Stressi ja ahdistus

Ahdistaa

Hei, minulla on ollut stressiä ja ahdistusta jo kauan, erosin juuri poikaystävästäni joka oli tuottanut minulle jo kauan stressiä manipuloimalla minua sekä sukulaiseni kuoli ja en ole osannut surra asioita, vaan pidän kaikki sisälläni... ja olen paljon stressannut muitakin asioita. Minulla on myös paniikkihäiriö, johon en käytä lääkitystä. Ahdistusta on lähes joka päivä, paitsi jos harrastan liikuntaa noin silloin ei ole mitään ahdistusta tai outoja tunteita, siksi liikun paljon. On myös niska- ja hartiaseutu jumissa.
Tässä näitä tunteita:
-Levottomuus
-Jännitysaaltoja pitkin kehoa ja on vaikea pysyä paikoillaan
-Yöllä tulee Jännitysaaltoja johon herään ja kun nukahdan niin säpsähdän ja herään
-Kokoajan tuntuu että jännittää joku
-Väsymys
-Lihasjäänitys
-Huimaus
-Ahdistus
-Kovat äänet säikäyttää
-Pienet asiat ärsyttää
-Ruokahaluttomuus ja pahoinvointi
Olen huolissani ainakin näistä tunteista mitä mulla on ja että onko nämä tunteet normaaleita vai onko mulla joku vakavampi sairaus :/ Noi Jännitysaallot ovat ihan kauheita, tuntuu ihan rinnassa ja mahanpohjassa ja koko kehossa ja tulee kauhea pakokauhu, eikä voi rentoutua. Ajattelen tätä asioita kokoajan ja siksi ne ovat kokoajan päällä, mutta jos teen jotain kivaa, niin asiat unohtuu eikä ole ongelmaa, mutta sitten ne tulee takaisin.... Onko kellään neuvoja tai samanlaista ongelmaa

4

210

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Artsiuj

Ahdistusta ja paniikkia on, ja sinulla on siihen näköjään syytkin olemassa. Mulla oli aikanaan samoja oireita, mut vähän eri syistä.

Jatka liikuntaa ja kokeile hengitysharjoituksia ja venytyksiä. Kaikki mikä rentouttaa ja rauhoittaa ovat hyväksi. Kirjan lukeminen ennen nukahtamista voi antaa paremman unen.

• Ommmmmmmm

Jännityskohtaukset voivat olla paniikkikohtausta lievempiä ahdistuskohtauksia. Onko jotain tiettyä tilannetta tai asiaa, joka aiheuttaa jännitystilanteen? Esim. joku haju, ääni..?

Jos liikunta auttaa mutta et pysty liikkumaan tarpeeksi lihasjumien takia, kannattaisi käydä hieronnassa mahdollisuuksien mukaan jopa kerran viikossa. Kokeile aluksi monia eri hierojia, koska kaikilla on omat tekniikkansa ja vie aikaa löytää se itselleen sopivin ja mukavin henkilö. Hieronta saattaa auttaa myös jännityksentunteeseen.

Onko sinulla diagnosoitu paniikkihäiriö? Jos on, niin sinut diagnosoineen lääkärin kanssa kannattaa jutella lääkityksen aloittamisesta, koska voit sitten nähdä, auttaako lääkitys oireisiisi.

Sinulla on myös henkisiä traumoja, joita sinun pitäisi käsitellä. Jos kukaan lähipiiristä ei tunnu olevan sopiva kuuntelija, niin voit kääntyä ammattilaisen puoleen. Alle 20-vuotiaille apu on ilmaista monissa paikoissa.

Oletko kokeillut vegaanista ruokavaliota? Olen kuullut, että se auttaa monia ihmisiä väsymyksen tunteen kanssa, ja saattaa palauttaa ruokahalusikin, kun on niin kevyttä. Suosittelen myös ohjattua joogaa tai pilatesta viikoittain, koska ne parantavat verenkiertoa ja sisempiä lihaksia ylläpitäen näin hyvää yleiskuntoa ja vahvistavat tukirankaa, joka puolestaan auttaa lihasjumeihin. Jos juot kahvia, energiajuomia tai Cokista, ne kannattaa vaihtaa vihreään teehen ja laadukkaisiin tuoremehuihin.

Yleiseen olotilaan voi auttaa talon siivous, lakanoiden vaihto ja huoneiston tuuletus. Likainen, epäjärjestyksessä oleva tai hämärä ympäristö vaikuttavat mielialaan yllättävän paljon! Toivottavasti löydät tasapainon elämässäsi.

• Ahdistaa

Kiitos vastauksista:) Jännitys alkaa aina jos mietin sitä :/ esim jos kotona vaan istun niin sitten mietin vaan sitä jännityksen tunnettaa ja alan panikoimaan

• Ahdistaa

Ja etenkin kun liikun paljon esim käyn yhtenä päivänä salilla ja sen jälkeen lenkillä ja syön siihen nähden liian vähän ja kun menen nukkumaan niin heräilen jännityskohtauksiin ja säpsähtelyihin ja on vaikea saada niiden takia unta

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      446
      3839
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1652
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1444
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1378
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1336
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1049
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe