Koska hallitus aloittaa perustulokokeilun?

MasentunutMies

Jossa taataan noin 1000 euron vähimmäiskuukausitulot jokaiselle kansalaiselle ilman mitään kiristysehtoja. Olis se hyvä että loppuis sairaiden ihmisten pompottelu. Samalla voitais karsia byrokratiasta ja vähentää turhia paperinpyörittelijöitä.

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • millä.Tanska.mällää

      Joku heitti laskelmallisen luvun,312 miljoonaa. Sillä muka jo saataisiin ns. kansalaispalkka, vaikkapa 800€ kaikille 18 vuotta täyttäneille.
      Sen saisivat vain esim. työttömät, jotka elävät nykyisen pelkän perusturvan varassa. Myös muut hyvin niukkatuloiset ihmiset.

      Epäilen, että tuo summa riittäisi, mutta parempaakaan arviota ei ole tiedossani.

    • kansalaispalkka

      Kannustaa vain lorvimaan.

      • mfhgrtygth

        Tohon perehtymättä tekis mieli lisätä, että varmasti kirjoittaja on ottanut huomioon perhevapailla olevat perustulon vastustamisessaan, vaiko onko sittenkin pervo porvari jonka mielestä lapsettomien pitää käydä töissä lapsiperheiden hyvinvoinnin vuoksi. Nekin valintojensa perusteella vaan lorvaiee nyky- yhteiskunnassa porvareiden näkemysten mukaan. Itse toivon yhteiskuntaa, joka olisi aidosti tasa-arvoinen, eli yhteiskuntaa jossa lapsettomien ei tarvitse verotuksessa osallistua lapsiperheiden kuluihin suuremmalla prosentilla ja missä lapsiperheiden ei tarvitse kustantaa " työttömien lorvailijoiden elämää".


      • Kuolemaaa

        Lapset voi pistää esittään porvareille elämä-näyttelyleikkejä almuja vastaan.


    • ww4t4t

      Suuren globaalin talousromahduksen jälkeen.

    • todellisuus1

      ei varmaankaan koskaan, se on sellainen haavekuva.

    • wkeufhrught

      Ei niiden tartte sellaista aloittaa,vaan ainoastaan sellainen, että esimerkiks fiksut ihmiset jotka pystyy työllistämään itsensä tutkintonsa suorittamisen jälkeen, ei tarttis pyöritellä peukaloitaan pelossa menettää työttömyyskorvaus syystä että työttömyyskorvauksen varassa oleva ei saa opiskella valmista tutkintoaan valmiiksi menettämättä työttömyyskorvausta, ei saa tehdä vapaaehtoistyötä, ei saa tehdä osa-aikatyötä ilman kuukausien byrokratiaa lyhyestä parinkaan viikon työsuhteesta, ei saa edes harrastaa mitään ja siten. Mulla tosin hyvin vähäistä kokemusta työttömyydestä, kun tosiaan reippaasti lähemmäs neljänkymmenen vuoden ajalta YHTEENSÄ ALLE KAKSI VUOTTA EIKÄ SITÄKÄÄN YHTÄKESTOISESTI valtion työttömyystuilla olemista ja lapsia ei ole eli en ole ollut lapsiperheellistenkään tuilla koskaan. Olen saanut lapsettomana ihmisenä tuet yhteen korkeakoulututkintoon, laissa oikeutettuna hakijana toimeentulotukea silloin joskus hakiessani alta lakien määrän ja lisäksi kyllä jos - vaikkapa- turvapaikanhakijoihin vertaan, vaikken rasisti olekaan, he saavat enemmän tukia kuin minä nyt. Minä tosin olen niin laiska, etten jaksanut liitostani varmistaa, olisko mun vahvalla työhistorialla oikeutta muuhunkin kuin alimpaan työttömyysturvaan ( kun työssäkin on tullut käytyä ja veroja maksettua), koska urpo kun olin tein kerrankin töitä yhdellekin firmalle joka laski työtunnit alaspäin, mutta vitun mukava (paska asia) että veronkiertäjäfirmoja tai mitä lie suositaan ja että ei siis mitään sosiaaliturvaa yhtään kenellekään tässä maassa jatkossa. Minä en tosin ole masentunut, kirjoitus vain herätti ajatuksentonavani. Tsemppiä toki masentuneille, olen aiheen palstalla sattumoisin.

    • Olet-oikeassa

      Loiset pitää roudata Siperiaan, heti !!! Kiitos huomautuksesta !!!

      • Kuolemaaa

        Roudaa ittes sitten ensimmäisenä, kakkasäkki.


    • häntäpystyynvaan

      Perustulo kokeilu on kirjattu hallitusohjelmaan mutta se ei välttämättä ole kuin joidenkin kuukausien kokeilu ja ei ole välttämättä kuin osassa Suomea. Määrä tuskin tonnia on! Epäilen sen olevan varsin pieni 300-500euroa.

      Etkö sinä saa rahaa kiristääkö te toimisto sinua vai miksi odotat niin kovin perustuloa??? Kyllä sinulla on oikeus johonkin tukeen jos ei työkkäristä tai kelasta rahaa niin sitten sossusta mutta kyllä sinullakin oikeus rahaan on.

    • hjgklööhk

      Perustulo ei ole täysin mahdoton ajatus, sillä käytännössä sellainen on jo nyt.
      Perustulolla pystyttäisiin vähentämään byrokratiaa ja se säästäisi merkittävästi rahaa. Tämän hetkinen pykäläviidakko on hyvin kallis ylläpidettävä ja vaatii kohtuullisen suurta virkamieskuntaa.

      Perustulo ei kuitenkaan voi olla kovin suuri. Ei liene mahdollista, että se voisi olla kansaneläkettä tai työttömyyspäivärahaa suurempi.

      En tiedä paljon kansaneläke on tänä päivänä, mutta uskon sen olevan aika tarkkaan sen, mitä perustulo voisi olla, jos sellainen joskus tulisi.

      Jo tänä päivänä pienipalkkaisten ammattien ja työttömyyspäivärahan ero ei ole kovinkaan suuri. Tämä ero on kuitenkin oltava, että olisi jotain järkeä tehdä töitä.

      Valtio pystyy ottamaan lainaa huonoina aikoina, jos pystyy hyvinä maksamaan sen takaisin. Pitkällä juoksulla valtio ei voi kuluttaa enempää kuin tuottaa.
      Valtiontalous on kompromisseja, joiden avulla yritetään pitää kaikki mahdollisena. Valtio ei ole yksinään (enää) yksikkö vaan yksi osa valtioista, jotka ovat riippuvaisia toisistaan erilaisin tavoin.

      Yritykset ja yksityishenkilöt voivat vaihtaa valtiota mielensä mukaan. Kansainväliset sopimukset estää yksittäisiä valtioita sooloilemasta...

      Valtiontalous on tasapainottelua huonojen ratkaisujen ja vielä huonompien ratkaisujen välillä.

    • Kuolemaa...hh

      Vielä enemmän pitäisi kiinnittää huomiota asuntojen saatavuuteen ja sen taustatekijöihin. Eli rakennusbisnekseen.

      Onneks ahneet, rasistiset porvarit pääkaupunkiseudulla tulee pian tikahtuun halpatyövoimapuutteen, slummiutumisen ja turvattomuuden ongelmiin. Oikein niille paskiaisille.

    • perustulo

      1000euroa verotonta perustuloa kaikille ihmisille ja kaikki tuet pois kaikki,asumistuet,toimeentulo tuet,maataloustuet jne, kuka tekee perustulon päälle töitä niitä tuloja verotettaisiin progressiivisesti eli jos haluaa perustulon päälle parempaa elintasoa niin käy töissä josta maksetaan veroa näin saataisiin jopa maanviljelijätkin jo osittain veronkannon piiriin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      690
      5294
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3554
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      157
      3337
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2583
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2399
    6. 261
      1990
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1497
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      101
      1409
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1160
    Aihe