Hain pyssylupaa.

Hihhuliperkele

En saanut ostolupaa, enkä edes hallussapitolupaa.
Tarkoittaako tämä nyt sitä, että en ole kelvollinen
puolustamaan maatani aseelisesti.

21

1155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uud.Jp

      Armeijassa ei aselupia kirjoitella, jokaiselle annetaan henk.koht ase.
      Itselläni oli kerran vähän aikaa varuskaapissani kolme asetta, rynkky, tarkka ampuja kivääri ja kevyt kk.Eri esimiehet määräsivät minut harjoituksissa useampaan
      tehtävään, minä en kieltäytynyt ottamasta tehtäviä ja aseita vastaan.(armeijassa ei saa kieltäytyä )
      Käskivät myöhemmin palauttamaan ylimääräiset.

    • Eienäänole

      Muotia puolustaa omaa maataan vaan lähteä helvetiin sieltä ja karkuun äkkiä johonkin sotalapseksi. Nykyään pitää vain jättää lapset, naiset, vanhukset sekä sairaat sodan jalkoihin ja kaikki 20-35 vuotiaat miehet lähtevät vain vittuun kotimaastaan.

      • Anonyymi

        Niitä tuli 5-vuotta sitten Torniosta tänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä tuli 5-vuotta sitten Torniosta tänne.

        Seitsemän vuotta sitten.
        Petteri Orpon ja Juha Sipilän pyynnöstä ja Timo Soinin katsellessa muualle.


    • hihhuliperkele

      Nyt minä haluaisin suureen ilmavoimien harjoitukseen.
      Olen laihtunut ja osaan jälleen äkseerata. Mutta se
      pyssylupa. Olen minäkin ampunut jopa sten konepistoolilla
      sotaväessä, mutta että siviilissä ei......

    • ktviesti

      Luovutin omaehtoisesti oman lupani ja kiväärini viranomaisille. Tuntui parhaalta ratkaisulta.

    • Jaampumaansillä

      Sotilaana olet velvollinen kantamaan asetta!

    • hihhuliperkele

      Siis minä en saa pyssylupaa, vaikka selkeä vieraanvallan
      invaasio on käynnissä. Herätkää nyt maanpuolustusjoukot.
      Kentsu panssarimersulla joukkoja katselemaan.

      • Anonyymi

        Aikoinaan tuttu ei saanut lupaa Helsingistä (oli jo yli kuusi erilaista asetta) - ja haki eri kaupungista lupaa - ja sai. Perusteena oli aseharrastus ja ampujaseuran selvitys.


    • lbhvc

      Nyt jos käy niin että EU:ssa päättävät että Suomenkin ressuilta kerätään puoliautomaattikiväärit pois niin silloin osa ressuista lopettaa koko touhun ja loput jotka jää ostavat itselleen pulttilukkoinen tarkkuuskiväärin ja päälle jumalaton kiikari ja näin syntyy Suomeen reserviläisten suuri tarkka-ampuja prikaati. Onneksi on jo pulttilukkoinen tarkka-ampujakivääri.

      Kuinkahan jos ressu-aseet kerätään pois niin kuka maksaa viulut, maksaako EU omasta pussistaan aseiden käyvän hinnan aseiden omistajille?

    • jahtiukko

      Ei niitä pa-aseita kukaan lunasta,ne on vaan luovutettava. Jos laki muuttuu niin ne aseet ovat silloin laittomia, ja laittoman aseen hallussapidosta seuraa rangaistus!

    • lintuvaihirvi

      Suorita metsästyskortti,niin silloin saat aseluvan,jos ei ole rikosrekisterissä laitonta tai itseään kohdistuvaa uhkaa......

    • ednibuye

      Voi olla että ei riitä metsästyskortin suorittaminen jos hakee ressu-asetta.

      • Pystykorvamies

        Kyllä noissa nykyisissä metsästysaseissa on ihan hyvin sissitoimintaan sopivia malleja. Ovat tarkkoja ja tehokkaita. Noi sarjatuliaseet ovat tuollasia hyökkäykseen enemmän sopivia. Puolustussotaan riittää tehokas metsästyskivääri. Muista panokset myös.


    • jahtiukko

      Hyviä aseita nuo metsästyskiväärit, kyllä. Ja onhan varmaan vielä petroolipulloja ja koivuhalkojakin jäljellä, puolustussotaan. Mutta hitto jos taivaalta alkaakin satamaan rypälepommeja, siinäpä vasta pulma! Ja vaikka ohjuksia!

    • nfr4i4

      No, se on lämpimässä mukava tuollaisia kuvitella, se on hieman eri juttu jos vihulainen rynnii päin ja joka vihulainen suoltaa automaatilla lyijyä kohti niin siinä se jo pelkkä aseiden jumalaton rätinä antaa oman mausteensa siihen kuinka pärjää, itse kun siinä yrität ladata pulttilukolla minkä kerkiät ja ja kun saat muutaman lyijymurkulan lähtemään niin patruunat loppuu makasiinista tai lippaasta ja eikun suojaan ja lataamaan lisää patruunoita ja vihulainen on jo silloin kimpussasi.

      Kyllä se automaatti tai vaikkapa puoliautomaatti on se paree, tähdättyjä laukauksia puoliautomaattisesti täydellä 30 patruunan lippaalla pistää jo vihulaisenkin miettimään että piru nehän ampuu tosissaan vastaan..mutta pitkän matkan ammuntaan soveltuva kivääri, olipa se sitten vaikka sakon tai tikan kivääri hyvällä kiikarilla soveltuisi sissi-toimintaan, kaukaa muutama laukaus mieheen ja sen jälkeen nopea poistuminen paikalta.

      Eli jos vihulainen on kolonnineen paikallistettu niin sissit kivääreineen paikalle, muutama laukaus ja poistuminen, johonkin paikaan jätetyt moottoripyörät ja niillä sitten vielä kauemmas ja nopeasti. Ehkä tällainen toiminta jossain tapauksessa toimisi.

    • Anonyymi

      ase on siviilissä; siihen tarvitaan vastavasti hyväksyttävä syy, siis urheilu, metsästys ja siihen relevantti ase, ja vuosi kaksi harrastuneisuutta, ja jatkossakin, jos haluaa pitääkin sen.

    • Anonyymi

      Mikä on pyssylupa?Minulla on vai aseenkantolupia!

      • Anonyymi

        Onko sulla ampumalupa?
        Aseenkantoluvalla saat vaan kantaa asetta, tarviit ampumaluvan ja sitä ennen aseen latausluvan.


      • Anonyymi

        Mulla ei ole pyssylupaa eikä aseen kantolupaakaan ja silti mulla on aseita.
        Mulla on hallussapito lupa.


    • Anonyymi

      Ei kuule niitä asiat tarvitse itse hankkia, jos syttyy sota niin armeija antaa sulle pyssyn ja patruunat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe