Voi hyvä tavaton! Mikä saa ihmiset poimimaan luonnon antimia aivan tien vierestä? Eikö tiedetä, marjat ja sienet siellä ovat täynnä erilaisia myrkyllisiä päästöjä? Toivottavasti kerättävät eivät joudu myyntiin, jolloin viattomat ostajat syövät myrkyt tietämättään!?
Tienposkimarjastus
7
243
Vastaukset
- Ilettääkattoa
Ulkomaalaiset poimivat aina tien reunat, löytyy marjoja, kun finskit ei itse ilkeä poimia. Arvaa kuka syö nämä huippupoimijoiden marjat. Ostekee kaupasta laatumarjaa, samalla saa hiukkaskiintiön täytettyä:)
- Poimijatar
Olen nähnyt ihan kotini lähellä, vilkkaan ajotien reunassa, noin 2-5m. etäsyydellä ihka suomalaisia poimijoita. Luulen, että he poimivat itselleen. En tekisi samoin. Itselleni ja tuttavilleni poimin monen kilometrin päästä metsästä, jossa ei juuri kukaan kuljeksi.
- Lyijymarjat
Myyntiinhän ne marjat pomitaan, ei kukaan niitä itelle poimi tienvierestä. Tänään ajoin tietä, jossa on kova rekkaliikenne ja käännyin pienemmälle tielle. Huomasin risteyksessä, että kiva, kun putsaavat noita tienvierustoja. Kohdalla huomasin, että thaimaalaispariskunta poimi puolukoita siitä tienristeyksen ojasta. Ojan varvut olivat ihan harmaana pölystä. Itse ajoin sieneen noin 5 km tiestä. Palatessa pariskunta meni pensaan taa piiloon, kun kuulivat autoni äänen.useampana vuonna olen tienvierellä olevalla levityksellä huomannut marjanpoimijoita, paikka johon pysähdytään pissille ja joku on siihen jopa oksentanut. Onneksi on vielä kunto sen verran hyvä, että ei tarvi marjoja kaupasta ostaa, enkä osta. Thaimaalaiset poimivat kaiken marjan paikkaa katsomatta.
- sadepesu
- tänä kesänä on ainaki sateet huuhtoneet marjat puhtahiksi raskasmetalleista ja muusta paskasta
- niinikkään
Pölyisiä marjat saattavat olla, mutta ei autoista enää mitään myrkyllisiä päästöjä tule, lyijypensan myynti lopetettiin kymmeniä vuosia sitten.
- marjaterttujeesjees
Juu se oli oikein joku tutkimuskin tehty ja todettu että tien vieressä marjoissa ei ollut yhtään mitään myrkkyjä
- Nannaah
Yks emäntä poimi mustikoita pienen polun varressa tässä kaupungin puistoalueella. Sitä polkua käytetään koirien kusilenkkinä. Eikä se ole mitään yks tai kaks koiraa kun siitä kulkee päivän mittaan. Jos itse olisin koirapoika niin just siihen tuppaaseen minä puumerkkini ruiskuttaisin. Ja kuinka moni kulkija siihen räkänsä lennättää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32728Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581351Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491175Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä201041- 1261030
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071020Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk300915- 42909
- 72875