Sää ennuste

Mää-näin-tässä

Miten sää niinku ennustelet itteesi?
Olek sää mis huomenna, millä tuulella?
Myrls-ky-ääkö?
Olek sää aurinkoinen?
Vai ihan pilvessä?
Onko pakkanen kunnossa pakastimessa?
Hiihdätkö muihin maisemiin?
Sää matkoilla, millainen, rentoutunut?
Stressi sää?
Pysyk sää talviajassa?
Sutiiko?

54

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siilimuori3

Annan myrskyvaroituksen.

• 1eero

Tykkäätkö valion tuotteista :)

• mimmimum-mi

Ei tuule nyt..on tyyni nyt..tuulikin on tyyntynyt.. huomisista tuulista ei vielä tiedä sanoa....vaikka kuinka myllertäisi...

• 1eero

Aika montakertaa päivässä katon säätä säänkehittymistä, iltarusko aamun paska, hyrkyn myrsky länsilounas 3 yläpilveä. Odotettavissa ei niin pimeää ettei päivä valkene.

• Aukaisesilmäsi

Ei pirä paikkaansa. Iltarusko tarkoittaa no. sitä että seuraavana päivänä paistaa aurinko. Vai etkö todella ole ikinä huomannut?

• 1eero

En tiedä, olen kuullut näin sanottavan en tuijottele etanoita, Pekka Poutaan uskon koska nimi pouta herättää luottamusta.

• Severi-Sademetsä

Pouta on katu-uskottavampi kuin joku...vaikkapa Heta Happonen. Tulisi mieleen heti jotkut happosateet ja saastepilvet. Tai Paavo Pilvi tai että uutiset ja sää lähetettäisiin Myrskylän studiolta

• k-kk

Tuleeko jälkeeni vedenpaisumus
      valtaako jonkun kaipuu tai katumus
      Mieli ei ainakaan myrskyä
      korkeintaan enerkiajuoma vatsassa
      hyrskyää
      Mieli on huomenna rauhallinen
      rusinoita mukana kauhallinen
      Olen tasamaan tallaaja
      en liukkaitten pintojen dallaaja

• Puolipilvistä, heikkoa tuulta,
      aamulla oli pientä pakkasta, krassit paleltuneet yön aikana.
      Odotettavissa huomenna; aurinkoisempaa, suotuisia ilmavirtoja lounaasta,
      kulkusuunta kohti koillista.

• Kuuraa

Hyvä kun mainitsit paleltuneet krassit. Pitää muistaa ottaa ruohosipuli yöksi sisään parvekkeelta. Lupasivat kovasti kylymää yötä.

• Kuuraa kirjoitti:

Hyvä kun mainitsit paleltuneet krassit. Pitää muistaa ottaa ruohosipuli yöksi sisään parvekkeelta. Lupasivat kovasti kylymää yötä.

Minulla on kasvimaalla viisi ruohosipulimätästä, eivät viime yönä olleet paleltuneet. Taidan kaiken varalta käydä peittelemässä ne.

• eppu2

Krassit ovat herkkiä hallalle. Orvokit ja samettiruusut kestävät paremmin.
        Haudoille istuta usein samettiruusuja, kukkivat myöhään.

• niinpäjoopa
        eppu2 kirjoitti:

Viime yönä kävi lämpötila -0,5, kuuraa katoilla. Pellonlaidalle viemäni krassit eivät paleltuneet, ainoastaan pienet samettikukat. Purkeissa olevat kukat nostin seinän viereen ja peittelin harsoilla. Eivät paleltuneet. Tänä iltana on ollut hieman lämpimäpää ja sataa kaatamalla välillä. Peittelin taaskin harsoilla. Jospa pysyisi taivas pilvessä, säästysi vielä. Pakko laittaa kuitenkin osa varastoon ja osa pellolle, koska talvi tulee. Harmittaa.

• eppu2
        niinpäjoopa kirjoitti:

Viime yönä kävi lämpötila -0,5, kuuraa katoilla. Pellonlaidalle viemäni krassit eivät paleltuneet, ainoastaan pienet samettikukat. Purkeissa olevat kukat nostin seinän viereen ja peittelin harsoilla. Eivät paleltuneet. Tänä iltana on ollut hieman lämpimäpää ja sataa kaatamalla välillä. Peittelin taaskin harsoilla. Jospa pysyisi taivas pilvessä, säästysi vielä. Pakko laittaa kuitenkin osa varastoon ja osa pellolle, koska talvi tulee. Harmittaa.

Minulla on kyllä ollut erilaisa kokemuksia. Krassit paletuvat, samettikukat eivät samassa asteessa,
        Olivatko ne samassa paikassa?
        Täällä ei ole satanut, kuin yhtenä yönä viikon sisään.
        Noita harsoja minäkin käytän. On tuossa yksi kurpitsa, jota harsolla suojelen.

• niinpäjoopa
        eppu2 kirjoitti:

Minulla on kyllä ollut erilaisa kokemuksia. Krassit paletuvat, samettikukat eivät samassa asteessa,
        Olivatko ne samassa paikassa?
        Täällä ei ole satanut, kuin yhtenä yönä viikon sisään.
        Noita harsoja minäkin käytän. On tuossa yksi kurpitsa, jota harsolla suojelen.

Krassit ehdin viedä jo pellonlaidalle talvea odttamaan. Samettikukat ovat vieläkin pihalaatikoissa. Viime yönä ei ollut pakkasta, mutta kova tuuli. 0,4 astetta vieläkin.

• eppu2 kirjoitti:

Meidän korkeuksilla haudoilla pärjäävät parhaiten ruusupegoniat. Kukkivat koko kesän ja pitkälle syksyyn. Minä sajattelin kokeilla istuttaa tuiojat kukkapenkkiin talvehtimaan. Saa nähdä onnistuuko talvetus.

• kesivä

Huomenna on päivä uus,
      vapaata, siis neuvokkuus;
      meen ostamaan virvelin
      syön hauen tai salakan kera kirvelin.
      En välitä mikä on sää,
      tärkeintä huomenna on vain mää.

• mimmimum-mi

Oikeasti säästä...lämpötila heilahtaa hetkessä normaalin alapuolelle.... Päivälämpötila laskee nyt jopa kymmenen astetta....

• Korppis1

Korvessa harmaata. Kaipaan lämmintä ja aurinkoista säätä. En tykkää kylmästä, harmaasta se masentaa, talven tulo masentaa. Onneksi pääsen kohta pois täältä kylmästä. Kun palaan marraskuussa on jo ehkä parempi fiilis, pääsen rakentelemaan uutta kotia.

Alkaako auringon kukat kukkimaan jos ottaa ulkoa sisälle maljakkoon?

• tuntosarvet kertoo kaiken, vapaata on viikko tää, kaikki myrskyt taakse jää, aurinko ja poutapilvet tulkoot, menkööt, miettiä voin jo joulua ja talviaikaan uutta kesää

• 1eero

Tulee nyt seurattu säätä tietystä syystä, vähän heilahtelee ennustukset vajaa viikko sitten oli ennustus mieleinen nyt alkuviikoksi, eilen pitkän ennustuksen mukaan loppuviikolla alkaisi ilimat parantua, paskanmarjat uamusella katoin taas valehtelivat.
      Pitäisikö turvautua maakunnan sääukkoon nääs hää kahtoo ahvenen selkäevästä onko tulossa pouta, vissiin kai.

• niinpätosiaan

Kyllä se ahvenen selkä on paras ilmapuntari ainakin talvella. Siitä näkee onko seuraava kesä sateinen vai poutainen. Empä erehtynyt viime kesästäkään.

• kesivä

Mä menen ostamaan avokelavirvelin. Sitten mä jiggaan. Toivottavasti saan jonkun jolla on evät selässä, että pääsen ennustamaan. Pitänee varmaan käydä Ärrän kautta ostamassa kalastuskorttikin. En ole virveliä heittänyt vuosikymmeniin.

• 1eero
        kesivä kirjoitti:

Mä menen ostamaan avokelavirvelin. Sitten mä jiggaan. Toivottavasti saan jonkun jolla on evät selässä, että pääsen ennustamaan. Pitänee varmaan käydä Ärrän kautta ostamassa kalastuskorttikin. En ole virveliä heittänyt vuosikymmeniin.

Ei virveliä tarvii heittää kuin yhen kerran jos sattuu olemaan syväpaikka.

• kesivä kirjoitti:

"kesivä"

...Jigi-kalastukseen tarkoitetun vavan, ja siihen kalastukseen ja ostamaani
        vapaan sopivan avo-kelan...

H.

• mimmimum-mi

Teilläpäin taitaa olla pilvee...pilvee...
        Eikö sammakko enää kelpaa ennustajaksi...se kun tiesi niin hyvin aina....

• eppu2
        kesivä kirjoitti:

Nuoret meillä jigikalastaa.
        Kun on tarpeeksi vanha, ei tartte kalastuslupaakaan.

• 1eero

Niin mihin sammakko katosi kunhan ei ollut käärme veikeä katseltuaan aikansa sitä sillä silmällä nälissään.

• No-Hai-Vaan-Teille

Pitää pyydystää Hai. Sillä on isompi selkä-evä mistä ennustaa säätä. Elävä Hai olisi vielä parempi vaihtoehto. Se näyttäisi elävästi millä tuulella se on.

• kesivä
        1eero kirjoitti:

Ei virveliä tarvii heittää kuin yhen kerran jos sattuu olemaan syväpaikka.

Hehhee, ei onneks lentänyt koko virveli ;)

• kesivä
        hunksz kirjoitti:

"kesivä"

...Jigi-kalastukseen tarkoitetun vavan, ja siihen kalastukseen ja ostamaani
        vapaan sopivan avo-kelan...

H.

Jaa, mutku tota pitää olla sillee, että miehet pääsee osoittamaan miehisyyttään oikomalla sanomisiani ;) Siis oikeasti se on avokelasetti ja sain sellaisen jigivieheen kaupanpäälle.

• kesivä
        eppu2 kirjoitti:

Nuoret meillä jigikalastaa.
        Kun on tarpeeksi vanha, ei tartte kalastuslupaakaan.

Nyt minäkin olen jigittänyt. Ihan mukavaa oli, huomenna varmaankin käsi kipee. En käynyt ostamassa vielä kalastuslupaa. Pari pientä sinttiä sain, mikä lie ollut se toinen, läpinäkyvä.
        Päästin molemmat takaisin. Kuhan harjoittelin sitä heittämistä kun ei muita ollut näkyvillä. Viikonloppuna voi sitten jo ehkä haavinkin ottaa mukaan.

• eppu2
        kesivä kirjoitti:

Hehhee, ei onneks lentänyt koko virveli ;)

Miniältä kerran lipesi ote ja sinne meni virveli järven pohjaan.
        Oli kylmä tuuli, kun kävin uunupuita hakemassa.

• Avohoito.passi.kuntoon
        kesivä kirjoitti:

Jaa, mutku tota pitää olla sillee, että miehet pääsee osoittamaan miehisyyttään oikomalla sanomisiani ;) Siis oikeasti se on avokelasetti ja sain sellaisen jigivieheen kaupanpäälle.

Eipä se avohoito settikään kallis ole jos onnistuu saamaan sellaisen. Siinä saa nauraakin ihan omin päin omia aikojaan.

• kesivä
        eppu2 kirjoitti:

Miniältä kerran lipesi ote ja sinne meni virveli järven pohjaan.
        Oli kylmä tuuli, kun kävin uunupuita hakemassa.

Ei se ihan helppoa ollut se virvelin heittäminen, mutta kyllä joku muistijälki jostain ilmaantui.
        Kylmä oli tuuli päivälläkin vaikka suojaisessa paikassa aurinko lämmitti, niin hanskat piti olla kädessä.

• kesivä
        Avohoito.passi.kuntoon kirjoitti:

Eipä se avohoito settikään kallis ole jos onnistuu saamaan sellaisen. Siinä saa nauraakin ihan omin päin omia aikojaan.

Avohoitosetti, avohaava, avokkaat, avokätinen, avoauto, avolava, avopuoliso...
        Olen nyt ihan avoimena.

• eppu2
        kesivä kirjoitti:

Ei se ihan helppoa ollut se virvelin heittäminen, mutta kyllä joku muistijälki jostain ilmaantui.
        Kylmä oli tuuli päivälläkin vaikka suojaisessa paikassa aurinko lämmitti, niin hanskat piti olla kädessä.

Joo, siinä harjoitusvaiheessa helposti saa saaliksi pipoja ja takinselkämyksiä.

• Sain palstalta kivan idean.
      Minä olen kuin Galvanoitu pelti.
      Tuulen-tuvan katolla.

H.

• mimmimum-mi

Miten jos olisitkin kromattu....auton etupuskuri...säässä kuin säässä...

• Puolipilvistä ja tuulista, aurinkoinen viikonloppu on nyt ohi ja saunan lattia on saanut kuivaa. Tänään laitetaan vissiin uusi kerros sementtiä ja tehdään alamäet viemäreihin, sekä suihkuun että saunaan. Pesutupaan tulee myös kaakeleita seinään tai ainakin jotain kosteussuojaa seinään, suihkuun valkoiset kaakelit ja lattiaan mustat klinkkerit. sekä pesutupaan että saunaan ja suihkuun.
      Olemme käyneet iltakävelyillä joenrantaa pitkin katselemassa kun kalastajat laittavat veneitään vesille ja lähtevät syyskalalle. Aiomme myydä veneemme ja ostaa pienemmän ja keveämmän tilalle, sellaisen jota jaksamme itse liikutella.
      Peruna pitäisi ehkä nostaa ennen yöpakkasia samoin porkkanat. Minulla on myös kurpitsa pensaan alla suojassa kivasti muuttamassa jo väriä oranssiksi. Kirsikkatomaatit pitäisi kai tuoda sisälle vaikka ne ei ehtineetkään kypsyä. Kypsyykö tomaatit sisällä?

• Puolipilvistä ja tuulista, aurinkoinen viikonloppu on nyt ohi ja saunan lattia on saanut kuivaa. Tänään laitetaan vissiin uusi kerros sementtiä ja tehdään alamäet viemäreihin, sekä suihkuun että saunaan. Pesutupaan tulee myös kaakeleita seinään tai ainakin jotain kosteussuojaa seinään, suihkuun valkoiset kaakelit ja lattiaan mustat klinkkerit. sekä pesutupaan että saunaan ja suihkuun.
      Olemme käyneet iltakävelyillä joenrantaa pitkin katselemassa kun kalastajat laittavat veneitään vesille ja lähtevät syyskalalle. Aiomme myydä veneemme ja ostaa pienemmän ja keveämmän tilalle, sellaisen jota jaksamme itse liikutella.
      Peruna pitäisi ehkä nostaa ennen yöpakkasia samoin porkkanat. Minulla on myös kurpitsa pensaan alla suojassa kivasti muuttamassa jo väriä oranssiksi. Kirsikkatomaatit pitäisi kai tuoda sisälle vaikka ne ei ehtineetkään kypsyä. Kypsyykö tomaatit sisällä?

• 123987

Kypsyykö tomaatit sisällä?

Kyllä kypsyy. Kääri ne vaikka sanomalehden sisään, siis tomaatti kerrallaan. Näin ainakin äitini kypsytti niitä ja itse olen kaupan tomaatteja (kypsiä) pitänyt auringossa ja ne saa lisää makeutta.

Tuolla alempana kirjoitit bookauksestasi matkalle. Kyllä nyt käy kateeksi, vaikka toisaalta en itse lähtisi mihinkään.

• Rakastan myrskyjä, ukkosilmoja, lumipyryjä varsinkin. Varmaankin kun oon tällainen Tyyne :)) Opposites attract. Pitäisikö Paula Abdulia linkittää vielä tähän... kun jo tuli siitä noottia, voin yhtä hyvin koettaa täyttää saappaitani ;)
      https://www.youtube.com/watch?v=xweiQukBM_k
      Nyt paistaa aurinko, pohjoistuuli siivoaa juuri viimeiset hattarat taivaalta.

• Jou.jou

Mukavaa musaa, mä repesin!

• Jou.jou kirjoitti:

Mukavaa musaa, mä repesin!

Otaksää palasen jeesusteippiä? Kahvin kanssa vai ilman?
        Ikinä ei tiedä mitä eteen tulee, kuules. Kohtasin tänään etelänpäiväkiitäjän! Hitsi kun kännykän kamera ei auennut tarpeeksi nopeasti, eikä muuten aivonikaan, en saanut kuvaa. Hetken luulin jo että näin kolibrin.
        Aivan mahtavaa! Hyvä etten revennyt samoista. Olen joskus bongannut pääkallokiitäjänkin, tämä ikään kuin tasapainotti elämyksen.
        Tekee mieli huikata Psykoterapeutittarellekin että on vielä paljon näkemättä :) kandee kulkea koko elämän kaikki askeleet.
        Kuukkeloikaa ihan ite.

• eppu2

Katsoin googlesta minkämoinen otus tuo on. Sen kyllä tunnistaa, jos näkee. En ole koskaan nähnyt. Syreenikiitäjän olen syreenipensaassa tavannut.
        Paljon hienoa ulkona näkee ja myös kuulee kun vaan pitää aistinsa avoinna.
        Aurinko se vaan paistelee, ilma kyllä viileni.

• eppu2 kirjoitti:

Katsoin googlesta minkämoinen otus tuo on. Sen kyllä tunnistaa, jos näkee. En ole koskaan nähnyt. Syreenikiitäjän olen syreenipensaassa tavannut.
        Paljon hienoa ulkona näkee ja myös kuulee kun vaan pitää aistinsa avoinna.
        Aurinko se vaan paistelee, ilma kyllä viileni.

Hurja peto sekin kiitäjä! Kehrääjänäkin voisi olla kiva elää :))
        Kylmä on täälläkin, täytyy sukkia alkaa kaivamaan.

• niinpäjoopa

Viileää täälläkin. Lumihiutaleita leijailee välillä ja kylmästi tuulee. Ulkotöissä olin.

• ponnelis

Säkkijärven polkka siellä soi la la lailailaa ,...musiikki soi täälläkin:D

• Buukkasin juuri matkan lutusen kaa lähdetään Miamiin ja tehdään mutka Colombiaan maaliskuussa. Kolibrit ja papukaijat näkökentässä n. kolmen viikon ajalla. Ilmat ei voisi olla paremmat siihen aikaan, siellä. Juhuuuuu!!!

• ajatteles

Sinuna menisin Hollantiin, voisit tavata tutun.

• Juu.sopii.hyvin

Annetaan hänen mennä "maijamiin" kuin Johanna Tukiainen konsaan. Maaliskuu on mitä oivallisin aika kokea sen sektorin sää-ilmiöt pyörremyrskyineen. Ilmassa lentä muutakin kuin papukaijoja, jopa Paloman ray.banit :D

• Juu.sopii.hyvin kirjoitti:

Annetaan hänen mennä "maijamiin" kuin Johanna Tukiainen konsaan. Maaliskuu on mitä oivallisin aika kokea sen sektorin sää-ilmiöt pyörremyrskyineen. Ilmassa lentä muutakin kuin papukaijoja, jopa Paloman ray.banit :D

Siellä asuneena tunnen tavattoman hyvin paikalliset sääilmiöt. esimerkiksi sen että hurrikaanisesonki alkaa kesä-heinäkuun paikkeilla ja jatkuu marraskuuhun :) Maaliskuussa sää on korkeapainevoittoinen, lämmin, mutta ei hiostava, päivälämpötilat 18-25 astetta, sateet harvinaisia, meriveden lämpötila 20-24 astetta jota paikalliset pitävät kylmänä ....joten ei muuta kun autovuokraamoon, raybanit silmille ja get your motor running.....

• henrjii

ensilumi tulee täällä kuukauden kuluttua siitä kun lapissa on satanut eka kerran, elikkä 3.11.2015

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      215
      1429
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1276
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      3
      1077
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      17
      1046
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      928
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      900
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      59
      838
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      830
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      768
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      754
    Aihe