Kysely savonlinnalaisille

äasdltu98jny

Tämä on kysely, johon toivon asiattomiakin vastauksia.

Voiko papin sanaan luottaa?

42

3637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 223wwe

      Ei voi, ammatti perustuu vuosisatoja vanhaan valheeseen.

    • papitovathyviäihmisiä

      Voi. Papit ovat kansalaisista parhaasta päästä.

    • Joihinkin_voi

      mutta jotkut, esimerkiksi Sulkavan entinen kappalainen Jairi Attila, olivat perseestä. Parinkymmenen vuoden jälkeenkin vituttaa kun tulin huijatuksi kaupankäynnissä Attilan kanssa. Viimesen päälle nuuka ja ahne mies joka taloa rakentaessaan pyysi puutavarankin seurakunnalta. Ja mummot sekä ukothan uskoivat huijaria. Vaimonsa onneksi tajusi jossain vaiheessa asioiden todellisen tilan.

      • Anonyymi

        Onko tämä Itukassa roskaamisesta syytetty Attila sama tyyppi, kappalainen Jairi Attila Sulkavalta. Tuntuu olevan aika kovapäinen äijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko tämä Itukassa roskaamisesta syytetty Attila sama tyyppi, kappalainen Jairi Attila Sulkavalta. Tuntuu olevan aika kovapäinen äijä.

        https://www.ts.fi/uutiset/1074130714
        Taitaa olla eri kuitenkin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.ts.fi/uutiset/1074130714
        Taitaa olla eri kuitenkin

        Attila Eero Jairi Antero
        https://www.asiakastieto.fi/yritykset/fi/asunto-oy-kummelikuja-5/03664726/paattajat


      • Anonyymi

    • 22ww3w34

      Papeissa ja etenkin uskovaisissa tunnen rahan ahneita henkilöitä, jotka ovat ottamassa ensimmäisenä minkä vain irti saavat. Olen nähnyt tämänkin lähelta ja kirkollis kokoukseissa kokenut..

    • Tummel

      Aikoinaan meijän kylän pappi sai errään leskirouvan puhuttuu ympäri ja eipä menny aikookaan, kun pappi sai höpläytettyy lesken omakotitalon ihelleen.

      Tästä on jo aikoo melekosen paljon, mutta jotkut suattaa vielä muistoo tään tappauksen.

    • onkosittenkään

      Papin sanahan on luotettava kuin uudenkarhean diesel-Volkswagenin päästömittaus.

      Tai eiku...

    • Savonlinnan.HULLU

      Minä olen ateisti-HOMO enkä luota kirkonmiehiin.

      Ystävällisin terveisin

      Savonlinnan HULLU mies
      Pia Raskin väsymätön vainoaja
      paskat housussa

      • Vastustajasi_voi_olla

        jopa ateisti tai muuten mihinkään sekojuttuihin uskomaton henkilö. Mutta ei se hullu ole, toisin kuin sinä PIA RASK. Oli tosi hieno juttu kun aikoinaan tunnustit täällä palstalla sairastavasi Aspergerin syndroomaa. Se selitti aika pitkälle hulluuttasi vaikka ehkä sairautesi on silti lähempänä skitsofreniaa.


      • Savonlinnan.LAMMASPANIJA
        Vastustajasi_voi_olla kirjoitti:

        jopa ateisti tai muuten mihinkään sekojuttuihin uskomaton henkilö. Mutta ei se hullu ole, toisin kuin sinä PIA RASK. Oli tosi hieno juttu kun aikoinaan tunnustit täällä palstalla sairastavasi Aspergerin syndroomaa. Se selitti aika pitkälle hulluuttasi vaikka ehkä sairautesi on silti lähempänä skitsofreniaa.

        Seksiä lampaan kanssa – vau!

        Minä olen hyvin kokeilunhaluinen MIELISAIRAS.

        Niinpä olen paritellut muutaman kerran lampaan kanssa. Ei hullumpi kokemus.
        No minua HULLUMPAA ei ole mikään. Heh!

        Minä HULLUPOIKA kirjoitin tietenkin edellisen kommentin nimimerkillä "Vastustajasi_voi_olla". Hih!

        Ystävällisin terveisin

        Savonlinnan HULLU mies
        Pia Raskin väsymätön vainoaja
        paskat housussa


      • Trollin_tarkkailija
        Savonlinnan.LAMMASPANIJA kirjoitti:

        Seksiä lampaan kanssa – vau!

        Minä olen hyvin kokeilunhaluinen MIELISAIRAS.

        Niinpä olen paritellut muutaman kerran lampaan kanssa. Ei hullumpi kokemus.
        No minua HULLUMPAA ei ole mikään. Heh!

        Minä HULLUPOIKA kirjoitin tietenkin edellisen kommentin nimimerkillä "Vastustajasi_voi_olla". Hih!

        Ystävällisin terveisin

        Savonlinnan HULLU mies
        Pia Raskin väsymätön vainoaja
        paskat housussa

        Tässähän_oli mainio esimerkki palstatrollin tyylistä. Katsokaa trollin haastattelu netistä nimellä "Suomalaisen lapsiperheen elämä Pietarissa". Paitsi ettei sitä lapsiperhettä ole ollut enää moneen vuoteen, sattuneesta syystä.


    • Islicon168

      Eiköhän papit yritä olla mahdollisimman rehellisiä, vaikka joutuvatkin työnsä puolesta valehtelemaan paljon.

      • YksiAinakin

        Takavuosina Kesälahdella pappina toiminut Ari Koskela on rehellinen mies ainakin uskon asioissa ja tuskinpa kovin paljon on tullut tunnetuksi muunnetun totuuden kertomisesta muissakaan asioissa. Hän näes erosi papinvirastaan koska tunsi valehtelevansa ihmisille puhumalla sellaista mihin ei itsekään uskonut!
        Siinä on mallia otettavaksi.


      • Tämä_on_todettu
        YksiAinakin kirjoitti:

        Takavuosina Kesälahdella pappina toiminut Ari Koskela on rehellinen mies ainakin uskon asioissa ja tuskinpa kovin paljon on tullut tunnetuksi muunnetun totuuden kertomisesta muissakaan asioissa. Hän näes erosi papinvirastaan koska tunsi valehtelevansa ihmisille puhumalla sellaista mihin ei itsekään uskonut!
        Siinä on mallia otettavaksi.

        Tahtoo Koskelalla olla nuo naiset heikkoutena jos uskokaan ei niin vahva ollut....


    • Yksi_fiksuimmista

      ihmisistä joita tunnen on varmasti monen muunkin tuntema Kai Jantunen.

      • Qwsa

        Edelliseen kommenttina. EI pidä paikkaansa !!


      • Kaitsu_on_edennyt
        Qwsa kirjoitti:

        Edelliseen kommenttina. EI pidä paikkaansa !!

        urallaan hienosti ja taitaapa olla eräs kirkon vaikutusvaltaisimmista henkilöistä. Ihmisenä aivan huipputyyppi.


      • Qwsa

        Edelliseen kommenttina: Minun mielestäni ei ole.
        Ei vaikutusvaltaisin.....eikä huippu.


      • Eiköhän_Kaitsu
        Qwsa kirjoitti:

        Edelliseen kommenttina: Minun mielestäni ei ole.
        Ei vaikutusvaltaisin.....eikä huippu.

        liene aika lähellä piispaa arvoasteikossa ja raportoinee suoraan piispalle. Ei häntä piispaksi kai kukaan ole väittänytkään. Se, mitä mieltä sinä asiasta olet, ei muuta totuutta mihinkään.


    • hjkbhjbhjk

      Ein voi nyt ja tulevaisuudessa, minun mielipiteeni.

    • Pia_hei

      Taasko sinä aloitat keskustelun vain solvataksesi urallaan menestynyttä kirkonmiestä. Helppo sinut on taas kerran tunnistaa riidanhaastajalksi, kuten yleensä aina muulloinkin.

      • Siihen_loppui

        Pian vänkytys jälleen kerran. Saas nähdä mitä skitsofreenikko seuraavaksi solvaksensa aiheeksi keksiikään.


    • Suomiukk0

      Eiköhän tuo riipu papista. Osa puhuu totta, osa mitä sattuu. Ei kai sen perusteella kannata luottaa että joku on pappi. Mutta jos on rehti pappi niin ei kai se virka ole esteenä luottamiselle. Sama uskovaisuuden suhteen: Osa on luotettavampia kuin toiset. Samalla lailla kuin muutkin ihmiset.

    • Miksi_sinä_Pia

      yrität kuitenkin poistattaa asiattomat vastaukset aina silloin kun ne ovat sinulle kiusallisia. Me emme tietenkään yritä poistattaa sinun viestejäsi koska ne kertovat kaikille sairautesi vaiheen. Pakko todeta ettei oikein hyvältä näytä.

      • Anonyymi

        Minne lienee tämä raskittaja hävinnyt? Liekö saatu lopullisesti suljettua laitokseen valkotakkien huomaan. Oireet alkoivat olla jo sellaiset ettei oikein hyvältä näyttänyt.


    • Anonyymi

      Pappejakin monenlaisia .... jokaiselle jotakin.
      Sitten, kun pappi puhuu faktaa ja arvostaa kaikkia ihmisiä yhdenvertaisesti seurakunnassa voin alkaa arvostamaan pappia luotettavana seurakunnallisena palvelijana.

    • Anonyymi

      Pappi on juuri sellainen, miksi hän itsensä seurakuntalaisilleen ilmaisee, Jokaisella meillä on silmät nähdä ja ennen kaikkea korvat kuulla, joten jokainen päättäköön omassa mielessään, miten kunkin papin ymmärtää.
      Minä luotan omaan järkeeni, omiin silmiini ja omiin korviini, ja siihen ei tarvita yhdenkään toisen papin puolesta tai vastaan puhumista.
      Ketään ei nykyaikana kumarrella vaan elämme tasa-arvoisessa maailmassa, jossa kaikille sivistyneille kuuluu toistensa arvostaminen.

      • Anonyymi

        En ole edelleenkään tarvinnut uskomiseen kirkkoa, veroa ja pappeja.


    • Anonyymi

      Etelä-Savon ensimmäistä sateenkaarimessua odotettiin viisi vuotta.
      https://yle.fi/uutiset/74-20001377
      Sunnuntaina 16.10. järjestettävään messuun ovat tervetulleita kaikki, sukupuoleen tai seksuaalisuuteen katsomatta.
      Lauluja ja virsiä säestetään kitaralla. Pastori Petteri Kilpeläisen mukaan messun musiikkilinja päätettiin Facebook-äänestyksen perusteella.
      Pastori Kilpeläisen sanaan luotan!

      • Anonyymi

        Ohjelmistosta ja tarjonnasta sen verran, että Jari Sillanpää laulaa pikkupäissään kolehtihaavi päässä ja väliajalla myy ihan homona persettä.

        Taikkarilaisen myyvät pienoissateenkaarilippuja, ja vetelee pientä korvausta vastaan Sencon paineilmanaulaimella koristuksia jokaiselle omaan toivomaansa paikkaan.
        Myös rengaspulttikone pultteineen ja muttereineen löytyy repertuaarista.

        Lopuksi pastori vikii kaikki halukkaa kenen kanssa tahansa. Sen jälkeen kaikki yhtyy...ja kahvitilaisuus. Halukkaille tarjolla myös "tajunnan laajentajia"


    • Anonyymi

      Ketkä puhuvat eniten lööperiä, varsinkin vaalien alla? Papitkin jää kakkoseksi.

    • Anonyymi

      Totta kai voi luottaa!!!!

    • Anonyymi

      Riippuu papista ja asian haaroista.

    • Anonyymi

      Pappikin on vain ihminen, meitä on moneen lähtöön. Mahdotonta sanoa voiko papin sanaan luottaa sen enempää kuin naapurin Erkinkään sanaan.

    • Anonyymi

      Uskovaiset tosi ahneita! Esim. Turakkeet Savonlinnasta👎

      • Anonyymi

        Tunge tutajutut jo viimein perseeseesi.


    • Anonyymi

      Voiko ihmisen sanaan luottaa?

    • Anonyymi

      Ateisti ja homo voi olla ihmisenä parempi kuin moni ahne ja kiero pappi.

      • Anonyymi

        Tai sitten ei.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3397
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2045
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1698
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1613
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      1006
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      948
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      865
    Aihe