SOININ sanoin: kuinka te kehtaatte!

volkkaristi

Sumuttaa asiakasta...

32

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Autistikin

      Soinikin kääntää taas huomenna takkinsa ja sanoo , ettei mitään sumutusta ole tapahtunut, kuinka te kehtaatte tuollaista edes väittää...

    • sumutusta
      • kunnon_kyyti

        Ei kannata moittia pasattia, on moninkertainen testivoittaja. Kaikkien aikojen paras volsu, repikää siitä huumoria. Seppokin ajaa volsulla, nättikin vielä ja tilava sekä huolto pelaa kuin rasvattu...


      • menemenee
        kunnon_kyyti kirjoitti:

        Ei kannata moittia pasattia, on moninkertainen testivoittaja. Kaikkien aikojen paras volsu, repikää siitä huumoria. Seppokin ajaa volsulla, nättikin vielä ja tilava sekä huolto pelaa kuin rasvattu...

        huolto ei pelaa
        ainakaan takuuhuolto koiranluissa.


    • lobbotomia

      En koe itseäni mitenkään huijatuksi. Auto on juuri niin mahtavan hyvä kuin kuvittelinkin. Auton käyttäjälle on aivan sama, testisysteemiähän tossa on huijattu.

      • kaasutus

        Ei ole huijattu mitään systeemiä vaan viranomaisia ja asiakkaita jotka ovat hyväuskoisina hölmöinä kuvitelleet ostaneensa turvallisen ,vähäpäästöisen auton.
        Todellisuudessa ei kukaan tiedä kuinka paljon on keuhkosyöpää ja muita hengitystiesairauksia ollut aiheuttamassa 40-kertaisilla typen oksidien päästöillä ja kuinka paljon on aiheuttanut syöpäkuolemia.


      • juakko
        kaasutus kirjoitti:

        Ei ole huijattu mitään systeemiä vaan viranomaisia ja asiakkaita jotka ovat hyväuskoisina hölmöinä kuvitelleet ostaneensa turvallisen ,vähäpäästöisen auton.
        Todellisuudessa ei kukaan tiedä kuinka paljon on keuhkosyöpää ja muita hengitystiesairauksia ollut aiheuttamassa 40-kertaisilla typen oksidien päästöillä ja kuinka paljon on aiheuttanut syöpäkuolemia.

        http://www.talouselama.fi/uutiset/vtt-kaytti-volkswagen-golfia-biodiesel-testeissa-huijausohjelmistolla-ei-vaikutusta-tuloksiin-6001652

        miksi puhua paskaa, kun joku on mitannut


      • juakko

        Ai niin, vtt on paska laitos eikä osaa yhtään mitään?


      • juakko

        Ai niin unohtui. Kyse oli huijaamisesta ei todellisuudesta.


      • kinkkiläinen

        Aatu kääntyis haudassaan jos volkkareille myönnettäis 7 vuoden takuu, tietäisi varmaa tuhoa yhtiölle.


      • köhköhköhköh

      • juakko

        Tietenkin dieselpaskojen saasteeet on vaarallisia, merkistä riippumatta. Nyt kun autot ovat jo hyvinkin saasteettomia bensaversioina.
        Kas kun eivät ole laskeneet monta miloonaa keuhösyöpää olisi voitu välttää, kun teollisuus alkoi käyttää fossiilisia polttoaineita 1800-kuvun lopulla, kuin jos olisi vain
        hevosvetoisia vehkeitä ja laitteita sekä niiden pieruja tähän päivään saakka.
        Sanoisinko että hevonpaskaa koko jossittelu.


      • juako
        köhköhköhköh kirjoitti:

        Jenkitkin mittasivat: 40kertainen typen oksidien ja hiukkasten päästö,joka on erittäin vaarallista hengityselimille.

        Missä lionkki?


      • Lionkki

      • juako
        Lionkki kirjoitti:

        Tässä lionkki. Muista sinä vastaavasti laittaa myös linkki,(jos yleensäkään löydät) kun moitit muita merkkejä. Se teiltä uskovilta tuppaa aina jäädä, kun linkkejä provoilunne tueksi ei vaan tahdo löytyä......

        http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/volkswagen-karahti-nolosti-huijaussovelluksen-kaytosta-anteeksi-3483882

        Sori kirotusvireestä. Linkki oli vastaavasti VTT:n mittauksesta. Mitä merkkejä olen moittinut? En ole mikään vw uskovainen, huvittuneena vain kirjoittelen vastaväitteitä saasteuskovaisille, joille maailman saastustus on pelkästään yhden merkin syytä. Fossiilisilla polttoainella käyvä maailmantalousko on täysn saasteton?
        Vain Vw nykyään saastuttaa? Työskentelen dieselautojen parissa päivittäin, joten jotakin perspektiiviä niistä on mieleen tarttunut, kun puhun dieseipaskoista. Jos se aiheutttaa sinulle ongelmia. pyydän mielenpahoittelua anteeksi.


      • Lionkki

        "Vain Vw nykyään saastuttaa?"
        Kysymyshän ei olekkaan siitä, kuka saastuttaa, ja kuka ei. Kysymys on REHELLISYYDESTÄ. Muista merkeistä ei ole tavattu VW:n kaltaista huijausohjelmistoa, joka harhauttaa päästöjä tarkkailevia viranomaisia, ja sitä kautta muuta maailmaa päästämällä 40 kertaisia lukemia mittaustilanteeseen verrattuna. Ilmastonmuutos on jo tosiasia, ja niin kauan, kuin fossiilisia polttoaineita käytetään, se ei pysähdy, mutta onko oikein, että sitä vielä entisestään kiihdytetään vastuuttoman automerkin toimesta, niin sitä saa jokainen tahollaan itse miettiä.


      • kummallista_peliä

        Ei tarvii mitään korjauksia on vw:een kanta asiaan, siis jos ei halua!


      • juakko
        Lionkki kirjoitti:

        "Vain Vw nykyään saastuttaa?"
        Kysymyshän ei olekkaan siitä, kuka saastuttaa, ja kuka ei. Kysymys on REHELLISYYDESTÄ. Muista merkeistä ei ole tavattu VW:n kaltaista huijausohjelmistoa, joka harhauttaa päästöjä tarkkailevia viranomaisia, ja sitä kautta muuta maailmaa päästämällä 40 kertaisia lukemia mittaustilanteeseen verrattuna. Ilmastonmuutos on jo tosiasia, ja niin kauan, kuin fossiilisia polttoaineita käytetään, se ei pysähdy, mutta onko oikein, että sitä vielä entisestään kiihdytetään vastuuttoman automerkin toimesta, niin sitä saa jokainen tahollaan itse miettiä.

        Eli se VTT:n mittaus oli myös huijausta? En puolustele huijareita, jotkut vaan ei osaa hahmottaa mittasuhteita. Samanlainen huijari on myös dieselautonsa lastuttaja, joka tekee sen tietoisesti sekä raskaskalusto, jotka tekee sen myös tietoisesti, mutta kustannussyistä. Tuomio huijauksesta pitäisi olla kaikille sama ilmansaastuttamisessa, vai eikö? Tulos on kuitenkin sama. Se että on käytetty huijausohjelmaa on vain raskauttava asia.


      • juakko
        Lionkki kirjoitti:

        "Vain Vw nykyään saastuttaa?"
        Kysymyshän ei olekkaan siitä, kuka saastuttaa, ja kuka ei. Kysymys on REHELLISYYDESTÄ. Muista merkeistä ei ole tavattu VW:n kaltaista huijausohjelmistoa, joka harhauttaa päästöjä tarkkailevia viranomaisia, ja sitä kautta muuta maailmaa päästämällä 40 kertaisia lukemia mittaustilanteeseen verrattuna. Ilmastonmuutos on jo tosiasia, ja niin kauan, kuin fossiilisia polttoaineita käytetään, se ei pysähdy, mutta onko oikein, että sitä vielä entisestään kiihdytetään vastuuttoman automerkin toimesta, niin sitä saa jokainen tahollaan itse miettiä.

        Rehellinen saastuttaja saa siis saastuttaa rehellisesti, jos vaikka päästöt on n. vain 20 kertaa yli sallitun, kuten nyt on ilmennyt joidenkin merkkien kohdalla. Rehellinen saastutus ei aiheuta keuhkosyöpää eikä ilmaston lämpenemistä?


      • Lionkki

        Pitäisikö kaikkien saastuttaa sitten salaa, kuten VW? Pelastuuko ilmasto sillä?


      • juakko

        Niinhän tässä nyt tapahtuukin. Rehellisesti salaa.Vääristellään labratestejä. Oikein olisi nollatoleranssi( määritetty taso), jonkin taatusti rehellisen testilaitteen mukaan, ei vääristelyjä suuntaan eikä toiseen, vielä ajamalla. Jos ei kelpaa, autoa ei tyypitetä. Vertaa esim. alkometriin. Ja tietty aika kylmäkäynnistyksestä, kun puhdistuksen pitää alkaa. Pakkasrajat ylemmäs. Dieseleillä on vielä paljon petrattavaa varsinkin kylmissä olosuhteissa.
        Jos luulee pohjolassa ajavansa puhtaalla dieselautolla, niin pettää pahasti itseänsä ja myös muita. Ja sen verran on työn puolesta tullut seurattua NOx päästöjä ilman urean ruiskutusta, niin pahimmoillaan ne on n.60-70 kertaiset puhdistettuihin verrattuna. Eli" normipäästöjä" ennenkuin järjestelmä alkaa toimimaan. Kovalla pakkasella ei koskaan, koska Adblue jäätyy. Tämä normipäästösana kun on joku synninpäästö ilmansaastuttamiselle. Tästä syystä nimitän näitä autoja dieselpas...
        Mutta katsellaan ensin tämä vw-farssi loppuun ennenkuin ihan oikeasti ryhdytään ilmaa puhdistamaan.


      • kauppalehtiVW
        Lionkki kirjoitti:

        "Vain Vw nykyään saastuttaa?"
        Kysymyshän ei olekkaan siitä, kuka saastuttaa, ja kuka ei. Kysymys on REHELLISYYDESTÄ. Muista merkeistä ei ole tavattu VW:n kaltaista huijausohjelmistoa, joka harhauttaa päästöjä tarkkailevia viranomaisia, ja sitä kautta muuta maailmaa päästämällä 40 kertaisia lukemia mittaustilanteeseen verrattuna. Ilmastonmuutos on jo tosiasia, ja niin kauan, kuin fossiilisia polttoaineita käytetään, se ei pysähdy, mutta onko oikein, että sitä vielä entisestään kiihdytetään vastuuttoman automerkin toimesta, niin sitä saa jokainen tahollaan itse miettiä.

        Volkswagen-konsernin pääjohtaja Matthias Müller komensi 400 avainjohtajaansa kriisikokoukseen Leipzigiin.

        Kokous alkoi tänään torstaina kello 12 Suomen aikaa Porschen tiloissa Leipzigissa.

        Palaverin pitopaikka on kokouksen kutsujalle Matthias Müllerille tuttu. Müller istui Porschen ylimmässä johdossa ennen kuin nimitetyksi koko Volkswagen-konsernin pääjohtajaksi poispotkitun Martin Winterkornin tilalle. Winterkorn sai lähtöpassit 23. syyskuuta eli vain muutama päivä Yhdysvalloissa paljastuneen päästöhuijauksen jälkeen.

        Leipzigin kokouksen päättymisaikaa ei ole etukäteen päätetty. Asialistaa ei kuitenkaan tarvitse arvuutella. Müller haluaa löytää 400 avainjohtajansa avulla strategiat, joiden avulla konserni voisi säilyttää elinvoimansa yhä vakavammaksi muuttuvan skandaalin puristuksessa.


      • Lionkki
        juakko kirjoitti:

        Niinhän tässä nyt tapahtuukin. Rehellisesti salaa.Vääristellään labratestejä. Oikein olisi nollatoleranssi( määritetty taso), jonkin taatusti rehellisen testilaitteen mukaan, ei vääristelyjä suuntaan eikä toiseen, vielä ajamalla. Jos ei kelpaa, autoa ei tyypitetä. Vertaa esim. alkometriin. Ja tietty aika kylmäkäynnistyksestä, kun puhdistuksen pitää alkaa. Pakkasrajat ylemmäs. Dieseleillä on vielä paljon petrattavaa varsinkin kylmissä olosuhteissa.
        Jos luulee pohjolassa ajavansa puhtaalla dieselautolla, niin pettää pahasti itseänsä ja myös muita. Ja sen verran on työn puolesta tullut seurattua NOx päästöjä ilman urean ruiskutusta, niin pahimmoillaan ne on n.60-70 kertaiset puhdistettuihin verrattuna. Eli" normipäästöjä" ennenkuin järjestelmä alkaa toimimaan. Kovalla pakkasella ei koskaan, koska Adblue jäätyy. Tämä normipäästösana kun on joku synninpäästö ilmansaastuttamiselle. Tästä syystä nimitän näitä autoja dieselpas...
        Mutta katsellaan ensin tämä vw-farssi loppuun ennenkuin ihan oikeasti ryhdytään ilmaa puhdistamaan.

        Saksan viranomaiset näyttävät olevan samaa mieltä kuin minäkin.......
        Ei armoa huijareille......

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1444897315542.html


      • VOI-VOI-VOI
        juakko kirjoitti:

        Niinhän tässä nyt tapahtuukin. Rehellisesti salaa.Vääristellään labratestejä. Oikein olisi nollatoleranssi( määritetty taso), jonkin taatusti rehellisen testilaitteen mukaan, ei vääristelyjä suuntaan eikä toiseen, vielä ajamalla. Jos ei kelpaa, autoa ei tyypitetä. Vertaa esim. alkometriin. Ja tietty aika kylmäkäynnistyksestä, kun puhdistuksen pitää alkaa. Pakkasrajat ylemmäs. Dieseleillä on vielä paljon petrattavaa varsinkin kylmissä olosuhteissa.
        Jos luulee pohjolassa ajavansa puhtaalla dieselautolla, niin pettää pahasti itseänsä ja myös muita. Ja sen verran on työn puolesta tullut seurattua NOx päästöjä ilman urean ruiskutusta, niin pahimmoillaan ne on n.60-70 kertaiset puhdistettuihin verrattuna. Eli" normipäästöjä" ennenkuin järjestelmä alkaa toimimaan. Kovalla pakkasella ei koskaan, koska Adblue jäätyy. Tämä normipäästösana kun on joku synninpäästö ilmansaastuttamiselle. Tästä syystä nimitän näitä autoja dieselpas...
        Mutta katsellaan ensin tämä vw-farssi loppuun ennenkuin ihan oikeasti ryhdytään ilmaa puhdistamaan.

        "Mutta katsellaan ensin tämä vw-farssi loppuun ennenkuin ihan oikeasti ryhdytään ilmaa puhdistamaan."

        -etköhän sinäkin ole silloin jo haudassa..


      • seataudiskodaVWsama
        Lionkki kirjoitti:

        Saksan viranomaiset näyttävät olevan samaa mieltä kuin minäkin.......
        Ei armoa huijareille......

        http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1444897315542.html

        Missäs se mainostettu GOODWILL luuraa?
        Täällähän sitä kovasti on kehuttu.
        Tai sitten sillätavoin on Suomalaiset sumutettu maksamaan itse viat?


      • juakko
        VOI-VOI-VOI kirjoitti:

        "Mutta katsellaan ensin tämä vw-farssi loppuun ennenkuin ihan oikeasti ryhdytään ilmaa puhdistamaan."

        -etköhän sinäkin ole silloin jo haudassa..

        Meinaatko että aloitus kestää niinkin kauan?


    • juakko

      Alkuperäiseen aiheeseen liittyen toivoisin kokouksen liittyvän asiakkaan sumutuksen vähentämiseen, vaikka Soini on tässä takinkääntäjänä jotenkin surkuhupaisa vertaus.

      • VW-ikoni

        Soini sopii VW:n ikoniksi erinomaisesti


      • eienääVWautoja
        VW-ikoni kirjoitti:

        Soini sopii VW:n ikoniksi erinomaisesti

        Soini vaan on volvomiäs...


      • suu_puluputtaa

        Niin mutta Soinin agenda sopii vallan mainiosti tähän geissiin eli puheet ja teot päinvastaisia.


      • suomenpakkotoimia
        suu_puluputtaa kirjoitti:

        Niin mutta Soinin agenda sopii vallan mainiosti tähän geissiin eli puheet ja teot päinvastaisia.

        Valitettavasti tuo on totta.
        VW ei kylläkään ikinä puhu julkisesti mitään eikä myönnä vikoja.
        Vaan Saksan trafi ei vissiin kumartele kun tuli takaisinkutsu.


      • metsäpalsta_myytiin

        Vanha sanonta kävi toteen: metsästä tuli, metsään meni. Niin kävi meidänkin passatti kaupoilla, voiettäkö vihmoo tai sanoisinko että veetuttaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

      Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      134
      10843
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      261
      4709
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      178
      4049
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

      No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      183
      3558
    5. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

      Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      50
      3449
    6. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

      https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      91
      3391
    7. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

      tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      86
      3187
    8. Ikävä sinua mies

      Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      32
      3090
    9. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

      Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      69
      1864
    10. Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas

      Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt
      Sinkut
      200
      1776
    Aihe