutokset tehoissa ja kulutuksessa olisi hinnoiteltava.
- RyydyCorollaasi
Ei sinulla ole Passattia Kiala.
- Volkkarilla.pääsee
Höpönlöpön. Hieman vanhempaa vuosimallia mutta hyvä ja toimiva auto on. Ei mitään remppoja ja bensan kulutus on pieni. Olin myydä jo aikaisemmin, nyt en myy :)
- Aatuko_asialla
Kyllä tämä saksalainen laatu ja insinöörityön näyte on niin mahtava. Aivan tulee natsisaksa mieleen tuosta sooloilusta.
- Toopinki
Nykyisessä Saksassa näkyy olevan vielä voimakkaana itäsaksalainen perintö. (Vrt dopingurheilu entisessä Itä-Saksassa)
- treyreyret
Toopinki kirjoitti:
Nykyisessä Saksassa näkyy olevan vielä voimakkaana itäsaksalainen perintö. (Vrt dopingurheilu entisessä Itä-Saksassa)
Ja tuon lisäksi natsisaksan ajalta peritty propaganda ja valehtelu.
- Eioikaista
Saksalainen huijauskulttuuri kukoistaa kuumimmillaan:), urheilussa, automaailmassa.
- 64tuhatta
Sähköpostia on jo moni saanut ja voi turvallisesti jatkaa päästöjen pölläyttelyä, kunnes otetaan henk.koht. yhteyttä.
No jos päivässä hoidetaan 64 asiakassuhdetta ja autoa kuntoon, niin eihän tuohon mene kuin n. 5 vuoden työpäivät. - juakko
Älkääkä ainakaan mollaajat menkö VW ostoksille, jos hinnat putoaa puoleen.
Muu merkki 20000e. Vastaava Volkkari 10000e. Suosittelen teille muuta merkkiä. - Wolfswagen
Mistä aloittaja tiesi nämä jo noin kauan sitten?
- juakko
Kristallipallo?
- exvagina
Olisikohan volkkarin merkin alaisuudessa töissä? Ainakin kaistalla ja elsalla oli mitä erikoisempia juttuja aikoinaan kun itsekkin työskentelin vag mekaanikkona,tosin niistä ei yleensä saanut ulkopuolisille huudella,joten ei auta kuin antaa mielikuvituksen laukata :)
- odottavanAikaOnPitkä
Kukaan ei oikeasti pysty vielä sanomaan mitä tullaan tekemään. Ainakin uusia osia ja päivityksiä tulee ILMAISEKSI noihin vanhempiinkin yksilöihin, mielellään otan vastaan. Ei siinä ainakaan arvo laske, päin vastoin.
- kukamitähähtäh
Mistä aloittaja tiesi tämän jo kaksiviikkoa sitten?
Huuteleeko siellä joku ex työntekijä ja jopa nykyinen?- Volvovovlvolvomies
Olihan tämä jo julkista tuolloin, eri asia tietysti jos on hidas eikä tajua. Tämä lienee kuitenkin yleistä VW-piireissä joten ei kannata liikaa ressata.
- HOLOHOLO-VOLOVOLO
Foliohattukin kohdallani vuotaa. Nyt on täysin tyhjä pää. Anteeksi kaikille trollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374936- 823506
- 302953
- 612935
- 82757
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552280- 391778
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91700- 181691
- 161584