A sarjalaiset bensa- manuaalit

mersuvaiei

Onkohan nuo minkälaisia... no varmaan ihan hyviä autoja :) Mutta onko jotain parempaa kilpailijoihinsa nähden ? Hintaakin näkyy kertyvän jos ei ihan hinnat alkaen mallia halua. Aika vähän näkyy liikenteessä ainakin täällä p-pohjanmaan kylillä.

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joukoj

      Miksi manuaali?

      • tomaatiton

        Manuaali makuasia, itse haluan itse päättää millä mennään. On siitä mesen automaatista ainakin sanottu että empii valinnoissa ym. Lieneekö uusin automaatti jo moitteeton... Tuskin bemarin ja audin tasoa ?


    • E220_CDI

      Yksi mahdollinen syy A-sarjan vähäiselle myynnille on samalle akselivälille ja tekniikalle valmistettu B-sarja.

      • M-B_minullakin

        Yksi mahdollinen syy lienee sekin, että Mersun mielletään historiallisesti olevan takavetoinen.

        Etuvetoiset A- ja B-sarja painivat sarjassa, jossa on paljon hinnaltaan edullisempaa kilpailua. Mersulta odotetaan kalliimman hinnan vastapainoksi vieläkin enemmän, eikä se ole aivan helppoa!

        Arkisemman oloisten A- ja B-sarjojen ohella on sitten olemassa esteetikkoja puhutteleva, yksilöllisemmältä ja pikkuylelliseltä vaikuttava (ja nätti!) CLA-sarja, etuvetoinen sekin. Perustasolla lähes kohtuuhintaiselta vaikuttava, mutta tehokkaampien moottorivaihtoehtojen ja paremman varustelun myötä äkkiä hintoihinsa nouseva!

        Mersut on ollut pitkään tapana ostaa automaattivaihteisina, syystäkin! Noiden edullisempien A-, B- ja CLA-sarjojen automaatti on tavallaan VW:n luotettavuudeltaan kritisoitua DSG-vaihteistoa vastaava DCT eli suoravetoinen kaksoiskytkentäautomaatti. Siitä on ollut minulle tutuimmassa julkisuudessa puhetta vähän, joten lienee ainakin luotettavuudeltaan kohtalaisen onnistunutta tekniikkaa? Omakohtaista käyttökokemusta ei ole – C-sarjalaiseni automaatti toimii momentinmuuntimeen eli hydrodynaamiseen turbiinikytkimeen perustuen.

        Minun näkövinkkelistäni katsottuna M-B:n A-sarja on nykyisellään kelpo auto luokassaan – kalliimpi kuin lähimmät kilpailijansa, mutta ehkä lisähinnalleen myös jonkinlaista katetta tarjoava. Isommalla rahalla saadaan totutusti enemmän ominaisuuksia, eikä M-B:n uskoisi laskevan käsistään sutta ja sekundaa. Kukin päätelköön itse, onko eroa riittävästi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2619
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      210
      2405
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2292
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      186
      1787
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1298
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1243
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe