Heittäkää arkulle multaa siellä on ukki...

nurmelabs

Heittäkää arkulle varoen multaa, siellä on ukki, siellä on kultaa.

Tuo "kultaa"-sana jotenkin minusta on liian hieno liian voimakas, ihmisestä, yhdestäkään ihmisestä.
Anteeks, mutta näin koen.

24

2174

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyytävää

Kornein muistovärssy jonka tiedän.

• ainaainaaina

samat sanat!

• Koe rauhassa.
      Sitähän etsit.

H.

• Kuka kokee mitenkin ,joillekkin jotkin on asioita mitkä pysyy ja paranee kuin viili mainos aikanaan.
      Sellanen pysyvä asia on kuoleman eres hiljeneminen .
      Kun seisot sulle rakkaan ihmisen ruumiin vieressä tai tartut arkun kantoliinaan ,mielessä pyörii kaikenlaista.
      Itte voin sanoa et yhtään ei ylisanat tuntuneet korneilta .

• Samaa mieltä olen koti-kiusatun kanssa.

• sasus kirjoitti:

Samaa mieltä olen koti-kiusatun kanssa.

Kiva nährä tuttu nikki pitkästä aikaa, komeesti laitetaan kynttä ketoon.
        Päätaloa lainatakseni

• Ajattelen samoin kuin koti-kiusattu, kun läheinen saatetaan hautaan, mikään ylisana ei tunnu kornilta. Silloin ei ole tilaa ivalle ja kritiikille, voimat menee tilanteesta selviämiseen.

• Kun saattaa lapsensa hautaan ei mitkään sanat riitä. Kornius on kaukana ajatuksista, kunhan selviää jotenkin.

• Höpsistä höö, kulta on mielestäni hellittelysana.
      Eipä ole yhtään kornia.
      Lämmin hellittelysana "kultaseni" joutaisi roskikseen jos noin pilkuntarkkaan sanat miettisi.

Ukki, vaari, pappa on monelle lapselle tosi rakas aikuinen, miksei kun jäähyväisiä jätetään voisi tuoda asiaa ilmi. Jos lapsi on tuolloin jo ikuinen ei lämminsuhde ukkiin, vaariin, pappaan ole mihinkään kadonnut.

• painovirhepaholainen, Jos lapsi on tuolloin jo aikuinen...fiksu aikuinen olisi sen ilman korjaustakin huomannut.

• mitäsiitä

Sittenhän koet, joku voi kokea toisin.

• kyyn-eleitä

Hautajaisissa puhutaan niin paljon pachaa, ettei toinen tosikaan.
      Ainakin he, jotka eivät ole koskaan kuolleen eläessä paljon hänen elämässään olleet, itkeä tihuttaavat, hienot värssyt ja suuret puheet.
      Variksen kyyneleitä. Paremminkin kyyn eleitä.

• pirremiinapa

Ja joku voi olla ikuinen kyy-nikko hapannaama, jolle maaimassa ei ole mitään hyvää eikä kaunista, kurja kohtalo, sanoisinko.

• Olisikos tämä enemmän nyky-aikaa?

"Älä ravista ruukkua rajusti
      pappa helposti eläissään oksensi"

Aloitus on aika ilkeä lapsia kohtaan.
      Heillehän tuo muisto-lause on luotu.

Väistähän jo, k-kk
      Edes hetkeksi.
      Minäkin haluan halia sasusta.
      On se kumma miten jotkut tunteet tarrautuvat.

H.

• hunksz

Vanha on aloitus, vaan arvaan etteivät tunteesi ole laimentuneet.
        Kerronko terveisiä?

• KaunisMuistolause

Olen pahoillani puolestasi jos sinulla ei ole yhtään läheistä joiden arkun vieressä voisit noin sanoa. Itselläni on monta ystävää ja sukulaista jotka ovat minulle jopa kultaakin kalliimpia.

• mami65

Juuri rakkaan poikani saatelleena, voin sanoa, kultaa siellä on.

• eppu2

Poikani oli 7-vuotis, kun appeni kuoli. Poika oli apelle kaikki kaikessa. Silloin tuota värssyä käytimme muodossa.
      Hiljaa, hiljaa heittäkää multaa, siellä on vaari, siellä on kultaa.
      Tuo kuvasi hyvin heidän suhdettaan ja minusta värssy on kaunis.

• elämäntäyteistäRakkautta

alotukseen:

Minusta ei olleenkaa ole väärin sanoa että
      " siellä on kultaa "
      moni ukki,,,,
      moni mummi,,,
      on maailman rakkain ihminen muistoineen elämän loppuun asti ,
      niin minullekki omat vanhemmat ja isovanhemmat,
      he elävät edelleen sielussani elävänä,
      vaikka kohta itte olen jo vanhempi kuin he silloin kun he kuolivat pois,
      sanompa totuuden_
      en ikinä olisi elämssäni selviytyny maailman " myrskyistä "
      ilman noitten rakkaitteni muistoja ja antamiaan ohjeita elämän varrelle,
      suurin niistä oli rakkaus, ja JUMALAN sana,,,, totuus,
      kaikessa elämän käänteissä,
      aivan kaikessa,,,,
      maailma ei ikinä horju, kun luottaa totuuteen ja jumalan sanaan,
      tämän oppetti mun rakas mummoni jo paljon enen kuolemaansa,
      koko lapsuuden sai onnekseni juosta heidän helmoisaan ,
      olimme lähinaapureita joten pellon yli juostuani olin aina myös mummolassa.

• Kenttäsuntio

Minulla värssystä tulee vain mieleen Kummelilausahdus: Meillä on pa, meillä on bussi, niit ei meiltä kukaan vie :D

• Aitotunteinen

En puhu kuolleille enkä eläville sellaista, mikä ei pidä paikkaansa, sellaista mitä en tunne. Kerron avoimesti tunteeni läheisilleni, he antavat minulle ison osan elämänsisältöä. Isän seppelnauhaan laitoin;... kuuluit suurten suomalaisten joukkoon, eikä ollut ylilause. Sodat käyneenä ja ison perheen hoitaneena ne sanat hänelle kuuluivat. Itse kasvoin rakkaudessa ihan riittävän hyväksi ihmiseksi. Kyllä siellä arkussa oli kultaa.

• memoriis

Lastenlapset saattavat kuvitella ukin lähes yli-ihmiseksi ja mikä ettei hän oli kuin toinen mies heidän kanssa. Minun kokemukseni hänen lapsena on aivan toinen. Hän oli kuin jokin feodaaliajan herra, jonka mielipide oli ainoa oikea, kuri oli kova ja lapsiaan halveksuva, meistä ei koskaan tulisi hänen laistaan "menestyjää". Vaikka kuinka yritti ja jopa menestyi hän halveksui saavutuksia. Ei kovin kummoisia muistosanoja riittänyt minulta.

• jalometallinen_ukki

Arkussa saattaa olla ukki ja muutama kultahammas suussa, mikä tietysti harmittaa tässä vaiheessa perillisiä. Olisi pitänyt sitenkin ottaa ne kultahampaat pois heti silloin kun ukki vielä istui hengettömänä kiikkutuolissa suu ammolaan.

• Aitotunteinen

memoriis, ihan kuin vastaisit minun kirjoitukseeni. Minun isäni ei ollut ns. menestyjä yhteiskunnallisesti. Eikä feodaaliajan herra, vaan rauhallinen, meitä rakastava.

jalomettallinen.ukki, Olen luullut ja kuullut että kultahampaat otetaan pois kuoleman jälkeen. Olenkohan sitten väärässä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2476
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2106
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1769
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      68
      1647
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1517
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1075
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      126
      1074
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      985
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      959
    Aihe