Mistä tämä " itku potku raivari" ?

Tainamari

Minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö tyyppi2. Tänään minulla on ollut varsinaisen sekava päivä. Koko päivän olen ollut kovin hermostunut, jalat heiluu, kädet tärisee, päässä liikkuu vaikka minkälaisia ajatuksia! Tekisi mieli itkeä, mutten uskalla, koska joskus itkiessä koko maailma menee sekaisin ja pelkään sekoavani. Haluaisin huutaa ja TOSI KOVAA, muttei uskalla näin kerrostalossa! Tekisi mieli potkia seinää, varpaat hajalle ja hyppiä tasajalkaa, tämä tuntuu melkein lapselliselta, sillä ikää minulla on jo 54 vuotta!
Aamulla janotti, otin kaapista lasin, avasin hanan ja laitoin tyhjän lasin huulilleni, huomasin ettei lasissa ollut vettä, no täytin sen ja join mutten kokonaan, loppu piti kaataa altaaseen, niin tietenkin kaadoi sen pöydälle ja kirosin, " mikä mulla oikein on"?
Tuntuu kuin joku puristaisi minua, etten voi tehdä mitään millä saisin tämän oloni jotenkin normaaliksi.
Temestaa olen ottanut, rauhoittuakseni muttei tunnu tehoavan, paitsi etten hyperventiloi. Minulla on myös yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, sekä sosiaalisten tilanteiden pelko. Lääkityksenä Sepram 40mg, Lamictal 100mg illalla ja aamulla, Ketipinor 50mg illalla.
Joskus minusta tuntuu kun pesen esim. kasvojani vessassa oven ollessa auki, että joku kurkkii minua ja se pelottaa, kun katson onko siellä joku, näen vilahduksen, mutten ketään ihmistä.
Asun yksin, lapseni ovat jo omillaan. olen kuntoutustuella toista vuotta ja jo nyt pelkään joutuvani sen jälkeen töihin! Siitä ei tulisi yhtään mitään! Nukun huonosti, jos yleensä nukun. Mikäli jonain päivänä on joku meno, menee kaikki ihan sekaisin, koska minun pitää saada tehdä asiat tietyllä tavalla joka päivä ja hermostun kiireeseen tai jonkun asian odottamiseen.
Syyllistän itseäni vähän kaikesta ja tunnen olevani todella yksin.
Oma äitini on paras ystäväni ja minulla taitaa olla jonkinlainen riippuvaisuus suhde häneen. Yritän olla kaikin tavoin mieliksi hänelle, esim. olla tupakoimatta, kun hän niin haluaa, terveyttäni ajatellen. Kuitenkin sorrun välillä ostamaan tupakkaa ja tunnen valtavaa syyllisyyttä.

Lukisiko joku ja antaisi jonkunlaista kommenttia tälle mummolle!

1

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erioajoig

johtuu tosta ketipinorista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      174
      10712
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      78
      5435
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5002
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      4182
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      3972
    6. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      36
      3843
    7. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3668
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      3343
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      44
      3239
    10. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      68
      3095
    Aihe