Tuulilasinpyyhin lakkasi toimimasta ,jäi pyyhin alkuasentoon,sitä ennen toimi kunnolla.Osaatteko auttaa,jouluna olisi hyvä päästä liikenteeseen.
Sulakkeet tarkastin konepellin alta,näyttäisi olevan kunnossa.
Tuulilasinpyyhin ei toimi
10
12735
Vastaukset
- on mennyt
muovirattaat sileiksi ei auta muuta kuin vaihtaa koko systeemi uusiksi
yäk! paljon purettavaa ennenkuin pääsee käsiksi - pyyhin ei toimi
Ei kuulu edes pyyhkijänmoottorin ääntä,eli voisiko olla kuitenkin sähköinen vika ?
- vek
Oletko laittanut öljyä/crc:tä varressa olevaan ns. liukiskoon? Virta päälle ja kerran tihkuasentoon ja sit virta pois. Pikku hiljaa rasvaa ja liikuttelet, sen pitäisi toimia sitten. Sulaketta kannattaisi vilkaista myös.
Yleensä tuo jumii pesun jälkeen, mutta voitelu auttaa.
Uuden hinta lienee 530 e (GWS) ja Bosch n. 730 e. Sulla lienee ensin mainittu. - tietääkö joku miten korjata...
Hei !
Joulu lähestyy ja pyyhkimiä tarvitaan ,olisko jollakin apuja kyseiseen ongelmaan ?- kamu
yleisin syy ko. vikaan on ns. pyyhkijän vaihteiston, joka tekee sulan "sahaavan" liikkeen,
jumittuminen ja kun se tarpeeksi ahdistaa palaa moottori. Jos joudut vaihtamaan moottorin niin muista tosiaan öljytä se vaihteiston tanko sillä uusikin moottori voi palaa helposti. - Kiitos avusta
kamu kirjoitti:
yleisin syy ko. vikaan on ns. pyyhkijän vaihteiston, joka tekee sulan "sahaavan" liikkeen,
jumittuminen ja kun se tarpeeksi ahdistaa palaa moottori. Jos joudut vaihtamaan moottorin niin muista tosiaan öljytä se vaihteiston tanko sillä uusikin moottori voi palaa helposti.Puhdistus ja öljyäminen auttoi.Vika tuntui ensiksi sähkövialta kun ei moottorin ääntä kuulunut,mutta tarkempi selvitys/ kuuntelu kertoikin enemmän.
Vielä kerran kiitokset teille kaikille. - mb 200
Kiitos avusta kirjoitti:
Puhdistus ja öljyäminen auttoi.Vika tuntui ensiksi sähkövialta kun ei moottorin ääntä kuulunut,mutta tarkempi selvitys/ kuuntelu kertoikin enemmän.
Vielä kerran kiitokset teille kaikille.itse korjasin tuulilasinpyyhkijän moottorin hiilet,eli olivat jumissa,nyt ok..
- leetukka
Bellier mopoauton tuulilasinpyyhin ei toiminut😈 . Takuttiin sen kanssa monta päivää. Lopulta ei ollut muuta vikaa, kuin että pyyhkijä oli löyhällä liitoksesta. Vika korjaantui heti kun sen pultit kiristi!!!!
Olin jo hankkinut uuden bellier tuulilasinpyyhkimen moottorin 290 euroa, kun kertoivat että tyyppivika bellieris että niitä menee rikki. Ha haa paskapuhetta. ei kannata uskoa mitä joku kaikki tietävä puhuu!
elikkäs työkalu vaan käteen ja kiristelemään!!!- leetukka
niin ja crc tä kannattaa laittaa, tartti vissii. voitelua!!!
- reikale
Minun Ml tuulilasin pyyhkijä toimii ainoastaan suurimmalla nopeudella,missä lie vika,sulakkeet on ehjät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481247
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81207