Hei! Saako ajaa autoa, jos on kyseessä paikallisalkuinen epilepsia?
Minulla on paikallisalkuinen epilepsia ja täytän ensi vuonna 18 vuotta, joten voinko saada ajokorttia, jos epilepsiakohtauksia ei ole ilmennyt 1-2 vuoteen?
Saako ajaa autoa? (paikallisalkuinen epilepsia)
16
383
Vastaukset
- Ajokorttiahankkiva
Lääkärit ovat sanoneet minulle, että epilepsialääkitys voitaisiin mahdollisesti lopettaa jossain vaiheessa, jos epilepsiakohtauksia ei ilmene. Niin eiköhän minäkin joskus pääse kruisailemaan autolla, jos vain haluan ja saan?
- PaikallinenEP2010
Kai se vähän riippuu.. Mulla kun todettiin paikallisalkuinen epilepsia niin välittömästi vuoden ajokielto.(onnekseni en ollut kerennyt hankkia edes korttia!) Sitä on sitte jatkettu, koska kohtaukset eivät ole pysyneet lääkkeilläkään kurissa. Ihan hyvin pärjään koska olen vielä perheetön nuori, mutta en tiedä sitten jatkossa.. Onneksi nykyään pääsee pyörällä lähes mihin tahansa, varsinkin kaupungissa! Ja onhan tuo julkinen liikennekkin melko hyvä. Aika kallis vaan.
- Q8ue1ne
Hei! Voiko minulla olla ajokieltoa, jos minulla ei ole edes ajokorttia ja kun olen vasta alaikäinen?
- hfhfhfggg
Huomaan, että olet alaikäinen
- Otto98
Hei! Voinko saada ajokiellon, sitten kun täytän 18 vuotta, kun minulla on paikallisalkuinen epilepsia. Haluaisin ajokortin, mitenkäs onnistuisi?
- EpileptikkoOulusta
Hei! Miten Pk-seudun ulkopuolella pienemmissä kaupungeissa, joissa ei ole hyviä juna- eikä linja-autoyhteyksiä pärjäävät? Huonosti vai hyvin, (ja jos ovat perheellisiä)?
- EpileptikkoOulusta
Hei! Tarkoitan, että mitenkä pääkaupunkiseudun ulkopuolella asuvat epileptikot pärjäävät ilman autoa, jos heillä ei ole rahaa paljon? Huonosti vai hyvin perheineen?
- Fa89kol
Minun tietääkseni ainakin henkilöautoa saa kyllä ajaa, vaikka olisi paikallisalkuinen epilepsia, mutta en ole asiasta ihan varma. Te, jotka tiedätte asiasta enemmän niin voisitteko laittaa linkkejä tänne? Kiitos!
- EpileptikkoTurusta
Kohtaustaukoa pitää olla se vuosi. Ennen ajokoulua minäkin hankin lääkärin lausunnon, että ei ollut yli vuoteen tullut kohtauksia, sain alottaa ajokoulun
- sternbach
Autoa ei saa ajaa, jos laakari on niin sanonut. Epilepsia ei sinallaan ole auton-ajon este, jos se on hoidettavissa esimerkiksi laakkeilla
Epileptikko on itse vastuussa, jos ei hoida epilepsiaansa. Samoin on alcohismin kanssa. Suomen nykylakien mukaan ajokortti voidaan viedä pois, jos on kova alcoholisairaus.
. - weruufr4io
Hei! Entä, jos ovat lääkkeet käytössä ja lääkäri on vain sanonut, että raskaita ajoneuvoja ei saa ajaa, niin eikö sitten saa ajaa ainakin henkilöautoa ja pakettiautoa, mutta ei linja-autoja, eikä kuorma-autoja.
- SaakoAjaaHenkilöautoa
Hei! Olisi hyvä, jos edes henkilöautoa saisi ajaa. Saako henkilöautoa ajaa, jos on epilepsia ja lääkitys käytössä?
- hjeemdoo
Hei! Mitä ajoneuvoja epileptikot eivät saa ajaa? Voisitteko laittaa listan ajoneuvoista, joita epileptikot eivät saa ajaa, vaikka olisikin lääkitys käytössä.
- 10000
Lista mitä saa ja ei löytyvät epilepsia liiton sivuilta.
7vuotta sit sain ison kohtauksen ja epikriisissä luki ajokielto 1v. Sen jälkeen oon autoa ajanut vaikka auraoreita tulee välillä, ei isoa kohtausta. Oon näistä neruolle sanonut mut ei ole sanonut tai epikriisiin kirjoittanut ajokiellosta, joten olen tulkinnut et saan ajaa.
Suoraa sanottuna en uskalla tätä suoraan kysyä, odotan jos lääkäri tän toteaa.
Ajan noin 1-2kertaa viikossa ja aina olotilan mukaan eli jos ollut oiretta en aja. - EpileptikkoTurusta
Kaikessa tässä pätee asetetut ajokiellot. Eli vuosi pitäisi olla edellisestä kohtauksesta. Liitosta ja lääkäreiltä pitäisi tähän saada oikea tieto.
- ykskohtaus
Eikö se nykyisin ole 3kk jos ei ole eka kohtaus ja on lääkitys.
Sain tässä muutama viikko sitten kohtauksen ja olen ajokiellossa 3kk ja koska tarvitsen työssäni autoa-henkilöautoa, sain sairauslomaa 3kk.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .794468Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503105Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631353091Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4002179Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2191296Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111203- 761197
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301064- 631056
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983