Laittoivat täällä Tampereen Laakkosella Titan Supersynt longlife 0W-30 öljyt 96kW:n -02 TDI koneeseen. Kävin ko. yrityksen nettisivuilla ja homma on periaatteessa ok, se täyttää VW normin 506 01. En vain ole milloinkaan moisesta mönjästä kuullutkaan vaikka seuraan autoalaa melko kattavasti. Valaiskaapa tietämätöntä ja mitä mieltä olette kannattaako noilla ajaa n. 33000km minkä huoltovälinäyttö kertoo vai vaihdanko "oikeisiin" öljyihin.
Mikä TITAN öljy???
13
9320
Vastaukset
- kuulostaa
Eiköhän ne liene ihan hyviä öljyjä, vaikkei tutulta kuulostakaan merkki. Tuskin merkkihuollossa ihan paskaa käyttävät.
Eihän ikinä kannata ajella samoilla öljyillä noin jumalattoman pitkiä matkoja. Menettävät liikaa voiteluominaisuuksia, oli sitten kuinka mainostettu huippumerkki tahansa.- >>>
Mulle laittovat jotkut ultrasaippuaplatinum mossot koneeseen, vaihtovali 60 000 km tai 2 vuotta. Aika uskomaton juttu, pitasko kuitenkin vaihtaa vuosittain?
- satuja
>>> kirjoitti:
Mulle laittovat jotkut ultrasaippuaplatinum mossot koneeseen, vaihtovali 60 000 km tai 2 vuotta. Aika uskomaton juttu, pitasko kuitenkin vaihtaa vuosittain?
Olkoon kuinka hyvä oljy tahansa,vaihtovälit 1v/20000km
- se,
satuja kirjoitti:
on ei iki öljyjä olekkaa keräävät jo talvessa aika paljon vettäki varsinkin lyhyttämatkaa ajettaessa
- se oikeen on
satuja kirjoitti:
Mites se teidän mielestä oikeen on kun -89 auton huoltokirjan mukaan pitäs öljyt vaihtaa 7500 km välein. Voiko nykyöljyillä ajaa pitempään vai pitäskö vaihdella aina 7500 km välein?
- jöördis
se oikeen on kirjoitti:
Mites se teidän mielestä oikeen on kun -89 auton huoltokirjan mukaan pitäs öljyt vaihtaa 7500 km välein. Voiko nykyöljyillä ajaa pitempään vai pitäskö vaihdella aina 7500 km välein?
Kannattaa uskoa siihen käsikirjaan mieluummin. Mun kotteron opas kertoo vaihtoväliksi 15000km, mutta "vaikeissa" olosuhteissa suosittelee puolittamaan vaihtovälin. Koskaan en aja 7500km:iä enempää samoilla öljyillä.
- TeipS
jöördis kirjoitti:
Kannattaa uskoa siihen käsikirjaan mieluummin. Mun kotteron opas kertoo vaihtoväliksi 15000km, mutta "vaikeissa" olosuhteissa suosittelee puolittamaan vaihtovälin. Koskaan en aja 7500km:iä enempää samoilla öljyillä.
Eipä ole mitään mieltä vaihtaa laatuöljyjä tänä päivänä 7500 km:n välein. Eihän nykyaikainen huippuöljy ole tuolla kilometrimäärällä kuin vasta sisäänajettua!
Ja jos auto on uusi, kannattaa katsoa vaihtoväli huoltokirjasta. Se on tyypillisesti tänä päivänä jo vähintään 20.000 km / 1 vuosi. Joillakin merkeillä 30.000 km / 2. vuotta.
Näillä vaihtoväleillä koneet kestää siitä huolimatta paljon enemmän kilometrejä kuin ennen.
Ei tiheämmästä vaihtovälistä haittaa ole, mutta hyödyt jäävät öljy-yhtiölle ja on aivan turhaa vaivaa.
- telafriikki
sulle laitettiin Fuchs merkkistä öljyä!
tämä öljymerkki ei ole vielä niin tunnettu pienessä Suomessa, mutta mailmalla hyvinkin!
Fuchs tekee myös Silicolene merkkiset prätkä öljyt, tsiigaa Motocrossin/ Road racingin MM-pyöriä huomaat että suuri osa ajaa silicolenellä.
myös Wärtsilä ja monet muut suuret laitokset käyttävät e.d.m litkuja
linkki Fuchs maahantuojalle:
http://www.fuchs-oil.fi/
ajan itse moottoripyörällä Enduroa(A125) ja Motocrossia (b125/500), kilpaillu oon nyt 8 vuotta. en tosiaankaan säästele vehkeitä ajaes =D!
niistä olen ajanu 4 vuotta fuchsin öljyillä täysin ongelmitta, 2tahtiöljy /vaihteistoöljy.
ps myös mun puskukonees ja telakuormaajas on Fuchs liukasteet...
joten voi kyllä ihan turvallisin mielin ajella, vehkeessäsi on laatu öljyt.
öljy vaihtovälit vähän vaihtelee niinku on jo mainittu, jos ajat paljon pätkäajoa niin öljyt tulis vaihtaa huomattavasti useammin (öljyistä riippumatta) ja jos ajat pitkiä matkoja niin öljyn vaihtoväli tarve laskee!! - Fuchs Oil Finland Oy
TITAN SUPERSYN-moottoriöljyt ovat saksalaista korkealaatuisia öljyjä. Fuchs-konsernilla on yli 50%:n markkinaosuus saksalaisten automerkkien tehtailla laitettavista moottoriöljyistä sekä muista voiteluaineista. Suomessa Fuchs ei ole niin tunnettu, sillä suomen myynti suuntautuu enimmiltään teollisuuteen, mutta Fuchs Oil Finland Oy tuo maahan TITAN-merkkisiä moottoriöljyjä siinä samalla kuin teollisuuden voiteluaineita. FUCHS:n jakelukanavat vain Suomessa ovat painottuneet toimituksiin suoraan teollisuusyrityksille.
Longlife-öljyllä kyllä voi ajaa auton valmistajan ilmoittamat määrät kunhan öljyn on vaatimuksen mukaista. Mutta jos ajetaan paljon lyhyttä ajoa varsinkin talvenaika syntyvä kondessivesi on hankalaa ja ehkä kannattaa vaihtaa ainakin kerran vuodessa.- Avant
No ni, nyt vähän helpotti. Ajellaan siis täydet kilometrit niin kuin Castrolilla ja Mobilillakin. Toi vuoden vaihtoväli toteutuu automaattisesti kun noita kilometrejä tuppaa kertymään reilut 30000 vuodessa, silläpä tässä dieselillä säästelläänkin. Kertoisitko vielä näkemyksesi esim. edellä mainittujen merkkien ja Titanin sekoittamisesta keskenään, tuolla vaihtovälillä kun olen joutunut lisäämään 1-1,5 litraa öljyä. Laakkosen öljyhyllyillä ei Titania näy, Castrolia kyllä. Saattaisi sitä sieltä huollon puolelta saada omaan astiaan jos muu ei auta. Vai myykö joku varaosaliike teidän öljyjä Tampereen seudulla.
- Hemmo vaan
Avant kirjoitti:
No ni, nyt vähän helpotti. Ajellaan siis täydet kilometrit niin kuin Castrolilla ja Mobilillakin. Toi vuoden vaihtoväli toteutuu automaattisesti kun noita kilometrejä tuppaa kertymään reilut 30000 vuodessa, silläpä tässä dieselillä säästelläänkin. Kertoisitko vielä näkemyksesi esim. edellä mainittujen merkkien ja Titanin sekoittamisesta keskenään, tuolla vaihtovälillä kun olen joutunut lisäämään 1-1,5 litraa öljyä. Laakkosen öljyhyllyillä ei Titania näy, Castrolia kyllä. Saattaisi sitä sieltä huollon puolelta saada omaan astiaan jos muu ei auta. Vai myykö joku varaosaliike teidän öljyjä Tampereen seudulla.
Ei noin pieni sekoittaminen mitään haittaa.
- Jälleenmyyjä
Yrityksellämme on jälleenmyynnissä Fuchsin TITAN 5W-40 moottoriöljy, ja voin myyjänä/käyttäjänä kokemuksesta sanoa, että hinta/laatusuhde kohtaa tässä öljyssä. Öljy on tosi halpaa, ostamme 200l tynnyreissä öljyä josta valutamme asiakkaan astiaan, hinta on halpa! Itse vaihdoin Mobilista Titaniin omaan autooni heti kun öljy otettiin myyntiin. Samoin yrityksemme omissa autoissa on käytetty Fuchsin öljyjä jo useampi vuosi. Asiakkaat ovat kehuneet kovasti ja hakeneet aina vaan lisää joten suosittelen! Myymme teollisuudelle Fuchsin erikoisaineita, lastuamisnesteitä, voitelurasvoja ym. Öljy otettiin kokeilumielessä myyntiin ja se kannatti. Öljyllä on hyväksynnät useilta eri automerkeiltä, mm. Porsche, VW, BMW ym. Öljyä käytetään paljon ensiasennusöljynä Saksan markkinoilla.
- saksa
anna palaa,kovaa laatua saksasta,ei mitää suomimainonnan mobilia,pelaa varmasti.kerron saksan kokemuksista ku asun siel olen asunu ja seurannu tätäkin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871006- 18997
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98811Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740