Tasa-jalkaa hyppelehtien

Olen tässä vuosien varrella seuraillut kaiken maailman palstoja.
Aina niillä tuppaa, silloin tällöin, nousemaan esiin kiukkua ja valituksia
siitä, että miksi juuri minä en osaa.
Aina vaan nuo toiset.
Aina nuo valitukset kirjoitetaan siihen aloitukseen mikä eniten korpeaa.

Siksi ajattelin tehdä meidän palstallemme valmiiksi ns.valitus-aloituksen.
Tässä voi kuvitella niinkin, että olisi tavallaan pakolainen omasta itsestään.
Ai niin.
Keskittykää kaiken maailman musiikki-aloituksiin :)
Pää-asiassa siksi, ettei tule sotkettua niitä "toisten" aloituksia.

Otan itse osaa tähän aloitukseen valittamalla siitä, että into tuppaa
loppumaan, sekä inspiraatio yskii pahasti.
Oletankin, että tämän-hetkinen musiikki-aloitus saattaa olla viimeinen
kaltaisensa.
Uskoisin tällä tekstillä tuottavani onnen-tunteita niin monille.
Saatiinhan me se hiljenemään, hyvä me!
Älkää kuitenkaan ihan unta nähkö.

H.

48

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja tähänkö pitää nyt kirjoittaa pliispliis-tyyppisiä "älä mee, tai viet multa kaiken" jatkamispyyntöviestejä? Älä nyt masennu ja sen takia musiikkialoituksia lopeta, että aloitusta hiukan arvosteltiin. Niinhän tuota tehdään muillekin aloituksille, jopa itse olet moiseen syyllistynyt.
      Eihän sitä voi vaatia, että ihan kaikki aina jaksavat kehua, eikö riitä kun heitä kuitenkin mukana on?
      Minulla ei ole mitään valittamisen aihetta, kaikki on ennallaan, ystävät pysyvät ystävinä edelleen, näin toivon ja uskon.

• näinkösemenee

Arvostelet mutta sinua ei saa arvostella.

• näinkösemenee kirjoitti:

Arvostelet mutta sinua ei saa arvostella.

No eihän se noin mene, arvostele ihan vapaasti vaan, äläkä heitä pelkkiä piikkejä.
        Sitä paitsi minä en arvostellut musiikkialoitusta, kerroin vain ettei aloituksen aihe välttämättä sovi minulle.

• liikaaselitystä

Olipa sekava valituksen aloitus.

• Ei ollenkaan sekava. Nyt vaatii vain pari klikkausta lisää, niin jo musiikki soi! Kirjoitin tämän jo kerran ja valitan, että kirjoitukseni ei tullut näkyviin.

• Minulla on myös pitkä ura takanani keskustelupalstoilta, chateista vaikkakin blogit tuntuvat vielä vierailta.

Koskaan en ole kuitenkaan hahmottanut keskustelupalstoja nimenomaan valituspalstoina, vaan avoimina foorumeina mielipiteiden vaihtoon positiivisessa ja rakentavassa hengessä

Ei kai keskustelupalsta ole tarkoitettu joutilaiden ihmisten pahanolon terapiaan tai mielenterveysongelmien purkamiseen aloituksissa joista lähtee kaatopaikan tuoksut ja henkii ihmisen paha mieli, viha ja inho kanssaihmisiään kohtaan?

Musiikkialoituksiin harvoin osallistun, koska musiikkimakuni on niin poikkeava että minun linkkejäni harvoin kukaan avaa ja musiikin linkittäminen on kivaa vain silloin kun linkeistä aiheutuu keskustelua. Pelkkä "Minä tykkään sitten niin kauheesti tapanikansasta, katrihelenasta ja paulakoivuniemestä" ei enää tässä iässä ja tällä elämänkokemusten tasolla herätä kauheesti keskustelua.

Miten saisimme käännettyä kirjoituksissa jo pitkään esiintyneen negatiivisen kritiikin muita kirjoittajia kohtaan (asioista saa toki olla vaikka mitä mieltä, mutta ad hominem-hyökkäykset pitäisi jättää sivuun) pois ja keskittyä vain oleelliseen sen sijaan että joka kerta kun käväisee laittamassa jonkun rivin on kuin olisi kävellyt koiratarhan ohi?

• Niin. Koirathan täällä vain kuseksii viisaiden kintuille. Koirat, jotka ei osaa kirjoittaa oikein.

• Mistä tiedät tai päättelet, että sinun linkkejäsi harvoin kukaan avaa?
        Näkeekö sen jostain?
        Olitko nyt omasta mielestäsi positiivinen?

• Ancelina kirjoitti:

Mistä tiedät tai päättelet, että sinun linkkejäsi harvoin kukaan avaa?
        Näkeekö sen jostain?

"Ancelina"

Älä suotta hyökkää liian rankasti Palomaa vastaan.
        Suurimman osan elämästään hän on elänyt muualla kuin Suomessa.
        Paha silloin on uskoa mihinkään kulttuuriin.
        Pohjimmiltaan hän on ihan kiltti tyttö.
        Kunhan kaivautuu ohitse tempperamentin.
        Minä olen aina avannut kaikki linkit.
        Kuunnellut hetken, tai loppuun saakka.
        Musiikki-aloituksessa minä etsin aina ensin riimejä.
        Tai pientäkin pyrkimystä niihin.
        Avaan sitten Vihta.

YH.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Älä suotta hyökkää liian rankasti Palomaa vastaan.
        Suurimman osan elämästään hän on elänyt muualla kuin Suomessa.
        Paha silloin on uskoa mihinkään kulttuuriin.
        Pohjimmiltaan hän on ihan kiltti tyttö.
        Kunhan kaivautuu ohitse tempperamentin.
        Minä olen aina avannut kaikki linkit.
        Kuunnellut hetken, tai loppuun saakka.
        Musiikki-aloituksessa minä etsin aina ensin riimejä.
        Tai pientäkin pyrkimystä niihin.
        Avaan sitten Vihta.

YH.

hunksz

Missähän kohtaa mahdoin hyökätä?
        Mielestäni esitin muutamia tarkentavia kysymyksiä hänen mielipiteistään.
        Uskon kyllä, että sinä tunnet hänet paremmin kuin minä ja tiedät minkälainen ja kuinkakin kiltti on, oikein herttaista että puolustat häntä.
        Minä huomaan myös pienet piikit joita viesteihin kätketään.

YP.

• Ancelina kirjoitti:

hunksz

Missähän kohtaa mahdoin hyökätä?
        Mielestäni esitin muutamia tarkentavia kysymyksiä hänen mielipiteistään.
        Uskon kyllä, että sinä tunnet hänet paremmin kuin minä ja tiedät minkälainen ja kuinkakin kiltti on, oikein herttaista että puolustat häntä.
        Minä huomaan myös pienet piikit joita viesteihin kätketään.

YP.

"Ancelina"

Ei Palomalta saa kysyä noin voimakkaasti.
        Hän on herkkä Keski-Suomalainen syntyjään.
        Semmonen tiinumainen.

Kysy häneltä vaikka näin:

Hunks kertoo avaavansa sinun linkkisi aina.
        Miltä sinusta nyt tuntuu?
        Minä en peehele kerro miltä tollanen lirkku minusta...

Mistä sinä näet linkkiesi availun?
        Sviddu, minäkään en nää, mutta minä tunnen hunksin niinku ava...

Mitä sä meinaat noin poitiivisena?
        Luulekssää että hunksi tykkäis susta?
        Svidud, ei se ikinä, älä ees yritä pelotella...

YH.

• Ancelina kirjoitti:

Mistä tiedät tai päättelet, että sinun linkkejäsi harvoin kukaan avaa?
        Näkeekö sen jostain?

Että olinko positiivinen? En ollut positiivinen enkä negatiivinen. Yritin olla asiallinen.

Mistä päättelen että kukaan ei avaa minun linkkejäni? Sitä en tosiankaan voi tietää, mutta olettaisin että linkki joka on avattu ja kuunneltu tuottaisi jotain palautetta. (pari-kolme palstalaista antaa feedbackia, joka tekee musiikkilinkit mielekkäiksi, muuten...ketä varten linkität?)

• Kristiina23 kirjoitti:

Niin. Koirathan täällä vain kuseksii viisaiden kintuille. Koirat, jotka ei osaa kirjoittaa oikein.

En päästä rakkeja tarpeeksi lähelle, mutta haukuntakin häiritsee. Kirjoitustaitoa en ole koskaan arvostellut, ainakaan tosissani. Minua enemminkin häiritsee se mitä siellä pään sisässä liikkuu.
        http://img.yle.fi/uutiset/turvapaikanhakijat/article8330939.ece/ALTERNATES/w580/ku klux klan kkk lahti turvapaikanhakijat pakolainen maahanmuutto rasismi 24.9.2015

• Kristiina23 kirjoitti:

Niin. Koirathan täällä vain kuseksii viisaiden kintuille. Koirat, jotka ei osaa kirjoittaa oikein.

En päästä rakkeja tarpeeksi lähelle, mutta haukuntakin häiritsee. Kirjoitustaitoa en ole koskaan arvostellut, ainakaan tosissani. Minua enemminkin häiritsee se mitä siellä pään sisässä liikkuu.
        http://img.yle.fi/uutiset/turvapaikanhakijat/article8330939.ece/ALTERNATES/w580/ku klux klan kkk lahti turvapaikanhakijat pakolainen maahanmuutto rasismi 24.9.2015

• Paloma.se.co kirjoitti:

Ei toiminut kuvansiirto, viittaan tähän:
        http://yle.fi/uutiset/lahden_vastaanottokeskuksen_liepeilla_protesti__yksi_sonnustautunut_ku_klux_klan_-asuun/8330927

http://yle.fi/uutiset/lahden_vastaanottokeskuksen_liepeilla_protesti__yksi_sonnustautunut_ku_klux_klan_-asuun/8330927

Että olinko positiivinen? En ollut positiivinen enkä negatiivinen. Yritin olla asiallinen.

Mistä päättelen että kukaan ei avaa minun linkkejäni? Sitä en tosiankaan voi tietää, mutta olettaisin että linkki joka on avattu ja kuunneltu tuottaisi jotain palautetta. (pari-kolme palstalaista antaa feedbackia, joka tekee musiikkilinkit mielekkäiksi, muuten...ketä varten linkität?)

No hyvä kun edes yritit, vaikka et täysin onnistunutkaan.
        Harvoin minunkaan viesteihini musa-aloituksessa vastataan ja jos, niin ei musiikkia koskien. Joskus harvoin joku jotain yleensä puskasta heittää.
        Yritän linkittää niin, että musiikki liittyy edes jollakin tavalla viestiini. Etpä ole tainnut sinäkään niihin perehtyä.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Ei Palomalta saa kysyä noin voimakkaasti.
        Hän on herkkä Keski-Suomalainen syntyjään.
        Semmonen tiinumainen.

Kysy häneltä vaikka näin:

Hunks kertoo avaavansa sinun linkkisi aina.
        Miltä sinusta nyt tuntuu?
        Minä en peehele kerro miltä tollanen lirkku minusta...

Mistä sinä näet linkkiesi availun?
        Sviddu, minäkään en nää, mutta minä tunnen hunksin niinku ava...

Mitä sä meinaat noin poitiivisena?
        Luulekssää että hunksi tykkäis susta?
        Svidud, ei se ikinä, älä ees yritä pelotella...

YH.

hunksz

Sovitaanko että minä kyselen omalla tavallani ja sitä mitä haluan.
        Sinä voit ihan itsekseni lässyttää itsestäsi ja jälleen itsestäsi, kysyt tai vastaat.
        Älä miulle ala..

YP.

• Ancelina kirjoitti:

hunksz

Sovitaanko että minä kyselen omalla tavallani ja sitä mitä haluan.
        Sinä voit ihan itsekseni lässyttää itsestäsi ja jälleen itsestäsi, kysyt tai vastaat.
        Älä miulle ala..

YP.

"Ancelina"

Mut siehä sanoit jot piikkiset sinnuu sillee uppovaisit :)

No ei sit.
        Et sit aloita mulle nuin tunteettomast.

luv

YH.

Kyllä minä itsekkin osaan lukea asiat, joista olen kiinnostunut, kuten kuunnella musiikkia, minkä itse haluan kuulla.

Jotenkin ymmärrän näiden täällä kirjoittajien pienen joukon, joita vastaan hyökkäät, yhdistäen heidät koko Suomen mielipiteisiin! Rasismia! Miksi?

Toivottavasti olet myös lukenut, kuinka täällä autetaan näitä tulijoita, olkootpa he mitä hyvänsä, mutta vaatetta on jo liikaa, asuntoja kunnostetaan pika vauhtia ja vapaaehtoisia on tarjolla myös, ehkä jo liikaakin.

Myös raja valvontaa on tehostettu, että saataisiin kaikki rekisteriin, mutta rajoja ei ole suljettu, edes Venäläisiltä!

Onhan täällä palstalaisilla joku huoli, kun terveyskeskukset tukkeutuu, mutta eivät usko, että nämä nuoret miehet tuskin tarvitsevat näitä palveluja tulotarkastusta enenpää.

Entä sitten nuo avustukset? Toisilla on huoli, kun näitä "livahtaa" ohi tarkastuksien, mutta tuskin he saavat mitään avustuksiakaan, puhumattakaan ilmaisesta asunnosta täys´ylläpidolla?

Tietenkin tuntuu olevan myös pelko siitä, mitä mahdollisia rikoksia he tekevät? Katselin eilen Myyrmannin pommi räjähdyksen tuhoja ja kas´kummaa? Tekijä oli aivan kunniallinen suomalainen kemian opiskelija, joten kyllä meilläkin osataan.

Sitä`paitsi, onhan meillä (mikä mahtaa olla Ruotsissa?) armeija ja käsittääkseni aivan valmiustilassa. Reserviläisiä kutsutaan suurin joukoin kertauksiin ja jokaiselle on jaettu heidän toimipisteensä, mikäli maatamme uhkaa joku muu, kuin pakolaisten vyöry!:)))

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Mut siehä sanoit jot piikkiset sinnuu sillee uppovaisit :)

No ei sit.
        Et sit aloita mulle nuin tunteettomast.

luv

YH.

hunksz

Mielelläni pienen piikin sinuun upottaisin, niin paljon joutavaa höpötät. En sanonut piikkien minuun uppoamisesta mitään. Vain sen, että huomaan ne joissakin viesteissä.

En ole tunteeton vaan viileän asiallinen. :)

YP.

• Kristiina23 kirjoitti:

Kyllä minä itsekkin osaan lukea asiat, joista olen kiinnostunut, kuten kuunnella musiikkia, minkä itse haluan kuulla.

Jotenkin ymmärrän näiden täällä kirjoittajien pienen joukon, joita vastaan hyökkäät, yhdistäen heidät koko Suomen mielipiteisiin! Rasismia! Miksi?

Toivottavasti olet myös lukenut, kuinka täällä autetaan näitä tulijoita, olkootpa he mitä hyvänsä, mutta vaatetta on jo liikaa, asuntoja kunnostetaan pika vauhtia ja vapaaehtoisia on tarjolla myös, ehkä jo liikaakin.

Myös raja valvontaa on tehostettu, että saataisiin kaikki rekisteriin, mutta rajoja ei ole suljettu, edes Venäläisiltä!

Onhan täällä palstalaisilla joku huoli, kun terveyskeskukset tukkeutuu, mutta eivät usko, että nämä nuoret miehet tuskin tarvitsevat näitä palveluja tulotarkastusta enenpää.

Entä sitten nuo avustukset? Toisilla on huoli, kun näitä "livahtaa" ohi tarkastuksien, mutta tuskin he saavat mitään avustuksiakaan, puhumattakaan ilmaisesta asunnosta täys´ylläpidolla?

Tietenkin tuntuu olevan myös pelko siitä, mitä mahdollisia rikoksia he tekevät? Katselin eilen Myyrmannin pommi räjähdyksen tuhoja ja kas´kummaa? Tekijä oli aivan kunniallinen suomalainen kemian opiskelija, joten kyllä meilläkin osataan.

Sitä`paitsi, onhan meillä (mikä mahtaa olla Ruotsissa?) armeija ja käsittääkseni aivan valmiustilassa. Reserviläisiä kutsutaan suurin joukoin kertauksiin ja jokaiselle on jaettu heidän toimipisteensä, mikäli maatamme uhkaa joku muu, kuin pakolaisten vyöry!:)))

Toivon todellakin että tämä "pieni kirjoittajien ryhmä" jotka päivittäin suoltavat rasistista ja kiijhkokansallista paatostaan täällä eivät todellakaan edusta keskivertosuomalaista eikä hänen mielipidettään, vaikka sitä he yrittävät esittää joka ainoassa myrkyllisessä kommentissaan. Siihen vetosin jo tuolla toisaalla; turhaa tulla sanomaan että minä hyökkään suomalaisten arvojen kimppuun; en todellakaan miellä näissä kirjoituksissa esilletulevaa asennetta mitenkään erityisesti suomalaiseksi tai koko kansakuntaa leimaavaksi.
        Olen tietoinen auttamisesta, kotien avaamisesta jne. positiivisesta asennoitumisesta pakolaisiin.

Sanotaan että hyvä kuva selittää enemmän kuin tuhat sanaa; siksi tarjosin linkkiä tarkentamaan ajatuskuvaani.

• Terve taloon! Selkä ei kestä enää tasajalkahyppelyjä, mieluummin yksi eteen, kaksi sivulle, pyörähdys, taivutus. No tuossa taivutuksenkin kohdalla voi tulla valitus. Jommaltakummalta.
      Ai niinku että yleisvalitus vai palstavalitus? Kritiikkiäkö?
      Pari: ihmisten ohjeistus on ihan perseestä. Vaikka onkin syksy, voi antaa kaikkien kukkien kukkia. Ihan piruuttani tekis mieli laittaa musalinkki :P Mutku olen oikeasti kiltti tyttö, ja ei voi koskaan tietää koska tontut alkaa kurkkimaan.
      Ja. Anteeksiantamattomuus on myös ihan sieltä samasta paikasta. Etätutkimustulokseni osoittaa että vaikka dementiaa olisi tulollaan, niin kauna on se mikä viimeksi muistista häviää.

• Jota-kuinkin

Syksyllähän kukat tahtovat kuihtua ihan kokonaan poies. Ei hautaseppeleetkään ole ikuisia, elleivät muovista tehtyjä. Kiukkuisuus on voimistuva luonnonvara mitä iäkkäämmäksi ihminen saapuu. Seurantani on vuosikymmeniltä ja se ei ole muuttunut. Mummot ja papat ovat yhtä kärttyisiä kaikilla vuosikymmenillä.

• Jota-kuinkin kirjoitti:

Syksyllähän kukat tahtovat kuihtua ihan kokonaan poies. Ei hautaseppeleetkään ole ikuisia, elleivät muovista tehtyjä. Kiukkuisuus on voimistuva luonnonvara mitä iäkkäämmäksi ihminen saapuu. Seurantani on vuosikymmeniltä ja se ei ole muuttunut. Mummot ja papat ovat yhtä kärttyisiä kaikilla vuosikymmenillä.

Mutta haudatut kirveet ovat ikuisia, jotta niitä voi kaivaa tarpeen tullen esille :))
        Oon kyllä samaa mieltä tuosta kärttyisyydestä.

• Heikunkeikku

Iii, iii, iii
      Into, inspiraatio, ilo.
      Nää on niitä raaka-aineita, joista voi kyhätä vaikka mitä.
      Niin paljon vaikka mitää, että koko sisus täyttyy käsittämättömällä hyvänolontunteella. Hyvän-olon-tunteella siis :)

On vallan hyvä asia, että olet vihdoinkin viisastunut ja päättänyt hypähtää nykyaikaan. Ikäistesi joukkoon. Vaikka ehkä tasajalkaa pomppien, mut kuiteski.
      Musiikkialoitus on Yes. Ihan totta on on. Ja voit mahottoman hyvin edelleenkin jatkaa sen pitämistä.
      Minulla on omat inspiraatiot rapajaneet ties minne. Ajan saatossa hiipuneet semmoseen tilaan, että tarttee hirmuisen alkusysäyksen, että innostuu ilolla inisemään.

Sinullahan tuo luovuus kukkii. Sanoja sekoittelet kuin olisivat helistimen herneitä. Ällös siis hiivuta omien sanojesi helskyntää.
      Joskus olet onnistunut keksimään omiakin sanoja ja semmosesta tykkään. Kekseliäisyydestä siis.
      Antanet tilaa muidenkin intoilla, pursuttaa, valita Itse mitä milloinkin purskauttaa. Tyrmäämättä siis tai tökkimällä jotain älytöntä luulemis-sessiota.

Olkoot musiikki meidän kaikkien palstalaisten innoittava juttu.
      Jatka vaan luritteluasi. Mutta varo lässyttämästä liian lapsellisesti. :)

• Please, please me...
      Niin monissa konflikteissa molemmat osa-puolet kaipaavat.
      Vähiten kaipaavien puolue leimataan sitten ruinaajaksi.
      Ihan kuin olisi Tornion Raja-asemalla.
      Kuten suosittuun, niin epä-suosittuunkin musiikkiin voi aina riimitellä.
      Pitää vain osata oikeata kieltä.
      Liiiii! lip lip lip lip lip
      Tuo on kaunista sanoitusta linnulta, joka Lapin tuntureilla joikhaa.
      Rööööö! röp röp röp röh, vesi-kasvien seassa rypevältä Jyrsijältä.

H.

• Heikunkeikku

"hunksz"
        Miksi pitäisi Riimitellä? Jos ei tahdo. Jos ei osaa.
        Minä en ainakaan osaa riimitellä, runoja väsätä.
        Niin kovasti kuin runoista tykkäänkin, niin hiton hitto sanon, että oma runosuoneni ei ole koskaan puhjennut kukkaan. Minulla ei ole pienen pientäkään, kuivettunutta suonenpätkääkään jolla voisin latoa sanoja riviin silleen, että siitä tulis runo.

• Heikunkeikku kirjoitti:

"hunksz"
        Miksi pitäisi Riimitellä? Jos ei tahdo. Jos ei osaa.
        Minä en ainakaan osaa riimitellä, runoja väsätä.
        Niin kovasti kuin runoista tykkäänkin, niin hiton hitto sanon, että oma runosuoneni ei ole koskaan puhjennut kukkaan. Minulla ei ole pienen pientäkään, kuivettunutta suonenpätkääkään jolla voisin latoa sanoja riviin silleen, että siitä tulis runo.

"Heikunkeikku"

Armas ällöttävän makea, grillattu vaahto-karkkini.
        Tekemäni musiikki-aloitus vaatii riimejä!
        Ei mitään Svidun arvosteluja.
        SE on sillee tehty aloitus.
        Peehele...
        Tee sinä oma tylsän-harmaasi.
        Otsikko-ehdotus:
        Painakaa PIM!
        Ja sitten PIM PIM!
        Saa vaihtaa nappulaa.

"Ah! kun voisinkin valua käsilles sun
        jakaa minusta kaiken olen-naisen"

Tässä ei tarvi sitä musiikkia :)

yst.

H.

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

Armas ällöttävän makea, grillattu vaahto-karkkini.
        Tekemäni musiikki-aloitus vaatii riimejä!
        Ei mitään Svidun arvosteluja.
        SE on sillee tehty aloitus.
        Peehele...
        Tee sinä oma tylsän-harmaasi.
        Otsikko-ehdotus:
        Painakaa PIM!
        Ja sitten PIM PIM!
        Saa vaihtaa nappulaa.

"Ah! kun voisinkin valua käsilles sun
        jakaa minusta kaiken olen-naisen"

Tässä ei tarvi sitä musiikkia :)

yst.

H.

Enhän minä arvostelekaan. Vähän vaan opastan ja yritän nätisti tuupata oikeampaan ajatteluun ja kehittävämpään musiikkialoitusten tekemiseen.
        Ja niihin Ei kuulu mitkään Riimit. Jos ei taho. Jos tahooo, niin takoo sitte ne jotka tahoo takoa. Mä en taho.
        Jos teet uuden musiikkialoituksen ja vaadit (vaa-dit) niitä riimejäs, niin paskat, ma en ikinä niihin osallistu minkäänmoisin sanoin. En yhelläkään sanalla.
        (Lainatakseni käytöstäsi sanon vielä)
        Ja tämän enempää en keskustele tästä asiasta. Tästä tulee muuten Tsätti.
        Jatkakaa vaan te muut. Mun osaltani jätän tähän. Piste.

• enmilläänkeksi

En pompi käskystä! Minulle tämäntyylisenä yleishöpötyspalstana tää on ensimmäinen ja viimeinen. Tänne harhauduin kuljeskellessani 60v kädessäni sen iän tultua täyteen. Tykkään yrittää vaikuttaa. Vihtuilun jakaminen on kivaa, ei vastaanottaminen niinkään. Paitsi silloin sekin on kivaa, kun se on nerokasta.
      Tätä ennen olen netissä asunut kauan kauan, suomalaisilla ja amerikkalaisilla ja ruotsalaisilla harrastusfoorumeilla. Siellä on vakituinen asuntoni edelleen. Tämän palstan tilapäisasumiselleni voisin vaikkapa tekopyhästi tehdä sipilä-paavit ja vuokrata turvapaikanhakijoille, toivottaen teille, tänne jämähtäneillä "ses i https://www.youtube.com/watch?v=3eT464L1YRA

• Eipä.kaipaile.kukaan

Siinä vaiheessa kun alkaa yskittää on vaarana joutua itäisen helsinki piirin alueella olevaan Malmin Krematorioon, poltettavaksi tuprahduksena taivaalle. Ja polttaja laulaa "hän mennyt on pilvein taa" ja menee Nortille krematorion kulman taa.

• Viatonsivullinen

Tosi ikävää jos musiikkiketjua ei olisi.
      Mahdollisimman vapaamuotoinen se voisi olla. Kaikki ei ole lahjakkaita
      sanailijoita, eikä tarvitsekaan. Minäkään en ole. Osaan silti arvostaa
      niitä jotka ovat taitavia.
      Voihan ketjua vetää vuorotellen, pari kolme henkilöä, ei yhden tarvitse
      rehkiä. Ehdottaisin kuitenkin että Hunksz vetäisi romantiikkaketjua...:)

• "Viatonsivullinen"

Minä kerroin jo rakkaalle heikulleni mahdollisuudesta.
        Suuttui tyttönen, peehana.

"Tee sinä oma tylsän-harmaasi.
        Otsikko-ehdotus:
        Painakaa PIM!
        Ja sitten PIM PIM!
        Saa vaihtaa nappulaa"

Minä en ole vetänyt mitään musiikki-romantiikka-ketjua, olen vetänyt riimien
        tunne-maailmaa musiikilla.

"Jauhe-lihan paistetun tuoksu leijuu
        Kerrot sylissäs Kissa kehrää.
        Mistä löytäisin luoksesi Hiekka-laatikon"

H.

• hunksz kirjoitti:

"Viatonsivullinen"

Minä kerroin jo rakkaalle heikulleni mahdollisuudesta.
        Suuttui tyttönen, peehana.

"Tee sinä oma tylsän-harmaasi.
        Otsikko-ehdotus:
        Painakaa PIM!
        Ja sitten PIM PIM!
        Saa vaihtaa nappulaa"

Minä en ole vetänyt mitään musiikki-romantiikka-ketjua, olen vetänyt riimien
        tunne-maailmaa musiikilla.

"Jauhe-lihan paistetun tuoksu leijuu
        Kerrot sylissäs Kissa kehrää.
        Mistä löytäisin luoksesi Hiekka-laatikon"

H.

Nii, ja sinkö sit olisit yksi pari-kolmesta.
        Tietenkin olisit.
        Yksin kun osaa et. :)

H.

• Viatonsivullinen
        hunksz kirjoitti:

Nii, ja sinkö sit olisit yksi pari-kolmesta.
        Tietenkin olisit.
        Yksin kun osaa et. :)

H.

En tarkoittanut itseäni. Pystyn kyllä, mutta se vie liian paljon aikaa.
        Muutenhan se olisi kiva, voisin olla hyväkin siinä:)

• mimmimum-mi

Ei kuuskymppiset enää hyppelehdi....niin minulle sanottiin joskus tällä palstalla.....kun sanoin meneväni hyppelehtien...et ollut sinä.

• ent.siivoojaparka

Minä olen huono ilmaisemaan mitään voimakkaimpia tunteitani kirjoittamalla. Livenä onnistuu paremmin se valittaminenkin, nyyhkien, uikuttamalla, rääkyen ja hiuksiaan repien.
      Tasajalkaa hyppimisenikään ei minulle (eikä ympäristölleni) livenä ihan vierasta ole. Tosin sitä on enää tapahtunut harvemmin kuin ennen. Jotenkin alkaa vanhemmiten vaan alistua, lannistua, antautua... ei jaksa taistella enää.

• eppu2

Et kai vaan H ala vaipua synkkyyteen. Kuule ota koira tai kissa.
      Olen kyllä tavannut montakin ihmistä elämäni aikana joilla ei mikään koskaan ole hyvin.
      Itseltäni en löydä valittamisen aiheita. Joskus tilapäisesti, ohimenevästi jotain harmituksen aihetta.
      Eiköhän usein vaan ole niin, että valittajalla on huono päivä, joka menee ohi.

• supikoira

Pöllähdin tälle pastalle kerran, kun olin jalka kipsissä ja päätin koota pientä historiikkia jälkipolvilleni suvustani.
      Muistan kuinka aloittaja syyti minua miehenä esiintymisestä. Osallistuin myös johonkin pitkään ketjukeskusteluun, en ymmärtänyt miten keskustelu pelittää, vaan heitin irrallisen kommentin jonnekin ja vastakommentin olivat aikamoisia.
      "Kiitos kysymästä" ;) tällä hetkellä jalkani toimii hyvin, niin kuin nyt 60 jolkuttelin kintut yleensä toimii.

• eppu2

Älä sure, kaikki tänne pöllähtäneet ovat saaneet osansa, itseni mukaan lukien.
        Ei vaan pidä lannistua.
        Mukavaa, että jalkasi toimivat.

• supikoira
        eppu2 kirjoitti:

Älä sure, kaikki tänne pöllähtäneet ovat saaneet osansa, itseni mukaan lukien.
        Ei vaan pidä lannistua.
        Mukavaa, että jalkasi toimivat.

Kiitos eppu2-
        Tällä hetkellä olen taas täällä netissä etsimssä luusiirteessä jota tehtiin läheiselleni.
        Olen otettu. että huomioit vastaukseni :)

• vaihda.aihetta

Ymmärretään ettei jatkuva ämmänläyskille riimittely jaksa loputtomiin innostaa.

• Muutokset tuovat vastarintaa ja valitusta. Kun vastarinta murtuu alkaa uuden vastustuksen ja valituksen etsiminen.

Olen viime ajat keskittynyt aivan muuhun kuin musiikkiin tai pakolaisiin. En toki osallistunutkaan musiikkialoituksiin koska mielestäni musiikin kuuntelu kuuluu tiettyyn paikkaan, tilaan, jossa musiikki tulee oikeuksiinsa.

Olen viime päivät toiminut timpurina, saven vääntäjänä ja kuriirina. Koti alkaa näyttämään kivan tilavalta kun komerot käyty läpi ja jätesäkilla jonninjoutavaa viety pois tai myyty netissä. Uuteen kotiin en sitten aijo kerätä jonninjoutavaa. Toivon ainakin ; )

Tänään pääsin nauttimaan syksystä ulkona. Siivoilin mökkiä talvikuntoon, haravoin lehtikasoja. Nautin. Lämmitin saunan ja hakkasin raihnaista kehoani koivuvastalla.
      Söin ja istuin ison tuvan ikkunan edessä katsellen järvelle. Tuuli ja aaltoili. Uskomattoman rauhallinen olo. Ei sinne yltänyt maailman murheet. Eikä niitä nyt juuri olekaan kun olen saanut muuttourakan siihen tilaan, että tavarat lähtee sitten kun lähtee. Itse suuntaan Hollantiin. Pitää laitattaa tekokynnet, nyt kun niille on tilaus, saapi hienostella ; DDD

Huomasin, että olen hävittänyt paljon vanhoja vaatteitani. Hyvä, otan lähes tyhjän matkalaukun mukaan ja shoppailen Hollannissa.

Ajoin mökiltä takaisin kaupunkiin, kävin marketissa (yksityinen yrittäjä). Lidliin en haikaillut. Ajattelin alkaa ostamaan suomalaista ja käyttää suomalaisten pienyrittäjien palveluja.

Minusta on tullut sinivalkoinen, nämä ajat ovat opettaneet minua. No, oikeesti en rikastuta ketään sillä olen alkanut myös säännöstelemään ruoan ostoa.

Olikos tässä valitusta, ei toki niin ja jos joku löytää tästä valitusta hän on ymmärtänyt väärin.

• ent.siivoojaparka

Suomalaista minäkin... Ostin taas ison pussillisen suomalaista lakritsaa. Porvoon Herkku OY lukee pussin kyljessä. Huomenna en mittaa verensokeria enkä verenpainetta, kun ei näytä olevan suomalaisia nuo mittarit.

• Olet alkanut tasakonttia hyppimään
      palstako käynyt on nyppimään
      Ollaanhan me nähty yhtä ja toista
      ei kaikessa menossa järki loista.
      Tullut on sulle olo,olet mies polo
      jokapuolella vaanii suden kolo
      kaikki on sinua sinne työntämässä
      kukaan ei ole laakeriseppelettä myöntämässä.
      Ei koskaan tierä,ajetaanko miinaan
      varomaton sana aikaansaa pitkää piinaa
      Silloin suoristetaan ryhti ja kammataan tukka
      välittämättä siitä onko jollain musta sukka.
      olemme monesti sanailleet
      pahastikkin ivailleet
      silti uskon ja toivon
      uus päivä antaa uskon ja toivon
      Palsta on sulle loistava stage
      ihailijasi sanoo ,on se mahtavan makee.

En laita musiikkia kun multa on nuottiavain hukassa, sanon ainoostaan se et semmonen kaveri mikä ei hukkaa tyyliään ,oli sit hyvässä tai pahassa on riiminsä ansainnut.
      Pahankin kans tulee toimeen mut ylimakee jakunkääntäjä on aivan mahoton.

• att2

Pidän musiikista kiitos kaikille.

• Jaahas, että tällaista sanan satoa.
      kiukkujen kiljaa, sielujen viljaa.

"Älkää kuitenkaan ihan unta nähkö."
      Tämän lauseeni näyttivät jotkut jättäneen lukematta.
      Luullen minua jotenkin jonkun vaivaavan.
      Ämmänläyskät saavat edelleenkin nähdä minusta unia.

Hui hai EI!
      Muutosta minä suunnittelen.

Kiitos heille jotka ymmärsivät yskäni.
      Vaikka en kiitosta tahi sääliä hakenutkaan.
      Minunkin pitäisi muistaa lukea kaikki kiitostakin aatellen.
      Jää minulta varmaan liian usein hyvyys ja taito huomioimatta.
      Ainakin paljon useammin kuin kökköys :)
      Ja ystäväni korppiksen ko-virheet.
      Sekä pilkutus.
      Noh, yritän kyllä muistaa jakaa tuota yst.-mainintaa.
      Sillä yritän kertoa kommenttini olevan enemmän ystävällinen kuin tavallisesti.
      Tapani kirjoittaa kun tuppaa ohjaamaan usein tunteita ihan poskelleen.

SF-lippu tarkoittaa töitä Suomalaisille.
      Lidl lausutaan kuin hikisen kainalon kieli-vammainen nylkytys.
      Bratwurstilla ja Hapan-Kaalilla.
      Vaikka myyhän tuo jotain pientä SF:a

Koti-kiusatun Suomen-kielen opettaja on ollut loistava Pedagogi.
      Teki Turkulaisesta nassikasta Väinämöisen.

H.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      238
      3314
    2. Riikan vappumiljardin maksavat sairaat, vanhukset ja kuolleiden omaiset

Vappumiljardi, eli Riikan päätös laskea yhteisöveroa kaksi prosenttiyksikköä 18 prosenttiin, vie verotuloja noin miljard
      Maailman menoa
      31
      2397
    3. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      328
      2104
    4. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      79
      2022
    5. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      108
      1921
    6. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      43
      1793
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      32
      1701
    8. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      32
      1492
    9. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      125
      1361
    10. Särkyneelle sydämelle

Särjin sun sydämen En voi lakata itkemästä Minuun tekee kipeää Koska sinuunkin. Että näin.. En ole runoilija😂
      Suhteet
      30
      1360
    Aihe