moi! Miten helposti/vaikeasti tulilisko lisääntyy?Oletteko muuttaneet olosuhteita?olen tutustunut kirjallisuuteen ym. haluan vain kuulla kokemuksia...kertokaas vielä millaiset kasvit viihtyvät tuliliskojen kodissa.
tuliliskot
7
510
Vastaukset
- -.-
Sunnuntaina muutti ystäväni kolme tuliliskoa meillle asumaan vuodeksi. Kun oltiin laitettu sora takaisin akvaarionn ja mentiin täyttämään ämpäreitä vedellä (samoissa ämpäreissä oli siis ollut ne sorat) niin siellä oli yksinäinen nuijapää. Aikamoinen sissi etten sanoisi. Oli selvinnyt soran seassa, mutta valitettavasti kuoli melkein heti.
Jutun pointti oli se että nämä yksilöt lisääntyivät ihan ilman minkäänlaisia kommervenkkejä. Ystävä ei ollut edes huomannut asiaa. Ovelia ovat nämä liskoset. :) Jos mahdollisesti saisi seuraavista poikasista kasvatettua aikuisia..
Anubiakset on mulla viihtyny hyvin ja myös monet muut.. Jos vain tietäisi vielä niiden nimetkin. :) - tanja
kaverini tularit kutivat n:10 litrasessa "terraariossa", joten en usko että niillä on mitään erityis vaatimuksia. Tosin niistä ei säilynyt hengissä kuin 3, kun olivat kaikki siellä samassa kipossa...
- MIE
Miten voin tunnistaa sukupuolet ilman suurennuslasia...;)en nimittäin saa selvää peräosastosta, minkälaisia koloja siellä on. Ostin 2 tuliliskoa samanaikaisesti, noin 10 kk sitten. Ostaessa ne olivat jotakuinkin samankokoisia, nyt toinen huomattavasti suurempi.poikasia en ole huomannut.
- tanja
MIE kirjoitti:
Miten voin tunnistaa sukupuolet ilman suurennuslasia...;)en nimittäin saa selvää peräosastosta, minkälaisia koloja siellä on. Ostin 2 tuliliskoa samanaikaisesti, noin 10 kk sitten. Ostaessa ne olivat jotakuinkin samankokoisia, nyt toinen huomattavasti suurempi.poikasia en ole huomannut.
enpä ole varma omistanikaan, mutta vatsapuolelta katsottuna koiraalla on leveämpi "osasto" . Eli jotakuinkin koiras ( ) ja naaras () ....=)
- tanja
MIE kirjoitti:
Miten voin tunnistaa sukupuolet ilman suurennuslasia...;)en nimittäin saa selvää peräosastosta, minkälaisia koloja siellä on. Ostin 2 tuliliskoa samanaikaisesti, noin 10 kk sitten. Ostaessa ne olivat jotakuinkin samankokoisia, nyt toinen huomattavasti suurempi.poikasia en ole huomannut.
käväise mateliat.info sivuilla jossa on kuvia...
- tanja
tanja kirjoitti:
käväise mateliat.info sivuilla jossa on kuvia...
www.matelijat.info
- Niina
MIE kirjoitti:
Miten voin tunnistaa sukupuolet ilman suurennuslasia...;)en nimittäin saa selvää peräosastosta, minkälaisia koloja siellä on. Ostin 2 tuliliskoa samanaikaisesti, noin 10 kk sitten. Ostaessa ne olivat jotakuinkin samankokoisia, nyt toinen huomattavasti suurempi.poikasia en ole huomannut.
Sukupuolet pystyy tunnistamaan aikuisista yksilöistä kloakin seudusta. Koirailla kloakin alue on selvästi isompi kuin naarailla.
Tosin tämäkään ei ole sata varma keino tunnistaa sukupuolet toisistaan. Vaikuttavia asioita ovat mm. tuliliskon sukukypsyys sekä lisääntymisajankohta.
http://www.matelijat.info/tulilisko/lisaantyminen/sukupuolet.html sivulla on sekä piirros että kuva koiraasta ja naarasta. Voit yrittää verrata omia tuliliskojasi näihin kuviin mutta poikasista sukupuolen tunnistaminen voi olla vaikeaa.
Niina
www.sammakkolampi.net
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2032175
- 1341198
- 1131073
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa23827- 58806
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34771ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42638Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175584Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 10560