Onko joku paniikkihäiriötä sairastava kokokenut jalkojen "jomotusta", kuuluvatko ne taudin kuvaan? Entä kuinka kauan menee yleisesti että yleisimmät oireet häviävät, minulla lääke nimeltä Escitalopram Actavis 10 mg. Onko kokemusta ? Vai ilman lääkkeitä kokonaan. Ainakin alku tuntuu ettei mit tehoa,päinvastoin
Onko jollain vastausta?
5
625
Vastaukset
- tutkiasiaa
onko se jomotus tuon lääkken sivuoire?
- ppanicc
On minulla ainakin, olen jostain lukenut että johtuisi veren pakkautumisesta jalkoihin kun hengittää eri tavalla paniikin aikana.
- A.p.n
Moi!
Minulla oli aama lääke ja kyllä oireita oli :). Pahoin voinnista ahdistukseen. Lääke tuntuu aluksi vain pahentavan. Mutta takaan ja alleviivaan että kohta helpottaa. Itsellä meni noin3vk. Älä säikähdä sivuoireita :) - Mollythedoll
Minulla oli äsken paniikkikohtaus, taisi kestää 30-45 minuuttia eli harvinaisen paha. Tuntui että kuolen, aloin hyperventiloimaan, mutta pian sain onneksi happea. Minua huimaa edelleen, käteni tärisevät tällä hetkelläkin..
Lääkkeistä en tiedä, mutta en ole puhunut kenellekkään tästä..- Satu_Raatio
"aloin hyperventiloimaan, mutta pian sain onneksi happea"
Oletat siis että hyperventilointi saattaa aiheuttaa tukehtumisen? Toivottavasti tästä saat vähän oppia: ihmisen normaali happisaturaatio on n. 95-96%. Kun hyperventiloit, happisaturaatio nousee yli normaalin, 100%:iin. Eli veressä on liikaa happea. Tämä saa aikaan erilaisia oireita, kuten pyörrytystä, vapinaa, rytmihäiriöitä, näköhäiriöitä jne.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1049314
- 474509
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021966Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html421841- 241600
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131341Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,371270Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk54907Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31892Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v30883