tämän aamun kumastelut

sus.morsian

onko sellasta sanaa kuin kuma, sitte olin kirjottanut paperilappuselle, joita yleensä löytyy milloin mistäkin, että geomagneettinen aktiivisuus.. Eilen illankähmässä ihmettelin kuuta, joka oli niinku itseasiassa täyskuu, muttei ollukkaan. Kuukausmääriä oon ihmetelly Iltatähden liikkumista paikasta toiseen, siis Venuksen. Ennen Venus oli tuon ison koivumme oikealla puolen, nyt vasemmalla. Ja nyt, mikä ihme, yht´äkkii hurja sumu tuol ulkona.
Uskaltaskohan näin aamuvarhain ...high...skoolata Highland bird´illa, mut kumpi ompi tää bird...haukka vai kotka.

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunpi onpi parenpi----

• Oikeesti kummastelin tämän syksyn yo. äidinkielen essee, siis entinen ainekirjoitus, - vaikeata aihevalintamahdollisuutta. Oudoiksi ovat muuttuneet äidinkielen, siis ainakin meillä vanhuksilla, aika vaikeita ovat mietintämahdollisuudet nykynuorilla.
        Kaksi lastenlastani kirjottaa, on kirjoittanut, syksyn kirjoituksia. Oiskohan ite pärjätty nykykokeissa. Miehän tein aikoinaan Joensuussa sellasenkin kokeen, että menin uteliaisuuttani pyrkimään ,äidinkielen, siis tätä nykyä suomen kokeisiin yliopistoon, sain huomata, miten kovat ovat vaatimukset. Enhä mie ois mennykkään yliopistoon, jos oisin päässy, paikkani oisin antanu jollekulle.

• jjoutava

Täysikuu? miten kuu joka ei ole vielä täysikuu näyttää täysikuulta kun katselee koivun oksiston läpi. Koivu, joka on elämänsä kunnossa, valoisa tilava kasvupaikka hänellä on siinä, lehdistössä ei ole montakaan keltaista lehteä, saati pudonnutta.

Suodatin katseelle on hyvä olemassa jos ajattelee maailman nykytilannetta, koivu on hyvä nykyasussaan siihen tarkoitukseen.

• Aamu-uutiset taustalla, rouva Merkel jo kuultuna jäi toiseksi, sen huvittavan kuvan piirtyessä sieltä Hervannan parvekkeelta.
        Sus tiirailemassa ihmeissään, kellonaijoista viis ym muista maapallon kaltevuuksista puhumattakaan , aamu ja iltatähti Venusta oksien lomasta,... no justahan se oli tuossa äsken, vai olikohan 'se sittenkin eilen :D)
        Kyllähän koivuisen kranssin vois vetää silmille joskus uutisverhoksi:D

• Ensi maanantai aamuna, noin viideltä voit katsella kuma-kummaa, siis superkuuta, joka on väriltään punertava- oranssi tai kuparinvärinen.

Verenvärisen superkuun pitäisi silloin näkyä Suomessakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      126
      1483
    2. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      47
      1369
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      66
      1071
    4. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      103
      912
    5. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      87
      886
    6. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      51
      835
    7. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      80
      766
    8. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      57
      723
    9. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      59
      675
    10. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      34