.autonvaraosat24.fi

Mersuhemmo

Onko kenelläkään kokemuksia tuosta firmasta .autonvaraosat24.fi tuntuu toimitus tökkivän aika pahasti tilaukseni ollu matkalla jo 3 viikkoa ja mitään ei vieläkään näy .sähköpostia kylläkin tulee että on käsitelty ja matkalla ja jne mutta tavarat vielä puuttuu ,joten tosi hidasta touhua .Ei luulisi saksasta tavaran tuleminen kestää noin kauan.

131

28075

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häviö

      Multa hävisi tilaus ja rahat siihen putiikkiin. Joten oma käsitykseni on että firma on kaunis päältä mutta mätä sisältä.

      Mutta uskoisin kumminkin, että edes joku olisi saanut jotain sieltä kotia asti, ettei nyt uskottavuus siihen putiikkiin täysin menisi :D ihmisiltä.

      • Asiakas58

        Väitän että hävisi UPS:n kyytiin tavarasi.


      • Jannuvw

        Ite olen tilannut autonvaraosat24 kaikki osat/tavarat on tullut ja nopeesti


      • Anonyymi

        Tähän saaka toiminut ihan hyvin, Joskus esimerkiksi jarrupalat olleet huonompi laatuista tavaraa kuin tilatut. Nyt tuli ensimmäisen kerran autoon sopimattomat varaosat (väärän kokoiset) keskustelu palautukseta kävi nopeasti ja sain palautuskoodin, mutta siihen sitten sujuminen loppui, Tilatessani olin maksanut ylimääräistä turvallisesta toimituksesta ja palautus oikeus pitäisi olla 100 päivää . palutukseni on lähetetty yli kuukausi sitten mutta maksua ei kuulu ja viesteissä pyydetään odottamaan aina 14 päivää lisää.
        Tulevaisuudessa tilaan varaosat Virosta.


      • Anonyymi

        Tilasin BMW:n OEM HUF 73901017 pyöräanturit /rengaspainemittarit. Tilausvahvistuksessa oli muutettu STARK SKWS-14000053. Ostoskorissa oli vielä oikea tuote (kuvakaapaus tietenkin tallessa) mutta vasta sähköpostiin tulleesta tilausvahvistuksesta huomasin muutoksen.

        Peruin saman tien tilauksen. Törkeätä!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän saaka toiminut ihan hyvin, Joskus esimerkiksi jarrupalat olleet huonompi laatuista tavaraa kuin tilatut. Nyt tuli ensimmäisen kerran autoon sopimattomat varaosat (väärän kokoiset) keskustelu palautukseta kävi nopeasti ja sain palautuskoodin, mutta siihen sitten sujuminen loppui, Tilatessani olin maksanut ylimääräistä turvallisesta toimituksesta ja palautus oikeus pitäisi olla 100 päivää . palutukseni on lähetetty yli kuukausi sitten mutta maksua ei kuulu ja viesteissä pyydetään odottamaan aina 14 päivää lisää.
        Tulevaisuudessa tilaan varaosat Virosta.

        oiva ajatu tuo viro


    • Karseevirhe

      No joo, nostetaanpas keskustelu taas esille.
      Tilasin väärää kamaa ja yritin oikaista asiaa, mutta puhelimeen ei vastata eikä myöskään mihinkään ko. firman maileihin. Olen kyllä kokeillut kaikki julkisessa tiedossa olevat osoitteet.

      Kannattaa siis varoa tuota firmaa.

    • Karseevirhe

      No niin, nyt vastasi jannu puhelimeen, tilaus oikaistu mutta kun kyselin miksi eivät vastaa yhteydenottoihin niin halusi lopettaa puhelun ja intti että heillä on henkilökuntapula, mikä on täyttä paskaa koska jos henkilökuntaa on liian vähän niin silloinhan kaikilla on kiire tilausten kanssa ja on varaa palkata lisää porukkaa, eikö?

      Olihan viimeinen kerta kun tuota paskaa jaksan kuunnella, ensi kerralla menen kiltisti merkkiliikkeeseen saamaan vielä huonompaa kohtelua, mutta saanhan asioida jonkun kanssa naamatusten.

      Kusetukselta vaikuttaa tämä.

      • Anonyymi

        Saksalaista touhua.

        Toimitus kestää kauan, lähettävät väärän osan, jos tilaat rekisterinumerolla (viskokytkin) tai et valitse safe-order lisämaksua. Sitten käskevät palauttaa sen omalla kustannuksella, eivätkä vastaanota postiennakolla lähetettyjä paketteja. Ja kun alat perimään saataviasi pois, tulee postia, että eivät palauta. Ei kannata sekaantua.


    • Autonvaraosat24.fi

      Tilasin Autonvaraosat24 (myös autodoc) nettikaupasta 8 erilaista osaa. Näistä jarrupalat oli vaihdettu STARK-merkkiseksi kyselemättä: eivät sopineet autooni. No, sen hyvittivät ja käskivät hävittää osat.

      Lisäksi tilasin yksittäin myytäviä jarrulevyjä 2 kpl, joista toinen meni samana kesänä kieroon. Vaihdon tehneen huoltamon mielestä kuuluu takuun piiriin. Ensin palautuslomakkeen ymmärtämiseen ei tarjottu millään ohjeita, vaikka kysyin niitä niin nettisivujen chatissa kuin sänköpostissa. Lähetin levyn, mutta se tuli bumerangina takaisin. Autonvaraosat24 (Autodoc) vaati, että lähetän molemmat levyt (myös paikoillaan olevan ehjän) heille -> pitäisi vissiin olla ajamatta pari kk tai ostaa myös ehjän tilalle uusi levy, jotta voin käyttää autoa. No, siihen se takuuhomma sitten raukesi heidän mielestään. Lohdutuksena sain 15% alennuskoodin (jota liike tarjoaa muutoinkin yhtenään nettisivuillaan ja sähköpostitse uutiskirjeessään).

      Kaverini kyllä varoitti Autonvaraosat 24:stä (autodoc). Lähettävät kuulemma usein väärää tavaraa.

      • Autodock

        Ostin Mitsubishiin startin Autonvaraosat24;stä. Yllättäen tulikin ulkomailta. Tilaus ja tilo meni hyvin vain kun startti hajosi puolen vuoden käytön jälkeen ei sieltä löytynyt enää yhtään Suomea osaavaa henkilöä. Englantikin tuntu tökkivän. Bendix pyörän ostin Suomesta ja ikinä osta tuolta enää mitään.


    • älkääsortuko

      Samaisessa osoitteessa, eli tyhjällä tontilla Saksassa heillä eläinten ruokia myyvä yritys: zoobio. Aivan samanlaista toimintaa. MItään ei kuulu ja mihinkään ei vastata eikä rahoja saa pois ennenkuin puhuu rikosilmoituksen tekemisestä. Ihan käsittämätöntä toimintaa.
      Sivuilla sanotaan, että nopean toimituksen saa, kun maksaa tilille suoraan, sitten ei kuulu yhtään mitään. Kun otin yhteyttä sanoivat, että tilisiirtoon kuluu kauan aikaa, eivätkä rahat viikon päästä heidän tilillään näkyneet, sitten ei ollut tuotteita... Katsastin suomalaisen pankin sivuilta, että euroopan sisällä raha liikkuu tililtä toiselle samana päivänä.
      Siitä, kun sanoin tekeväni rikosilmoituksen rahat tulivat tilille kolmessa tunnissa.

    • Vittuuntunut10

      Muutaman kerran tilanneena, voin todeta että se oli siinä. Ei kannata käyttää kyseistä kusetusfirmaa. Vaihtava laatumerkillä tilattuja osia ominpäin harakiri tuotteiksi eli ei saa sitä mitä tilaa.

      • Willtter

        Tuo on totta, vaihtavat laadukkaiden osien tilalle kuraa, älkää vaivautuko tilaamaan mitään sellaisia, kuten jarru osia eikä jakopään osia, eikä mitään niveliä.


      • Kyrsiintynyt

        Tännekin tuli väärää tavaraa ja voi hitto miten TYHMIÄ ne osaa olla tuolla servicessä?!?! On hitto kuvankaappausten, kuvien ja selvitysten kera väännetty asiaa rautalangasta ja tuntuu olevan aivan V... vaikeaa. Empä enää käytä toiste kyseistä puljua! autodoc/autovaraosat24


      • Anonyymi

        Vuoden olen yrittänyt saada autooni lokasuojia eteen, mutta aina on sivulla. TUOTE ON LOPPUNUT VARASTOSTA. EI TAIDA FIRMALLA OLLA VARA OSTAA MITÄÄN VARASTOON !!! KIITTI !! MULLE RIITTI!!! EN IKINÄ ENÄÄ VIITTI KÄYDÄ HEIDÄN SIVUILLAKAA. EN EDES K**E TOHON SUUNTAAN!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuoden olen yrittänyt saada autooni lokasuojia eteen, mutta aina on sivulla. TUOTE ON LOPPUNUT VARASTOSTA. EI TAIDA FIRMALLA OLLA VARA OSTAA MITÄÄN VARASTOON !!! KIITTI !! MULLE RIITTI!!! EN IKINÄ ENÄÄ VIITTI KÄYDÄ HEIDÄN SIVUILLAKAA. EN EDES K**E TOHON SUUNTAAN!!!

        ostin umpiot mersuun toinen erimerkkinen vaihdossa tuli aina sama osa uudelleen. loppujen lopuksi sain toisesta rahat takaisin. en tilaa ikinä tästä virmasta mitään.


    • toimiihanSw

      Kaikki ylläolevat kommentit on saman henkilön negatiivisia kirjoituksia.

      Minä olen tilannut jousia sun muuta ja viikossa aina perillä ja ovelle saakka. Hyvin toiminut siis.

      VagCom/ffp tms. sivustoilla on lisää kymmeniä tyytyväisiä asiakkaita.

      • Anonyymi

        Taidat olla ite töissä kehumassas firmassa.


    • Igolstadtin_Rinkula

      Useita tilauksia tehnyt autodoc.fi kautta ja kaikki olleet mitä tilattu ja tulleet alle viikossa.

    • autonvaraosta24kusettaa

      Tilaus toimii OK mutta osia tunnutaan mielivaltaisesti vaihtelevan muihin merkkeihin. Ja takuuta kyseisestä puljusta osilla ei saa. Pierburgia tilasin volkkariin mutta vaihtoivat ominpäin STARKKIIN. Nyt takuu vaihtoa säätänyt kohta kuukaudenpäivät ja sähköposteja vaihdettu useita kymmeniä. Pyytäävät jatkuvasti kaikenmaailman tietoja: auton tiedoista - asentajan ammattikoulutodistuksiin yms... Eikä päätöstä tunnu tulevan. EN SUOSITTELE, maksan tulevaisuudessa mielummin parikymppiä enemmän ja ostan suomesta.

      • hohhoijaaa_taas

        Vai että oikeen "ammattikoulu todistusta".Mahtaakohan herra olla ihan selvinpäin.


      • hohhoijaaa_taas

        Vai että oikeen "ammattikoulu todistusta".Mahtaakohan herra olla ihan selvinpäin.


      • hohhoijaaa_taas

        Vai että oikeen "ammattikoulu todistusta".Mahtaakohan herra olla ihan selvinpäin.


    • autonvaraosat24-kokemuks

      ÄLKÄÄ tilatko mitään kusetusfirmasta. Auton etupyörn laakeri kesti 5000 km. Tuota ei voi edes väärin asentaa. Lähetin laakerin takaisin takuulappujen kanssa ja se makso 30e. Nyt pitäis täyttää laput uudestaan kun muka jotain tietoja puuttuu, mutta kun mulla ei ole enää kuitteja kun lähetin ne viallisen osan mukana. niistä näkyis tarvittavat tiedot.

      • en_suosittele

        Itselleni kommentoiden.

        Noin kymmenen sähköpostin jälkeen sain kuvan lähettämästäni takuulapusta josta puuttui tarvittava tieto. Tulostin lapun, täytin tarvittavat tiedot ja lähetin takaisin. Vieläkään ei ole tullut korvausta viallisesta laakerista. Myyjän mukaan laakerin valmistaja päättää korvataanko!!? Olen ottanut kuluttajasuojavirastoon yhteyttä ja lain mukaan myyjä on velvollinen korvaamaan viallisen osan. Suomen lakien mukaan mennään kun sivut ovat suomeksi. Ainakin 20 kertaa olen ollut yhteydessä tuonne ja kerran sieltä on soitettu (englanniksi saksan aksentilla) ja silloinkin kysyttiin asiaa jonka olen ilmoittanut monta kertaa..

        En suosittele tilaamaan mitään kulutusosia autonvaraosat24:stä (autodoc) kun osien laatu on tuota tasoa ja takuuhommat ei toimi!!


    • Freelan

      Parin vuoden aikana olen tilannut kymmenkunta kertaa ja toimitukset ovat olleet juuri mitä olin tilannutkin. 24 h:n sisällä luvattu lähettää, se ei ole toteutunut kertaakaan. Useimmiten paketti on lähtenyt n. 3-5 vrk:n sisällä. Rahat tililtä on lähtenyt samaan aikaan paketin kanssa. Viimeisin tilaus tehty kuukausi sitten eikä pakettia kuulu, rahat tosin lahtivat tililtä samantein ( 580 €)Enää ei vastata puhelimeen eikä maileihin. En voi kyllä missään tapauksessa enää suositella ja omatkin tilaamiset loppuivat tähän.

    • paskapaikka

      Mulla ei ole toi aiemmin mainitsemani laakerihomma edennyt mihinkään. Ne aina vaan selittää että odottaa valmistajalta päätöstä. Muutama kuukaisi nyt mennyt säätäessä. Kuluttajasuojavirasto hoitaa asiaa..

    • eienää17

      Palautin tilaamansa tuotteen heidän ohjeiden mukaisesti mutta rahat jäivät naköjään saamatta takaisin...
      Mennyt jo 2kk siitä kun pistin paketin postiin.
      Kiitos ei enää koskaan. Täyttä kusetusta.

    • docdoc

      Toimitus ja muuta toimi, mutta.... Tilasin etupyörän laakeri ja katsastuksessa totesivat että oik laakeri väljä, en ollut varma oliko se se mitä vaihdoin. Ja niin olikin, vaikka alkuperäinen on n 300 € ja näiden 80-100 € en uskalla toista tilata. Reklamointipreosessi on kesken.

    • Viltsu10101

      Ite olen tilannut tuolta noin 5-6krt autoihini osia. Tullut poikkeuksetta viikossa ja allekkin kotiovelle osat. Kaikki osat ollut aina täysin oikeita tilaustani vastaavia..
      Kerran tilasin ite päi helevettiä muutaman osan ja vaihtokin onnistui helposti. Ei mtn ongelmaa kyseisen paikan kanssa

    • vähän_kyllääntynyt_jo

      Joo. Kyllä näitä mielenvikaisia firmojen haukkujia riittää joka puolella. Kuten ylhäällä todettu yksi ja sama vinksahtanut henkilö kirjoittelee noita negisviestejä.

    • Karhudek

      Osat tulevat kalliiksi, koska et voi palauttaa väärin toimitettuja tai tilattuja osia kuin omalla kustannuksella takaisin. Asiakaspalvelu on ihan luokattoman huonoa ja kielenä on englanti. Huonoin kokemukseni nettitilausista auton varaosiin liittyen. En voi suositella pahimmalle vihamiehellekkään.

      • HARMIA

        Tilasin auton takajouset ja maksoin tilatessani. Reilussa viikossa tuli kotiovelle. Jouset oli erimerkkiset kuin tilasin ja firman nettiluettelossa ilmoitettiin että nämä saamani jouset eivät sovi autooni. Samana päivänä lähetin postissa paketin takaisin.
        Ovat saaneet palautuksen n.3kk sitten mutta rahojani en ole saanut takaisin. 3-4 kertaa olen kysellyt palautusrahoja takaisin ja joka kerta vastaus että menee 4-6 päivää asin käsittelyyn.
        Tänään lähti taasen spostia rahojen palauttamisesta tililleni.
        Saas nähdä tuleeko koskaan euroja takaisin.


      • HARMIA

        Tänään tuli viestiä että maksupalautus tililleni on suoritettu! Hieman aikaa otti että rahat palautui tililleni. Väärät takajouset lähettivät ja palautin ne. Ostin uudet jouset varaosaliikkeestä (Motonet) 2xkaliimmalla hinnalla jotta sain autoni läpi uusintakatsastuksesta.


    • Asiakas58

      Hämmentävän monimutkainen rahansiirtosysteemi. Maksoin PayPalilla ja silti sain kolmeen eri otteeseen , eri päivinä, vahvistuksen rahojen saapumisesta tilille. Tileille? (Olikohan monta ns. payment processoria välissä ja käsityötä?)

      "Rahasiirron summa on vasta laskettu tiliimme. Tilauskesi käsitellään lyhyessä ajassa.
      Sen jälkeen, kun tavaraa lähetetään varastostamme, heti saat tiedostus toimituksesta."

      Oukkidoukki...tavara kuitattiin lähetetyksi 6 arkipäivää myöhemmin, kohtuullista nettikaupassa, ja tasan viikko myöhemmin oli UPS kuljetus pihassa. Sekin kohtuullista hintaansa nähden, mutta osasinkin odottaa sitä mikä tuli perille. Halvalla ei saa hyvää, eikä kyse ole nyt laatikon sisällöstä.

      Pitkulaisen pahvilaatikon pääty repäisty huolellisesti auki ja aseteltu takaisin paikalleen. Sisällöstä puutui toinen paketti jarrupaloista. Näki täytteistä, että oli ujutettu käsi paketin päästä sisään ja kaiveltu.

      En edes viitsi alkaa veivaamaan ton firman kanssa koska tiedän että jarrupalat on nyysitty Suomen päässä. Näin se vain on. Niin kauan kun olen euroopasta tavaraa tilaillut, niin ongelmat toimituksissa on liittyneet aina UPS:n tai jos paketti toimitetaan perille PostNordin kautta.

      Kaikki tilaamani tuotteet oli juuri sitä mitä halusin ja autooni sopivaa. Hyvin laaja skaala letkuja, suodattimia, tankoja, niveliä, kumeja, varsia.

      Mutta toimittajan vaihto DHL:n voisi parantaa firman mainetta...

      • kotikarpo

        Ihan uteliaisuuttani seurasin muutaman kuukauden verran hintoja tässä autonvaraosat24 sivustolla.

        Kauppa lupaa monesti tosi isoja alennusprosentteja ja saa asiakkaan innokkaaksi halvoilla hinnoilla.

        Totuus paljastuu kun vertaa vähän aikaa hintoja ja kiinnittää huomion sivulla samaan aikaan ilmoitettavaan tuotteen normaalihintaan/alennusprosenttiin.

        Vertasin volvoon sopivaa jarrulevyä ja dieselsuodatinta. Kummastusta herättää se että 10% ja 41% alennuksella hinta-eroa on tuon jarrulevynkin kohdalla vain 1,50€ tosin tuo 10% alennuksella levyn saa halvemmalla.

        Jarrulevyn hinta
        alennus 15% hinta 28,88€ norm hinta 33,98€
        alennus 41% hinta 32,92€ norm hinta 57,11€
        alennus 10% hinta 31,48€ norm hinta 34,98€

        Suodattimen hinta
        alennus 15% hinta 43,33€ norm hinta 50,98€
        alennus 40% hinta 47,98€ norm hinta 79€
        alennus 17% hinta 51,44€ norm hinta 61,98€


    • Paskalaakeri

      Sain vihdoin viiden kuukauden jälkeen rahat takaisin viallisesta laakerista mistä ylempänä kirjoitin. Sieltä sanottiin että takuuasioissa menee noin 8 viikkoa. Laakerin palautuskuluja (29e) ei korvattu, joten otin taas yhteyttä kuluttajasuojaan. Hidasta ja vaivalloista tuntuu olevan.

      • Tuskaaa

        Tilasin turbon. Tuli suht nopeasti. Liikkeessä laitettiin asianmukaisesti kiinni, ja turbo hajosi samantien. Lähetin omakustanteisesti takaisin ja tänään reilu11 viikkoa myöhemmin sain sähköpostin, että takuu ei korvaa.
        Uskomatonta kusetusta.
        Turbon hajoamisen jälkeen kävi vakuutustarkastaja tutkimassa/mittaamassa autosta öljynpaineet ym. Lausunnossa ei todettu, että autossa tai asennuksessa olisi ollut vikaa.
        En Siis Suosittele tätä kusetusfirmaa.


      • autodoc
        Tuskaaa kirjoitti:

        Tilasin turbon. Tuli suht nopeasti. Liikkeessä laitettiin asianmukaisesti kiinni, ja turbo hajosi samantien. Lähetin omakustanteisesti takaisin ja tänään reilu11 viikkoa myöhemmin sain sähköpostin, että takuu ei korvaa.
        Uskomatonta kusetusta.
        Turbon hajoamisen jälkeen kävi vakuutustarkastaja tutkimassa/mittaamassa autosta öljynpaineet ym. Lausunnossa ei todettu, että autossa tai asennuksessa olisi ollut vikaa.
        En Siis Suosittele tätä kusetusfirmaa.

        Ota yhteys kuluttajasuojavirastoon! www.ecc.fi

        Ite taistelin tuon aiemmin mainitun laakerin kanssa ja nyt tänään sain vihdoin koko summan takaisin viallisesta laakerista. Asioin kuluttajasuojaviraston kautta kun muuten homma ei edennyt ja sittenkin autonvaraosat24 ei meinannu maksaa laakerin palautuskuluja. Nyt sekin summa oli tullut tilille.

        Melkein puoli vuotta meni vaikka sieltä sanottiin aluksi että 8 viikkoa kestää takuuasioissa.

        Mitään kuluvia osia ei kannata ostaa.


      • secunda

        Tilasin osia,vastattiin sähköpostiin englannin kielellä, kaksi eri henkilöä eri sähköpostia.Haluavat maksun toiseen kertaan,selvästi roistoyritys.


    • Riskibisnes1

      Tuo läävän kierrän ja kaukaa.

    • Pelkääjä

      Tilaus vahvistuksia eivät tunnu juurikaan lähettelevän? Tilasin iskarit kokeeksi ja Klarna maksulla. Saa nähä mitä tulee

    • ooppeli123

      tilasin tuolta k.o nettikaupasta autooni bensapainetunnistimen. kulujen kanssa hinta 116€
      tilauksen jälkeen tuli sähköposti jossa maksutavat.valitsin tilisiirron. swuraavana pv tuli viesti mikäli olet maksanut laita screenshot kuitista,se nopeuttaa käsittelyä.
      seuraavaksi sain sähköpostia muutaman tunnin kuluttua. halusivat auton rekkarin ja valmistenumeron että voivat tarkistaa osan sopivuuden autoon. no laitoin tiedot ja hetkessä vastaus että tilaamani osa sopii autoon. ja että ilmoittelevat tilauksen käsittelyn etenemisestä.
      noh tässä ootellessa aloin miettimään että minkähänlainen toimitusaika mahtaa olla kun nettisivuilta se ei selvinnyt... ja joo tiedän että on vaarana että tuote jää saamatta,mutta mielummin otan 116€ riskin kuin että kotimaassa maksan yhdestä helvetin anturista varaosaliikkeeseen 230€ tai maahantuojalle 250€....

    • buaa

      Olen saanut sähköpostiini yli 20 viestiä 9päivän aikana. Tuotteista ja rahanpalautuksesta ei tietoakaan. Seliseli, asiakas yritetään väsyttää. En aio perittää, kummallista touhua saksalaiselta roistofirmalta.

    • ALVtoimitusmaanMukaan

      Onkohan kaikki ALV asiat kunnossa Berliiniin osoitetussa Firmassa?
      Yritys perii (sisältää 24% alv) hinnaston mukaan, vaikka Saksan ALV on 19%?
      ALV peritään EU maissa vain yhdessä maassa , eli lähetysmaassa Saksassa!
      Eivät vastaa tiedusteluun? Onko tietoa kenelläkään?

    • saksalainenhuijarifirma

      Tuore tapaus.
      Tilasin osia ja koska olen ollut itse asentajana aiemmin, tiedän mitä merkkiä haluan.
      No, esim. iskarit eivät ole sitä merkkiä mitä tilasin. Lähetin heti reklamaatiokirjeen.
      Selittivät ettei ollut haluamaani merkkiä silloin heillä niin lähettivät toisenmerkkiset.
      Kuitenkin myyvät edelleen sitä samaa merkkiä minkä halusin...
      Ensi viikolla laitan tavarat takaisin, perun kaupan.
      Peruste on kiistaton. Väärä tuote.
      Taidan välttää ko. firmaa, tai en ainakaan tilaa enää mitään kahtakymppiä kalliimpaa.
      Todennäköisesti alan käyttää taas virolaisia tarvikeliikkeitä, niinkuin tein ennenkin.
      Ei tarvitse maksaa ennenkuin on oikea tuote edessä.
      Tulihan kokeiltua.

      • einiinhuijarifirma

        Yllätys yllätys !
        Tiiviin meilien vaihdon ja kyselyjen (mikä on autosi alustan numero, eivätkö nämä sovi autoosi ym. ym.) jälkeen sain heiltä asiakaspalautuspakettikortin, sivun jonka printtasin. Kävin postissa kysymässä että onko tämä oikea. Oli. Laitoin saman paketin takaisin, en ollut edes koskenut tavaroihin koska näin että ne olivat vääriä. Paketti lähti ja laitoin meiliä firmalle. Sieltä tuli vastaus että ilmoittavat kun paketti on perillä. Paketti oli perillä viikon päästä. Mutta rahoja ei näkynyt tililläni jonka olin ilmoittanut heille kun kyselivät. Tänä aamuna laitoin meiliä milloin ehkä saan rahani takaisin. Ja yllätys! Vastaus että rahat on lähetetty takaisin tilillesi jolta olet maksanut. Ulkomaisella Master Cardilla. Katsoin. Ja rahat olivat palautuneet. Mikä rumba muutaman satasen osien tähden. Olisivat heti kysyneet käykö toinen iskarimerkki vai ei...no työllistyihän asiakaspalvelijoita ja kuljetusfirmoja. Viime viikolla ostin ne haluamani iskarit ynnä muut osat Virosta. Kaikki ok. Jopa soittivat käykö toinen merkki halvinta tilaamani osaa eli pyyhkijänsulkia...Niin ja niitä senmerkkisiä iskareita mitä halusin ei nyt valmisteta, ehkä myöhemmin joten kävi tuuri että sain Virosta viimeiset. Mut joo, tuolta tilaan vaan osia millä ei ole niin väliä, jarrupaloja tai suodattimia jne. Ja halpoja sellaisia.


    • Attelainen

      Ostin auto laturi. Kirjoitin auton rekisteri numero ja tuli autoni. Tarkistin että lukee että se sopii minun auton malli. Tuli sitten että pitäis maksaa 80€ takuu noin kauan kuin lähetän vanha laturi takaisin sitten saa 80€ takas. Auto laturi tuli ja soiton nille että se on tosi jäykkä, että onko se normaali kuulin että joo uusi ja ok. Kuitenkin sain soitto auto m3kaanikkosta että sitä tulee savu ja kova ääni. Nytt firma sanoo että osaa ei sopi minun auto. Takuu ei ole voimassa vaikka kaikki tiedossa sanoo että sopii ja se näytä 100% kuin vanha. Ei takuu ei korvaa ja pitäis lähettää niille vanha laturi oma korvausta, että ei ole kuulemaan 100% että saan minun 80€ takaisin koska olen tehnyt väärä alusta. Vaikka kysyin ja tarkistin kaikki. Niiten systeemi on huijaus ja epä luotettava. En suosittelen. Autodoc on sama firma..

      • saksalainenhuijarifirma

        Olen itse automekaanikko ja heidän pitäisi ottaa laturi takaisin ja lähettää uusi tilalle. Tai antaa kaikki rahat sekä vanha laturikin takaisin. Voi olla että laturi on oikea mutta siinä on esim. huonolaatuiset laakerit jotka voivat olla jopa ruosteessa seisottuaan vuosia varastossa. Olen nähnyt sellaisia tapauksia. Laturin valmistajallahan se takuuvastuu on. Ostin juuri autooni Lucas- tehtaan kunnostetun laturin. Pantti oli 50e. Minulla oli mukana vanha laturi toisesta samanlaisesta autosta joten ei tarvinnut maksaa panttia. Kun hain tavarat, myyjä, vanha tuttu, näytti että se uusi laturi oli vanha aito Bosh, jonka Lucas- firma oli kunnostanut. Toivottavasti toimii ja kestää. Mutta sinä olet oikeassa ja tärkeää on että sinulla on ammattilainen automekaanikko joka tietää asiat.


    • Reklamaatio

      Miten toimisitte vastaavassa tilanteessa? Tilasin ajovaloumpiot, joiden rekisterinumeron mukaan piti käydä autooni. No käytin ammattilaisella joka yritti niitä asentaa. Eivät käyneet. Asennuksen aikana tuli jälkiä tuotteeseen(pieniä naarmuja). Asiakaspalvelu vastaa että umpiot voi laittaa takaisin mutta eivät palauta rahoja jos ne on asennettu tai niissä on jälkiä. Eli siis eivät vastaa virheellisesti lähetetystä tuotteesta. Nettisivuilla lukee vielä että "taattu sopivuus, aina oikea osa"

      • toho

        Tilaisn pakosarjan tiivisteen rek numerolla 29.1-18 ja kas kummaa kuriiri toi sen 5.2 eli viikko taipaleella,saman tien paikalleen ja toimii eli muuta kun kehua voi kys virmaa,tilaan edelleen heiltä jos jotakin tarve on.


    • Pasuunalla_mennään

      Minä tilasin etupyörän laakerin Passattiin ja oli ihan oikea osa,tuli viikossa himaan UPS:än kautta.
      Ei minulla nyt mitään pahaa sanottavaa ole tosta firmasta,sieltä soittivat vielä ja varmistivat ennen lähettämistä että onko varmasti oikea osa kyseiseen autoon.Kysyivät valmistenumeroa.

    • barbaraa

      Minä tilasin tuolta pimpattavan Barbaran,viikon rynkytyksen jälkeen meni puhki.Laitoin postissa takaisin saas nähä tuleeko rahat takaisin.

    • trr

      Kannattas ostaa vaikka sivasta,jos ei luota saksan tuontiin,Minä luotin ja homma ruletti tilaan vasttikaan,Jes,

    • junttia

      Jaa vai niin.Meinasin tilata saksan maalta pakosarjan tiivisteet,mutta pappa kertoi että heidän nuoruudessa ostettiin elannosta jukurtti purkkeja ja niiden kansista sai leikattua hyvät alumiini tiivisteet ja mahan täyteen jukua,joten tein ohjeen mukaan ja vältyin saksan tuonnin Mielipahalta.

    • jolkua6

      Oon tilannut useamman kerran kaikki on ollut käypää tavaraa itsekin pitää olla tarkkana tilatessa. Ovat joskus vaihtaneet jotakin tuohon stark merkkiin onhan nuo ollut pirun halpoja kuitenkin ei mulle ole ollut suurta merkitystä. Ei suomesta saa merkki osia kuin järjettömällä hinnalla. Pyörän laakerissa voi tehdä monta virhettä. Särkeä tiivisteen. Lyödä sisä kehään kuulien varaan paikalleen laitaissa . Sisä navan laitaissa jos ei tue sisäkehää niin kuulat vauriuituvat.jopa laittaa koko laakeri väärin päin. Laittaissa särkevät suurimman osan.

    • uvvaa

      tää on tätä,sain mitä tilasin en mitään stark tuotetta,joskus joillain vaan käy mäihä.joskus taas ei. Eli tarkkana tilatessa,onhan Alvadi yks vaihto ehto tai nimark.olen myös käyttänyt heidän palvelua.vaihtelu virkistää.

    • Asiakaseioleoikeassa

      Autonvaraosat24 on suurta kusetusta, varsinkin jos toimitetussa tuotteessa on vikaa. Aloittavat tietenkin sillä asenteella, että asiakas on tilannut väärän osan. Sen jälkeen tuputtavat takuukäsittelyä asiakkaan ja valmistajan välille muistuttaen samalla, että käsittelyssä voi mennä 3kk aikaa. Tarkoitus tietenkin pestä itse kädet koko hommasta ja saada asiakas luopumaan leikistä.
      Tuntuu välillä, että vastaukset tuon puljun "asiakaspalvelusta" tulevat robotilta sisältäen lähinnä mainosjargonia.

      Itselläni hajosi "asiantuntijoiden suosittelema" hihnankiristin alle 350 km ajon jälkeen ja
      mielestäni kyseessä on viallisen tuotteen toimitus eikä takuuasia.

      En suosittele!

    • Lähettävä_kohta_saksaan

      autodoc, topautoosat, autonvaraosat24, ... Taitaa olla samaa puljua kaikki nuo saksan maalla toimivat. Osat tulee nopeesti kyllä joo, mut sit jos joutuu palauttamaan tai niinku minä takuuta peräämään, niin alkaa taistelu tuulimyllyjä vastaan. Yli puoli vuotta koittanut saada rahoja katkenneesta nokkaketjusta ja remontista takas. Jatkuvasti pyydetään lisää selvityksiä. Saksalaisen täsmälliseen byrokratiaan kuuluen saa laitella kirjeitä maailmalle, koska pitää olla allekirjotukset papereissa. Jos jostain muualta vaan saatte, niin vältelkää viimeseen asti noita saksan halpis-myymälöitä.

    • Tupsahdus

      Kyllä tavarat tulee muutamassa päivässä ovelle. Paitsi jos GLS kuljettaa. GLS:llä menee 14 vuorokautta ja paketti haettava itse postista.

    • haistapaskafirma

      mulle tuli väärän kokoinen ilamamassamittari, vaikka luki et sopii just kyseiseen autoo, mite voi lähettää väärän kokoisen osan ?

    • Muna-Voi

      Seppo Räty oli aivan oikeassa mitä tulee Saksaan,ainakin kyseisen kioskin perusteella.
      Eka tilaus viipyi niin kauan että kuukauden aika uusintakatsastukseen umpeutui. Nyt toisella kertaa menny jo kolmatta viikkoa tukivarsia ootellessa,viikko sitten kerrottiin jo tilauksen lähtenee muttei sitä lähtikö hevosella vai suksilla. Vihoviimeinen kerta tuota ausvitsiä,onneks en maksanu etukäteen.

    • Nedi59

      Tilasin pyyhkijänsulat autooni. Sulat tulivat avatussa nuhjuisessa alkuperäispakkauksessa. Olivat aivan väärät. Eivät suostu uskomaan, että lähettivät väärät sulat, vaikka lähetin kuvat niistä ja alkuperäisistä. Voin palauttaa, mutta joutuisin maksamaan palautusmaksun. Aivan paskaa palvelua. Ei kannata kokeilla. Onneksi selvisin 40 euron opetuksella.

    • Helkatti

      Tolkuttoman pitkä ja monipolvinen toimitus. Lienevät valinneet halvimman mahdollisen toimituksen joka käytännössä tarkoittaa sitä, että lähetys käy kaikissa mahdollisissa terminaaleissa ( seurannan mukaan tällä tehtkellä 10 eri tulo tai lätömerkintää eri terminaaleista ) ja homman viimeistelee suomen postilaitos jonka suoritusaikaa tässä seuraavaksi jännään.
      Ts. ei voi käyttää ko. nettikauppaa projekti venähtää turhan pitkäksi.

    • jytinääeestissä

      Tilasin kans pakosarjan tiivisteen ,paketissa tuli öljypropun tiiviste,ei kannata lähetellä takas oppirat onneksi vain 4,95 postikulut

    • ErkkiJ

      Tilasin osia muutamaan erimerkkiseen autoon ja osat ovat tulleet ihan kotiovelle tuotuna, ei ole tarvinnut postitoimipaikassa jonottaa. Osat ovat olleet tilauksen mukaisia ja jopa tilatessani vetoniveltä, ao. firma laittoi sp-kysymyksen ja tarkennuksen et haluanko tosiaan osan jossa ei ole ABS tunnistinreunaa, halusin sellaisen ABS hammastuksella, hyvää palvelua. Paketit tulleet noin 8 vrk tilauksesta.

    • Torvelo22222

      Kovin tyytyväinen ei voi olla.

      Syötin rekisterinumeron, järjestelmä tunnisti auton mallin ja vuoden ja kaikki näytti sujuvalta ja lähdin etsimään tarvitsemaani osaa. Järjestelmä ehdotti juuri minuun autooni sopivia osia, tai niin ainakin luulin.

      Löysin tarvikkeen helposti, tilasin ja maksoin, Toimitus oli riittävän nopea noin viikko.

      Valitettavasti väärään malliin ja siten vääränmallinen.

      Reklamaatio-osasto onkin sitten nihkeämpää kun halusin nöyrästi vaihtaa osan autooni sopivaksi. Ensimmäiseen meiliin vastattiin parin päivän viiveellä, ja luvattiin että jos itse maksan palautuspostikulut niin he hyvittävät sitten ostoksen tai lähettävät oikean osan jos annan sinne rekisterinumeron!

      En tätä osannut pitää kovin reiluna järjestelynä koska vika on heidän, enkä suostunut vaan vaadin maksuttoman palautuksen ja sitten oikean osan tilalle. Tämänkin palstan perusteella palautuksessa saattaa kestää jos on tullakseen ollenkaan.

      Toisessa tai kolmannessa vastauksessa sain myös tämän helmen:

      " Please note, searching by a registration number does not always guarantee the compatibility of the selected spare part with your vehicle.'
      A car has a lot other details to take into count if it has some specifications besides the model and body type.
      Vehicles have the vehicle identification number that will provide 100 % compatibility for the spare part and the car.
      Choosing only by exterior details is a incomplete search - for a complete search exists our customer support.

      Thank you for your understanding."

      Tilausvaiheessa toki ei kysellä mitään valmistenumeroita tai muita vaan aluksi syötetyillä rekisteritiedoilla mennään ja äkkiä päästäänkin jo maksuvaiheeseen.

      Eipä siinä, tilailkaa itse tuolta jos motivaatiota ja seikkailunhalua riittää, minulla ei.

      Jaa niin se osa? Niinkin eksoottinen kuin ulkopeilin lasi. Rahallinen arvo sen verran mitätön etten jaksa enempää tapella, hankin sen peilin sitten jostain muualta.

      • Torvelo22222

        Edelliseen lisäyksenä vielä; yritin laittaa myös heidän omille sivuilleen palautetta, mutta päätellen siitä että palautteen keskiarvo oli jotain 4.95/5 ja siitä että omaani ei näköjään julkaistu on vaikea uskoa etteikö siellä kovasti sensuuri viuhuisi negatiivisten palautteiden osalta.


    • Ypö5

      Meinasinpa tilata osia omaan autooni kun oli niin halvat hinnat,sitten luin tämän ketjun,enpä taida,taidan käydä siinä vanhassa tutussa varaosaliikkeessä missä ennenkin.

    • ooppelinosia

      Olen tilannut muutaman kerran. Jos kaikki menee kerralla oikein, niin ok. Tulee halvemmaksi.
      Mutta jos tuote on väärä, tai muuten epäsopiva, alkaa sähköpostirumba ja kusetus.
      Aina eri käsittelijä asialle, jolle saat selittää kaiken alusta. Eivät suostu ymmärtämään selityksiä.
      Kuvien kanssa laitoin mailia ja pyysin oikeaa varaosaa. Ei vaikutusta, vain ilmoitus rahojen siirrosta tililleen, jonka hyvittävät jatkotilauksessa.
      Tein toisen tilauksen vain saadakseni nuo "hyvitetyt" rahat alennuksena tilauksessa.
      Sitten ei ikinä näitä saksalaisfirmoja. Kiertäkää kaukaa.

    • EiIkinäEnään

      Olen tilannut kolme kertaa kyseisestä puljusta. Ensimmäisen kerran jotain bulkkiosaa - meni ok.

      Toisen kerran tilasin jarrulevyt ja palat. Tuli väärät palat ja kauhea rumba palautuksessa. No rahat sain takaisin, poislukien eivät suostuneet korvaamaan heidän virheestään johtuvia postikuluja. Olisi pitänyt uskoa tuosta kerrasta.

      Kolmannen kerran tilasin umpion. Kuukauden kuluttua asennuksesta sähköinen korkeudensäätö meni rikki. Umpio on nyt lähetetty takaisin omaan piikkini, vastattu sähköpostitse kymmeniä kertoja samoihin kysymyksiin ja ostettu uusi umpio paikallisesta varaosaliikkeestä kun kuukauden korjauskehoitusaika oli menossa umpeen. Palveluahan ei siis saa suomeksi, käyttävät varmaan google translatoria. Luetun ymmärtäminenkin on heille äärimmäisen vaikeaa.

      Koko reklamaatio on kestänyt nyt reilut 3 kuukautta ja palautuspaketti on lojunut autodocilla kuukauden verran avaamattomana...

      Älkää missään nimessä ostako mitään kyseisestä puljusta. Ennemmin tai myöhemmin homma kusee ja maksat aiemmin ehkä säästämäsi rahat moninkertaisesti. Paskinta asiakaspalvelua ikinä. Kun saan rahani takaisin, en edes kuse kyseisen firman suuntaa!

    • Kusetusfirma

      Tilasin autoon uudet jarrulevyt ja jarrupalat. Neljästä tuotteesta 3 oli eri mitä tilasin, mutta en jaksanut nostaa meteliä, koska osat kävi autoon ja oli kiire saada uudet osat asennettua. Hauska yksityiskohta: tilausvahvistuksessa (ei missään muuallakaan) tullut listausta MITÄ olet tilannut tai millä hinnalla. Eli minulla ei ollut mitään keinoa osoittaa, että tilatut osat eivät olleet ne mitä saapui postissa.

      Koeajolla kävi ilmi, että toinen etujarrulevy oli kiero (voimakasta ratin tärinää jarrutettessa). Hain motonetista uuden levyn ja tärinät hävisivät. Ilmoitettuani asiasta autonvaraosat24:lle, vastaus oli, että koska osat on asennettu, niitä ei voi palauttaa. Väänsin heidän kanssaan asiasta monta sähköpostia, koska jarrulevyn kieroutuma on ollut käytännössä mahdotonta havaita paljaalla silmällä, asian voi todeta vasta koeajolla. Eivät suostu korvaamaan tuotetta.

      Mun neuvo on pysyä kaukana ko. firmasta. Jälkeenpäin olen lukenut monesta suunnasta vastaavanlaista palautetta.

    • Jal

      Olisinpa lukenut nämä kokemukset ennen tilausta.
      En suosittele yritystä kenellekään raha kelpaa tilaukset ei toimi.
      Suomen kielellä voi tilata ja toimia, reklamaatioihin joku kirjoittelee vastauksia englanniksi .. jos sattuu kirjoittelemaan.
      Naurettavaa palvelua huono yritys.

    • V70

      Minulle tuli tavarat aika nopeasti, mutta kun jouduin yhden osan palauttamaan, se oli vaikeaa. On vielä vaiheessa.

    • Huijaus

      Älkää vain ostako. En koskaan saanut tilausta ja rahat meni.

    • miten

      Miten se osien palauttaminen tapahtuu. Onko postilla palautusoikeus?

    • Pultpois

      Nyt omassa tilauksessa mennyt yli viikko siitä kun ilmoittivat että maksu saapunut, mutta vielä ei ole paketti lähtenyt, eivätkä ole vastanneet sähköpostikyselyyn. Kaikki tilatut osat piti olla varastossa kun tein tilausta.
      Noin 10 kertaa tuolta tilannut ja aina tilauksesta mennyt 7-10 päivää että osat kotona mulla, nyt ei ole edes lähteneet!

    • kansiremppa

      Ensimmäinen tilaus tuli nopeaa ja oikeat osat,
      Toinen tilaus tuli nopeaa ja osat oli tuolloin myös oikeat.
      Nyt kolmas tilaus menossa, 9 päivää sitte maksoin tilille tilausmaksun joka oli mennyt tililtäni ja 6 päivää myöhemmin ilmoittivat että tulppia ei ole että laitetaanko vastaavanlaiset? Vastasin että sopii,,, nooh pari päivää ja tuli sähköpostia että auton tiedot pitäis saada,,, no latelin tiedot. tänään kyselivät vin numeroa,, no lähettelin sen myös sähköpostilla,

      Nyt tuli sitten seuraavanlainen ilmoitus :
      Hyvä asiakas,
      Rahasiirron summa on vasta laskettu tiliimme (8.9-18) Tilauskesi käsitellään lyhyessä ajassa.
      Sen jälkeen, kun tavaraa lähetetään varastostamme, heti saat tiedostus toimituksesta.
      (Vaikka tililtäni raha oli mennyt jo 3.9-18) ja tilauksen tein 30.8-18

      VARASTOSSA (jos tuotetta on siis varastossa) Vihreä kuutio ilmoittaa sen )
      Tuotetta on tällä hetkellä varastossa. Nämä tuotteet postitetaan 1-2 päivässä maksun vastaanottamisen jälkeen, ai niinkö ??? :)

      Jos tämä siihen menee että tilaukset alkaa venymään niin taidan kallistua motonettiin takas, siihen ikuiseen luotettavaan puljuun josta olen saanut aina juuri sitä mitä olen tilannutkin ja lyhyessä ajassa jos tuotetta ei ole sattunut olemaan hyllyssä ja onpahan tarvittaessa helppo palauttaa iman minkään näköistä "turpaanvetosysteemiä".
      Nyt ootellaan jännittyneenä että kuinka kauan odotellaan kolmatta tilausta.

    • joppe89

      Kuljetus firma toi autonosia autonvaraosat24.fi liikkestä joka on sama pulju kuin toposat ja autodoc kaikki tulee autodoc laatikoissa samasta osoitteesta .

      Tilasin netistä autonvaraosat24.fi (autodoc) merkkiosia ..... osat mitä tuli oli vaihdettu STARK osiin. Älkää tilatko tuolta ..... VAROKOKAA :::: .... HUIJAAVAT ::::::
      Sitten vielä osa noista STARK romuista oli vääränlaisia osia , jotka pitäis palauttaa omalla kustannuksella , no heitin nuo jorpakkoon .
      Mutta vastaavan varalle HUIJARIFIRMA = tilaat merkkituotteita lähettävät kiinalaista STARK sontaa (tukivarsikin kuin jonkun harjoittelijan hitsaaama ja rimpula pallonivel ei tule kestämään)
      VAROKAA

      • Bemarix6

        Tilasin netistä BMW x6 ajovaloumpiot oikea ja vasen tilaus kesti viikon ja oikea tavara tuli maksoin noin 1500€ Tallinnaan Tallinnan BMW hinta olisi ollut 4000€ Mulle oli tosi hyvä palvelu


    • Nissanmies

      Tilasin itse autooni alatukivarren ja toimitus kesti kaksi viikkoa suomen päässä toimiva postnordika toimitti ovelle asti mutta postnordikan palvelussa olisi pientä parannettavaa mutta sain siis oikean osan ja mielestäni voisivat koittaa nopeuttaa toimitusta mutta muuten hyvä kokemus

    • BMWX6

      On hyvä palvelu tuli osat viikossa tilauksesta ajovaloumpiot

      • Maximaqx3000

        Syyläri Maximaan,Tilaus viikossa kotona,tuote paskana;rutussa!Palalautuskuponki tulostetaan netistä omalta sähköpostille tulleesta linkistä!!HALOO!!EN IKINÄ tuolta mitää,tai sit se rahtari hajotti..saa nähä millo rahat takas..Romikselta kulkineeseen osat.pääsee helpommalla.


    • Paskaaon

      Surkea pulju! Tilasin osan joka sivuston mukaan, rekisterinumeron syötettyäni, kävi autooni. Mutta ei käynytkään. Ohjelma ei tarkasta mitään rekisterinumeron avulla vaan itse pitäisi etsiä alkuperäisosan oe- koodi ja verrata siihen. Takaisin lähettäminen ei kannata koska postimaksut pitäisi maksaa itsellä! Sopiva osa paljon halvempi Motonetissa. Sivusto hoonoa soomea eikä muutenkaan vakuuta. Ei voi suositella kenellekään!

    • kdfjhgs

      Taitaa olla paree vaan luottaa edelleen kivijalkakaupan tiskiin vaikka hinnat houkuttelisikin , voi muutaman kympin säästö kääntyä muutaman satkun tappioksi näemmä.

    • 23232

      Ainoa kauppa josta ostan nykyisin, löytyy oikeilla kuvilla tuotteet ja useita merkkejä.

    • seppäilmari

      Olen tilannut vuosien mittaan paljon osia autonvaraosat24 .fi ja kaikki mennyt kohtuullisesti tähän asti. Nyt tuli ensimmäinen takuu asia vastaan, alatukivarret kesti 6kk takuu2v . Vastaus oli että tukivarret tulee irroitta ja kuvata. Takuun käsitely kestää 1-3 kuukautta. Kuka seisottaa autoa 3 kuukautta?? Korvaavat muka vain verottomat hinnat, mihin se vero haihtuu ?? Nyt loppu ostot natseilta!!!

    • diplinssi

      Olen tilannut tuolta moniin suvun autoihin osia lukemattomia kertoja. Ainoa kerta, jarrulevyt liian pienet, kun kaverini ei ollut mitannut autosta levyn halkaisijaa. Auto oli tehokkaampi erikoismalli ja siinä tietysti isommat jarrulevyt.
      Yhden kerran vaihdettiin osa kalliimpaan merkkiin ja jouduin lähettämään lisää rahaa. Muulloin osat on tulleet viikossa. Eli yhtä kauan kuin Suomen matkahuolto tuhlasi aikaa huutonetpaketin tuloon 200 km päästä. Siis voin suositella autonvaraosat24:ää.

    • Anonyymi

      Todella hidas toimittaja, vaikka tuote on sivuston mukaan varastossa niin toimitus kestää ja kestää. Tilasin MAF-anturin kaksi viikkoa sitten, maksoin luottokortilla. Tuotetta oli sivuston mukaan varastossa. Nyt tuote on lähetetty ja lähetysseurannan mukaan se on nyt menossa ruotsissa. Saa nähdä milloin saapuu:) Mutta näin hitaalta toimittajalta tuskin tilaan enää koskaan mitään. Ainakin jos osa pitää saada nopeasti niin ei tätä lafkaa voi kenellekään suositella.

      • Anonyymi

        Ekakerran tilaus kesti mutta kaikki osat kävi ja oli oikein. Nyt toinen tilaus vuotta myöhemmin niin kyseleevät jtn kuvakaappausta maksutapahtumasta tiliotteesta,etukäteen maksoin osat?Mistä on kyse?


    • Anonyymi

      Aika hidasta toimitus ollut, palautukset vaikeaa tai ainakin paljon joutuu tekemään asian eteen.

      Tässä ohje palautukseen

      1) Ole hyvä ja ilmoita meille, missä varaosa oli asennettu? Jos tuote oli asennettu korjaamolla, ole hyvä ja lähetä meille lasku osan asennuksesta ja lasku osan vaihtamisesta. Jos näitä laskuja tai kuitteja ei voida antaa, valmistaja ei voi hyväksyä mitään lisäkustannuksia. Lähetä meille laskut vain PDF - muodossa. Laskuilla pitäisi olla kuvaus työstä, työn hinta/1 tunti ja varaosien hinnat ilman ALV:ta.


      Jos tilasit varaosat asiakkaalle ja korjausta oli tehty sinun auton korjaamossa, sinun täytyy lähettää meille laskut työstä.
      Toissa laskuissa pitää olla kustannukset töistä ilman arvonlisäveroa ja ilman lisämaksua, jonka asiakas maksoi työntekijälle.
      Sinun on ilmoitettava, mitä työtä tehtiin, kuinka monta tuntia käytettiin työhön ja paljonko mekaanikon/ autonasentajan tuntipalkka on.



      2) Jos asensit varaosan itse, ole hyvä ja kirjoita, jos sinulla on autonasentajan/mekaanikon tutkintotodistus ja lähetä meille kopio todistuksesta s-postitse.



      3) Voidaksemme käsitellä valituksesi mahdollisimman pian, lähetä meille täytetty takuupyyntö ja kaikki laskut/kuitit s-postitse.



      4) On tärkeää täyttää takuulomake kokonaan ( käsin kirjoitettu allekirjoitus) ja määrittää tarkkaan kuvaus vioista, joilla varmistetaan mahdollisimman nopea ja tehokas käsittely.



      5) Kirjoita myös auton rekisterinumero.

      6) Ole hyvä ja lähetä meille kuvaa puretusta varaosasta. Sen lisäksi tarvitsemme nähdä mikä tuotekoodi on kirjoitettu tuotteella.

    • Anonyymi

      Osat viallisia, palautus omalla kustannuksella, takuuprosessi pelkkää teatteria ei aikomustakaan palauttaa rahoja. Kaikin puolin huono asiakaspalvelu ja pitkä toimitusaika.

    • Anonyymi

      Huijareita!! Myyvät paskaa, eikä mitään mahdollisuutta saada rahoja takaisin. Perkele

    • Anonyymi

      Onko kukaan tietoinen 24 takuusta tilasin auton osia hajosi reilun kuukauden jäkeen takuu ehdoissa lukee lähetä valmistajalle mut missä mämä on valmistettu ei tiedä kukaan kiina vai joku muu halpamaa

    • Anonyymi

      Minulle tuli nopeasti autoon tilaamani öljypumppu, joka tosin oli valmiiksi viallinen. Osa tilattu helmikuussa ja lähetetty takaisin maaliskuussa. Edelleen asiaan ei ole saatu päätöstä. Vaikka useita kuukausia on kulunut. Kuulemma takuuasiassa siitä päivästä kun he ovat osan saaneet takaisin ja toimittaneet valmistajalle menee 8 viikkoa aikaa ennenkuin saa vastausta. Taitaa heillä olla erilainen ajantaju. Tänään viimeisin vastaus oli taas sama, että ilmoittavat kun saavat tiedon valmistajalta. Mielestäni kannatta harkita tilaako sieltä mitään osia. Minun osaltani yritys saa pitää tuotteensa. T. Jorma Kuutsa

    • Anonyymi

      Niin pitkään toimii hyvin, kun osat ovat oikeat. Jos tulee vääränlaiset osat niitä ei saa vaihdettua millään. Olin yhteydessä ECC.n asiani tiimoilta, kun eivät suostuneet vaihtamaan. Kertoivat tuolta Euroopan kuluttajavirastosta, että heillä on samanlaisia tapauksia useita Autonvaraosat24 kanssa ja valittaminen ei hyödytä mitään, koska Saksassa ei ole kuluttariitoihin valituselinta, kuten Suomessa kuluttajavalituslautakunta. Viimeinen kerta, kun tilaan Autonvaraosat24 mitään.

    • Anonyymi

      Moi

      Nyt on ollut 6 päivää valo matkalla.

      Tuliko tilaus viimein perille?
      Tuliko s-postina tilausvahvistus?

      T. Seppäsen Lare

    • Anonyymi

      Olkaa varovaisia kyseisen lafkan kanssa ! Kun valitsette tuotteen sivuolta niin tarkistakaa laskusta että siinä on sama tuoten kun olet laittanut ostoskoriin ennen kun maksat laskun. Omitisesti saattaa tuote muuttua siinä prosessissa......

      • Anonyymi

        Kokemuksen myötä suosittelen että mitä ikinä tilaattekin niin katsokaa vielä osanumeroista yms että onko se osa oikeasti autoosi sopiva. Näiden sivut on vähän kummaliset, siellä voi olla autoosi muka sopivia osia vaikka 100 listattuna mutta puolet niistä voi olla täysin eri autoihin tarkoitettu, aina eri merkkiin ja kokoiseen autoon ei siis sinne päinkään edes sopivia!


      • Anonyymi

        Samoin kävi minulle. Tilasin BMW:n OEM HUF 73901017 pyöräanturin, rengaspainemittarit. Tilausvahvistuksessa oli muutettu STARK SKWS-14000053. Ostoskorissa oli vielä oikea tuote (kuvakaapaus tietenkin tallessa) mutta vasta sähköpostiin tulleesta tilausvahvistuksesta huomasin muutoksen.

        Peruin saman tien tilauksen. Törkeätä!


    • Anonyymi

      AUTOTARVIKE 24 on yksi Virolainen kusetuspuoti. Dumppaavat kaikkea huonosti myyvää tavaraa varastoistaan tänne Suomeen. Olkaa tarkkana !

    • Anonyymi

      En suosittele kenellekään ihan paska rahat menee

    • Anonyymi

      Karmeeta paskaa!

      Tilasin autoon takalasin pyyhkijän moottorin. Kuvassa alkuperäinen osa ja postissa tuli ihan muuta ja ylläri ylläri ei toiminut.. 10 sähköpostia asian tiimoilta tullut, ensin suomeksi ja kun tyytymättömyys ilmeni, niin kieliki vaihtu englanniksi.

      Palautin osan lähettäjälle, mutta 5 pv meni ja lähetti toi saman romun takaisin!

      Nyt piti täyttää takuukaavake, mutta ylläri kaavake ei löydä autoani annetulla rekisterikilvellä, ei itse asiassa millään kilvellä ..

      Paljo viittivät nähä vaivaa 90 € osan takia..

    • Anonyymi

      Eivät välitä maineestaan kovin paljoa.
      Tänä päivänä en moista suosittelisi koska somen voima on suuri!
      Kannattaako tapella asiakkaan kanssa joistain kymmenistä euroista kun voi menettää satoja asiakkaita sen takia, kun itse vielä mokailevat.

    • Anonyymi

      Pari tilausta olen tehnyt, oikeat osat tuli, tosin vähän hitaasti. Eka kerralla ihmetytti kuinka pitkään paketti lojui kotikaupungin postnordilla , mutta toisella kerralla jo osasi vähän varautua, että niin siinä varmaan taas käy.

      Lähinnä minua tympäisi tuo postnordin toiminta. Kotiinkuljetus oli vähän huono vaihtoehto, kun päivällä ollaan töissä, mutta muutakaan vaihtoehtoa ei heidän sivulla tai sovelluksessa tuntunut olevan tarjolla. Mieluummin olisin vaan itse noutanut paketin. No, sitten kuitenkin eräänä päivänä paketin tuoja soitteli meidän ovelta, että ei täällä tunnu ketään olevan kotona, mitä tehdään, käyttekö noutamassa paketin itse vai jätetäänkö ovelle. No ovelle jätettiin. Mutta tosiaan vasta tuossa vaiheessa sitten tarjottiin mahdollisuutta että voisi noutaa itse, kun ensin oli monta päivää turhaan odoteltu kotiin kuljetusta.

    • Anonyymi

      Huijari firma ei kannata tilata mitään tilasin jarrulevyt ja jarrupalat, maksoin molemmista vain levyt tulivat eikä hyvitystä saa millään firmasta Älkää tilattu mitään

    • Anonyymi

      Älkää missään tapauksessa tilatko mitään tästä firmasta, minulle osa tuli tilauksesta osa jäi tulematta mutta mitään palautuksia et saa vaikka kuinka valitat parempi ostaa Suomesta, petos firma 24

    • Anonyymi

      ÄLKÄÄ OSTAKO autonvaraosat24.fi /autodoc.fi kaupoista mitään. Ovat samaa firmaa. Luin tämän sivun kommentit ja halusin testata ensin pienellä 30 euron tilauksella, että onko tämä autonvaraosat24 niin paska kauppa, kuin täällä kerrotaan. No onhan se. Termostaatti ja vakaajatangon puslat. Osat tuli 3,5 viikon päästä tilauksesta ja kaikki osat vääriä vaikka rekisterinumeron perusteella haettu. En ottanut safe- lisämaksua, koska lähtökohtaisesti oletin, että menetän senkin rahan kuitenkin.

      Älkää siis hyvät ihmiset koskeko tuohon kauppaan paskasella tikullakaan ja jos koskette, niin aina rikosilmoitus, kun rahat on menetetty.

    • Anonyymi

      Älkää tilatko ikinä mitään tästä puljusta. Ostin heinäkuussa 2020 egr-venttiilin. Palautin tuotteen yhteensopimattomana, mutta takuu evättiin. Nyt kahdeksan kuukautta myöhemmin odottelen edelleen tuotepalautusta, joka on kiertänyt kaksi kertaa Suomessa ja palautunut Saksaan. Syy väärä osoite, vaikka verkkopalvelussa osoitetietoni olleet koko ajan oikeat. Ja jokaisesta palautuslähetyksestä vaaditaan yli kymmenen euroa. Kymmeniä sähköposteja suomeksi ja englanniksi. Aina löytyy joku tekosyy, miksi tuote ei ole löytänyt takaisin.

    • Anonyymi

      Näyttää siltä, että Autonvaraosien sivuilla on merkitty "varastossa" ja kuitenkaan niin ei ole. Ilmeisesti tilauksen saatuaan tilaavat joltakin alihankkijalta. "Varastotavaran" aika tilauksesta lähetykseen on helposti 2 vkoa, ehtivät vaikka Kiinasta tilata.

    • Anonyymi

      Todellisuudessa sieltä tilatut osat tulevat puolasta. Annetaan käsitys että tilataan osia Saksasta, todellisuudessa Puolasta.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa tilaamani osat (sopimattomat) tuli Puolasta. Palautusrumba tieten tehty
        mahdollisemman vaikeaksi jotta palautuksia ei tulisi. Pari eka kertaa kun tuli oikeat osat
        homma jees, mutta nyt tämä loppu tähän.


    • Anonyymi

      Juu tilasin ekan ja vikan kerran samalla kertaa. Toimitusaika 2 viikkoa on liian pitkä.

    • Anonyymi

      Ei mitään hyvää sanottavaa kyseisestä firmasata. Lähettivät tahallaan vääränkokoiset renkaat ja palautus tehty hankalaksi. Myyjän ylimielisyys asiaa selvitettäessä oli viimeinen tikki.

    • Anonyymi

      Itsellä useita samanlaisia kokemuksia Autonvaraosat24/Autodoc firmasta, kuten näköjään monilla muillakin tällä palstalla.

      Niistä viisastuneena vaihdoin jo vuosia sitten virolaisiin. Spareto.fi sivuilta tullut tilattua lukemattomia kertoja, ja homma toiminut hyvin. Erinomainen palvelu, nopea toimitus, ja nykyään hinnat jopa Autodocia halvempia. Ne harvat kerrat, kun on jotain väärää tullut, vaihdot sujuneet mukisematta. Eivätkä harrasta samaa, että vaihtavat osan merkkiä ominpäin!

      Toisesta virolaisesta, Aeromotors.fi sivustosta olen myös kuullut paljon hyvää. Omia kokemuksia sieltä vähemmän, mutta ne pari kertaa mitä olen tilannut, homma toiminut sielläkin.

    • Anonyymi

      Tilasin Volvo V40 jarrusatulat ottivat vanteeseen kiinni,en palauttanut hion 2 mm pois,nyt tilasin tavaraa 1,5 viikkoa mennyt tilausta käsitellään,onkohan osia edes olemassa varastossa.turvallinen tilaus tarkoittaa et häviät kuitenkin vähintään 15€ vääristä osista, joista et saa korvausta,älkää tilatko sieltä jos ero 10-20€.

    • Anonyymi

      Eivät palaust rahoja

      huijari firma

    • Anonyymi

      Tilasin Peugeot 206:een takalasin pyyhkimen varsineen. Pyyhkimen tilaus rek.numeron perusteella. Tilaus onnistui ja osa tuli viikon kuluttua tilauksesta. Tilauksesta tuli infoa ja tieto, milloin osa toimitetaan kotiovelle. Onnistunut hankinta ilman mitään ongelmaa.

    • Anonyymi

      Harmittaa kun en huomannut lukea näitä kuvauksia ennen tilausta. Tilasin niinkin "vaikean" tuotteen kuin öljyä. Tuli ilmoitus että saattaa viivästyä. Alkoi aggressiivinen mainonta, mm öljystä 40% ale ja edellistäkään eivät ole pystyneet toimittamaan. En suosittele. Liian hidas eikä toimitusvarmuutta. Mahdanko saada mitään ikinä.... 😠 T. Kissa-mamma

      • Anonyymi

        Päivitystä. Joudun korjaamaan äskeistä. Tuote tuli. Hidasta oli mutta just kun aloin olla huolissani paketti sitte tulikin ovelle asti kannettuna. T. Kissa-mamma


    • Anonyymi

      En suosittele tilaamaan. Tilattujen tuotteiden palauttaminen on äärimmäisen vaikeaa. Nyt odottelen kolmatta päivää että lähettäisivät palautusta varten tarvittavat dokumentit. Sanovat lähettäneensä mutta mitään ei ole tullut perille.

    • Anonyymi

      Kaikki varaosa kaupat liil ei oo mitään omaa lokoa esitellään . Jotai merkki,tulppia,roinaa mitä on jokakaupas.

    • Anonyymi

      En suosittele, olisimpa lukenut tään ketjun ennen tilausta. Autosta meni etujousi poikki ja etsin netistä mistä ne nopeimmin saisi. Tää lafka mainosti että on varastossa ja lähtee 1-2 päivän sisällä tilauksesta ja jotenkin netti haussa annettiin ymmärtää että varasto olisi Suomessa. No 4 päivää kului, pistin kyselyä... Pari päivää meni ja siihen vastattiin, mutta ei mun kysymmyksiini vaan yleistä diipadaapaa. Tuli kuitenkin myös toinen viesti jossa sanottiin että tilaus on pakattu ja valmiina lähetettäväksi ja mukana tuli seurantakoodi maailman paskimmalle huolintafirmalle Postnordille, jonka kanssa on aina jotain ongelmaa, jos sen kautta paketti tulee. Pari päivää taas kului ja seurannan mukaan ovat vain ottaneet vastaan sähköisen ilmoituksen ja odottavat pakettia saapuvaksi. Taas yhteydenottoa myyjään, jolta tuli myöhemmin vastaus että heillä on yksi varasto Puolassa ja Postnordin seurantaa ei ole siellä, että odottele vaan. Nyt 8 päivää odoteltu ja jännäilty tuleekohan paketti joskus...

    • Anonyymi

      Valitettavasti joudun yhtymään kritiikkiin.

      Tilasin ja maksoin tavaran. Sain seurantakoodin,jolla pystyn seuraamaan lähetystä. Pitääkö tiedot paikkansa on sittenbtoinen asia.
      Vajaassa viikossa tavara tietojen mukaan tullut Saksanmaalta Suomeen. Täällä sitten ollut kolme viikkoa. Olen ollut yhteydessä yritykseen mutta tyhjiä lupauksia ovat vaan antaneet.

      Pari päivää sitten tuli viesti että pitäis maksaa tullimaksu. No, olin hereillä enkä maksanut. Soitin Poliisille ja sanoivat että kyseessä on huijausyritys jolla on ohjelma joka haistaa kun on lähetyksiä tulossa ja lähettävät sitten viestejä. Yrittävät saada tilitietoja ja luottotietoja.

      Pysykää kaukana.

    • Anonyymi

      Pakko tulla tähän sanomaan Autodocista. Ei ole mikään huijarifirma, kun täällä niin monesti mainittu tuon autonvaraosat24 yhteydessä. Tilattu paljon. Tulee oikeat osat, ei vaihdeta eri merkkiin mielivaltaisesti. Viestintä toimii, voit myös olla suomeksi puhelimella yhteydessä.
      Osat vois tulla nopeammin.

      Hilla

      • Anonyymi

        Autodoc ja Autonvaraosat24 on sama yritys. Sillä on verkkokauppoja vieläkin useammilla brändinimillä. Ostin varaosan Autonvaraosat24-verkkokaupasta. Autodoc toimitti sen Autodoc:in logoin ja värein varustetussa paketissa.

        Varaosien ilmoitettuun yhteensopivuuteen ei voi luottaa noissa verkkokaupoissa. Ei vaikka antaa auton rekisterinumeron ja verkkokauppa ilmoittaa eksplisiittisesti, että osa sopii kyseiseen autoon. Palautusmenettely ei toimi, vaikka vika on yksiselitteisesti myyjässä.


    • Anonyymi

      Absoluuttista paskaa, tilasin osia, ja maksoin että varmistavat että osat sopii, tuli viestiä 10pv päästä vaikka lupasivat että lähetys kahdessa päivässä, no osat muka ei sovi ja vaihto halpaan paskaan stark merkkiseen. No nyt tarkistin itse niin olisi osat sopinu. oli vika kerta kun näiltä lutkuttajilta mitään tilaa.

    • Anonyymi

      Ihan hyvin minulla toiminut,alkuperäisen osan OEM:nro.Tai Auton Vin:nro.Maksu Visalla,ei mitään ongelmia.Aina tullut oikeat osat,käyttää kumpaa tahansa AUTODOCH tai 24.Visalla kun maksaa ei ole ongelmia rahojen takaisin saamisessa.

    • Anonyymi

      Ei ole tullut viikkoon mitään

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe