Miten Thyroxin todella toimii?

lääkeinfoa23

Minulla on vajaatoiminnan oireita ja ainoa verikoe jossa tähti on TSH 5,5. Voiko näin pieni viitearvon ylitys aiheuttaa jo esim sydämen sykkeen huomattavaa laskemista mitä minulla on. No jos nyt alan syödä pientä annosta aluksi, niin miten se lääke toimii? Eli jos otan lääkkeen aamusta, niin miten keho tietää sen vaikutuksen jakaa koko päivälle oikein?
Kulkeko lääke tasaisesti koko pvn vai tasoittako oma kilpirauhanen sen oikealle annostukselle vai miten tuo lääke toimii?
Entä lakkaa ko oma rauhanen toimimasta kokonaan tms.
Oletko sinä syönyt lääkettä esim. m
atalan leposykkeen vuoksi ja toimiko se?

2

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokeneena

      TSH:n tavoitearvo on 1-2, joten rohkeasti voit ottaa. Minulla oli ennen ensimmäistä Thyroxinia TSH 4,5, ja nyt annokseni on 0,075 mg/vrk. TSH:ta ei kannata pitää ainoana pätevänä arvona, vaan T3V ja T4V ovat tärkeämmät, samoin vasta-aineet.

      • rauhallisesti

        Jep. Välimäki kertoo lääkittäessä olon paranevat kun TSH on hyvin matala ja T4v viitealueen yläkolmanneksessa. T3v on vasta tosihuonon tilanteen tärkeä osoitin, muulloin elimistö "kynsin hampain" yrittä vakioida T3v:n.
        (Näinä viikkoina on netissä hoitoa aloittelevien ihmettelyjä kun ekan viikon jälkeen olo jopa huononee. Eli oikean ylläpitoannoksen löytyminen joskus kestää pitkään.)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2605
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1655
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1589
    8. 89
      1530
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      116
      1403
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe