Miten käynnistetään 4-pisteruiskumoottori yleensä?
Kesällä "kylmästä"?
Talvipakkasella?
Onko siinä eri niksit kuin kaasutinmoottoreissa? Mulla on nyt Hyundai Pony 1,5 l. 4-pisteruisku,vm 1990. En varmaan osaa sitä oikein käynnistää,kun vain "lupaa",muttei lähde. Bensalta voimakkaasti tuoksuu monien starttausten jälkeen.Aivankuin tukehtuis liikaan bensaan.
Kun sen sattumalta käyntiin saan,vetää tosi pirteästi. Moottori käy kauniisti ja kiihtyy hyvin.
Oon ajanu tähänastikaasutinmoottoriautoilla.
Ruiskumoottoreihin ei ole oikein tuntumaa.
Saisko joltakin asiantuintijalta neuvoja?
Miten käynnistetään ruiskumoottori?
17
10636
Vastaukset
- bemaristi
Ruiskukonetta käynnistäessä ei saa painaa kaasupoljinta,se on yleisin tapa.Jollei parin yrityksen jälkeen lähde käymään niin sitten voi koittaa niin että painaa kaasua.
- nerru
Huyndai ponyssa pitää myös aina muistaa painaa kytkin pohjaan käynnisttettäessä
- samoin
Ajelin monta vuotta Vectralla, jossa oli samaa vikaa. Kyselin jopa huoltokorjaamolta, miten pitäisi käynnistää, kun bensa tuoksuu jne...
En vieläkään tiedä miten tuon kaasupolkimen käytön laita on. Sain sellaisiakin varoituksia, että ei saa hinata käyntiin, jos se on saanut liikaa...
Ilmeisesti moottorissa on joku automatiikka sekaisin ja polttoaineen syöttö toimii miten sattuu.
Aina se siitä lähti jotenkin käyntiin, varsinkin jos antoi sen seistä jonkun minuutin. Nämä ongelmat vähenivät ratkaisevasti nelikärkitulppien käytöllä ja huolehtimalla, että akku on latingissa.- Kuningas
"Sain sellaisiakin varoituksia, että ei saa hinata käyntiin, jos se on saanut liikaa..."
Se johtuu siitä, että palamatonta bensaa joutuu pakosarjaan, ja kun auto käynnistetään hinaamalla, katalysaattoriin voi mennä raakaa bensaa, joka syttyy palamaan ja hajottaa koko pöntön. Tulee kallis startti. - joo
Ette kai te nyt kaasua paina ruisku autoa käynnistäessä.
- tai ei
joo kirjoitti:
Ette kai te nyt kaasua paina ruisku autoa käynnistäessä.
Ruiskukoneessa taitaa nykyisin olla sekä polttoaineen että sytytyksen ohjaus tietokoneella.
Tietokoneen ohjaus perustuu anturien antamaan mittaustietoon. Jos tässä tiedossa on jotakin häikkää anturien huonon toiminnan vuoksi, niin siitä ei synny mitään sellaista loogista tilannetta, jonka voisi ratkaista vanhojen kaasarimoottoritietojen ja -taitojen perusteella.
Siis pitää käyttää kaasupoljinta tai ei pidä käyttää. Kumpikin vastaus on oikein.
- avaimesta
Mulla on iankaikkisen vanha saab900 kjetronikilla. Väännän virta-avaimesta, ja kas auto käynnistyy. Toinen vaihtoehto jos auto on japanista, hinataan tai veivillä käyntiin.
- Sama Boschin
Sama ruisku on Vectrassa ja Primerassakin, kuin Saabissa.
- sama ruisku
Sama Boschin kirjoitti:
Sama ruisku on Vectrassa ja Primerassakin, kuin Saabissa.
...
- Akseli
sama ruisku kirjoitti:
...
Ei ole vielä nykyäänkään.
- koneinssi
Älä leventele sillä Saabinroppanalla!
Älä jää tyhmäksi vaan tutustu joskus japanilaisiin.
Meillä on ollut Sunny jo 10v ja Almera 2v.
Saa olla kova pakkanen, että Sunnyä tarvii kahdesti startata. Eikä ole koskaan jättänyt välille.
Vaan lähtee se meidän Fiesta-85:kin ensimmäisellä.
Johtuisko ehkä siitä, että mulla ei oo peukalo keskellä kämmentä? - japanilainen
koneinssi kirjoitti:
Älä leventele sillä Saabinroppanalla!
Älä jää tyhmäksi vaan tutustu joskus japanilaisiin.
Meillä on ollut Sunny jo 10v ja Almera 2v.
Saa olla kova pakkanen, että Sunnyä tarvii kahdesti startata. Eikä ole koskaan jättänyt välille.
Vaan lähtee se meidän Fiesta-85:kin ensimmäisellä.
Johtuisko ehkä siitä, että mulla ei oo peukalo keskellä kämmentä?Mutta ei japanilainen auto kuulosta erityisen hyvältä. Nipponin miehillä on erilainen mailmankatsomus.
Olihan mulla joskus -75 japanilainen Datsun. Ei se ollut erityisen hyvä ja kätevä. Nyt on ollut näitä ikivanhoja eri värisiä saabeja. Ja ei 20vuotta vanhalla autolla saa olla peukalo keskellä kämmentä. Avaimesta käyntiin vaan.
- jepjep
Avaimesta käännetään, niin jo hörähtää käyntiin. Niin ainakin minun autoissani. Näin ne muutkin autot yleensä lähtevät, jos ovat kunnossa.
- toyota rules
Jos se ei tahdo käynnistyä niin siinä on sähköpuoli heikos vedos.uudet tulpat jakajankansi ja pyörijä .Jo pitäis lähtee(eikä pidä painaa kaasuu...)
- pula-ajan reseptejä
toyota rules kirjoitti:
Jos se ei tahdo käynnistyä niin siinä on sähköpuoli heikos vedos.uudet tulpat jakajankansi ja pyörijä .Jo pitäis lähtee(eikä pidä painaa kaasuu...)
> jakajankansi ja pyörijä
Eikös nuo ole jo historiaa? Eihän nykyisissä autoissa enää ole virranjakajaa eikä virranjaotinta (pyörijää eli "lähetyssaarnaajaa") - viime vuosituhannella
pula-ajan reseptejä kirjoitti:
> jakajankansi ja pyörijä
Eikös nuo ole jo historiaa? Eihän nykyisissä autoissa enää ole virranjakajaa eikä virranjaotinta (pyörijää eli "lähetyssaarnaajaa")Sellainen virranjakajasysteemi oli vielä Volkkarin mainiossa 1.6L 55kW perusmoottorissa ainakin viitisen vuotta sitten, kun sellaisen sai Octavian perusmallissa. Toki hall-anturilla toteutettu "kärjetön" systeemi muuten, mutta yksi puola ja kipinän jako pönttöihin virranjakajan lähetyssaarnaajan kautta.
- Niilo
Vinkkienne perusteella vahvistui käsitykseni,että liikaa bensaa saa,koska starttausten jälkeen oli voimakas bensan haju auton luona.
Virtapuolessa oli vika kuten arvelittekin. Virranjakajan kannen ja pyörijän kun vaihdoin uuteen,niin johan hörähti het ensi startista.
Ei muuta kun maantie maistumaan,tosi pirteästi kulkee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881577
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121460- 981390
- 691260
- 1041199
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n257972- 69971
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37907