Teollisuuskadun ja Savonkadun risteyksessä, tietyömaan kohdalla. Kaista, josta käännytään oikealle, Teollisuuskadulle. Sinä pyöräilit autotiellä, tulit autoja vastaan. Onko henkesi sinulle täysin yhdentekevää? Vaihdoin kaistaa oikealle aikeenani kääntyä Teollisuuskadulle. Sinä jäit alle puolen metrin päähän autostani. Jos en olisi kääntänyt rattia takaisin vasemmalle, olisit osunut etukulmaani, ja rusentunut rakennustyömaa-aidan ja autoni väliin ja se olisi ollut oma mokasi.
Ei teitä pyöräilijöitä ole järjellä siunattu. Sotkette ajokaistalla vastapäivään. Huhheijjaa.
Sinä typerä pyöräilijä Teollisuuskadun risteyksess
10
51
Vastaukset
- WIUHWAUHWIUHWAUH
,,, #PROOOT#... #prot#... sniif,, ,#wiuh#wauh#wiuh#wauh#
- UncleBen
Normimeininkiä Helsingissä. Ei sentään aivan kaikkien kohdalla. Yhdistetty väylä oli siis poikki tuon työmaan takia? Kuva pyöräilijän suunnasta http://tinyurl.com/pmez3wn
- mustafocus
Kyllä, juuri tuo kohta. Kävelytie tuossa on kokonaan poistettu eikä siinä ole minkäänlaista kulkua kevyelleliikenteelle eikä edes enää valoja tuossa Teollisuuskadun yli. Mutta ei, silti piti pyöräilijän ängetä.
- 37män
"Normimeininkiä Helsingissä."
Yleensä tien korjaajat tms. eivät ilmoita edellisessä risteyksessä, että kvl:ä on poikki, joten noinhan siinä sitten käy.
Hyvä puoli siinä on, että kun ajaa vastavirtaan, niin harvemmin kiukkuinen autoilija ajaa takaa päin päälle. - UncleBen
37män kirjoitti:
"Normimeininkiä Helsingissä."
Yleensä tien korjaajat tms. eivät ilmoita edellisessä risteyksessä, että kvl:ä on poikki, joten noinhan siinä sitten käy.
Hyvä puoli siinä on, että kun ajaa vastavirtaan, niin harvemmin kiukkuinen autoilija ajaa takaa päin päälle.37män, sorry on viipynyt.
Tavallaan ymmärrän tuon Teollisuuskadun pp-jutun. Työmaatilanteen pp näkee tuossa jo kaukaa, mutta ei ole suoja-/jatketta yli toiselle puolelle Savonkatu/Ratapihantietä. Pp pitäisi jalkautua ja liikkua varovasti ajoradalla työmaan ohi jk nopeudella, jolloin muilla on aikaa reagoida eikä ajoneuvona ajaa vastavirtaan pp nopeudella.
37män, ajat suoraa yhdistettyä väylää vasemmalla puolen tietä. Väylällä ei ketään muuta liikkeellä satoihin metreihin eikä näkemisen haittoja lainkaan. Pieni alamäki vauhdittaa kliffasti menoa, hyvä sää, tulee varmaan kesän työmatkaennätys. Ajoradalla liikennettä, työmaan tapainenkin siinä. Äijien huoltoperäkärry väylän ja ajoradan välissä, mutta ei niin lähellä kelviä, että juurikaan haittaisi näkyvyyttä.
Peräkärryn takaa ajoradalta ilmestyy auto ajaen vastaan, etäisyys lyhenee hetkessä, jarrutus, mutta jarrutusmatka ei riitä, täytyy väistää sivuun. Koppia päin ei voi, siis vasemmalle puolelle. Täytyy vain toivoa ettei auto väistä samaan suuntaan. Väistö onnistuu, osumaa ei tule, mutta aamukasteinen nurmikko on liukas ja ajaudut nurin siellä. Auto jatkaa matkaa. Epäilet, että näit keskisormen vilahtavan kuljettajalta.
Päästyäsi ylös näet, että työmaan kohdalta ajorata on lyhyeksi tai pidemmäksi ajaksi suljettu töiden takia ja siksi auto ajoi kelvin kautta. Annatko aplodit autoilijalle tilanteen hoidosta? Tuskin. - 37män
UncleBen kirjoitti:
37män, sorry on viipynyt.
Tavallaan ymmärrän tuon Teollisuuskadun pp-jutun. Työmaatilanteen pp näkee tuossa jo kaukaa, mutta ei ole suoja-/jatketta yli toiselle puolelle Savonkatu/Ratapihantietä. Pp pitäisi jalkautua ja liikkua varovasti ajoradalla työmaan ohi jk nopeudella, jolloin muilla on aikaa reagoida eikä ajoneuvona ajaa vastavirtaan pp nopeudella.
37män, ajat suoraa yhdistettyä väylää vasemmalla puolen tietä. Väylällä ei ketään muuta liikkeellä satoihin metreihin eikä näkemisen haittoja lainkaan. Pieni alamäki vauhdittaa kliffasti menoa, hyvä sää, tulee varmaan kesän työmatkaennätys. Ajoradalla liikennettä, työmaan tapainenkin siinä. Äijien huoltoperäkärry väylän ja ajoradan välissä, mutta ei niin lähellä kelviä, että juurikaan haittaisi näkyvyyttä.
Peräkärryn takaa ajoradalta ilmestyy auto ajaen vastaan, etäisyys lyhenee hetkessä, jarrutus, mutta jarrutusmatka ei riitä, täytyy väistää sivuun. Koppia päin ei voi, siis vasemmalle puolelle. Täytyy vain toivoa ettei auto väistä samaan suuntaan. Väistö onnistuu, osumaa ei tule, mutta aamukasteinen nurmikko on liukas ja ajaudut nurin siellä. Auto jatkaa matkaa. Epäilet, että näit keskisormen vilahtavan kuljettajalta.
Päästyäsi ylös näet, että työmaan kohdalta ajorata on lyhyeksi tai pidemmäksi ajaksi suljettu töiden takia ja siksi auto ajoi kelvin kautta. Annatko aplodit autoilijalle tilanteen hoidosta? Tuskin.Normimeininkiä kaiketi koko Suomessa.
Sinun vilkkaan mielikuvituksesi tuote viittaa aika tavalliseen tilanteeseen tuolla liikenteessä.
Tarkoitan lähinnä sitä, että klv ja nimenomaan sen pyöräosuus, jos se on jaettu, on hyvin usein ensimmäinen varatie tai varaparkkipaikka tai rakentajan varatila varastolle jne.
Kyllähän se on selvästi toisen virallisen liikennevälineen halveksimista ja tilan anastamista.
Mutta ymmärrän kyllä tilan tarvitsijoita, jos se on tilapäistä ja jos homma tehdään asiallisesti.
Aplodeja esimerkkiisi tuskin antaisin minäkään, vaikka tilapäisenä ratkaisuna sen hyväksyisinkin. Kyllä me kaikki tänne mahdutaan, kunhan joustetaan.
Minä muuten en ajaisi nurmikolle, vaan pysäyttäisin sen vastaan tulevan auton eteen ja osoittaisin mieltäni hymyillen. Se on mahdollista, sillä ennakoivan ajotyylini takia pyöräni pysähtyy aina näköetäisyydellä.
Miten muuten pp:n tulee tukeutuneella kohdalla tehdä?
Ajaa kävelijöiden sekaan, vai kurvata autojen sekaan.
Närkästyneitä ilmeitä tulee molemmista toimista, mutta polkupyöräilijäthän ovat niihin tottuneet.
Ihmettelen autoilijoita, jotka tulevat kolmion takaa seisomaan sivutieltä jatkeelle odottamaan päätiellepääsyä, pysäyttäen kevyen liikenteen odotuksensa ajaksi, vaikka sen kolmion takaakin on ihan hyvä näkyvyys päätielle.
Jos niiden autoilijoiden pitää seisoa toisten ajoväylällä poikittain, niin miksi he eivät aja autoaan poikittain autojen ajotielle?
Siinä hyvä esimerkki toisen liikennevälineen halveksimisesta. - UncleBen
37män kirjoitti:
Normimeininkiä kaiketi koko Suomessa.
Sinun vilkkaan mielikuvituksesi tuote viittaa aika tavalliseen tilanteeseen tuolla liikenteessä.
Tarkoitan lähinnä sitä, että klv ja nimenomaan sen pyöräosuus, jos se on jaettu, on hyvin usein ensimmäinen varatie tai varaparkkipaikka tai rakentajan varatila varastolle jne.
Kyllähän se on selvästi toisen virallisen liikennevälineen halveksimista ja tilan anastamista.
Mutta ymmärrän kyllä tilan tarvitsijoita, jos se on tilapäistä ja jos homma tehdään asiallisesti.
Aplodeja esimerkkiisi tuskin antaisin minäkään, vaikka tilapäisenä ratkaisuna sen hyväksyisinkin. Kyllä me kaikki tänne mahdutaan, kunhan joustetaan.
Minä muuten en ajaisi nurmikolle, vaan pysäyttäisin sen vastaan tulevan auton eteen ja osoittaisin mieltäni hymyillen. Se on mahdollista, sillä ennakoivan ajotyylini takia pyöräni pysähtyy aina näköetäisyydellä.
Miten muuten pp:n tulee tukeutuneella kohdalla tehdä?
Ajaa kävelijöiden sekaan, vai kurvata autojen sekaan.
Närkästyneitä ilmeitä tulee molemmista toimista, mutta polkupyöräilijäthän ovat niihin tottuneet.
Ihmettelen autoilijoita, jotka tulevat kolmion takaa seisomaan sivutieltä jatkeelle odottamaan päätiellepääsyä, pysäyttäen kevyen liikenteen odotuksensa ajaksi, vaikka sen kolmion takaakin on ihan hyvä näkyvyys päätielle.
Jos niiden autoilijoiden pitää seisoa toisten ajoväylällä poikittain, niin miksi he eivät aja autoaan poikittain autojen ajotielle?
Siinä hyvä esimerkki toisen liikennevälineen halveksimisesta.Se on totta, että liian usein auto ajaa tarpeettomasti jatkeen/suojatien päälle, jos se ei vaikuta näkyvyyteen ja väistettäviä tulee ajoradalla yhtenä jonoja vaan. Tottakai pitää pyrkiä ettei tarpeettomasti tuki muiden kulkua.
Ikävä siinä on, että pitkän aikaa tähdättyään tilaisuutta päästä liikkeelle siitä suojatien/jatkeen edestä, käy niin ettei lähtö onnistukaan, kun siihen sattuukin jalankulkija/pp samaan aikaan ja taas odotetaan uutta tilaisuutta. Siinä autoilijan naama rupeaa ajanmittaan helposti mutristumaan.
Monin paikoin on kolmion takaa riittävää näkyvyyttä mahdoton saavuttaa suojatien edestä, joten on pakko ajaa suojatien päälle. Ei tietenkään saapuvan jk tai pp kanssa samaan aikaan.
Olen eri liikennepalstoilla ollut kait 25 v enkä muista autoilijoiden valittaneen, että joutuvat etuajo-oikeutetulla tiellä hidastamaan, joskus täysin pysäyttämäänkin risteävän autoliikenteen takia, koska tietävät miten vaikea on ylittää etuajo-oikeutettu risteys. Ilman liikennevaloja siinä on ylittävällä autolla 6 suuntaa mitä väistää kelvit mukaanlukien, joten varsinkin ruuhka-aikana se voi olla todella paha rasti. Pp:t hyvin-hyvin harvoin edes joutuvat sellaiseen tilanteeseen. Liikenne on ja aina tulee olemaan yhteispeliä, jossa joutuu myös luopumaan omista ”oikeuksistaan”.
Joskus olisi suotavaa, että pp:t menisivät ajoradalla vilkkaan liikenteen aikana ylittämään etuajo-oikeutettua katua, jossa kelvit, kolmion takaa ajoradalla ajaen, niin se voisi joillekin valaista asiaa. Ja sitten funtsivat mitenkähän se sujuisi vähintään 2* pidemmällä ja paaaljon leveämmällä vehkeellä.
Se on hyvä, että suojateitä/jatkeita aletaan rakentamaan irti risteyksistä, jotta noiltakin tilanteilta välttyy paremmin. Näinhän päättäjätaho taipui esitykseesi. Tosin olen kovasti ihmetellyt etteivät kansanedustajat, pyöräilijät ja proffat ole vielä nostaneet asiasta älämölöä. Ehkä nyt on tuo kilpailukyky ja kätilöt viemässä niin paljon huomiota ettei älämölö saisi tarvittavaa julkisuutta, joten odotellaan. Eiköhän se tule vielä...
”Miten muuten pp:n tulee tukeutuneella kohdalla tehdä?” Luulisin aloittajan tapauksessa koko yhdistetyn kelvin olleen tukossa ja tiheiden pensaiden estävän vasemmalta puolen nurmikon kautta menon, joten kuten jalankulkijatkin siinä joutuvat kävelemään ajoradan reunaa, niin pp taluttaen vastavirtaan liikennettä. Niin minä olisin tehnyt, mutta minulla onkin niin kova kondis, että pystyn jopa kävelemäänkin pyörä vieressäni.
”on hyvin usein ensimmäinen varatie tai varaparkkipaikka tai rakentajan varatila varastolle jne.” Siinä mennään pienemmän haitan periaatteella. Pp:llä kun on mahdollisuus edetä ajaen, taluttaen tai kantaen. Se kondis nääs, heh... - 37män
UncleBen kirjoitti:
Se on totta, että liian usein auto ajaa tarpeettomasti jatkeen/suojatien päälle, jos se ei vaikuta näkyvyyteen ja väistettäviä tulee ajoradalla yhtenä jonoja vaan. Tottakai pitää pyrkiä ettei tarpeettomasti tuki muiden kulkua.
Ikävä siinä on, että pitkän aikaa tähdättyään tilaisuutta päästä liikkeelle siitä suojatien/jatkeen edestä, käy niin ettei lähtö onnistukaan, kun siihen sattuukin jalankulkija/pp samaan aikaan ja taas odotetaan uutta tilaisuutta. Siinä autoilijan naama rupeaa ajanmittaan helposti mutristumaan.
Monin paikoin on kolmion takaa riittävää näkyvyyttä mahdoton saavuttaa suojatien edestä, joten on pakko ajaa suojatien päälle. Ei tietenkään saapuvan jk tai pp kanssa samaan aikaan.
Olen eri liikennepalstoilla ollut kait 25 v enkä muista autoilijoiden valittaneen, että joutuvat etuajo-oikeutetulla tiellä hidastamaan, joskus täysin pysäyttämäänkin risteävän autoliikenteen takia, koska tietävät miten vaikea on ylittää etuajo-oikeutettu risteys. Ilman liikennevaloja siinä on ylittävällä autolla 6 suuntaa mitä väistää kelvit mukaanlukien, joten varsinkin ruuhka-aikana se voi olla todella paha rasti. Pp:t hyvin-hyvin harvoin edes joutuvat sellaiseen tilanteeseen. Liikenne on ja aina tulee olemaan yhteispeliä, jossa joutuu myös luopumaan omista ”oikeuksistaan”.
Joskus olisi suotavaa, että pp:t menisivät ajoradalla vilkkaan liikenteen aikana ylittämään etuajo-oikeutettua katua, jossa kelvit, kolmion takaa ajoradalla ajaen, niin se voisi joillekin valaista asiaa. Ja sitten funtsivat mitenkähän se sujuisi vähintään 2* pidemmällä ja paaaljon leveämmällä vehkeellä.
Se on hyvä, että suojateitä/jatkeita aletaan rakentamaan irti risteyksistä, jotta noiltakin tilanteilta välttyy paremmin. Näinhän päättäjätaho taipui esitykseesi. Tosin olen kovasti ihmetellyt etteivät kansanedustajat, pyöräilijät ja proffat ole vielä nostaneet asiasta älämölöä. Ehkä nyt on tuo kilpailukyky ja kätilöt viemässä niin paljon huomiota ettei älämölö saisi tarvittavaa julkisuutta, joten odotellaan. Eiköhän se tule vielä...
”Miten muuten pp:n tulee tukeutuneella kohdalla tehdä?” Luulisin aloittajan tapauksessa koko yhdistetyn kelvin olleen tukossa ja tiheiden pensaiden estävän vasemmalta puolen nurmikon kautta menon, joten kuten jalankulkijatkin siinä joutuvat kävelemään ajoradan reunaa, niin pp taluttaen vastavirtaan liikennettä. Niin minä olisin tehnyt, mutta minulla onkin niin kova kondis, että pystyn jopa kävelemäänkin pyörä vieressäni.
”on hyvin usein ensimmäinen varatie tai varaparkkipaikka tai rakentajan varatila varastolle jne.” Siinä mennään pienemmän haitan periaatteella. Pp:llä kun on mahdollisuus edetä ajaen, taluttaen tai kantaen. Se kondis nääs, heh..."Näinhän päättäjätaho taipui esitykseesi."
Älä narraa. - UncleBen
37män kirjoitti:
"Näinhän päättäjätaho taipui esitykseesi."
Älä narraa.Turhaa vaatimattomuutta.
- eiTurhaaPoruaEihän
Kiitos kaikkien pyöräilijöiden puolesta, nyt olemme valistuneita ja viisaampia emmekä aiheuta sinulle tuskaa.
Jokainen pyöräilijä on ottanut minuun yhteyttä ja luvanneet tämän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1211771
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill391477Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1231446Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461260
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521251- 521198
- 591138
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.531029