syljeneritys kiihtyy

ikipöhkö

Syljeneritykseni kiihtyy ,kun juttelen erityisen hyvien kaverieni kanssa.
Muistan sen,että aiemmin elämässäni suutani kuivasi usein ,jos olin ahdistunut.Eikös sellaiset pelkoreaktiot,ahdistuneisuus,taistele tai pakene reaktiot aiheuta suun kuivumista.
Ajattelisin näin ,että mielihyvä ,hyvän olon tunteet,viihtyminen ihmisten seurassa aiheuttavat vuorostaan sen ,että sylkeä alkaa erittymään voimakkaasti.Kyseessä ei siis liene perversio ?Olenko yliherkkä ihminen,joka reagoi puoleen tai toiseen liian voimakkaasti?
Osaisiko joku auttaa .koska olen kovin vaivaantunut tästä reaktiosta?

nim "Innoissaan kuolaava rakki"

12

4333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viuviu

tuossa kun seurailen ammattikoululaisten välituntitaphtumia niin ringissä jutellessaan sylkevät yhtenään.ja jos kävelen heitä vastaan kadulla alkaa taas sylki roiskumaan,ihan tiedostamatta.
      jostain epävarmuudesta kertonee,evoluution kehittämä juttu,jonka tarkoitus on ainakin mulle hämärä.
      kuka tietää?

• ikipöhkö

Tunnen kyllä tuota epävarmuuttakin.Saattanee olla siitäkin kysymys.
        Mutta mikä lienee sen lääketieteellinen selitys?

• ikipöhkö
        ikipöhkö kirjoitti:

Tunnen kyllä tuota epävarmuuttakin.Saattanee olla siitäkin kysymys.
        Mutta mikä lienee sen lääketieteellinen selitys?

Oliskos kyseessä heikko miehinen identiteetti ,koska paikoitan sen syljenerityksen lisääntymisen jutteluun nimenomaan sellaisten miesten kanssa ,jotka ovat...juu...niinpä ovatkin...erityisen miehekkäitä tai aikaansaavia fyysisesti tai henkisesti tai molemmilla tavoin.
        En kyllä ihan välttämättä allekirjoita sittenkään tuota epävarmuutta kokonaan ,mutta ehkä osittain.
        Ehkä syljen eritykseen liittyvä mielikuva kertoo jotain: Koen ,että huuleni muuttuvat ei-miehekkäiksi niitten kostuessa syljenerityksen lisääntymisen vuoksi ja miesten seurassa se aiheuttaa assosiaation homoseksuaalisuudesta ,joka taasen aiheuttaa epävarmuutta omasta identiteetistä ja vaivaantuneisuuden tunteita.
        Toisaalta en havaitse mitään seksuaalisuuteen liittyviä tunteita itsessäni.
        Uskomattoman kimurantti tehtävä ratkaistavaksi.

• ikipöhkö
        ikipöhkö kirjoitti:

Oliskos kyseessä heikko miehinen identiteetti ,koska paikoitan sen syljenerityksen lisääntymisen jutteluun nimenomaan sellaisten miesten kanssa ,jotka ovat...juu...niinpä ovatkin...erityisen miehekkäitä tai aikaansaavia fyysisesti tai henkisesti tai molemmilla tavoin.
        En kyllä ihan välttämättä allekirjoita sittenkään tuota epävarmuutta kokonaan ,mutta ehkä osittain.
        Ehkä syljen eritykseen liittyvä mielikuva kertoo jotain: Koen ,että huuleni muuttuvat ei-miehekkäiksi niitten kostuessa syljenerityksen lisääntymisen vuoksi ja miesten seurassa se aiheuttaa assosiaation homoseksuaalisuudesta ,joka taasen aiheuttaa epävarmuutta omasta identiteetistä ja vaivaantuneisuuden tunteita.
        Toisaalta en havaitse mitään seksuaalisuuteen liittyviä tunteita itsessäni.
        Uskomattoman kimurantti tehtävä ratkaistavaksi.

Muistuu mieleen ,miten vaimo sanoi jo kaksikymmentä vuotta sitten:
        "Sinä olet kuin pieni koiranpentu ihmisten kanssa ,joka heiluttaa häntäänsä ja toivoo:ole minun kaverini."
        Kertonee siis heikosta itseluottamuksesta ja epävarmuudesta.

• ikipöhkö
        ikipöhkö kirjoitti:

Muistuu mieleen ,miten vaimo sanoi jo kaksikymmentä vuotta sitten:
        "Sinä olet kuin pieni koiranpentu ihmisten kanssa ,joka heiluttaa häntäänsä ja toivoo:ole minun kaverini."
        Kertonee siis heikosta itseluottamuksesta ja epävarmuudesta.

Jaaha.Ei tule kommentteja ,joten täytyy jatkaa yksinpuhelua.
        Ihmiskeho reagoi melko epäspesifisesti/epätarkasti ,koskapa sama reaktio voi tulla esille mitä moninaisimmissa tilanteissa.
        Eikös ihmisen eri kehonosatkin rakennu samasta alkusolukosta ,joka saattaa lopuksi olla niin ihon kuin vatsakalvonkin alkuunpanija.Ei siis ihme ,että joku ihon osa reagoi johonkin sisäelimeen.

Vietnamista muistamme ,kuinka pommituslentäjät saivat siemensyöksyjä laukaistessaan pomminsa.Siinä väkivalta ja seksi yhdistyivät.

Entäs tämä syljenerityksen kiihtyminen hauskassa seurassa.Etten vaan haluaisi popsia heitä suuhuni.Syöminen ja ystävyys aiheuttivat siis samanlaisia reaktioita.
        No venäläisethän menevät suoraan asiaan ja vaihtavat sylkeä ystävien kanssa eli kuvaannollisesti syövät toisensa ,koskapa ilahtuminen aiheutti ruoansulatusentsyymien erityksen kiihtymisen.Ihminen voi rauhoittua täyttämään vatsaansa ,kun kaikki on hyvin ja turvallisia ystäviä on ympärillä eli liittynee tunnettuun kehityshistorialliseen hypoteesiin: Syö aina ,kun sinulla on siihen tilaisuus.

Evoluution aikana kehittyneet vaistomme siis pelaavat edelleen täydellä tehollaan,ja on turha kuvitella meitä "sivistyneinä".Kouluissa voitaisiin luonnontieteen tunnilla käydä läpi näitä evoluution meille luomia piirteitä,ja tehdä niistä kokeita ryhmissä(joku evoluutioteoreetikko suunnitelkoon oppimateriaalin),eikä antaa koulukasvatuksessa harhaista sivistys-kuvaa ihmisestä.

• laps Suomen

Ihan epätieteellinen semmonen.

Sanoit, että syljenerityksesi kiihtyy jutellessasi ystäviesi kanssa ja ahdistuessasi suutasi kuivaa.
      Eikö se ole aika loogista, että on melko vaikea puhua suu kuivana, joten sylkeä erittyy enemmän puhuessa ja sitten taas kun ahdistut, et juttele kenenkään kanssa, joten suusi onkin kuiva.

• ikipöhkö

Juuri näin !
        Tuo on hyvä selitys ja mitä enemmän innostuu ja mitä enemmän haluaa keskustella ja keskustelee ,sitä enemmän sylkeäkin erittyy.Kiva.Tosin ei tarvitsisi ihan niin paljon erittyä kuin sitä mulla tulee.

Toinen esimerkki.
        Kun poltan tupakkaa joudun sylkemään yhden savukkeen aikana n. puolen desilitran verran.Näen sen helposti ,koskapa joudun pitämään sylkykuppia vieressä tupakoidessani.(yäk)

• nou hätää

Hieman tieteellisempi ehdotus. Parasympaattisen hermoston aktivoituessa myös syljeneritys lisääntyy. Parasympaattinen hermoston aktivoitumisen saa aikaan turvallisuuden tunne ja siten keho siirtyy rauhalliseen tilaan.

Sympaattisen hermoston aktivoituminen taas saa aikaan toimeliaisuutta, aktivaatiota ja se on toiminnan ylläpitäjä.

Parasympaattinen siis rauhoittaa kehoa ja erityisen paljon nukkuessa, Vaikka kaikki ei myönnäkään, niin lähes 100% ihmisistä varmasti muistaa heränneensä kuola poskella :)

Tuossa mainitsemassasi tilanteessa, jossa syljenerityksesi lisääntyi miesten joukossa, niin muistatko että millainen yleistunnelma oli?

Jos juuri aiemmin olet ollut hermostunut ja sitten liityt isojen äijien kööriin, missä on turvallista olla ja saat olla oma itsesi, niin silloin parasymppis aktivoituu ja syljenerityskin lisääntyy.

Toisaalta syynä voi olla jokin tiedostamaton muisto. Jos olet joskus syönyt herkkuruokaasi ja jonkun läsnäolijan vaatteet esim tuoksuu siltä, niin sylki kyllä alkaa lisääntyä. Tuoksu saattaa olla niin mieto, ettei sitä tiedosta, mutta kärsä kyllä rekisteröi.

Tosin selityksenä saattaa olla ihmisen hyvä kyky ns. peilata toista ihmistä. Haukotus on hyvä esimerkki tarttuvasta reaktiosta, mutta voi jollakin olla syljenlisääntymisenkin eritys merkki siitä.

Vaikea hahmottaa, että kyseessä olisi seksuaalinen halu. En ainakaan ole itsessäni huomannut kuolausta kun näen herkullisen näköisen naisen.
        Eri asia on jos olen häneltä saanut joskus herkullisen aterian ja sen muisto tulee mieleen.

• mitä vittua?
        nou hätää kirjoitti:

Hieman tieteellisempi ehdotus. Parasympaattisen hermoston aktivoituessa myös syljeneritys lisääntyy. Parasympaattinen hermoston aktivoitumisen saa aikaan turvallisuuden tunne ja siten keho siirtyy rauhalliseen tilaan.

Sympaattisen hermoston aktivoituminen taas saa aikaan toimeliaisuutta, aktivaatiota ja se on toiminnan ylläpitäjä.

Parasympaattinen siis rauhoittaa kehoa ja erityisen paljon nukkuessa, Vaikka kaikki ei myönnäkään, niin lähes 100% ihmisistä varmasti muistaa heränneensä kuola poskella :)

Tuossa mainitsemassasi tilanteessa, jossa syljenerityksesi lisääntyi miesten joukossa, niin muistatko että millainen yleistunnelma oli?

Jos juuri aiemmin olet ollut hermostunut ja sitten liityt isojen äijien kööriin, missä on turvallista olla ja saat olla oma itsesi, niin silloin parasymppis aktivoituu ja syljenerityskin lisääntyy.

Toisaalta syynä voi olla jokin tiedostamaton muisto. Jos olet joskus syönyt herkkuruokaasi ja jonkun läsnäolijan vaatteet esim tuoksuu siltä, niin sylki kyllä alkaa lisääntyä. Tuoksu saattaa olla niin mieto, ettei sitä tiedosta, mutta kärsä kyllä rekisteröi.

Tosin selityksenä saattaa olla ihmisen hyvä kyky ns. peilata toista ihmistä. Haukotus on hyvä esimerkki tarttuvasta reaktiosta, mutta voi jollakin olla syljenlisääntymisenkin eritys merkki siitä.

Vaikea hahmottaa, että kyseessä olisi seksuaalinen halu. En ainakaan ole itsessäni huomannut kuolausta kun näen herkullisen näköisen naisen.
        Eri asia on jos olen häneltä saanut joskus herkullisen aterian ja sen muisto tulee mieleen.

Hienoa, hermanni.

Herätit henkiin typerän ketjun 7-8 vuoden takaa. Onko nyt hyvä mieli?

• ikipöhkö

voisikos sanoa suoraan ihmisille,että :hei te olette kivoja kavereita ja minä haluan olla teidän kaverinne.
      Pitkään täällä maailman turuilla vaeltaneelle on tainnut tulla ikävä kaveria,jostain sisimmästä koettaa ponnistaa esiin ne unohtuneet tunteet toveruudesta ja ystävyydestä ,jotka ovat olleet piilossa viimeiset 30 vuotta.

• nykypöhkö

Ettei vaan olisi happovaivaa?

Yksi refluksitaudin harvinaisempi oire on kiihtynyt syljeneritys. En tiedä, mistä se johtuu, olen itse kärsinyt siitä - hermot on meinannut mennä! Jospa jännität sosiaalisia tilanteita niin, että mahassasi erittyy liikaa happoa ja siitä alkaa syljeneritys.

Mitään neuvoa en voi antaa, sillä en itsekään ole saanut syljentulemista loppumaan. Se menee ja tulee. Olen kokeillut happolääkkeitä, kokeilepa itsekin, jos vaikka sinulla auttaisi.

Mutta, ajattele positiivisesti. Hampaat voivat hyvin.

• ikipöhkö

Toden totta hampaat voivat hyvin.
        Vatsavaivoja on ollut.Viinkesi mulla on povattu olevan pohjukaissuolen tulehdus ellei peräti haavauma.

Mutta itse kyllä olen vakavasti sitä mieltä ,että kunnon itämaiset pusut olisivat paikallaan ,kun suu kerran kostuu.Tosin en ole oikein innostunut itse niistä miesten keskeisistä pusuista.
        No täytynee jatkaa kyselemistä,josko lopulta löytyy vastaus tähän Timo TA. syndroomaan.
        Jonkilainen itsetyytyväisyys ja onmahyväisyys liittyvät tähän syljenerityksen lisääntymiseen keskustelussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3616
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2993
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      9
      2896
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2343
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1659
    Aihe