Onko kutimet jo esillä ?

Pakkanenpaukkuu

Miten on palstan mummelit oletteko ostaneet sukkalankaa josta neulotte, kudotte lämpimiä sukkia, kintaita talvea varten. Niillä saattaa olla nimittäin kysyntää. Kävi mielessä uutisia katsellessa.

13

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirikinnas

Toki toki. Useat sukat ja lapaset kudottuina jo. Kaikille läheisille olen tehnyt. Lisäsin vaikeusastetta ja aloitin kirjoneulelapaset vanhojen virolaismallien mukaan. Paksu kirja malleja.
      Niin, niille tarvitsijoille joiden mielestä täällä liian kylmä, pitäisi opettaa heidät itse kutomaan.

• köyhä_mut_ei_kipee

Niin kauan kun Suomessa ei ensin laiteta omien kansalaisten asioita kuntoon en todellakaan avusta mamuja millään tavalla, senttiäkään en anna keräyksiin missään muodossa...

• mummel

On olleet jo vuosikausia kesät talvet.

Samaa mieltä. Joka tulevat tänne kesää pakoon saisivat joutessaan opetella itse kutomaan.

• mummel

..jotka..

• Mummelilla on sisäinen kello, mistä tietää milloin syksy on tullut. Se on tullut silloin kun pehmeät langat houkuttavat näppitöihin ja kun elämäänsä kaipaa kynttilän valoa.
      Nyt on jo molemmat kaipuut toteutuneet.

Sukkia en jaksa vääntää kuin omaan tarpeeseen. Onhan niillä pakolaisilla aikaa kutoa omat sukkansa.
      Olen haksahtanut peittoihin, sukulaiset on jo kyllästetty isoäidinneliöpeitoilla. Nyt olen innostunut auringonkukkavirkkuista, teen muka jämälankatöinä ja kuitenkin kaupassa tarttuu mukaan lankakerä silloin ja tällöin.

Syksy on mukavaa kotoilun aikaa.

• HommaEtenee

Maahanmuuttovirasto ilmoitti alkuviikosta päivittävänsä turvallisuusarvioitaan Irakin ja Somalian osalta. Lähes kaksi kolmasosaa Suomeen tulleista hakijoista on lähtöisin Irakista.

Tällä hetkellä Maahanmuuttovirasto, korkein hallinto-oikeus sekä Helsingin hallinto-oikeus pitävät Etelä- ja Pohjois-Irakia niin turvallisina, että ihmisiä voidaan palauttaa sinne. Keskistä Irakia ja Bagdadin aluetta kuitenkin pidetään turvattomana.

Naapurimaassa Ruotsissa on puolestaan palautettu turvapaikanhakijoita myös näille alueille.

Maahanmuuttoviraston mukaan palautusmahdollisuuksia Irakiin ja Somaliaan selvitetään lähiviikkojen aikana.

- Mikäli arviointityössä päädytään siihen, että päätöskäytäntöä on tarkennettava, niin tämä tehdään tietysti viipymättä, Maahanmuuttoviraston turvapaikkayksikön johtaja Esko Repo kommentoi maanantaina.

• Puhdetyöt

Nuo puhdetyöt jäänyt nykyisin useassa kodissa vähemmälle. Toista oli nuoruudessani maalla rukki surisi monessa talossa, kangaspuut helskyivät, sekä neulepuikot kilisi, miesväen tehdessä uutta kirveenvartta.. silloin ei mentu k raudasta ostamaan valmista uutta katkenneen tilalle. Mahtaneeko nuoret isännät osata tehdä kirveenvartta.

• eppu2

Nyt ne vaan mummut ja vaarit räplää kännykkää ja tietokonetta. Vahtaa TV:tä.
        Niin on ladossa vanha rukki, kuin kangaspuutkin paksun pölyn peitossa.
        Noh, vielä ei pauku pakkanen. Kyllä noita puikkoja tulee vähän kilisyteltyä sitten myöhemmin.
        Niin se kalannujerruskirves hajosi, puuvarsi levisi, kun oli ihan lahonnut.
        Marssin kauppaan ja ostin retkikirveen siihen hommaan. Näin se maailma muuttuu.

• Lyhyetkädet

Kylläähän sekä naiset että miehet räpläävät sitä yhtä tiettyä aluetta illan tummuessa. Piru kun kutisee ristiselkää eikä omat sormet oikein yllä.

• eppu2

Sinähän voit puhdetöiksesi veistellä puusta sellaisen pitkävartisen selänraaputtimen.
        Minulla on sellainen, sen on veli joskus ammoisina aikoina koulussa väsännyt.
        Vähän olen sitä ilmastointiteipillä paikaillut, mutta toimii.

• onpaonpa

Onpa todella lyhyet kätesi.Minun kädet kait yltävät takakautta toiselle kyljellekin.

• viluista

Saisivat kutoa ainakin thaipoimijoille lämpimiä sukkia. En tiedä laittaisivatko jalkoihinsa.

Katselin tänään thaipoimijoiden jonoa kaupan eteisessä. Suurimmalla osalla ei ollut sukkia jaloissaan, ainoastaan varvassandaalit. Muutama oli sentään laittanut kumpparit jalkaansa. Ei varmaan ollut muutenkaan lämmintä shortseissa, sillä mittari näytti 10 astetta.

Taisivat olla jo poislähdössä.

• juutuppi.esa.pakara

..ja taustamusiikiksi Esa Pakarinen vainaa laulamana "kuti kuti kut ei saa ei saa, sormet pois, noh"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      25
      2416
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      113
      2031
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      113
      1657
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      42
      1523
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1457
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1055
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      120
      996
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      955
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      939
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      937
    Aihe