Skodilla vaikeuksia pysyä tiellä (Valio-myrsky)

sivutuuliherkkiä

Eilen perjantaina oli kovat myrskytuulet illalla ns. Valio-myrskyn takia. Kiinnitimme huomiota ajellessa mökille päin, että Skoda farmari autot heijasivat kaistoillaan puolelta toiselle. Ilmeisesti sivutuuli herkkyys on yksi skoda autojen vaiva. Toki mikä tahansa iso auto hiukan ottaa sivutuulta, mm. vanhemmat pakettiautot. Meillä on mb vito paku, joka pysyi aivan "kurssissaan" kovalla myrskyävällä sivutuulellakin.

15

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mersumies.101

      Vitohan on niin ruostereikäinen että tuuli menee lävitse.

    • Ajomiehistö

      MInusta näyttää sille, että nuo farmari Skodat (etenkin Octavia) kulkee tyynelläkin kelillä kuin kolmijalkainen ajokoira. Saattaa siis olla optinen harha.

    • vepsukainen

      Skeida huojahtelee puolelta toiselle aivan tyynelläkin säällä. Se on skeidan (itäauto) ominaisuus. Ei kannata ihmetellä.

    • mersumies.101

      Näköhäiriöt kannattaa ottaa vakavasti. Ilmeiseti sinulla on ollut niitä aiemminkin ja kojaamatonta vauriota on ehtinyt tulla Looginen ajattelu ja arvostelukyky ovat vakavasti häiriintyneet.
      Lisäksi harhasi huolestuttavat. Vitot ovat ruostuneet ajokelvottomaan kuntoon.
      http://avh.palaios.com/oireet.html

    • Huojahtelevat

      Siis tarkoittaako tämä "Huojuva sikakiikku" juuri tätä kyseistä Skeidan ominaisuutta? Olen täältä palstalta lukenut. Miksi ne huojahtelevat myös tyynellä ilmalla? Meillä on vanhempi Audi 100 mutta se ei huoju yhtään, hyvinkin vakaa, menee kuin juna, eikä kone vie öljyä. Huojuva sikakiikku onkin hyvin sanottu, mokomasta Skoda rotjakkeesta. En voi sietää skodaa merkkinä.

      • jormazzz

        Liikuttavaa avautumista "Audi-kuskilta". On tainnut "junan" ylläpito tulla kalliiksi.


      • Huojahtelevat
        jormazzz kirjoitti:

        Liikuttavaa avautumista "Audi-kuskilta". On tainnut "junan" ylläpito tulla kalliiksi.

        En minä tiedä mitä "junan" ylläpito on maksanut, meillä on sen verran rahaa, ettei jaksa noita laskea. Huollot on vähän kolmatta sataa, ja onhan tuohon parikin jarruremppaa tehty ja kerran koria laiteltu.

        Mutta jos Sinulla on skoda, vastaa ihmeessä esitettyyn kysymykseen. Miksi Skodan ohjaus ei ole vakaa, vai mistä tuo kiikastaa. Luulisi että lähes 20 vuotta uudemmat autot kulkisivat vakaasti ? Mutta jostain syystä eivät kulje. Johtuuko itse autosta, vai siitä joka on ratin ja penkin välissä? Vai molemmista?


      • Huojahtelevat kirjoitti:

        En minä tiedä mitä "junan" ylläpito on maksanut, meillä on sen verran rahaa, ettei jaksa noita laskea. Huollot on vähän kolmatta sataa, ja onhan tuohon parikin jarruremppaa tehty ja kerran koria laiteltu.

        Mutta jos Sinulla on skoda, vastaa ihmeessä esitettyyn kysymykseen. Miksi Skodan ohjaus ei ole vakaa, vai mistä tuo kiikastaa. Luulisi että lähes 20 vuotta uudemmat autot kulkisivat vakaasti ? Mutta jostain syystä eivät kulje. Johtuuko itse autosta, vai siitä joka on ratin ja penkin välissä? Vai molemmista?

        Luikertavat kuin käärmeet venäjän siperian aroilla. Vastenmielisiä kulkineita, kertakaikkiaan.


    • VaadimmeParempaa

      Aloittajalla on provossaan jotain "järkeä", mutta jatkosäestykset vievät kaiken uskottavuuden. Ei jatkoon!

    • huolestuttava_sairaus

      Muistan lukeneeni jostain lääketieteellisestä julkaisusta, että jos jokin esine näyttää "huojuvan", kyseessä voi olla vakava tasapainoelimessä olevan nesteen sakkauma.

      • lol skeidat huojuu ei ihan mee näköhäiriön piikkii.... onnettomiikippoi XD ohan niit suistunu tieltäkii, ei oo se eiline ekakerta.....


    • Mercedes Vito on paljon parempi ajaa kuin Skoda, ja kiihtyy lähes yhtä hyvin, isommilla koneilla jopa paremmin kuin pikkukone-skodat. Ajettavuus on parempi, ja skodan aika usein heiluttama "tavaratila-kortti" ei toimi enää pakettiautoa vastaan, jossa on aivan eri luokan kuljetuskapasiteetti.

    • LadaOnAuto

      Kun nämä uudet autot menee tiellä miten sattuu ja tukkii tien, niin mun vanha Venäläinen lada kulkee ojassa erittäin hyvin, ei horju ja maasto-ominaisuudet mitä parhaimmat.

      • Vanhat ladat onkin paljon vakaampia kuin Skodat. Itäautoista itse asiassa Lada on aika hyvä valinta. Skoda taas ei.


    • Kallistuksenvaimennus

      Olihan noita jopa suistunut tieltä perjantaina. Hengenvaarallisia autoja, eivät kestä yhtään sivutuulta, heittelehtivät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1336
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1195
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      914
    4. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      906
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      77
      819
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      784
    7. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      773
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      766
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      754
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      675
    Aihe