Fitline " hyödyt, haitat ja vaarat "

Fitline-10v

Halusin nostaa esille kymmenen vuoden käyttökokemuksellani Saksalaisten Fitline tuotteiden vaarallisuuden. Aloitin Fitline tuotteiden aktiivikäyttämisen ollessani 19-vuotias. Syynä tähän käyttämisen aloittamiseen oli kehon hoitoprosessi. Ensimmäiset käyttökokemukseni tuotteista olivat positiivisia, ja ensimmäisellä annostuksella Activize valmistetta ( C-vitamiini valmiste ) sain 5min sisällä annoksen ottamisesta räjähtävästi kehooni lisää energiaa. Valmiste nostatti voimakkaan pistelyn kasvoihin ja pään alueelle. Tämä reagointi käsittääkseni aiheutuu suuren kofeiiniannostuksen vaikutuksesta elimistöön.

Aloin syömään valmisteita päivittäin; aloitin aluksi Fitlinen kauppaamasta aamu-, päivä ja iltakäyttöön takoitetusta tuoteperheestä, johon lukeutuvat Basic, restorate ja activize valmiste. Elimistöni energiatasapaino nousi tuotteiden myötä ja tunsin itseni aluksi erittäin hyväkuntoiseksi. Lisäravinteiden käyttö ei kuitenkaan ajanut mittavista annostusmääristä riippumatta sairastelukierrettä yms. pois, vaan jälkeenpäin ajateltuna ne tulivat esille lähes osaksi arkipäivää. Valmisteiden käytön aikana koin mm. voimakkaita suolisto-oireita (tuntemuksina niihin liittyi erittäin suuri kipu alavatsan alueella), oksentelua, kehon viluisuutta ja voimakasta tärinää. Tähän vaivaan sain tuotteiden jälleenmyyjältä ohjeen, jonka mukaan minun tuli nostaa annostuksen määrää mm. Basic valmisteen kohdalla. Tämä taas sai jo ennestään ärtyneen suoliston ärtymään vain lisää. Jälkeenpäin ajateltuna, eikö vain tämä kyseinen menetelmä juuri päinvastoin aiheuta suolistolle erityisen kuormittavaa rasitetta, jos se on jo valmiiksi kuormittunut ja rasittunut/ärtynyt? Tottakai.
Basic-vitamiinin avulla yritetään siis saada suoliston toiminta tasapainoon, ja sen myötä elimistö ns.tyhjenemään ”myrkyistä” (jotka saavat kehon mukamas voimaan pahoin). Olettaisin, että tässäkin oirehdinnassa jokainen Fitline tuotteen ainesosa on saanut elimistöä ajettua myrkytystilaan, ja sen myötä elimistön puolustusmekanismi luonnollisesti taistelee jyrkästi vastaan tätä myrkytystilaa. Siitä oirehdintana mm.erilaiset vatsa- ja suolistovaivat ja -kivut.

Fitline tuotteita kaupataan turvallisina valmisteina, koska ne ovat täysin nestemäisiä.

Solutasolla ei ole mitään mahdollisuutta nestemäisienkään valmisteiden ennalta ehkäistä mm. maksan kuormittamista.

Olen tutustunut myös nyt tuotteiden lopettamisen jälkeen yhdessä ravintoterapeutin kanssa mm.valmisteiden sisältämiin mineraalien ja hivenaineiden määrään. Useimmat Fitline konseptin tuotteet sisältävät mm.huomattavan suuren sokeripitoisuuden, e-vitamiinin ja seleenin määrän.
Itsessään jo mittavan sokerimäärän pitoisuus elimistössä on haitallinen ja vaarallinen. Korkea sokeripitoisuus mm.vaikeuttaa maksan ja munuaisten toimintaa. Omalla kohdallani olenkin kokenut näiden suurien sokeripitoisuuksien haitat mm.siten, että olen ajautunut juoksemaan Fitline-tuotteiden käytön aikana tutkimuksissa mm. munuais-, maksa-, ja kilpirauhasvaivojen osalta. Kyseiset lisäravinnevalmisteet eivät ole siis tältäkään osin edesauttaneet kehoni normaalin tasapainon ja hyvinvoinnin ylläpitämistä.

Fitline tuoteperheeseen kuuluva Herbalism tee- valmiste on mm. aiheuttanut median uutisoinnin kertomana naishenkilölle vakavan maksavaurion. Helsingin Sanomien uutisoinnissa Turun yliopistollisen keskussairaalan ylilääkäri Markku Voutilainen mm. kehottaa luontaistuotteita syöviä henkilöitä käymään maksatutkimuksissa.
( kts. linkki: http://www.hs.fi/hyvinvointi/a1393468048744 )

Lopetin itse kyseisien valmisteiden nauttimisen elokuussa 2015, ja tämän myötä kehoni aloitti välittömästi vakavan oireilun, jonka vuoksi olen joutunut kulkemaan jo pidemmän aikaa paljon tutkimuksissa. Aluksi kohdallani lääkäri totesi oirehdinnan pohjalta rintalihaksen tulehduksen, jota kutsutaan Tietzen syndroomaksi. Hoidot ja lääkitykset eivät auttaneet kyseiseen diagnoosiin ja lääkäri alkoikin epäilemään kohdallani joko vakavaa maksasairautta, tai kasvainta.
Kuljin pitkin viikkoja mm. röntgenissä, sekä monenlaisissa lab.testeissä. Tutkimusten osalta ei löytynyt edelleenkään mitään. Pian kehossani ilmaantui todella voimakas, pistävä kipu alavatsassa vas.puolella. Tähän oirehdintaan liittyi myös oksennuksentunnetta, voimakasta kipua kylkiluissa, painon alentumista, ajoittaista hikoilua, kylmänhorkkaa, voimakasta väsymystä yms. Ravintoterapeuttini yhdessä erikoislääkärin kanssa tulkitsivat kehoni nyt käyttäytyvän vierotusoireismaisesti, koska olen jättänyt kyseiset lisäravinteet (Fitline) pois kokonaan. Tämän myötä jatkuivat tutkimukset laboratoriokokeissa, joiden avulla nyt tarkkaillaan maksani kuntoa ja tilaa.
Keskustelin asiasta Fitline organisaatiota pyörittävän jälleenmyyjän kanssa ja hän omia sanojaan käyttäen luotti minulle puhelimessa tämän totuuden: ” Kehoni tulee menemään täydelliseen epätasapainoon sen myötä, kun lopetan Fitline tuotteiden käytön. ”
( = tästä herää itselleni päällimmäisenä kysymys:

184

42226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fitline-10v

      Tuleeko jokaisen Fitline tuotteita käyttävän henkilön elää tämän lisäravinteen kanssa avioliitossa koko loppu elämänsä? Miten voi olla mahdollista, että näinkin laadukkaiksi kehuttujen valmisteiden pois jättäminen voi aiheuttaa keholle niin voimakkaita oireiluja? )

      Tilanteeni on tällä hetkellä täysin sama, kuin tässä kyseisessä linkissä esiintyvällä naishenkilöllä.
      ( kts. linkki: http://veteraaniurheilija.blogspot.fi/2006/02/fitline-shitline.html )


      En oman kokemukseni pohjalta suosittele missään nimessä kyseisiä valmisteita kenellekään, en kenellekään ihmisille!


      Fitline organisaatio toimii vain selkeästi pitkänlinjan rahastuksen perässä omalla toimellaan. Tämä kyseinen organisaatio toimii pyramidimallilla ja merkittävää taloudellista hyötyä itselleen kahmii pyramidin kärjessä olevat ” Vice Presidentit ” .
      Perus terveellisesti elävä, liikunnallisesti aktiivinen ihminen ei tarvitse mitään ylimääräisiä lisäravinteita terveellisen perusravinnon rinnalle.
      Näiden tuotteiden käyttö on itselleni tuonut enemmän haittoja, kuin hyötyjä; sairauksia/vaivoja mm. keliakia ja monenlaiset suolisto-oireet. Kehoni on mennyt aktiivi treenaamisen ja mittavien Fitline ravinnevalmiste määrien nauttimisen vuoksi maitohapoille. Lisäksi kärsin jatkuvasti flunssaoireilusta ja pahoinvoinnista.

      Tämän kirjoituksen tarkoituksena on antaa esimerkki ja varoitus siitä, mitä Fitline valmisteet voivat aiheuttaa kehossamme. Elimistömme ei tule elää lisäravinteiden voimalla, vaan meidän tulee yksilötasolla huolehtia kokonaisvaltaisesti kehostamme ja hyvinvoinnistamme. Tähän parhaana apuna terveellinen ja monipuolinen ns.perusruokavalio, riittävä liikunta suhteutettuna ruokailuun, sekä riittävä lepo.

      (= kirjoitan aiheesta mm. Facebook-ryhmään : Fitline " hyödyt, haitat ja vaarallisuus " ---> jokainen on tervetullut liittymään ryhmään ja kertomaan omista kokemuksistaan )

      • Mandy80

        Ja höpönlöpö. Uskoo jen tahtoo. Itse olin vuoden käyttämättä tuotteita eikä mitään ongelmia. Että näin. Ja aloitin myös uudestaan eikä kukaan ole ikään painostanut minua "myymään" tuotteita kenellekään. Kyllähän sitä saa ihan itse valita lähterkö jälleenmyyjäksi vai ei.


      • yksiharhautettu

        Ei kannata "höpötellä", jos niin monet (kuten tiedän) ovat saaneet vuosien käytön jälkeen aivan selkeitä vieroitusoireita. Jokainen reagoi omalla tavallaan näihin aineisiin ja niistä luopumiseen. Itse olen, ts. olin käyttänyt aineita lähes viisi vuotta ja jostain syystä heräsin alkuvuodesta syvemmin ajattelemaan näitä aineita koostumuksineen. Kaikista tuotteistahan ei saanut tietää edes koostumuksia. Mutta sain minäkin niitä vieroitusoireita: flunssan tuntu, hengitystiet tuottivat limaa, kehossa oli sellaisia kylmäkohtia, joita en ole ennen kokenut. Esim. sääset olivat kuin jääpuikot ja pulssi hakkasi päässä niin äänekkäästi, että nukahtaminekin vaikeutui. Yhteensä voi kertoa, että koko keho oli hälyytystilassa. - Olen säästänyt kaikista kolmesta aineesta ns. näyteannokset, jotka vien johonkin labraan tutkittavaksi. Kuvittelen, että kustannukset eivät suista minua perikatoon ja olenhan viime vuoteen verrattuna saanut säästöön joitain satasia, koska en maksa enää tuotteiden kuukausieriä.


      • Töhötinpöhötin

        Fitline on huuhaata, tuntuu että enemmän niistä on haittaa kun hyötyä. Ihmismieli on kummallinen, jos niihin uskoo kovasti, niin ei nää metsää puilta.
        Kyllä olen tuotteita kokeillut, sitä perussettiä. Kirkuvanpunainen naama ja muualtakin iho laikukas ja pistelevä, ei se toimivuudesta kerro, lääkäri kauhistui voimakasta allergista reaktiota. Valtavat vatsakivut ja tuloksena ärtyvä suoli, hienoa kiitos. Maksa-arvot myös hyppäsivät taivaisiin.
        Tuotteiden käytön pian lopetin, siitä jo monta vuotta aikaa. Nyt muistona ajoittaiset vatsakivut.
        Myymäänkin niitä tuotteita painostettiin, siihen en sentään ryhtynyt.
        Oman kokemuksen mukaan en voi suositella tuotteita, minusta ne kaikki on epäilyttäviä ja pelkkää rahastusta hyväuskoisten ihmisten kustannuksella.


      • kissuntassu

        Jos Activizea ottaa liikaa se aiheuttaa punaisen ihon siinä niasiini on tämä vitamiini joka sen tekee siitä kerrotaan muissakin vitamiineissa.FitLine on laittanut purkkeihin minkä verran voi käyttää eli ei annostus määrää saa ylittää Itse joskus otan ylimääräisen annoksen ja kkaasvot tulee punaseksi. Mutta punaisuus häipyy pian.Basicia voi ottaa vähemmän jos tuntuu pahalle.Itse pidän välillä taukoa tuotteista en ota joka päivä.Ne on ruokaa mistä ne valmistetaan, sokeri ilmeisesti hedelmien sokeria.
        Jos on jokin sairaus ja lääkeen kanssa ei tiettyä vitamiinia saa käyttää keskustele silloin lääkärin kanssa, mitään lääkkeitä nämä ei ole vaan ruuasta valmistettuja vitamiineja,


      • Anonyymi
        yksiharhautettu kirjoitti:

        Ei kannata "höpötellä", jos niin monet (kuten tiedän) ovat saaneet vuosien käytön jälkeen aivan selkeitä vieroitusoireita. Jokainen reagoi omalla tavallaan näihin aineisiin ja niistä luopumiseen. Itse olen, ts. olin käyttänyt aineita lähes viisi vuotta ja jostain syystä heräsin alkuvuodesta syvemmin ajattelemaan näitä aineita koostumuksineen. Kaikista tuotteistahan ei saanut tietää edes koostumuksia. Mutta sain minäkin niitä vieroitusoireita: flunssan tuntu, hengitystiet tuottivat limaa, kehossa oli sellaisia kylmäkohtia, joita en ole ennen kokenut. Esim. sääset olivat kuin jääpuikot ja pulssi hakkasi päässä niin äänekkäästi, että nukahtaminekin vaikeutui. Yhteensä voi kertoa, että koko keho oli hälyytystilassa. - Olen säästänyt kaikista kolmesta aineesta ns. näyteannokset, jotka vien johonkin labraan tutkittavaksi. Kuvittelen, että kustannukset eivät suista minua perikatoon ja olenhan viime vuoteen verrattuna saanut säästöön joitain satasia, koska en maksa enää tuotteiden kuukausieriä.

        tYksi harhautettu. Oletko vienyt tutkittavaksi tuotteet löytyykö niistä salaisia aine osia.
        Minusta lääkärit ja muut ravintotieteilijät jotka ei ome käyttäneet fitline tuotteita divät sovi arvioimaan tuotteita.
        Kiinnostais kuulla onko salaisia aineita joita ei merkitä tuotteisiin.


    • tellukka46

      ihmettelen , kuinka tuo voi olla totta...Minä aloitin Fitline tuotteiden käytön 50v , oli todettu sitä ennen pohjukais suolen katarri,Rytmihäiriöt ja nitrot taskussa varmuuden vuoksi. Olin ns kunnossa, kun rappuja noustessa oli sisäinen tutina päällä, aamuisin vaikea päästä vauhtiin, joku flunssainen vain käveli ohi, oli minulla heti tauti tarttunut , olin aina ollut vitamiini pillereiden käyttäjä, niin apteekki ja luontaistuotekaupoista, jatkuvat närästykset jne...hiukset huonossa kunnossa ja iho väsähtänyt ja vanhentunut...aloitin nämä tuotteet silloin, kun tulivat suomeen. 3 kk:n jälkeen tuttavani alkoivat ihmetellä, mitä tapahtunut, kun olin ns ulkoisesti nuorentunut. Huomasin, että ihoni ja hiukseni muuttui, hiukset alkoi taas kiiltää...nyt täytän 70v ja kukaan ei usko sitä ulkoisesti...Ainut lääke minulla on vain haava laastari lääkekaapissa, Katarri ja rytmihäiriöt olleet poissa nyt 20v, voin syödä kaikkea, taas...
      Olin tänä syksynä kokeissa, ja kaikki maksa ja muut arvot huipussaan, jopa sydänfilmiä lääkäritkin ihmetelleet, eivät ole nähneet sellaista pitkiin aikoihin sanoi lääkäri - Flunssia ei ole ollut 20 vuoteen, enkä ole elämässäni ottanut yhtäkään flunssa piikkiä koskaan. Olen ns vanhan ajan ihminen , joka en syö roska ruokia ja valmiita ruokia... ostan raaka- aineina kaikki ja valmistan ruoat itse, ja lisäksi juon fitline juomat päovässä, koska kouluja käyneenä tiedän, että ruoan valmistuksessa katoaa tärkeitä vitamiineja, joten varmistan , että Fitline juomilla saan ne päivittäiset vitamiinit , mitkä tämän päivän ruoissa jää puuttumaan kaikkien tehoviljelyjen jälkeen.
      Fitline -tuotteet eivät ole lääkkeitä eikä luontaistuotteita ( lääkeyrtteineen) , vaan luonnon tuotteita ns ravintolisiä...

      Kiitos Fitline -tuotteiden olen nyt 70v paremmassa kunnossa, kuin olin 35-50v ajalla.

      Helmikuussa tulee 20v . kun olen käyttänyt näitä...

      • saikku13

        Ihana oli lukea komenttisi. Minä olen suht uusi FitLinen tuotteiden käyttäjä ja v join sanoa että elämä on parantunut jokaisella osa-alueella. Olen iloinen, vatsa toimii (tuhansia olen mättänyt lääkäreihin, ravintoterapeutteihin, kaiken maailman tutkimuksiin mitä tutkittu pitkin maailmaa ymym), energiaa riittää ja mikä parasta, yöuni on HUIPPUA. Se, että nukkuu hyvin on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Ihan tuoreita maksa-arvoja minulla ei nyt ole sanoa mutta palaan tähän kun tammikuussa 2017 ne on jo ohjemoitu työterveyshuollon toimesta. Myös tuo luonnon jugurtti mikä itse tehdään on aivan ihanaa. Yksi satsi riittää viikoksi, maistuu hyvältä marjojen ja kuitujen, pellavansiemenrouheen kanssa. Jos omat kokemukset ovat noin negatiivisia kuin ketjun ensimmäisellä kirjoittajalla niin pakosta ajattelen omiin kokemuksiin nojaten että ei ole ihan rehellin kirjoitus. Eläköön FitLine ;)


      • XXXL67

        Monesti positiiviset kehut tulevat jotenkin liityen tuotteen markkinointiin ja myyntiin.


      • tällanen.tohelo
        saikku13 kirjoitti:

        Ihana oli lukea komenttisi. Minä olen suht uusi FitLinen tuotteiden käyttäjä ja v join sanoa että elämä on parantunut jokaisella osa-alueella. Olen iloinen, vatsa toimii (tuhansia olen mättänyt lääkäreihin, ravintoterapeutteihin, kaiken maailman tutkimuksiin mitä tutkittu pitkin maailmaa ymym), energiaa riittää ja mikä parasta, yöuni on HUIPPUA. Se, että nukkuu hyvin on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Ihan tuoreita maksa-arvoja minulla ei nyt ole sanoa mutta palaan tähän kun tammikuussa 2017 ne on jo ohjemoitu työterveyshuollon toimesta. Myös tuo luonnon jugurtti mikä itse tehdään on aivan ihanaa. Yksi satsi riittää viikoksi, maistuu hyvältä marjojen ja kuitujen, pellavansiemenrouheen kanssa. Jos omat kokemukset ovat noin negatiivisia kuin ketjun ensimmäisellä kirjoittajalla niin pakosta ajattelen omiin kokemuksiin nojaten että ei ole ihan rehellin kirjoitus. Eläköön FitLine ;)

        tällanen
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kylä


      • TiedePohjainenAjattelu
        saikku13 kirjoitti:

        Ihana oli lukea komenttisi. Minä olen suht uusi FitLinen tuotteiden käyttäjä ja v join sanoa että elämä on parantunut jokaisella osa-alueella. Olen iloinen, vatsa toimii (tuhansia olen mättänyt lääkäreihin, ravintoterapeutteihin, kaiken maailman tutkimuksiin mitä tutkittu pitkin maailmaa ymym), energiaa riittää ja mikä parasta, yöuni on HUIPPUA. Se, että nukkuu hyvin on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Ihan tuoreita maksa-arvoja minulla ei nyt ole sanoa mutta palaan tähän kun tammikuussa 2017 ne on jo ohjemoitu työterveyshuollon toimesta. Myös tuo luonnon jugurtti mikä itse tehdään on aivan ihanaa. Yksi satsi riittää viikoksi, maistuu hyvältä marjojen ja kuitujen, pellavansiemenrouheen kanssa. Jos omat kokemukset ovat noin negatiivisia kuin ketjun ensimmäisellä kirjoittajalla niin pakosta ajattelen omiin kokemuksiin nojaten että ei ole ihan rehellin kirjoitus. Eläköön FitLine ;)

        Fitline-tuotteet sisältävät ihan samoja vitamiineja kuin muidenkin firmojen vitamiinivalmisteet, tosin ylihintaisina kun pitoisuuksia vertaillaan. C-vitamiini on c-vitamiini, saatiin se sitten Fitlinen purkista, Orionin purkista tai metsämustikoista.

        Esimerkiksi erään Fitline-tuotteen, nimi taisi olla Activize, ainesosaluettelon kärjestä löytyvät rypälesokeri (42g/100g jauhetta) sekä guaraanauutejauhe (eli kofeiininlähde). Sen jälkeen tulee muutaman vitamiinin lista, ja pitoisuudet eivät ole millään tasolla kilpailukykyisiä kun vertaillaan hintaa vaikkapa apteekin vitamiinivalmisteisiin (tämän selvittelyn jokainen osaa vaikka googlaamalla tehdä).

        Jotta tuotteet saavat luvan markkinoille, on niiden pakkausselosteessa ilmoitettava täsmällisesti niiden sisältämät ainesosat. Näin ollen mitään salaisia superaineita tuotteissa ei ole, koska sellaisista ei ole merkintää pakkausselosteessa. Tuotteiden käyttäjiltä lienee jäänyt pakkausseloste lukematta ja tuotevertailu tekemättä. Tai ehkä on liikaa rahaa, jolle ei ole keksitty järkevämpää kohdetta.

        Fitline-myyjät korostavat tuotteiden luonnollisuutta. Vielä ei ole kukaan kuitenkaan tarkentanut, mikä tuotteissa on luonnollisempaa kuin vaikkapa apteekin valmisteissa. Mikäli tuotteen luonnollisuus määritellään sen perusteella, tuleeko se suoraan metsästä vai laboratorio/tehdasympäristöstä, ovat Fitline-tuotteet ihan samalla viivalla kuin muut vitamiinivalmisteet. Mikäli luonnollisuus määritellään ainesosien/koostumuksen perusteella, ovat Fitline-tuotteet edelleen samalla viivalla muiden vitamiinivalmisteiden kanssa (happamuudensäätöaineet, makeutus ym.). Mikäli luonnollisuus määritellään sokerisisällön perusteella, ovat Fitline-tuotteet kehnompia kuin apteekeissa ja kaupoissa myytävät vitamiinitabletit.

        Myyjät perustelevat Fitline-tuotteiden ylivertaisuutta myös paremmalla imeytyvyydellä, josta ei yllättäen ole mitään näyttöä. Ilmeisesti tätä perustellaan ainakin tuotteiden jauhekoostumuksella ja unohdetaan samalla, että tablettina otettavat vitamiinit hajoavat mahalaukussa yhtälailla.

        Vielä ei ole tullut vastaan yhtäkään fysiologiaan nojaavaa argumenttia, joka todistaisi Fitline-tuotteet millään tasolla kannattavaksi sijoitukseksi saati ylivertaisiksi muiden firmojen valmisteisiin nähden. Markkinointi uppoaa ihmisiin, joilla ei ole kriittinen ajattelu ja perus fysiologia hallussa, sillä tällöin on helppo hairahtua uskomaan kokemuspohjaisia perusteluita. Subjektiiviseen kokemukseen nojaavat argumentit sopivat kahvipöytään, mutta lisäravinteiden markkinoinnissa ne ovat vähintäänkin kyseenalaisia (tämä lausahdus ei koske ainoastaan Fitlinea). Tuotteiden sokeri- ja kofeiinimäärä yhdistettynä myyjien luomiin mielikuviin varmasti saavat ostajat kokemaan suuriakin hyötyjä tuotteiden käytöstä. Huomatut hyödyt ovat kuitenkin enemmän kiinni placebo-efektistä kuin tuotteiden ainesosien fysiologisista vaikutuksista (sitä kofeiinia lukuunottamatta...).

        Jos jollakin on jotakin tieteellistä näyttöä näiden tuotteiden paremmuudesta muiden firmojen tuotteisiin nähden, niin saa linkata!


      • kissuntassu
        XXXL67 kirjoitti:

        Monesti positiiviset kehut tulevat jotenkin liityen tuotteen markkinointiin ja myyntiin.

        Tuo on totta,kehutaan ilmeisen liikaa huomaa että valhettakin mukana siitä voi sanoa myyjälle suoraan,joku kertoo parantuneensa sairaudesta,silloin täytyis olla lääkärin todistus parantumisesta.Paljolti myynti liittyy pääsee matkoille saa itse rahaa ,palkintoihin
        Itse en kauppaa tuotteita mutta käytän välillä pidän taukoja .ostan ehkä activizen vaan saan sen edullisemmin managerin kautta.Jos kaikki nkolme tuotetta tilaa saa 30% alennuksen.
        En itsekää pidä liika vouhotuksesta myyjiltä.mutta en välitä siitä.
        Sairaudet ei ole parantuneet minulta mutta.mutta nuhat ja epitemiat ei ole tarttuneet minuun.


      • Anonyymi

        Aika kovaa settiä, 35-vuotiaana huonommassa kunnossa kuin 70-vuotiaana...uskoo, ken tahtoo, minä en usko.
        Oletko kovinkin korkealla myyntiorganisaatiossa?


      • Anonyymi
        saikku13 kirjoitti:

        Ihana oli lukea komenttisi. Minä olen suht uusi FitLinen tuotteiden käyttäjä ja v join sanoa että elämä on parantunut jokaisella osa-alueella. Olen iloinen, vatsa toimii (tuhansia olen mättänyt lääkäreihin, ravintoterapeutteihin, kaiken maailman tutkimuksiin mitä tutkittu pitkin maailmaa ymym), energiaa riittää ja mikä parasta, yöuni on HUIPPUA. Se, että nukkuu hyvin on kuin laittaisi rahaa pankkiin. Ihan tuoreita maksa-arvoja minulla ei nyt ole sanoa mutta palaan tähän kun tammikuussa 2017 ne on jo ohjemoitu työterveyshuollon toimesta. Myös tuo luonnon jugurtti mikä itse tehdään on aivan ihanaa. Yksi satsi riittää viikoksi, maistuu hyvältä marjojen ja kuitujen, pellavansiemenrouheen kanssa. Jos omat kokemukset ovat noin negatiivisia kuin ketjun ensimmäisellä kirjoittajalla niin pakosta ajattelen omiin kokemuksiin nojaten että ei ole ihan rehellin kirjoitus. Eläköön FitLine ;)

        Minulla aivan selvä muutos uneen aminohappotuotteella.


    • Fitline10v

      Kiitos vastauksestasi Tellukka.

      En epäile sitä missään määrin etteikö lisäravinteet voisi vaikuttaa jokaisen kohdalla eri tavalla. Minusta itsestäni vain tuntuu, että ikävä kyllä Fitlinen käyttämisenkin aikana sairastin paljon enemmän kuin nyt lopettamisen jälkeen. Sairastin usein voimakkaita flunssia, loppuvaiheessa aloin kärsimään selittämättömistä väsymyksistä ja jouduinkin jopa 8h työpäiväni aikana nukkumaan pieniä pätkiä sekä Q10 valmiste lisäsi kohdallani ylimääräistä sydämen tykyttelyä.

      Oletko käyttänyt Fitlineä 20-vuoden ajan säännöllisesti päivittäin? Olisi suositeltavaa jo ihan lääkärin sekä ravintokonsultin määräyksenä olla käyttämättä lisäravinteita yhtäjaksoisesti vaan niiden käyttää pitäisi jaksottaa kuuriluontoiseen käyttöön.

      Jos käytät samasssa yhteydessä päivittäin solunsuoja, fitness drink ja basic valmisteita viitteellinen suositus arvo sokerin osalta täyttyy. Kukaan ei ole koskaan varmaan pysähtynyt selvittämään tarkalleen mitä kyseiset lisäravinteet tarkalleen ottaen sisältää, mutta itse lopetin niiden käytön välittömästi, kun selvitin ravinteiden sisältämän sokerimäärän ja yhdessä erikoislääkärin kanssa se suhteutettiin päivittäiseen ravinteiden käyttömäärään.

      Suolistoni mm. oireilee tällä hetkellä sen vuoksi, koska Basic on vilkastuttanut päivittäisellä käytöllä suoliston toimintaa ja se joutuu tällä hetkellä lisäravinteiden pois jättämisen vuoksi etsimään uutta kaavaa toimia luonnollisesti.

      Olen iloinen, että kohdallasi tilanne on toinen, kuin minulla. Haluan pelkästään tämän pohjalta jakaa oman kokemukseni ja onhan jokaisella oikeus tottakai avoimesti kertoa miten hänen kohdallaan on esim. tietyt lisäravinteet toimineet.

      • Tuuliiiri

        Olen käyttänyt fitline ravintolisiä ½ vuotta. Alkuunsa ne tuntui auttavan, piristivät ja unen laatu parani, mutta 2 viikon jälkeen alkoi flunssakierre joka jatkuia ainakin 2 kk. Minulle sanottiin että kehossa tapahtuu korjaantumista niin siitä johtuu. Tämän vuoden 2016 alussa tein kehokuurin koska annettiin ymmäetää että se auttaisi kaikkiin muihinkin vaivoihin. Kuurin lopussa kävin labra kokeissa ja sain tietää, että hb oli laskenut kuurin alussa se oli 138 nyt oli 115. Samaten kilpirauhas arvot ovat pielessä. Sain lisäksi sydämmen rytmihäiriöt jotka vaivaa edelleen. Olen siitä sairaslomalla ainakin helmikuun loppuun asti. Kuntoni romahti täydellisesti. Kerroin siitä valmentajalleni ja hän käski vaan käyttää ravinteita säännöllisesti. Sanoi että kehossa vaan tapahtuu korjaantumista solutasolla. Ilmoitin lopettavani ravintolisien käytön koska kuntoni on huono. Valmentajani kehoitti vaan jatkamaan antoi ymmärtää jos nyt lopetan niin kehossani tapahtuu muutolsia jotka eivät ole hyväksi. En voi enkä halua enään jatkaa koska koko kehoni on nyt aivan sekaisin enkä yhtään tiedä kuinka saisin sen korjattua entiselleen. Valmentajani jätti minut ongelmani ja pahan oloni kanssa yksin. Ilmoitti vain kun kerran lopetan niin ei hän enään voi toimia valmentajanani.. Tässä olen sitten ison ongelman kanssa yksin. Koska en enään ole tuottava ja tilaile kalliita tuoteita enkä tuota valmentajalle provikkaa niin silloin käännetään selkä. En todllakaan suosittele kenellekkään näitä fitline tuotteita. Pidemmän päälle niistä ei ole kuin harmia ja keho menee lopulta ihan sekaisin. Jos olisin tiennyt miträ tästä kokeilusta seuraa niin aivan varmasti olisin jättänyt väliin.


      • Fitline10v

        Kiitos tästä avoimesta omakohtaisesta julkaisustasi Tuuliiri.
        Olen pahoillani, kun en säännöllisesti tätä kautta nyt viestejä lukenut ja aktiivisesti lukenut, mutta sanotaanko tähän väliin näin: " Fitline sai kohdallani aikaan todellisen taistelun, jota vastaan joudun käymään liki päivittäin. "
        Minulla todettiin tuotteiden käyttämisen jälkeen mm. Tietzen syndrooma ja sen perään tulivat todella pahat suolisto-oireet.

        Nämä ovat taas ajaneet minut täydelliseen sairastelu,- ja lääkärissä käynti kierteeseen sekä olen joutunut käymään useita kertoja fysioterapiassa, että hieronnassa.

        Ei ole mielestäni vain pelkkää sattumaa kuten monet kuvittelevat, etteikö lisäravinteet ja niiden käytön lopettaminen ihmisessa aikaiseksi jotakin? Olenkin itse todennut, ett Fitline mm. on elinikäinen projekti johon ihminen joutuu aloittaessaan valmisteiden käyttämisen.
        Itse kävin heti sairastelun alussa kahden erikoislääkärin vastaanotolla ja suoraan todettuna molemmat heistä olivat järkyttyneitä, kun näkivät mitä Fitline ravintolisät sisältää sekä hieroja, fysioterapeutti ja ravitsemusohjaajani ihmetteli myös sitä, että miten olen pysynyt hengissä.

        On syytä ennen näiden valmisteiden käyttöä selvittää tarkkaan mitä ne sisältää, koska kuten kirjoituksista ilmenee ne on täysin pimennossa!! ( = syytä tälle voi jokainen miettiä itse )

        Sinun kohdallani on paljon samankaltaisia asioita Tuuliiri, kuin minun matkallani on eteen tullut. Minulle myös todettiin puhelimessa, kun ilmoitin että jätän ravinteet poissa elämästäni seuraavasti: " se tulee viemään täydellisesti terveyteni ja samassa menee myös psyyke... "

        Oliko tämä uhkaus, pelkkä kiihtyneessä mielentilassa sanottu asia, vai FAKTA?

        Olkaa ihan oikeasti ihmiset tarkkana mitä te suuhunne laitatte!!

        Fitline ajoi minut poissa aktiivisesti urheilusta, Fitline ajoi minut fysioterapia jaksolle, Fitline ajoi minut äärettömien kipujen eteen. Edessäni on tähystys ja mahdollisesti joudun säännöllisesti piikitettäväksi Tietzen syndrooman vuoksi.

        Olkaa alkuun yhteydessä, vaikka ravinto-ohjaajaan ennen kuin alatte tukkimaan itseenne kemiallisia myrkkyjä.


      • tellukka46

        tuo sokeri, josta puhut ,on steviasta ,joka ei ole sama kuin rypälesokeri, jopa appelsiineista ja hedelmistä saa enemmän sokeria, minulla tuli nyt 21v täyteen fittline juomien käytöstä, ja edelleen on se laastari lääkekaapissa! nyt ensi kuussa tulee 72v täyteen.... Minä varon eniten valmisruokia, niissä on ns e -koodit, ja vitamiinit nollassa, koska ruoan kuumentamisessa katoaa vitamiinit, pillereitä luontaistuotteissa ja apteekista söin 25v ja kunto vain paheni, flunssassa söin ascorpini tablettia ja yksi kerta olin pyörtyä , kysyin apteekista siitä ja sanoi, että ne ovat synteettisiä ,niistä voi saada vatsahaavan, olin kiireisenä niellyt ne tyhjään vatsaan, ystävättäreni oli käyttänyt pore vitamiinia vuosia ja vatsaa tähystettiin jatkuva särky, ei löydetty mitään, oli taas saanut vain särkylääkereseptin , kertoi farmaseutille ,mutta samalla pyysi pore c-vitamiineja, oli loppu, oli farmaseutti kysynyt, oletko käyttänyt kauan, vastasi vuosia, farmaseutti sanoi että niistä voi saada vatsahaavan.
        Minä en halua jättää Fitline tuotteita, tiedän,että ikä vanhenee, mutta jos saan pysyä hyvässä kunnossa, sillä varmistan näillä tuotteilla, että minun ruvalmistertaan okani on vitamiinipitoista, koska nämä ei ole lääkkeitä, vaan sitä optimaalista ruokaa ja näin saan sille itsetehdylle ruoalle sen ravintoarvon , jonka olen menettänyt ruokaa kuumentaessa. Nämä tuotteet on ns puhdasta laadukasta ruokaa, ei lääkettä, tuotteilla on 40 patenttia tällä hetkellä

        minun terveyteni on ok vain näistä tuotteista
        ehkä minullakin tässä iässä olisi jo ainakin verenpaine lääkkeet jne...kuten monilla tutuillanikin


      • Potkuri23
        tellukka46 kirjoitti:

        tuo sokeri, josta puhut ,on steviasta ,joka ei ole sama kuin rypälesokeri, jopa appelsiineista ja hedelmistä saa enemmän sokeria, minulla tuli nyt 21v täyteen fittline juomien käytöstä, ja edelleen on se laastari lääkekaapissa! nyt ensi kuussa tulee 72v täyteen.... Minä varon eniten valmisruokia, niissä on ns e -koodit, ja vitamiinit nollassa, koska ruoan kuumentamisessa katoaa vitamiinit, pillereitä luontaistuotteissa ja apteekista söin 25v ja kunto vain paheni, flunssassa söin ascorpini tablettia ja yksi kerta olin pyörtyä , kysyin apteekista siitä ja sanoi, että ne ovat synteettisiä ,niistä voi saada vatsahaavan, olin kiireisenä niellyt ne tyhjään vatsaan, ystävättäreni oli käyttänyt pore vitamiinia vuosia ja vatsaa tähystettiin jatkuva särky, ei löydetty mitään, oli taas saanut vain särkylääkereseptin , kertoi farmaseutille ,mutta samalla pyysi pore c-vitamiineja, oli loppu, oli farmaseutti kysynyt, oletko käyttänyt kauan, vastasi vuosia, farmaseutti sanoi että niistä voi saada vatsahaavan.
        Minä en halua jättää Fitline tuotteita, tiedän,että ikä vanhenee, mutta jos saan pysyä hyvässä kunnossa, sillä varmistan näillä tuotteilla, että minun ruvalmistertaan okani on vitamiinipitoista, koska nämä ei ole lääkkeitä, vaan sitä optimaalista ruokaa ja näin saan sille itsetehdylle ruoalle sen ravintoarvon , jonka olen menettänyt ruokaa kuumentaessa. Nämä tuotteet on ns puhdasta laadukasta ruokaa, ei lääkettä, tuotteilla on 40 patenttia tällä hetkellä

        minun terveyteni on ok vain näistä tuotteista
        ehkä minullakin tässä iässä olisi jo ainakin verenpaine lääkkeet jne...kuten monilla tutuillanikin

        Restoratessa ainakin on fruktoosia sekä steviaa. Ihmettelen, miksi näissä tuotteissa pitää olla fruktoosia.


      • TiedePohjainenAjattelu
        Tuuliiiri kirjoitti:

        Olen käyttänyt fitline ravintolisiä ½ vuotta. Alkuunsa ne tuntui auttavan, piristivät ja unen laatu parani, mutta 2 viikon jälkeen alkoi flunssakierre joka jatkuia ainakin 2 kk. Minulle sanottiin että kehossa tapahtuu korjaantumista niin siitä johtuu. Tämän vuoden 2016 alussa tein kehokuurin koska annettiin ymmäetää että se auttaisi kaikkiin muihinkin vaivoihin. Kuurin lopussa kävin labra kokeissa ja sain tietää, että hb oli laskenut kuurin alussa se oli 138 nyt oli 115. Samaten kilpirauhas arvot ovat pielessä. Sain lisäksi sydämmen rytmihäiriöt jotka vaivaa edelleen. Olen siitä sairaslomalla ainakin helmikuun loppuun asti. Kuntoni romahti täydellisesti. Kerroin siitä valmentajalleni ja hän käski vaan käyttää ravinteita säännöllisesti. Sanoi että kehossa vaan tapahtuu korjaantumista solutasolla. Ilmoitin lopettavani ravintolisien käytön koska kuntoni on huono. Valmentajani kehoitti vaan jatkamaan antoi ymmärtää jos nyt lopetan niin kehossani tapahtuu muutolsia jotka eivät ole hyväksi. En voi enkä halua enään jatkaa koska koko kehoni on nyt aivan sekaisin enkä yhtään tiedä kuinka saisin sen korjattua entiselleen. Valmentajani jätti minut ongelmani ja pahan oloni kanssa yksin. Ilmoitti vain kun kerran lopetan niin ei hän enään voi toimia valmentajanani.. Tässä olen sitten ison ongelman kanssa yksin. Koska en enään ole tuottava ja tilaile kalliita tuoteita enkä tuota valmentajalle provikkaa niin silloin käännetään selkä. En todllakaan suosittele kenellekkään näitä fitline tuotteita. Pidemmän päälle niistä ei ole kuin harmia ja keho menee lopulta ihan sekaisin. Jos olisin tiennyt miträ tästä kokeilusta seuraa niin aivan varmasti olisin jättänyt väliin.

        Fitline-tuotteiden markkinoinnissa EI SAA KÄYTTÄÄ TERVEYSVÄITTEITÄ. Sama koskee kaikkia lisäravinteita. Mikäli yksikään myyjä on ikinä mennyt sanomaan, että tuotteilla on parantava vaikutus oireeseen X, hänestä pitää tehdä valitus!

        Sinulle Fitline10v: tuotteiden sisältö on julkisesti tiedossa, sillä se tulee elintarvikelainsäädännön mukaisesti ilmoittaa tuotteen pakkausselosteessa. Markkinoille eivät saa lupaa mitkään tuotteet, joiden koostumus ei vastaa prikulleen ilmoitettua ainesosaluetteloa. Löydät pakkausselosteet esim googlaamalla tai yksinkertaisesti katsomalla purkin kyljestä, mikäli sellaisia vielä kotoasi löytyy.

        Tellukka46: tuotteiden sokeri ei ole steviasta. Stevia on makeutusaine, jonka energiapitoisuus on 0 kcal, ja steviaa todella ainakin joissain Fitline-tuotteissa on pakkausselosteen mukaan. Tuotteiden sokeri (esim. Activize) on rypälesokeria eli fruktoosia, josta maksassa muodostuu glukoosia. Fruktoosia on Fitline-tuotteissa huomattavan korkea määrä. Mitä poretabletteihin tulee, niistä mitään ei suositella käytettäväksi jatkuvasti. Askorbiinihappo on sama asia kuin c-vitamiini, jota löytyy eri yhtälailla apteekista kuin Fitlinen tuotteistakin. Se on yksi ja sama aine, oli valmistajana sitten Orion tai Fitline.

        Lääkkeet eivät liity tähän mitenkään. Ne ovat tuotteita, jotka ovat saaneet markkinointiluvan sen perusteella, että niillä on terveysvaikutuksia. Lääkkeen pääseminen markkinoille vaatii valtavan tutkimusnäytön, eikä niitä siten sovi rinnastaa lisäravinteisiin millään lailla. Apteekissa erotat lääkkeen muista tuotteista 6-numeroisen vnr-numeron avulla (lääkkeettömillä tuotteilla ei tätä numeroa ole). Esimerkiksi ibuprofeeni on tulehduskipulääke, jota käytetään kipuun. Jotta se on päässyt markkinoille, on sen täytynyt saada taakseen vertaisarvioitu meta-analyysitason tutkimusnäyttö. Tähän tutkimusnäyttöön nojaten kyseisestä aineesta voidaan esittää terveysväite, jolloin se on lääkeaine.

        Fitlinen tuotteiden pakkausselostetta kannattaa verrata vaikkapa apteekin vitamiinien pakkausselosteisiin, sillä pakkausselosteet kertovat täsmällisesti, mitä tuotteessa on. Tällaista vertailua tehdessäsi tulet huomaamaan, että Fitline-tuotteiden kustannukset ovat huomattavasti suuremmat, vaikka vitamiini- ja hivenainepitoisuudet ovat järestään kehnommat kuin vaikkapa niissä apteekin tuotteissa.


      • Oikeaa_tietoa
        TiedePohjainenAjattelu kirjoitti:

        Fitline-tuotteiden markkinoinnissa EI SAA KÄYTTÄÄ TERVEYSVÄITTEITÄ. Sama koskee kaikkia lisäravinteita. Mikäli yksikään myyjä on ikinä mennyt sanomaan, että tuotteilla on parantava vaikutus oireeseen X, hänestä pitää tehdä valitus!

        Sinulle Fitline10v: tuotteiden sisältö on julkisesti tiedossa, sillä se tulee elintarvikelainsäädännön mukaisesti ilmoittaa tuotteen pakkausselosteessa. Markkinoille eivät saa lupaa mitkään tuotteet, joiden koostumus ei vastaa prikulleen ilmoitettua ainesosaluetteloa. Löydät pakkausselosteet esim googlaamalla tai yksinkertaisesti katsomalla purkin kyljestä, mikäli sellaisia vielä kotoasi löytyy.

        Tellukka46: tuotteiden sokeri ei ole steviasta. Stevia on makeutusaine, jonka energiapitoisuus on 0 kcal, ja steviaa todella ainakin joissain Fitline-tuotteissa on pakkausselosteen mukaan. Tuotteiden sokeri (esim. Activize) on rypälesokeria eli fruktoosia, josta maksassa muodostuu glukoosia. Fruktoosia on Fitline-tuotteissa huomattavan korkea määrä. Mitä poretabletteihin tulee, niistä mitään ei suositella käytettäväksi jatkuvasti. Askorbiinihappo on sama asia kuin c-vitamiini, jota löytyy eri yhtälailla apteekista kuin Fitlinen tuotteistakin. Se on yksi ja sama aine, oli valmistajana sitten Orion tai Fitline.

        Lääkkeet eivät liity tähän mitenkään. Ne ovat tuotteita, jotka ovat saaneet markkinointiluvan sen perusteella, että niillä on terveysvaikutuksia. Lääkkeen pääseminen markkinoille vaatii valtavan tutkimusnäytön, eikä niitä siten sovi rinnastaa lisäravinteisiin millään lailla. Apteekissa erotat lääkkeen muista tuotteista 6-numeroisen vnr-numeron avulla (lääkkeettömillä tuotteilla ei tätä numeroa ole). Esimerkiksi ibuprofeeni on tulehduskipulääke, jota käytetään kipuun. Jotta se on päässyt markkinoille, on sen täytynyt saada taakseen vertaisarvioitu meta-analyysitason tutkimusnäyttö. Tähän tutkimusnäyttöön nojaten kyseisestä aineesta voidaan esittää terveysväite, jolloin se on lääkeaine.

        Fitlinen tuotteiden pakkausselostetta kannattaa verrata vaikkapa apteekin vitamiinien pakkausselosteisiin, sillä pakkausselosteet kertovat täsmällisesti, mitä tuotteessa on. Tällaista vertailua tehdessäsi tulet huomaamaan, että Fitline-tuotteiden kustannukset ovat huomattavasti suuremmat, vaikka vitamiini- ja hivenainepitoisuudet ovat järestään kehnommat kuin vaikkapa niissä apteekin tuotteissa.

        Rypälesokeri = glukoosi, hedelmäsokeri = fruktoosi


      • TiedepohjainenAjattelu
        Oikeaa_tietoa kirjoitti:

        Rypälesokeri = glukoosi, hedelmäsokeri = fruktoosi

        Kiitos korjauksestasi Oikeaa_tietoa, juuri näin! Pahoittelut virheen lipsahduksesta kommenttiini!


    • ShitLineonkusetusta

      Älkää ostako Fitline tuotteita. Ne ovat rahastusta ja myyjät huijareita, kuhan tehdään rahaa vaikka toisen terveyden kustannuksella. Piste. (ps. iHerbsistä, fittnesstukusta, kaupanhyllyltä tai elintarvikeruuasta saa samat aineet halvemmalla :))

      • tellukka46

        osta vain niitä halpoja tuotteita, käy kuin minulla oli rytmihäiriöt jo alle 40v ja katarri löydetty, nivelvaivoja ja yleistila huono, kiitos noiden life ja apteekki vitamiinien syömisen, nyt, fitline käytön jälkeen 72v olen terveempi kuin alle 40v vuotiaana,


      • TiedePohjainenAjattelu
        tellukka46 kirjoitti:

        osta vain niitä halpoja tuotteita, käy kuin minulla oli rytmihäiriöt jo alle 40v ja katarri löydetty, nivelvaivoja ja yleistila huono, kiitos noiden life ja apteekki vitamiinien syömisen, nyt, fitline käytön jälkeen 72v olen terveempi kuin alle 40v vuotiaana,

        Oirekuvasi on muuttunut tuotteista huolimatta, ei niiden vaikutuksesta. Kyse on placebo-efektistä, josta löydät googlaamalla lisää. Fitline-tuotteiden vitamiinit ovat aivan samoja vitamiineja kuin muidenkin valmistajien vitamiinit, mutta tuotteisiin on ujutettu höysteeksi huomattava määrä sokeria ja kofeiinia (guaranauute) ja hinnat on ammuttu pilviin.

        Esim. B6-vitamiinina tunnetaan yksi ja sama molekyyli, oli sitä minkä yrityksen valmisteessa tahansa tai ihan vaan kotiruuassa. Sama koskee muitakin vitamiineja ja hivenaineita. On erittäin valitettavaa, mikäli myyjien taholta tai muualta on tästä tullut erilainen käsitys.


      • Anonyymi
        tellukka46 kirjoitti:

        osta vain niitä halpoja tuotteita, käy kuin minulla oli rytmihäiriöt jo alle 40v ja katarri löydetty, nivelvaivoja ja yleistila huono, kiitos noiden life ja apteekki vitamiinien syömisen, nyt, fitline käytön jälkeen 72v olen terveempi kuin alle 40v vuotiaana,

        🤦🏼‍♀️


      • Anonyymi
        tellukka46 kirjoitti:

        osta vain niitä halpoja tuotteita, käy kuin minulla oli rytmihäiriöt jo alle 40v ja katarri löydetty, nivelvaivoja ja yleistila huono, kiitos noiden life ja apteekki vitamiinien syömisen, nyt, fitline käytön jälkeen 72v olen terveempi kuin alle 40v vuotiaana,

        Minäki olen paljon paremmassa kunnossa kuin ennen käyttöä!Ja mieskin käyttää vaikka olikin ennen epäuskoinen näitä kohtaan,mutta nyt on huomannut ettei jaksaisi tehdä kaksi-vuorotyötä ilman näitä!Ja miten helppo ottaa!


      • Anonyymi
        tellukka46 kirjoitti:

        osta vain niitä halpoja tuotteita, käy kuin minulla oli rytmihäiriöt jo alle 40v ja katarri löydetty, nivelvaivoja ja yleistila huono, kiitos noiden life ja apteekki vitamiinien syömisen, nyt, fitline käytön jälkeen 72v olen terveempi kuin alle 40v vuotiaana,

        Ei kaikki ihmiset ole perusterveitä ja kuntoilevia. Itselläni oli vuosia sitten työstä ym. kova rasitus, mahakipu ja ponnettomuus. Päätin kokeilla Fittlinen eri tuotteita ja olin kuin elämään noussut. Ihan eri ihminen. Muualta en saanut tätä tulosta. Minua ne veivät normaaliin oloon.
        Nyt vuoden korona-aika on taas vienyt kaiken voiman. Ostan uudelleen ko. tuotteita, kun vaan löydän sopivan ostopaikan.

        Ei kaikille sovi kaikki suuhun pantavat luontaistuote- tai homeopaattisen kaupankaan tarjoamat tuotteet. Jokaisen kehon tila on eri, eri aikoina. Joten antakaa kunkin kokeilla, mitä haluaa, ilman pelottelua.


    • leht

      Fitline tuotteet ovat uudistuneet sokereiden kohdalta sisältävät nykyisin steviaa jota on kaupankin hyllyssä myytävänä , itsellä suolisto parani siksi en piittaa pahansuopaisesta kirjoittelusta, mättäähän joku hampparia ja pullaa eikä silti syytä elintarvike jättejä sairastuttuaan rasvamaksaan tai diapetekseen asioilla on niin monta tarinaa kuin käyttäjää. Aikanaan voikin oli myrkkyä ja nyt taas terveellistä.

      • Fitline10v

        Hei ja kiitos vastauksestasi. Millaisista suolistosairauksista olet mm. parantunut Fitlinen myötä ja oletko kuinka pitkään käyttänyt kyseisiä valmisteita saatikka ollut välillä käyttämättä?

        Jokaisen ravintoterapeutin suositus olisi, että lisäravinteita käytetään kuuriluontoisesti lyhyitä jaksoja, mutta tämä ei päde missään määrin Fitlinen käytössä vaan suositeltava käyttö on joka päiväistä ja useammasta purkista vielä?

        Eikö elimistömme opeteta sillä tapaa toimimaan näiden ravinteiden avulla ja miten käy, kun emme enää ravinteita päivittäin arjessa käytetä?


      • hulluuttavaan

        Fitlinen myyjää ei voi verrata hampurilaisen myyjään! Hampurilaismyyjä lupaa korkeintaan että asiakas saa vatsansa täyteen, ei hulluja lupauksia; paranet syövästä tai kehosi puhdistuu.


      • TiedePohjainenAjattelu

        Hienoa, jos Fitline-tuotteiden sokerimäärää on hilattu alaspäin. Käyttäjillä toki on aina tarinoita, joissa placebolla tai vastaavasti nocebolla on roolinsa.

        Fitline-tuotteet sisältävät samoja vitamiineja ja hivenaineita kuin muidenkin firmojen valmisteet. Tämän voi todistaa itselleen katsomalla pakkausselostetta. Fitline vaan pyytää tuotteista huomattavan kovaa hintaa suhteessa pitoisuuksiin, jos verrataan esim. apteekeissa myytäviin valmisteisiin. Lisäksi Fitline markkinoi tuotteitaan erittäin kyseenalaisesti ottaen huomioon, että myyjänä voi toimia kuka tahansa koulutukseen katsomatta. Tämä on johtanut kuluttajia harhaanjohtavaan markkinointiin. Myyjillä ei ole usein edes perus osaamista ihmisen fysiologiasta, saati mitään ymmärrystä kriittisestä ajattelusta. Sen sijaan esim ruokakaupoissa vitamiinit ovat hyllystä löydettävissä, eivätkä kaupan työntekijät vastaa tuotteiden markkinoinnista. Vastaavasti taas apteekeissa tuotteita suosittelevat yliopistokoulutuksen saaneet ammattilaiset, ja pseudotieteellisten väitteiden esittäminen asiakkaille johtaisi varoitusten kautta potkuihin.


    • Ritva28

      Kannatta katsoa ettei syö synteettisiä, kemiallisesti valmistettuja "pussijuttuja" ym.< mössöä ja mömmöä.

    • testaaja-2016

      Eksyin tälle sivustolle oman yhden ainoan käyttökokemukseni vuoksi. Tilasin innokkaana omasta halustani tämän FitLinen tuotesarjan ja tänään testasin tuotetta aamulla ohjeen mukaan (ensimmäisen ja viimeisen kerran!). Puolen tunnin sisällä activize basic (1 mitta activize 1 tl basic) alkoi oireet ja menivät vain rajummaksi. Valtava alamahakipu, hikoilu, sydän hakkaa ja tuskan hiki valuu koko kehossa. Oksettava olo ja oksennus koetti nousta ylös, ei vain tullut. Oksennusta edeltävä vaahto vain nousi suuhun. Yhden kerran kävin vessassa isommalla hädällä, mutta ei auttanut. Olo oli niin kamala, että meinasi tajunta mennä. En pystynyt lähtemään töihin kipujen vuoksi. Mahakipuun otin pikkuhiljaa buranaa, ja parin tunnin päästä nukahdin, kun kipu alkoi hellittää. Heräsin usean tunnin päästä ja koko päivän olo on ollut ihan voimaton ja maha ollut kipeä. Olotila oli kuin myrkytyksen saaneella :(. Mitäpä luulette, tulenko laittamaan suuhuni enää moista? Mitähän ihmettä näissä aineissa oli? Olen kova kahvin juoja, joten tuo activize sisältämä kofeiini ym.tuskin selittää noin voimakkaan oireilun. Olen pakannut laatikon ja palautan kaikki tuotteet lähettäjälle. Nähtäväksi jää, kuinka haastavaksi tulee saada ensimmäisen maksetun erän rahat takaisin.

      • Fitline-10.v

        Kiitos tästä viestistä sinulle. Näitä kokemuksia pitäisi saada jaettua juurikin enemmän, mutta valitettavasti olen itse saanut kokea myös organisaation " vallan " sosiaalisenmedian keskellä jos asiasta yritetään puhua / tiedottaa Fitlinen aiheuttamista vaaroista pelkästään omien käyttökokemuksien perusteella.

        Olen pitänyt alunperin aktiivista Facebook ryhmää juurikin tähän liittyen, mutta nykyisellään ryhmää ei enää voida ylläpitää suorilla lainauksilla ainakaan Fitlineen liittyen. Olisi hyvä kuitenkin, että kykenisimme jakamaan enemmän käyttöön liittyviä kokemuksia ihan ryhmänä ja jopa harkitsemaan toimia tätä pyramidi organisaatiota kohtaan.

        En tiedä tarkalleen millaisen reaktion olet kyseisistä valmisteista saanut, mutta tähänkin jälleenmyyjäsi varmasti vastaisi, että: " käynnissä on prosessi elimistön puhdistumsisesta, joka kuuluu asiaan ".

        Tunnen yhden hoitoalan työntekijän, jonka kanssa olen saanut puhua Fitlinen tuotteisiin liittyen. Hänenkin käyttökokemuksensa perustuu activize valmisteeseen ja ensimmäisen 10 minuutin sisällä hän sai todella voimakkaan reaktion, joka aiheutti valtavaa poltetta, tikustelua kehossa, pahoinvointia, huimausta. Hän hakeutui lääkärin vastaanotolle ja lääkäri käski jättää välittömästi lisäravinteet poissa, koska kehon osoittaman reagoinnin pohjalta se kärsii lievästi ns. " myrkytyksestä ".

        Itse käytin näitä valmisteita 10.vuoden ajan ja loppuvaiheessa aloin kärsimään epämääräisestä uupumuksesta. Matkan varrella jälleenmyyjä diagnosoi minulla mm. keliakin, kilpirauhasen vajaatoiminnan. Epäilen / ihmettelen syvästi miten näin voi käydä, koska Fitlinen valmisteiden pitäisi juuri ylläpitää kehon solutason suojaa?

        Nyt kärsin sitten lukuisten tutkimusten ja lääkäreiden, ravintoterapeuttien, hierojan ja fysioterapeutin mukaan kehon mahdollisesti vieroituksesta, koska olen syönyt aikoinaan elimistööni ylenpalttisesti ko. valmisteita hyvin suurissa määrin.

        Painotan edelleen oman kokemukseni pohjalta: " OLKAA ERITYISEN TARKKOJA TÄMÄN FITLINEN TOIMINNAN SUHTEEN JA SELVITTÄKÄÄ ALUKSI ASIOITA ORGANISAATIOSTA "

        - Toiminta painottuu ainoastaan pyramidimalliin, jolla jälleenmyyjät pyrkivät kahmimaan itselleen täydelliset eläkesäästöt.


      • Mayja-70
        Fitline-10.v kirjoitti:

        Kiitos tästä viestistä sinulle. Näitä kokemuksia pitäisi saada jaettua juurikin enemmän, mutta valitettavasti olen itse saanut kokea myös organisaation " vallan " sosiaalisenmedian keskellä jos asiasta yritetään puhua / tiedottaa Fitlinen aiheuttamista vaaroista pelkästään omien käyttökokemuksien perusteella.

        Olen pitänyt alunperin aktiivista Facebook ryhmää juurikin tähän liittyen, mutta nykyisellään ryhmää ei enää voida ylläpitää suorilla lainauksilla ainakaan Fitlineen liittyen. Olisi hyvä kuitenkin, että kykenisimme jakamaan enemmän käyttöön liittyviä kokemuksia ihan ryhmänä ja jopa harkitsemaan toimia tätä pyramidi organisaatiota kohtaan.

        En tiedä tarkalleen millaisen reaktion olet kyseisistä valmisteista saanut, mutta tähänkin jälleenmyyjäsi varmasti vastaisi, että: " käynnissä on prosessi elimistön puhdistumsisesta, joka kuuluu asiaan ".

        Tunnen yhden hoitoalan työntekijän, jonka kanssa olen saanut puhua Fitlinen tuotteisiin liittyen. Hänenkin käyttökokemuksensa perustuu activize valmisteeseen ja ensimmäisen 10 minuutin sisällä hän sai todella voimakkaan reaktion, joka aiheutti valtavaa poltetta, tikustelua kehossa, pahoinvointia, huimausta. Hän hakeutui lääkärin vastaanotolle ja lääkäri käski jättää välittömästi lisäravinteet poissa, koska kehon osoittaman reagoinnin pohjalta se kärsii lievästi ns. " myrkytyksestä ".

        Itse käytin näitä valmisteita 10.vuoden ajan ja loppuvaiheessa aloin kärsimään epämääräisestä uupumuksesta. Matkan varrella jälleenmyyjä diagnosoi minulla mm. keliakin, kilpirauhasen vajaatoiminnan. Epäilen / ihmettelen syvästi miten näin voi käydä, koska Fitlinen valmisteiden pitäisi juuri ylläpitää kehon solutason suojaa?

        Nyt kärsin sitten lukuisten tutkimusten ja lääkäreiden, ravintoterapeuttien, hierojan ja fysioterapeutin mukaan kehon mahdollisesti vieroituksesta, koska olen syönyt aikoinaan elimistööni ylenpalttisesti ko. valmisteita hyvin suurissa määrin.

        Painotan edelleen oman kokemukseni pohjalta: " OLKAA ERITYISEN TARKKOJA TÄMÄN FITLINEN TOIMINNAN SUHTEEN JA SELVITTÄKÄÄ ALUKSI ASIOITA ORGANISAATIOSTA "

        - Toiminta painottuu ainoastaan pyramidimalliin, jolla jälleenmyyjät pyrkivät kahmimaan itselleen täydelliset eläkesäästöt.

        Kiitos tämän todella arvokkaan keskustelun uudelleen esille vetämisestä.
        Tämähän on melkein vuosi sitten aloitettu, mutta ajankohtaisempi tänään.
        Katson kaikkien vastaavien tuotteiden tarkoituksena olevan tehdä meistä
        kultamunia munivia hanhia konsulenteille. Me elätämme palkastamme heitä.
        Herbaline, Cambridge, Extravaganse ja mitä ne kaikki ovatkaan lisääntyvästi ovat samaa.Konsulentit sanoivat minulle käyttävänsä itse jatkuvasti omia tuotteitaan ja syövänsä vain yhden pienen aterian päivässä, muuten paino nousee taas. Terveystuotesarjat ovat vastaavasti riippuvaisuutta aiheuttavia.

        Itse aloin käyttää ayurveda tuotteita, kunnes näin ne alkeelliset "tehtaat",
        joissa ne valmistettiin. Elohopeaa ja arsenikkia löytyi niistä terveystuotteista.
        Systeemi on sama, vaikka nimi on toinen. Rahastus, rikastuminen, riippuvaisuus. Lisäksi yritetään saada kuuluisuuksia mukaan kaikkiin dietteihin, että me, samojen aineiden käyttäjät saisimme hehkua hetken heidän loistossaan. Joka dietin jälkeen lista kuuluisuuksia.
        Minulla on ollut näytteitä amerikkalaisista terveystuotteista, kutsuja heidän konventteihinsa, esitelmiinsä. Kuin uskonnollinen palvonta ja juhla.
        Itse olen alkanut hakea taas erilaisia energiaa antavia tuotteita.
        Olen ostanut monenlaista "välttämätöntä" lisäravintoa. Terveyskaupasta.
        Kuin se takaisi luotettavuuden.
        Puhutaan "solusuojista", "solutasolla" vaikuttavista tapahtumista, mikä sa sen kuulostamaan tieteelliseltä ja putoamaan kärryiltä oman tiedon puutteesta. Sitten vain nyökyttelee mukana kuin ymmärtäisi jotain.
        Mietin vain, miten vaikeaa on hyväksyä ikääntyminen, voimien hupeneminen.
        Yritän alitajuisesti säilyttää nuoruuden voimani keinolla millä hyvänsä.


      • Anonyymi

        Sinunlaisia ihmisiäkin on paljon,jotka ajattelevat negatiivisesti,ja kielteisesti,ettei tämä tuote sovi minulle,ja näin keho reagoi sitten.Tai jospa oireesi tai mahatautisi johtui jostain muusta syystä?


    • AnttiFani

      Antti Tuiskukin käyttää näitä Fitline tuotteita ja on jatkuvasti kipeänä!

    • N27

      Ekan vajaan Act. Purkin kohdalla hirveet fläsärit ja mahakipu useasti !!! Restoo oli kans vähän vajaa purkki. Sain kaverilta jolla oli jäänyt ottamatta kun unohteli..Joka tais joutua chronin tautiepäilyn kohteksi. Itse epäili fitkuureja k kuureja.. Tästä n 1,5v hommasin opti setin ja aion nyt kokeilla 3 kk. Mua ei o aivopesty kursseilla. Oon skeptikko. Jos ei toimi niin vaadin rahat takas. En käyttäis kun vaan talvikauden yli. Olen nuori, kiireinen fyysisen työn yritäjä nainen. Katsotaan kuin käy. Juhannuksena kaveri anto ja lasillisen activ. basic 20 min hirvee mahakipu. Sit loppu. Nyt ton uuden satsin kanssa 1mitta pv. Ja ei mitää tunnu....

      • Fitline10.v

        Hei N27 jos muistat ja vain ajan puitteissa ehdit niin kirjoita mielellään kokemuksiasi tästä jaksosta millaisia käänteitä vointisi on kokenut.


    • Läheltäseurannut

      Valitettavasti äärettömän vaikeaa kitkeä tätä rahastusta koska aina löytyy hyväuskoisia jotka eittämättä saavat hyvän lyhyen aikavälin feedbackin tuotteista, Fitline tuotteiden käytön aloitushan liittyy elämänmuutokseen yleisestikin "valmentajan tehtävä tässä yhtälössä rahastuksen lisäksi". Tähän vielä placebo fiilis päälle niin johan on olo kohentunut ja energinen kun sokeriarvot on tapissa sen hetken kun keho vaatii taas lisää sokeria.
      Täytyy myös muistaa että nämä kuhnurit pyritään rekrytoimaan Audilla edustavan menestyjän rahantekokoneiksi joten tyytyväisiä käyttäjiä riittää, kuka nyt omaa oksaansa nokkisi kun vaatehuone on täynnä activize ym. sontaa josta pitää päästä eroon.

    • N27

      18 vrk takana... En mitään ole huomannu... Eilen kävin lenkillä 4km..

    • Jaakko35

      Eikö Fitline tuotteissa kaupattu muutama vuosi sitten Herbalism valmistetta myös?

      Muistelisin, että ystäväni mainosti minullekkin jotain ihmeellistä Fitline yrttiteetä?

      Tämä kyseinen teevalmistehan on käsittääkseni vedetty pois markkinoilta Amerikassa sattuneen tapauksen myötä, jossa naisella romahti maksa-arvot täysin valmisteen käytön vuoksi.

      Asiasta tuli pitkä oikeusprosessi, joka kesti useamman vuoden ja mien lie kyseisen naisen käyneen??

      Ei ihmisen kuulu itseensä päivittäin tukkia vitamiineja, koska saamme niitä jo päivittäisestä ravinnosta, vai pyrkiikö Fitline edistämään tulevaisuuden ravintoa ja eletään jo siinä maailmassa, että ravintolisiä imetään pillillä lasista??

      Voi RISTUS tätä touhua sanon minä!!! Pelkkää rahastusta koko Fitline humpuukki.

      • tellukka46

        ei ollut kyse Fitline teestä, oli kyse Herbalife teestä ja se tuotesarja on tosiaan usa sta, minä varon kaikkea noita usa ,n tuotteita , ne verjkostot on tosiaan ns pyramidi huijauksia ja siellä voi olla mukana vaikka mitä , mm aloevera oli tutkittu Ruotsissa ja niissä juomissa eo ollut mitään,muut veti tuotteensa juomista markkinoilta, mutt fore living ei, aloevera geeli on hyvä 100% auringon palamiseen, mutta kyseinen kaktus sisältää allantoiini myrkkyä, jonka väittävät ottaneensa pois, jois olisi sisäiseen käyttöön, olisi ne intiaanitkin historiassa syöneet, mutta he ovat vain hieroneet sitä iholle,kulkiessaan paahtavassa auringossa
        Fitline tuotteet ovat saksalaisia ...ei usalaisia, kuten nuo muut yleensä on.....
        Hollannissa on kuulemma niin väljät tullilait, joten sen kautta euroopan markkinoille pääsee kaikki pyramidi huijaukset


    • testaaja-2016

      Palaan vielä tähän aiheeseen (viittaan aiempaan kommenttiini ja käyttökokemukseen tuotteesta). Olen ollut Fitlinen tuotteen osalta yhteydessä paikalliseen terveystarkastajaan, Eviraan ja tullin tuontilabarotorioon. Olisin niin kovin halunnut tutkituttaa tuotteen sisällön laboratorio tutkimuksin. Ei näytä onnistuvan. Oman kaupungin terv.tarkastajaa ei vähempää voinut kiinnostaa. Vaihdetuista sähköposteista oli luettavissa "mitä tilasit,kärsi tyhmyydestä". Juu ymmärrän toki, että omalla vastuulla näiden kanssa touhutaan. Evirassa on toki ravintolisistä vastaava taho, mutta ohjattiin oman kaupungin terv.tarkastajan luo. Pitää vielä pohtia, että saisinko tuotteen sisällön tutkittavaksi tutuille yliopiston kemisteille. Ihan vain mielenkiinnon vuoksi. Tuotteet sain palautettua ongelmitta ja kaikki asiakkuus suhteet sain lopetettua FitLinen osalta oikein sujuvasti.

      • JärkiHoi

        Öööö... Ihan van lukisit purkin kyljestä mitä siinä on. Yli 60% tuotteesta on erilaisia sokereita ja makeutusaineita. Sit on ihan snadisti muutamaa vitamiinia ja hivenainetta. Tota jengi sit vetää ja ihmettelee kun maksat paukkuu.... Samalla sokeasti uskotaan näitä fitlinen trollaajia, et se on sulle hyvästä, eikä millään kehdata tunnustaa, et nyt mua on kusetettu oikein urakalla ja jatketaan nappaamista. Huh huh! Missä vaiheessa homma on mennyt siihen, et järjettömästä sokerilitkumäärästä on tullut terveellisempää kuin normaalista ruokavaliosta?


    • N27n

      Noin kk menny. Lämmön säätelyssä on jotain tapahtunut. Enää en käy tulikuumassa suihkussa. En ole pitänyt penkinlämmitintä niin paljon tähän aikaa näillä lämpötiloilla kuin ennen. Enkä pidä koko aikaa lämmitintä päällä!? Sisälämpötila autossa ennen 23-25 kun lähdin ajelee jos kylmä. Jätin sinne 21-23 kun lämpesi. Nyt se näyttää jäävän sinne 19.5-21?? Olojen vertaaminen vaikeeta kun alotin koulun ja nukuin yleensä päikkärit ennen ilta töitä, 3h toimistosiivous. Hiukset edellee harvat. Niin ne mun terveelliset elämätavat : 0-13 tupakkia(2v). Ei jokapäivä. Pizzaa, eineksiä, makkaraa, tummaa ja vaaleeta leipää. Jogurttia. Kanamuna hernemaissipapr. Pihviä. Kanaa joskus lohta .Joskus käyn lounaalla. Koulus ilmanen pöperö ja reilusti salaattia. Heikkoutena suklaa ja olut..olutta ennen noin 2-5 tölkkiä pvä tai viikko.yleensä 5 satsi 2 krtvk. Ei ole enää sekää niin maistunu...? Oon oppinu mitä on turvotus ku maha hävis mut paino sama.(163/63) 4 km lenkillä käyny kerran. Metsässä puita tekemässä 3krt. Vastaa noin 1,5 h. Intervalli treeniä. Verta luovutin, hemo 140.. Nyt niska jumi meneillää ja testaan" kipu annosta "....

    • ToinenUtelias

      Ei taida facebookista löytyä ryhmää enää? Mielenkiinnosta olisin halunnut jatkaa kokemuksien lukemista. Kaveri näitä myy ja on yrittänyt tuputtaa, mutta olen hiukan skeptinen kaikkien näiden suhteen... En keksi yhtään syytä miksi minun näitä pitäisi käyttää.

      • Nanna32

        Ryhmä ei ehtinyt olla käsittääkseni facebookissa kovinkaan pitkään. On luultavasti ollut muutamia Fitlineen liittyviä ryhmiä, mutta itsekkään en löydä, kuin heidän oman PM-International porukkansa.

        Olisiko ryhmä jouduttu sulkemaan tai laitettu piiloon?


      • JärkiHoi

        Fitlinen omistamille Facebook sivuille ei voi kirjoittaa mitään negatiivistä tai edes epäilevää teksiä tuotteesta. Ne deletoidaan sieltä välittömästi heti tulee parikymmentä muuta jotka kehuu tuotteen taivaaseen. Kertoo firmasta aika paljon ja sen avoimuudesta. Normaalia luotettavaa liiketoimintaa, kyllä vaan. Lopettakaa myrkkujen ostaminen ja pyramidiliiketoiminnan tukeminen.


    • N27

      Peruin uuden 3kk satsin... Ei jotenkin vakuuttanut? Ainut on toi lämpö juttu. Nyt kun jouluna loppuu jauhot ni kattoo väsyttääkö helmikuussa... Kynnet ei ole niin liuskottuneita ku aieempina vuosina. Mutta uskon että se on enemmänkin nokkos,kalkkki d vita kuurin ansiosta mikä oli vajaa vuosi sitten..On kyl oikeasti vaikea sanoa oliko jauhoista mitää hyötyä. Enkä saa rahoja takaisin kun "unohdin" kerätä roskat talteen palautusta varten... Känniselle noi asiat kannattaa sanoo. Ja kun ei muistutusta tullut myöhemminkää.. Ei vissii uskonu että lopetan niitä ikinä.. Mutta hinta on myös aika kova. Mielummin laitan saman määrän salikorttiin niin saan paremman henkisen olon. Jahka ikinä sinne salille ehtii ja jaksaa... Hyvää talven odotusta kaikille!

    • Ihmetyttää

      Hei kirjoitan nyt itsekin muutaman rivin. Useampi kavereistani on suositellut Fitlinen tuotteita minulle. Itse taas olen ahkera tutkimaan sisältöjä, ennen kuin alan syömään noinkin kalliita tuotteita. Muutama seikka arveluttaa minua kovin. Monessa tuotteessa on hurja määrä niasiinia. Kun tutkii niasiinista tietoja, ensinnäkään suomessa ei ole yleensä ihmisillä siitä puutetta ja sitä saadaan ruokavaliosta riittävästi. Fitlinen monessa tuotteessa on moninkertainen määrä suosituksiin verrattuna. Ja vielä kun tiedetään että niasiini on suurina annoksina myrkyllinen ja kerääntyy maksaan. Juuri kävin katsomassa heidän sivuillaan Activize tuotteessa on päiväannoksessa 51mg niasiinia joka on päiväntarpeesta %NRV 338. Jos sitä jo tulee normiruoasta riittävästi niin eikö yliannostus ole jo melkoinen, päivän suositustarve on suomessa 16 mg.
      Toinen mikä ihmetyttää D3 vitamiinin määrä, onko tuote suunniteltu aurinkoisten maiden ihmisille, ei suomessa 1,7 mikrogrammaa tai suurin määrä oli jossain Fitlinen tuotteessa 7 mikrogrammaa riitä talvella mihinkään. D3 vit ei suomessa syömällä riittäviä määriä saa ja eikä yliannostusten vaaraa ole muutenkaan. D3 vit mitä suomalaiset kaikkein eniten tarvitsee talvella sitä ei ole nimeksikään Fitlinen tuotteissa. Vauvoillekin suositellaan jo suurempiä määriä.
      No sokereista ja kofeiinin tarpeista nyt puhumattakaan! Katsokaa KGV mitä syötte! Fitlinen sivuilta löytyy jokaiselle tuotteelle sisältömäärät.
      Ihan jo näiden helposti löydettävien tietojen nojalla haen tuotteet jotka vastavat enemmän minun tarpeisiin. Sokeria ja kahvia voi ottaa ihan perinteisellä tavallakin ja paljon edullisemmin.

      • Fitline-10v

        Kiitos tästä täydentävästä viestistä. Sanos muuta...?
        Kyseiset annosmäärät on aivan uskomattomia. Nyt kohdallani kulunut 2-vuotta Fitlinen pois jättämisestä ja edelleen hoitava lääkäri suosittaa minua ottamaan säännöllisesti maksatestit.

        Muistan Fitlinen ajoilta sen, että aloin jo niitä aikoja kärsiä kovista vatsakivuista / krampeista. Ohje tähän oli vain ottaa entistä enemmän pieniä annoksia Basic valmistetta eli elimistöä myrkytettiin ja kuormitettiin vain lisää samanaikaisesti.

        Täysin hullua hommaa mielestäni??!!
        Kuukausi Fitlinen lopettamisen jälkeen kehoon palasi normaali vireystila, vaikka muita vaivoja tilalle tulikin.

        Kannattaa tosiaan miettiä mistä maksaa ja mitä suuhunsa oikein tunkee.


      • fitlinen.käyttäjä

        Kyseiset annosmäärät on aivan uskomattomia.

        -Niasiinia saa ostaa luontaistuotekaupasta 500mg tabletteina ja luin netistä että kolesterolilääkkeeksi otetaan vähintään tuhatta milligrammaa päivässä nimenomaan tuota punoitusta aiheuttavassa muodossa. Näiden tietojen pohjalta tuo fitlinen noin 50mg ei kyllä mitenkään älyttömältä annokselta vaikuta.


      • hengenvaarallista

        B3-vitamiini eli niasiini vaikuttaa hiilihydraattien, rasvojen ja valkuaisaineiden aineenvaihduntaan sekä toimii soluja suojaavana antioksidanttina. Sitä saa mm. maksasta, lihasta, kalasta, maidosta, munasta, kokojyväviljasta ja pähkinöistä.

        Puutostilat suomalaisilla ovat harvinaisia.

        B3-vitamiinin mittayksikkö on milligramma (mg).

        Vaikutus

        Niasiinilla tarkoitetaan sekä nikotiinihappoa että nikotinamidia, jotka ovat farmakologisesti erilaisia, mutta vitamiinivaikutukseltaan samanlaisia. Nikotiinihappo on huomattavasti myrkyllisempi kuin nikotinamidi. Se aiheuttaa voimakasta pintaverisuonten laajenemista ja kiihtymistä, ihon punoitusta, kuumotusta, kutinaa ja maha-suolikanavan häiriöitä. Se on suurina annoksina maksaa vahingoittava. Se alentaa myös veren kolesterolipitoisuutta.

        Niasiinin kaksi fysiologista muotoa NAD ja NADP toimivat keskeisinä koentsyymeinä elimistön vedyn kuljetusjärjestelmässä, joka on keskeinen osa solujen hapetus-pelkistystapahtumaa ja energia-aineenvaihduntaa. NAD ja NADP säätelevät glykolyysiä eli hiilihydraattienergian tuotantoa. Ne osallistuvat keskeisesti myös elimistön rasvahappojen synteesiin. Niasiini osallistuu myös elimistön antioksidanttijärjestelmään.

        B3-vitamiinin tarve

        B3-vitamiinin (niasiinin) vähimmäistarve on

        naisilla: 15 mg/vrk
        miehillä: 18 mg/vrk
        lapsilla: 6-16 mg/vrk


      • tellukka46
        hengenvaarallista kirjoitti:

        B3-vitamiini eli niasiini vaikuttaa hiilihydraattien, rasvojen ja valkuaisaineiden aineenvaihduntaan sekä toimii soluja suojaavana antioksidanttina. Sitä saa mm. maksasta, lihasta, kalasta, maidosta, munasta, kokojyväviljasta ja pähkinöistä.

        Puutostilat suomalaisilla ovat harvinaisia.

        B3-vitamiinin mittayksikkö on milligramma (mg).

        Vaikutus

        Niasiinilla tarkoitetaan sekä nikotiinihappoa että nikotinamidia, jotka ovat farmakologisesti erilaisia, mutta vitamiinivaikutukseltaan samanlaisia. Nikotiinihappo on huomattavasti myrkyllisempi kuin nikotinamidi. Se aiheuttaa voimakasta pintaverisuonten laajenemista ja kiihtymistä, ihon punoitusta, kuumotusta, kutinaa ja maha-suolikanavan häiriöitä. Se on suurina annoksina maksaa vahingoittava. Se alentaa myös veren kolesterolipitoisuutta.

        Niasiinin kaksi fysiologista muotoa NAD ja NADP toimivat keskeisinä koentsyymeinä elimistön vedyn kuljetusjärjestelmässä, joka on keskeinen osa solujen hapetus-pelkistystapahtumaa ja energia-aineenvaihduntaa. NAD ja NADP säätelevät glykolyysiä eli hiilihydraattienergian tuotantoa. Ne osallistuvat keskeisesti myös elimistön rasvahappojen synteesiin. Niasiini osallistuu myös elimistön antioksidanttijärjestelmään.

        B3-vitamiinin tarve

        B3-vitamiinin (niasiinin) vähimmäistarve on

        naisilla: 15 mg/vrk
        miehillä: 18 mg/vrk
        lapsilla: 6-16 mg/vrk

        ihmettelen näitä oireitanne , minä olen nyt käyttänyt 21v ja aloitin 51v ja nyt täytän kohta 72v, kaksi vuotta sitten sain tunteen, kasvoista lähti tunto ja olin vrk tutkittavana, ei vikaa, kaikki sydän, maksa arvot, kilpirauhaset ,sokeri arvot jne olivat ohjearvojen sisällä, , noi oireet ,mitä olette saaneet, on minusta merkki, että ennen kokeiluanne, on jotain ollut jokin piilossa oleva ongelma jo, jota ei ole löydetty, joten varoituksena omasta kokemuksesta niiden ns vitamiinipillereiden käytöstä 25v, oli katarri, flunssakierteet, rytmihäiriöt ,nivel ongelmat jne...
        itse olin käyttänyt omega kapseleita, jotka testasin rikkomalla vesilasiin ja vuorokaudessa oli kertakäyttölusikka pehmentynyt ja venyi kuin purukummi, senjälkeen testattiin montaa eri merkkiä ja suurimmalla osalla oli sama, Elintarvike virastosta epäiltiin, että ne sisältää jotain, joka reagoi muovin kanssa, itse epäilin sitä kosteudensäilyttäjää ,jota käytetään neste kapseleissa


    • Höpötti

      Kokeilin fitlinen tuotteita viikon aamu ja ilta juomineen. Minulla meni elimistö täysin sekaisin. Iltaisin palelsi ihan mielettömästi, ennen niin hyvät yöunet jäivät historiaan ja nukuin vain tunnin. Elimistö kävi kokoajan ylikierroksilla. Oli siinä ja siinä etten lähtenyt jo lääkäriin. Melkein kuukausi meni siinä, kun tuotteiden lopettamisen jälkeen elimistö palautui ja normalisoitui. Elimistö tulee tästä todella nopeasti riippuvaiseksi ja miettikää sitä kun teille sanotaan etten voi elää enää ilman fitlinea. Pitäisihän oma kroppa saada toimimaan omalla moottorilla, eikä millään lisäravinteella.

      • Fitline-10v

        Juuri näin!! Itsellä mm. alkoi älytön hoitokierre, kunkun ehdin Fitlineä käyttää päivittäin säännöllisesti 10 vuoden ajan.

        Jälkeenpäin jälleenmyyjäni jopa mainitsi puhelimessa, että on riski jättää Fitline kokonaan pois käytöstä.

        Ihmettelin asiaa kannalta miksi:

        A. Onko Fitline huumeen kaltaista ainetta?
        B. Eikö elimistön pitäisi toimia ilman lisäravinteitakin?

        C. Eikö päivittäinen valmisteiden käyttö ole vaarallista?
        D. Miksi vitamiineja pitäisi syödä päivittäin, kun saamme niitä mm. ruuasta.

        Tästä johtuen omat arvoni olivatkin koholla ja lääkäri määräsi minut lopettamaan vitamiinien syönnin heti. Kehoni oli kuormittunut liiallisesta käytöstä ja olin toistuvasti hyvin väsynyt.

        Edelleen toipuminen käynnissä lopetuksen jälkeen. Kuunnelkaa hyvät ihmiset alkuun tarkkaan miten näitä valmisteita oikein kaupataan!!!-

        " imeytyy solutasolle " = miten se voi olla mahdollista?

        " valmisteissa käytettävä makeutusaine stevia ei haitallista keholle " = liiallinen sokeri on aina vaarallista

        Ja miksi valmiste Activize saa monille aikaan todella voimakkaan punoituksen, pistelyn ja poltteen ympäri kehoa??


      • tellukka46

        olen ymmärtänyt, että on ihmisiä, jotka alussa saaneet ns oireita, sanoisin, että on ollut jo ns piilo ongelmia ja puutostiloja, ja siksi saa oireita, minulla on ollut ystäviä ,joilla on ollut Ripulia jatkuvasti, alussa muuttui kovaksi ja joku kova vatsainen on saanut ripulia, on ns vastareaktio, kun elimistölle tulee aitoa ruokaa, roskaruokien sijaan , olen seurannut kauppareissuilla noita ruoka kärryjä, ja kauhulla vain makaronia, pitsoja jauhelihaa ehkä, mutta valmista ruokaa suurin osa....Minä haluaisin talouskoulut takaisin Suomeen ja pakolliseksi kaikille kuin armeijakin, Olen itse käynyt sen ja oli paras koulu ,
        Saksan elintarvikevirasto oli tutkinut mistä määrästä ruokaa löytyy ne vitamiinit,mitä me tarviimme /vrk, määrä oli 12,605 kg, , mm vihanneksiakin 4750g, hedelmiä 2090g ja kalaa ja lihaa 1,800kg jne , jolloin varmistuisi, että jokainen solumme saa päivän ravintomäärän,.

        valitettavasti meidän terveellisestä ravinnosta on tehty teollista , ja tehoviljelyssä on liian vähän ravinteita


    • fitlinen.käyttäjä

      Tosi mielenkiintoista keskustelua täällä aiheesta. Haluan kertoa aiheesta omat näkemykseni ja käsitykseni. Jos olen mielestänne jossain väärässä, niin korjatkaa ja perustelkaa.

      miksi valmiste Activize saa monille aikaan todella voimakkaan punoituksen, pistelyn ja poltteen ympäri kehoa??

      Kerron sen, mitä minulle on kerrottu ja mitä uskon tietäväni tuotteista.Se pistely johtuu tuotteessa olevasta nikotiinihaposta. Se avaa hiusverisuonet ja verenkierto lisääntyy. Activize lisää hapenottokykyä 10% ja suorituskykyä 32%. Jos tämä häiritsee, niin tuotteesta on olemassa myös sensitive versio, jolloin tätä vaikutusta ei tule. Niasiinia on siinäkin, mutta ilmeisesti se on jotenkin eri muodossa?
      Tuotteen kofeiini tulee guaranasta ja sen määrä on pieni, vain 30mg, siksi tuote sopii yleensä myös kofeiiniherkille. Kuppi kahvia sisältää 100mg ja purkista energiajuomaa tulee yleensä 180-200mg kofeiinia näin vertailun vuoksi. Kofeiini ei ole tuotteessa piristämisen vuoksi, eikä tuo määrä piristä, vaan on muistaakseni siinä siksi että se parantaa jonkun muun ravintoaineen imeytyvyyttä. Muistaakseni se merileväkin olisi sen takia. Tuote piristää siksi että B vitamiinit imeytyy. Itse nautin tosi paljon tästä jauheesta. Minusta tuntuu hyvältä kun se vähän nipistelee ja sen jälkeen keho lämpenee ja veri alkaa kiertämään. Koen sen miellyttävänä. Ohjeessa on 3 mittalusikkaa, mutta otan välillä enemmänkin.

      liiallinen sokeri on aina vaarallista

      Stevia ei ole sokeria, se on luonnonmukainen ja kaloriton makeutusaine.
      Fitlinen sokerimäärästä on puhuttu paljon, mutta se on pieni tosiasiassa. Esim Basic jauhe on todella vähäsokerinen, jotain 5g annos, eikä niistä muistakaan tule paljon. Kyse on aivan murto-osasta, jos ajatellaan vaikka sen kannalta, mitä yksi hedelmä sisältää sokeria.Yksi keskikokoinen omena sisältää sokeria 16g.
      Fruktoosin haitoista on puhuttu paljon, mutta se ei käsittääkseni koske hedelmissä luontaisesti olevia sokereita vaan teollisia siirappeja. Fitlinessä ei lisättyä sokeria. Toiselta taholta olen myös oppinut sellaista, että pieni määrä fruktoosia olisi ihmiselle hyväksi ja terveellistä.
      Tosiasiassa ne epäterveelliset ja liialliset sokerit tulevat ruokavalioon muualta kuin fitlinen tuotteista. Jos jos jostain lisäravinteesta tulee maksimissaan puolikkaan hedelmän verran luonnollista sokeria, niin en olisi huolissani. Katsokaapa kaikenlaisten lisäravinnejuomien ja ateriankorvikkeiden sokerimääriä, usein paljon enemmän kuin fitlinessä.

      Tästä johtuen omat arvoni olivatkin koholla ja lääkäri määräsi minut lopettamaan vitamiinien syönnin heti.

      Tarkoitatko maksa-arvoja. Fitlinen tuotteissa vitamiinit on vesiliukoisessa muodossa ja rasvaliukoiset on käsitelty siten että ne käyttäytyvät vesiliukoisten tavoin. Ne eivät kerry elimistöön.Näin minulle on sanottu. Fitlinen kerrotaan olevan ruokaa. Eli ne ravinteet on hedelmistä ja vihanneksista peräisin. Luonnonmukaisia vitamiineja pidetään parempana kuin synteettisiä, jotka ovat kemiallisten reaktioiden avulla lääketehtaassa valmistettuja. Voisi ajatella, että jos ne ravinteet ovat ruuasta peräisin niin silloin ne eivät kuormittaisi elimistöä ja imeytyvät paremmin. Määrää oleellisempi asia ravintoaineissa on käsittääkseni se, missä muodossa ne nautitaan ja kuinka paljon ihmisen keho pystyy niitä hyödyntämään.

      Fitlinen monessa tuotteessa on moninkertainen määrä suosituksiin verrattuna.

      Saantisuositus ei ole sama kuin sallittu maksimäärä. Esimerkiksi d vitamiinin saantisuositus on aikuisilla 10 mikrogrammaa. Wikipedian mukaan turvallinen yläraja on 100 mikrogrammaa, ja amerikkalaisen ja kanadalaisen arvion mukaan jopa 250 mikrog. Jos tarvitaan terapeuttisempaa vaikutusta, niin voi ottaa monia aineita enemmänkin saantisuositukseen nähden. Saantisuositukset myös vaihtelevat maittain. Nämä annosteluasiat pitää selvittää ihan ainekohtaisesti ja myöskin henkilökohtaisen tarpeen mukaan.

      imeytyy solutasolle " = miten se voi olla mahdollista?

      Veri kuljettaa happea ja ravinteita kaikille soluille. Jos solut eivät saa ravinteita, niin käsittääkseni tuote ei imeydy. Eikö se maksimaalinen imeytyvyys nimenomaan ole tärkeä asia, että keho voi käyttää sen aineen?

      A. Onko Fitline huumeen kaltaista ainetta?

      Käytin itse vuoden ja pidin taukoa. Ei ongelmia tai vieroitusoireita. Omat kokemukset ovat olleet hyviä.

      B. Eikö elimistön pitäisi toimia ilman lisäravinteitakin?

      Filine ei korvaa ruokaa vaan on tehty täydentämään nykypäivän ruokavalion (ja elämäntapojen) jättämiä aukkoja. Olen käsittänyt niin, että jos on elänyt epäterveellisesti ja suolisto ei ole tasapainossa (esim bakteerikanta) niin pelkkä ruokavalio ei riittäisi silloin, vaan tarvittaisiin ravitsemuksellisia lisäkeinoja avuksi kuten nämä tuotteet. Tämä suoliston saaminen kuntoon olisi se oleellisin juttu fitlinessä.

      • TiedePohjainenAjattelu

        Voi sentään, taaskaan ei myyjällä ole ollut oikeaa tietoa.. :(

        Fruktoosi on fruktoosia, saatiin se mistä hyvänsä. Vastaavasti vitamiinit ovat samoja molekyylejä mistä tahansa lähteestä saatuna. Ei sillä ole mitään väliä tuleeko fruktoosi omenasta, kahvilan leivoksesta vai Fitlinen tuotteesta, se on fruktoosia, joka maksassa prosessoidaan glukoosiksi.

        Rasvaliukoisia vitamiineja ovat A-, D-, E- ja K-vitamiinit, eikä ole olemassa mitään käsittelyä jolla niistä saataisiin vesiliukoisia. Nuo vitamiinit ovat kemialliselta rakenteeltaan sellaisia, että ne eivät kykene liukenemaan veteen. Jos joku väittää vitamiinin X liukenevan veteen käsittelyn Y jälkeen, niin kyseinen vitamiini X ei lukeudu noihin rasvaliukoisiin alkujaankaan vaan on jokin aivan muu molekyyli. Jos molekyyli käsitellään rasvaliukoisesta vesiliukoiseksi niin sitten ollaan käytännössä muokattu jostakin molekyylistä joku aivan muu molekyyli, eli lähtötilanteem aine on eri aine kuin lopputilanteen aine.

        Huumausaineet on luokiteltu erikseen, ja Fitline-tuotteet eivät niitä sisällä. Fitline-tuotteet ovat ravintolisiä, joten ne lain velvoittamasti sisältävät tismalleen ne ainesosat jotka pakkausselosteessa mainitaan.

        Elimistö ei tunnista eroa sen välillä, onko vitamiini X saatu Fitlinen purkista, kotona tehdystä salaatista vai apteekin hyllystä. Tavallinen monipuolinen ruoka sisältää luonnostaan kaikki tarvitsemamme ravintoaineet lukuunottamatta sitä, että pohjoisena kansana d-vitamiinia suositellaan laajaan tutkimusnäyttöön pohjaten käytettäväksi lisänä. Vastaavasti erityisryhmät, kuten raskaana olevat tai kasvissyöjät, ovat asia erikseen. Mikäli vitamiinilisän joku kokee tarpeelliseksi, ei sillä elimistölle ole eroa ottaako Fitlinen jauhetta vai Vermanin apteekissa myytävää valmistetta tablettina. Molemmat pilkkoutuvat ruuansulatuskanavassa. Kukkaron kannalta ero on siinä, että Fitlinen tuotteet maksavat pitoisuuksiin nähden huomattavasti enemmän.


      • TiedePohjainenAjattelu

        Aina kun joku markkinoi jotakin tuotetta kertomalla tuotteen muuttavan ominaisuutta X prosentuaalisesti tietyn määrän, on hänellä oltava todistuspohja asialle. Todistuspohja tarkoittaa tässäkin tapauksessa tiedon lähdettä eli mistä tieto on peräisin. Tähän vastaukseksi ei riitä "Fitlinen koulutus" vaan on oltava laadukasta tutkimusnäyttöä linkattavaksi tai muutoin jaettavaksi. Mikäli tällaista todistuspohjaa ei löydy, väitettä ei kannata uskoa.

        Hapenottokyky tarkoittaa yksikkönsä ml/kg/min mukaisesti sitä, kuinka monta millilitraa happea elimistö kykenee käyttämään minuutissa per painokilo (lihasta). Suorituskyvystä puhuttaessa on kyettävä rajaamaan tarkemmin, onko kyse maksimivoimasta, kestävyyssuorituskyvystä, nopeusvoimaominaisuuksista vai mistä. Luonnollisesti myös suorituskykyyn viittaavalle väitteelle on löydyttävä tutkimusnäyttöä. Mikäli sellaista on, se on helposti jaettavissa. Tutkijat tykkäävät kun heidän työtään arvostetaan. Tohdin vaan epäillä että Fitlinen tapauksessa nuoKIN väitteet ovat tuulesta temmattuja.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Että hapenottokykyä 10% ja suorituskykyä 32%. :D

        Itse kun rakastan numeroita ja erityisesti sijoittajana prosentteja kertoisitko mihin perustuu?
        Meinaako tämä että jos kilpaurheilijat vain älyisivät käyttää äctivizöäq niin heidän tuloksensa paranisi 32%?

        Pitäisi olla laissa kielletty tollaisen huuhaan syöttö, tosin näitähän zinzino,fitline,herbalife ym.ym. perustuukin siihen että yksityiset ihmiset jauhaa huttua eikä yritys joka myy ylihintaisia vitamiinivalmisteita.


    • Höpönetti

      Tuotetta jälleenmyyvien kannattaa tiedostaa ettei kaikki sovi kaikille. Myyjälle asiasta kerrottuani vähätteli hän kokemustani ja puhuikin juuri tästä, epätasapainosta elimistössä. Mistä hän sen tietää, mikä on lähtötaso ollut? Lukuja ja asioita heitellään hatusta, mutta mitään todellista faktaa ei ole muuta kuin koettu kokemus. Olipa se hyvä tai huono. Lisää asiasta keskusteltuamme selvisi, että näitä huonoja on, niistä ei julkisesti puhuta. Ymmärtäähän sen, bisenes is bisnes.

    • Höpönetti
      • käyttäjäedelleen

        Olen itse käyttänyt fitlineä pitkään ja käytän jatkossakin. Omat kokemukset ovat vakuuttanut enempi, kuin erilaiset netistä löytyneet kirjoitukset.On luettu jo aikaa sitten, mutta eipä ne mun mielipidettä muuta, Keho tarvitsee erilaisia ravinto-aineita toimiakseen normaalisti, en tarvitse sen syvempää tutkimusta, tämä on päivänselvää. Osa lääkäreistä tyrmää kaikki ravintolisät ja kannattaa vain lääkkeiden käyttöä. Jos haluaa uskoa tähän, ja kokee että saa kaikki ravintoaineet ruuasta, vaikka ei ole asiaa edes mitenkään tutkituttanut, niin ei tietenkään tarvitse käyttää ravintolisiä. Onko kallista? No, tupakkaan ja alkoholiin löytyy onneksi aina rahaa ja moni huoltaa autonsa paremmin kuin itsensä.
        Ihmiset ovat oleensäottaen täällä hyvin "asiantuntijauskovaisia". Jos joku on professori tai muuten hyvin koulutetettu, niin se voi sanoa ihan mitä vain ja siihen uskotaan.


      • Todistakaajoku

        Hahaha!! Hyvä trolli... Sähän ootkin tarkistanut, et toi tuote on täyttä tavaraa. Olet varmaan myös lukenut kaikki tutkimukset mitä siitä on tehty? Eikö niin? Voisitko pistää edes yhden linkin, jossa tuotetta on tutkittu ja tulokset niistä? Veikkaan, ettei onnistu, koska niitä ei vaan ole.


      • Fitline-10.v
        käyttäjäedelleen kirjoitti:

        Olen itse käyttänyt fitlineä pitkään ja käytän jatkossakin. Omat kokemukset ovat vakuuttanut enempi, kuin erilaiset netistä löytyneet kirjoitukset.On luettu jo aikaa sitten, mutta eipä ne mun mielipidettä muuta, Keho tarvitsee erilaisia ravinto-aineita toimiakseen normaalisti, en tarvitse sen syvempää tutkimusta, tämä on päivänselvää. Osa lääkäreistä tyrmää kaikki ravintolisät ja kannattaa vain lääkkeiden käyttöä. Jos haluaa uskoa tähän, ja kokee että saa kaikki ravintoaineet ruuasta, vaikka ei ole asiaa edes mitenkään tutkituttanut, niin ei tietenkään tarvitse käyttää ravintolisiä. Onko kallista? No, tupakkaan ja alkoholiin löytyy onneksi aina rahaa ja moni huoltaa autonsa paremmin kuin itsensä.
        Ihmiset ovat oleensäottaen täällä hyvin "asiantuntijauskovaisia". Jos joku on professori tai muuten hyvin koulutetettu, niin se voi sanoa ihan mitä vain ja siihen uskotaan.

        Mielenkiinnostani haluaisin esittää väitteellesi kysymyksen. Mainitset, että keho tarvitsee erilaisia ravinto-aineita toimiakseen normaalisti?

        Tämä on päivänselvää toki, mutta oletatko tosiaan ettei nykyisestä ravinnosta saa juurikin näitä tärkeitä ravinto-aineita?

        Fitline Basic tuntuu olevan koko konseptin kärkituote ja tätä mainostetaankin mm. suoliston ylläpitäjänä?

        Basic valmiste sisältää paljon hedelmiä, vihanneksia, kasviksia muutettuna pulveriksi ja sekaan lisätty makeutukseksi steviaa?? Järkikin jo sanoo, että ennemmin ostan hedelmät kaupan HEVI-osastolta, kun tukin suuhuni jotain keinotekoisesti valmistettua " luomuksi " ilmoitettua pulveria?

        Fitline on pelkkä pyramidimallin bisness, jolla taotaan isoja rahoja hyvä uskoilisilta hölmöiltä.


      • TiedePohjainenAjattelu
        käyttäjäedelleen kirjoitti:

        Olen itse käyttänyt fitlineä pitkään ja käytän jatkossakin. Omat kokemukset ovat vakuuttanut enempi, kuin erilaiset netistä löytyneet kirjoitukset.On luettu jo aikaa sitten, mutta eipä ne mun mielipidettä muuta, Keho tarvitsee erilaisia ravinto-aineita toimiakseen normaalisti, en tarvitse sen syvempää tutkimusta, tämä on päivänselvää. Osa lääkäreistä tyrmää kaikki ravintolisät ja kannattaa vain lääkkeiden käyttöä. Jos haluaa uskoa tähän, ja kokee että saa kaikki ravintoaineet ruuasta, vaikka ei ole asiaa edes mitenkään tutkituttanut, niin ei tietenkään tarvitse käyttää ravintolisiä. Onko kallista? No, tupakkaan ja alkoholiin löytyy onneksi aina rahaa ja moni huoltaa autonsa paremmin kuin itsensä.
        Ihmiset ovat oleensäottaen täällä hyvin "asiantuntijauskovaisia". Jos joku on professori tai muuten hyvin koulutetettu, niin se voi sanoa ihan mitä vain ja siihen uskotaan.

        Sinä saat käyttää Fitlinea, jos tahdot. Olet oikeassa siinä, että kaikkeen kirjoitettuun ja kuultuun tietoon pitää suhtautua terveellä kriittisyydellä. Myös auktoriteeteilta, kuten jonkin alan asiantuntijoilta, tulee löytyä perustelut väitteilleen, sillä itse tutkinto ei takaa tiedon faktapohjaisuutta.

        Keho todella tarvitsee erilaisia ravintoaineita, mutta tämän hetkisen käsityksen mukaan monipuolinen ruokavalio pieniä poikkeuksia (vegaanit, d-vitamiini, imeytymishäiriöt ym.) lukuunottamatta kattaa ravintoaineiden tarpeemme laajan väestötason tutkimusaineiston mukaan. Jos kuitenkin jotakin vitamiineja halutaan syödä lisinä, ei elimistölle ole väliä ovatko ne Fitlinen vai vaikkapa Vermanin markkinoimia, samoja molekyylejä kun ovat. Kuluttajan kannalta ero on siinä, että Fitline ottaa huomattavasti suuremmat summat rahaa suhteessa tuotteiden vitamiini- ja hivenainepitoisuuksiin kuin lukuisat muut yritykset. Lisäksi markkinointia saavat tehdä kaikki koulutustaustaan katsomatta, joten ostajaehdokkaat altistuvat kyseenalaisille argumenteille.

        Korkeakoulutettua ammattilaista ei kannata toki kuunnella siksi, että hänellä on tietty titteli, mutta muistettakoon että hän on vuosikausien ajan opiskellut alansa aihepiirejä sekä todennäköisesti toimii päivätyönään näiden aihepiirien parissa. Vietkö sinä esimerkiksi autosi korjattavaksi jollekin, jolla on vain vahva fiilis ja mielipide siitä miten autosi saa korjattua sen sijaan, että viet sen autoja korjanneelle mekaanikolle?

        Otetaanpa toinen esimerkki. Ajatellaanpa, että olisi kiistelyä siitä, kuinka monta mäntyä maailmassa on, eikä männyn levinneisyydestä olisi vielä mitään oppikirjatietoa. Suomalainen todennäköisesti väittäisi mäntyjä olevan huomattavasti enemmän kuin mitä niitä kenialaisen mielestä on. Varma vastaus saataisiin vain laskemalla kaikki maailman männyt, mikä ei ole mahdollista käytännön kannalta. Kiinalainen maantieteen alan tutkija kertoo oman arvionsa, joka perustuu hänen ryhmänsä tutkimustuloksiin: joka mantereella on ollut viimeiset kaksi vuotta lauma tutkijoita kuvaamassa lentokoneesta käsin laajoja maa-alueita, ja kuvista on laskettu mäntyjen määrää tiettyä pinta-alaa kohden. Tulokset on tarkasteltu tilastotieteen menetelmin ja ennen artikkelin julkaisua se on käynyt kahdella aivan muulla maantieteen tutkijalla vertaisarvioinnissa toisella puolella maailmaa.

        Täten kiinalaistutkijan arvio mäntyjen määrästä perustuu tutkimustulokseen siinä missä suomalaisen ja kenialaisen arviot pohjautuvat omaan kokemukseen (tässä tapauksessa elinympäristö) ja ovat näin ollen mielipiteitä. Tutkimustuloskin on arvio sikäli kun maailman joka ainoaa mäntyä ei laskettu mutta lienee selvää, kenen arvio osui lähimmäksi todellisuutta. Ennen koulutustaan kiinalainen ei suurkaupungin asukkaana tiennyt männyn olevan olemassa, joten hänen oma mielipiteensä vielä vuosia sitten olisi ollut 0. Nyt hänen ilmoittamansa arvio ei ole hänen henkilökohtainen mielipiteensä vaan tutkimustuloksiin perustuva arvio, joka on AINA luotettavampi kuin tuulesta temmatut mielipiteet.

        Yksilön mielipidettä tulee kunnioittaa, mutta sillä ei ole mitään totuusarvoa kun pututaan tieteestä. Asiaa mutkistaa sekin, että omat kokemukset ovat pitkälti riippuvaisia mielikuvista ja ennakko-oletuksista. Jos Fitline-myyjä olisi haukkunut tuotteet lyttyyn ja antanut sinulle ilmaisen kokeilupakkauksen, mielikuvasi ja kokemuksesi tuotteista käytön jälkeen tuskin olisi yhtä positiivinen kuin nyt (nosebo eli huomataan negatiivisia lumevaikutuksia). Päinvastaisessa tilanteessa taas kokemus pohjautuu placeboon.

        Oli kokemuksesi Fitlinen tuotteista kuinka hyvä tahansa, se ei poista sitä tosiasiaa, että niissä ei ole sen kummempia taika-aineita vaan samoja vitamiineja kuin muidenkin valmistajien purkeissa, mutta fruktoosilla ja kofeiinilla höystettynä sekä aivan ylihinnoiteltuna.


    • Marsu14555

      Käytin vuoden optimaalisettiä ja lopetin nyt reilun viikon ollut törkee väsymys ja päänsärkyä.
      Oliskinko kuitenkin jäänyt activizen kautta kofeiinikoukkuun?
      En käytä kahvia tai muita kofeiinituotteita.
      Tietäiskö joku?

      • Fitline-10.v

        Mikä on nykyinen vointisi Marsu? Itse käytin tosiaan Fitlinea 10-vuotta päivittäin ja nytmuutenkin viimeisen 2-vuotta lopettamisen jälkeen ollut melko vaikeaa aikaa.

        En tiedä oppiiko keho elämään Fitlinen avulla, vai jättääkö valmisteet käyttäjään noin hirveitä vieroitusoireita?


      • en.usko

        Oliskinko kuitenkin jäänyt activizen kautta kofeiinikoukkuun?

        Vähintään 100mg pitää kofeiinia käsittääkseni käyttää, eli yksi kahvikupillinen päivässä, että voi tulla jonkinlainen riippuvuus. Monet juovat useita kuppeja päivässä. Miten muka kehität kofeiiniriippuvuuden jollain fitlinen 30mg annoksella, varsinkin kun fitlinen tuotteita käyttävät kofeiiniherkätkin.


      • tellukka46
        Fitline-10.v kirjoitti:

        Mikä on nykyinen vointisi Marsu? Itse käytin tosiaan Fitlinea 10-vuotta päivittäin ja nytmuutenkin viimeisen 2-vuotta lopettamisen jälkeen ollut melko vaikeaa aikaa.

        En tiedä oppiiko keho elämään Fitlinen avulla, vai jättääkö valmisteet käyttäjään noin hirveitä vieroitusoireita?

        en ymmärrä tuota kofeiini kohua , ei ole samnaa kahvipensas kofeiinia, vaan Guaranaa, jota on tutkittu paljonkin etelä amerikan yliopistossa, , vastauksena tuntemuksiin lopetuksesi jälkeen on merkki, että alkaa taas olla niitä puutoksia, ruokavaliossasi , jotka sait korjattua solutasolle, minä tiedän paljonko pitäisi syödä ja aitoa ruokaa, enkä sitä pysty tekemään, joudun jopa käyttään mikroa, koska edelliseltä päivältä jäänyttä en voi nuukana heittää roskiin, saan vatsalle täytteen, mutta, jos en joisi noita juomiani, juoksisin jääkaapilla joka tunti, kun solut haluaa ruokaa, elimistö ei saa tarpeeksi ravintoa ( siis vitam ja mineraalit jne ) ateriasta, On paljonkin kirjoitettu, että jos sinulla ei ole nälän tunnetta tai makean haluja 4 tuntiin, olet saanut
        kaikki ravinteet ruoastasi
        jokaisen pitäisi kuunnella omaa kehoa, jopa väsymys ,vaikka kuinka olisi nukkunut pitkään ja hyvin on varoitus, että kaikki ei ole kunnossa


    • Retkahtanut

      Tässä hieman omia kokemuksia tuotteista.

      Olen alusta asti ollut hyvin sketptinen näihin tuotteiseen mutta tuttavien vuoden tuputtamisen ja kehumisesen jälkeen yksi syksyinen päivä syysväsymyksessä menin retkahtamaan kun jälleen innostuivat kehumaan kuinka se on hieno juttu. Aluksi koin että yleinen vireys koheni. Mutta puolenvuoden käytön jälkeen minusta tuntuu että itseasiassa olen pikkuhiljaa muuttunut väsyneemmäksi ja uupuneemmaksi kuin ennen tuotteiden käytön aloittamista mikä on aika hullua kun kuitenkin yleensä juuri tähän valoisaan kevät talven aikaan olen kaikista energisimmillään. Aina aamuisin kun otan sen "Basicin" niin tulee sellainen vireys piikki mutta jo kahden tunnin päästä alkaa se väsymys mikä kestääkin sitten koko loppu päivän. Kaitpa tämä yksinkertaisesti johtuu siitä sokerista mistä tuote enimmäkseen koostuu. Activizeä en käytä koska en käytä kofeiini tuotteita. Ja resto tuntuu vievä hampaat mennessään. Uskon että tuotteissa on lupausten mukaan paljon vitamiineja mitä ihminen tarvii. Mutta mitä enemmän asiaa mietin niin sitä vakuuttuneempi olen että suurimman osan tarvittavista vitamiineista ihminen saa varmasti ihan sillä että syö monipuolisesti ihan oikeaa ruokaa. Toki on poikkeuksia kuten meillä suomalaisilla D-vitamiini jota emme saa talvella tarpeeksi auringosta tosin eipä tuota paljoa ole fitlinen tuotteissakaan.

      Moni vaikuttaa saavan jos minkälaisia oireita näiden tuotteiden käytöstä ja aina tuumaillaan yhdessä että kuuluu asiaan ja että oireet menevät ohi. Aika huolestuttavaa myös lukea nuita foorumeita kun tuotteiden uskotaan parantavan sairaus kuin sairaus ja lääkkeiden käyttö voidaan lopettaa.

      Fitlinen tuotteista saa sellaisen kuvan että se on oikotie terveelliseen elämään. Itse kantapään kautta todenneena voin sen sanoa että sitä se ei ole. Jos ei jaksa pilkkoa tuoreita vihanneksia päivästä toiseen niin käyttäkää rahat mielummin vaikka pakaste vihanneksiin kuin näihin sokeri purkkeihin.

      • niinpä.joo

        "Moni vaikuttaa saavan jos minkälaisia oireita näiden tuotteiden käytöstä"

        Jos sanotaan ihan suoraan, niin eiköhän suurin syy monen oireisiin löydy ihan korvien välistä. Fitlinessä on ihan tavanomaisia ravintoaineita, joiden vaikutukset kyllä tiedetään. Lisäksi ne eivät ole edes synteettisesti tehtyjä, vaan ihan samasta ruuasta peräisin mitä muutenkin syömme. Kun joku selitys omalle ololle pitää löytää, niin syytetään jotain tuotetta, jossa pienehköt määrät tavanomaisia vitamiineja ja kuituja.


      • eipiristä

        "Kaitpa tämä yksinkertaisesti johtuu siitä sokerista mistä tuote enimmäkseen koostuu. "

        5g sokeria annoksessa, eli saman verran kuin omenan neljänneksessä. Ei se sokeri sua piristä, sitä on niin olematon määrä. Ja tuotteen sisältämät kuidut vielä hidastaa sen imeytymistä.


      • Fitline-10.v
        niinpä.joo kirjoitti:

        "Moni vaikuttaa saavan jos minkälaisia oireita näiden tuotteiden käytöstä"

        Jos sanotaan ihan suoraan, niin eiköhän suurin syy monen oireisiin löydy ihan korvien välistä. Fitlinessä on ihan tavanomaisia ravintoaineita, joiden vaikutukset kyllä tiedetään. Lisäksi ne eivät ole edes synteettisesti tehtyjä, vaan ihan samasta ruuasta peräisin mitä muutenkin syömme. Kun joku selitys omalle ololle pitää löytää, niin syytetään jotain tuotetta, jossa pienehköt määrät tavanomaisia vitamiineja ja kuituja.

        Niinpä joo. Miten voit väittää näiden ravinteiden sisältävän samoja ravintoaineita, joita ruuassa on?

        Ei käy vain minun järkeeni alkuunkaan, että näitä Fitlinen valmisteita jauhetaan purkkeihin hienojakoiseksi jauheeksi heidän omassa labrassaan. Saamme täysin samat vitamiinit ja hivenaineet puhtaasta kotiruuasta ilman, että meidän tulisi ostaa kemiallisesti valmistettuja jauheita, joissa jokaisessa kaiken lisäksi steviaa, ihan sairasta!!

        Kuvittele päivittäistä sokerisaanti suositusta, jonka hyvin saamme päivittäisistä elintarvikkeista? On hirveää, että ihminen kittaa niitä lukuisista Fitlinen purkeista vielä lisää itseensä.


      • fitlinestä.vielä
        Fitline-10.v kirjoitti:

        Niinpä joo. Miten voit väittää näiden ravinteiden sisältävän samoja ravintoaineita, joita ruuassa on?

        Ei käy vain minun järkeeni alkuunkaan, että näitä Fitlinen valmisteita jauhetaan purkkeihin hienojakoiseksi jauheeksi heidän omassa labrassaan. Saamme täysin samat vitamiinit ja hivenaineet puhtaasta kotiruuasta ilman, että meidän tulisi ostaa kemiallisesti valmistettuja jauheita, joissa jokaisessa kaiken lisäksi steviaa, ihan sairasta!!

        Kuvittele päivittäistä sokerisaanti suositusta, jonka hyvin saamme päivittäisistä elintarvikkeista? On hirveää, että ihminen kittaa niitä lukuisista Fitlinen purkeista vielä lisää itseensä.

        "Saamme täysin samat vitamiinit ja hivenaineet puhtaasta kotiruuasta ilman, että meidän tulisi ostaa kemiallisesti valmistettuja jauheita, joissa jokaisessa kaiken lisäksi steviaa, ihan sairasta!!"

        Stevia on ihan hyvä luonnonmukainen ja kaloriton makeutusaine. Aspartaamia ei kannata käyttää. Ruoka sisältää yhä vähemmän ravinteita koska jalostus, prosessointimenetelmät ja säilytys tuhoavat niitä. Nykyisin ruoka on tosi käsiteltyä ja prosessoitua. Hedelmät eivät saa kypsyä auringonvalossa, jolloin niihin tulisi vitamiineja, vaan ne kerätään raakoina. Tehotuotanto laskee ravinteiden määrää. Monet eivät syö suositeltua puolta kiloa kasviksia päivässä, ja oikeastaan se ei edes riitäkään, vaan pitäisi syödä enemmän. Se on helppoa sanoa, että saa kaikki ruuasta. Oletko koskaan käynyt laajoissa tutkimuksissa jossa katsottaisiin mitä puuttuu? Uskotko saavasi kaikki, vai tiedätkö? Jos on erilaisia sairauksia tai muita yksilöllisiä tilanteita, niin voi tarvita lisää ravintoaineita niiden hoitamiseen .
        Sokerinsaantisuositus on melko pieni, mutta se ei koske hedelmistä ja vihanneksista eikä maidosta tulevia sokereita. Fitlinessä ei ole lisättyä sokeria.

        Miten voit väittää näiden ravinteiden sisältävän samoja ravintoaineita, joita ruuassa on?

        Koska se on niin. Oletko lukenut filinen pakkausselostetta? Paprika,pinaatti,tomaatti,porkkana,vihreä tee,omenankuitu... sanotaan siellä.


      • fitlinestä.vielä.lisää

        "Fitlinessä ei ole lisättyä sokeria"

        Otappa se pakkasu seloste käkeen ja kerropa meille mitä siellä aineesosissa ensimmäisenä lukee? No voin lukea itse ja kertoa: "Ainesosat: Fruktoosi..."


        1.Teidän ensimmäinen väite:

        "Ruoka sisältää yhä vähemmän ravinteita koska jalostus, prosessointimenetelmät ja säilytys tuhoavat niitä. Nykyisin ruoka on tosi käsiteltyä ja prosessoitua. Hedelmät eivät saa kypsyä auringonvalossa, jolloin niihin tulisi vitamiineja, vaan ne kerätään raakoina. Tehotuotanto laskee ravinteiden määrää."

        2.Ja teidän toinen väite:

        "Miten voit väittää näiden ravinteiden sisältävän samoja ravintoaineita, joita ruuassa on?

        Koska se on niin. Oletko lukenut filinen pakkausselostetta? Paprika,pinaatti,tomaatti,porkkana,vihreä tee,omenankuitu... sanotaan siellä."

        Ja miten voidaan taata että nämä fitlinessä käytetyt ravintoaineet eivät ole yhtälailla tehotuotettuja ja prosessoituja.

        Tajuatko kuinka naurettavalta kuullostaa puhua nyky ruoan heikosta laadusta ja prosessoinnissa kun samaan aikaan puhollustelet jotain jauhopusseja. :DDD


      • eipä.vissiin.piristä
        eipiristä kirjoitti:

        "Kaitpa tämä yksinkertaisesti johtuu siitä sokerista mistä tuote enimmäkseen koostuu. "

        5g sokeria annoksessa, eli saman verran kuin omenan neljänneksessä. Ei se sokeri sua piristä, sitä on niin olematon määrä. Ja tuotteen sisältämät kuidut vielä hidastaa sen imeytymistä.

        Kun syömme hedelmät sellaisenaan niin niiden sisältämät kuidut hidastavat niiden imeytymistä. Jos esimerkiksi teemme niistä smothien ja joumme sen niin sokeri imeytyy kehoon moninkertaisesti nopeampaa. Ja kun erottelemme ensiksi sokerin niistä kokonaan ja sekoitamme sen 3dl veteen niin siinä ei paljoa fitlinen pienet määrät lisättyä kaurakuitua hidasta sen imeytymistä. Kyllä se on ihan varmasti kannattavampaa syödä ne hedelmät sellaisenaan niin ne ravintoaineet imeytyvät siltä keohoomme niinkuin se on miljoonien vuosien evoluution kehityksessä luotu toimimaan.


      • niimpä.niin
        niinpä.joo kirjoitti:

        "Moni vaikuttaa saavan jos minkälaisia oireita näiden tuotteiden käytöstä"

        Jos sanotaan ihan suoraan, niin eiköhän suurin syy monen oireisiin löydy ihan korvien välistä. Fitlinessä on ihan tavanomaisia ravintoaineita, joiden vaikutukset kyllä tiedetään. Lisäksi ne eivät ole edes synteettisesti tehtyjä, vaan ihan samasta ruuasta peräisin mitä muutenkin syömme. Kun joku selitys omalle ololle pitää löytää, niin syytetään jotain tuotetta, jossa pienehköt määrät tavanomaisia vitamiineja ja kuituja.

        Luin näitä kokemuksia fitlinen käyttöjien pitämiltä foorumeilta jossa aloittelevat käyttäjät kokevat saavansa oireita nimenmoaan fitlinen käytöstä ja nimenomaan fitlinen kokeneemmat toteavat niihin että kuuluvat asiaan. Kaitpa ne jauhot sitten pistävät päänkin sekaisin.


      • fitlinestä.jatkoa
        fitlinestä.vielä.lisää kirjoitti:

        "Fitlinessä ei ole lisättyä sokeria"

        Otappa se pakkasu seloste käkeen ja kerropa meille mitä siellä aineesosissa ensimmäisenä lukee? No voin lukea itse ja kertoa: "Ainesosat: Fruktoosi..."


        1.Teidän ensimmäinen väite:

        "Ruoka sisältää yhä vähemmän ravinteita koska jalostus, prosessointimenetelmät ja säilytys tuhoavat niitä. Nykyisin ruoka on tosi käsiteltyä ja prosessoitua. Hedelmät eivät saa kypsyä auringonvalossa, jolloin niihin tulisi vitamiineja, vaan ne kerätään raakoina. Tehotuotanto laskee ravinteiden määrää."

        2.Ja teidän toinen väite:

        "Miten voit väittää näiden ravinteiden sisältävän samoja ravintoaineita, joita ruuassa on?

        Koska se on niin. Oletko lukenut filinen pakkausselostetta? Paprika,pinaatti,tomaatti,porkkana,vihreä tee,omenankuitu... sanotaan siellä."

        Ja miten voidaan taata että nämä fitlinessä käytetyt ravintoaineet eivät ole yhtälailla tehotuotettuja ja prosessoituja.

        Tajuatko kuinka naurettavalta kuullostaa puhua nyky ruoan heikosta laadusta ja prosessoinnissa kun samaan aikaan puhollustelet jotain jauhopusseja. :DDD

        "Ja miten voidaan taata että nämä fitlinessä käytetyt ravintoaineet eivät ole yhtälailla tehotuotettuja ja prosessoituja. "

        Kannattaa kysellä asioista maahantuojilta ja valmistajilta. Lisäravinteiden laadun selvittäminen on erittäin tärkeää minkä tahansa tuotteen osalta, koska markkinoilla on myös huonolaatuisia tuotteita ja niistä ei kannata maksaa. Fitlinessä käytetyt hedelmät ja vihannekset ovat luomutuotantoa eu:n alueelta. En osaa sanoa esim testataanko jokainen erä kasviksia/hedelmiä erikseen, mutta ainakin tuotannon osalta laadun pitäisi olla kunnossa.
        Fitlinen tuotteiden vihannekset ja hedelmät on kylmäkuivattu ja ainesosat eroteltu uuttamalla, ainesosat ovat siis ihan luonnollisia.

        "Tajuatko kuinka naurettavalta kuullostaa puhua nyky ruoan heikosta laadusta ja prosessoinnissa kun samaan aikaan puhollustelet jotain jauhopusseja. :DDD"

        Onko monenkaan "tavallisesti syövän" ihmisen ruokavalio niin laadukas ja monipuolinen, että kannattaisi vain nauraa näille ja jättää käyttämättä? Puolustelen niitä jauhopusseja koska ne on kuitenkin terveellisestä ruuasta valmistettuja ja tuotteista saa suurehkon määrän erilaisia ainesosia ruokavaliota ja terveyttä tukemaan. Lisäksi niiden pitäisi nestemäisinä, ei-synteettisinä, oikein yhdisteltyinä ja patentoituina tuotteina myöskin imeytyä tosi hyvin. Basic jauhepussi lienee kuitua suurimmaksi osaksi. Se tasapainoittaa vatsan toimintaa, ja moni ei tarvitse enää apteekin ummetuslääkkeitä, kun käyttää sitä.


      • Woooooot
        Fitline-10.v kirjoitti:

        Niinpä joo. Miten voit väittää näiden ravinteiden sisältävän samoja ravintoaineita, joita ruuassa on?

        Ei käy vain minun järkeeni alkuunkaan, että näitä Fitlinen valmisteita jauhetaan purkkeihin hienojakoiseksi jauheeksi heidän omassa labrassaan. Saamme täysin samat vitamiinit ja hivenaineet puhtaasta kotiruuasta ilman, että meidän tulisi ostaa kemiallisesti valmistettuja jauheita, joissa jokaisessa kaiken lisäksi steviaa, ihan sairasta!!

        Kuvittele päivittäistä sokerisaanti suositusta, jonka hyvin saamme päivittäisistä elintarvikkeista? On hirveää, että ihminen kittaa niitä lukuisista Fitlinen purkeista vielä lisää itseensä.

        Paljonko mahtaa olla sokerin saantisuositus per päivä? Äkkiseltään väittäisin ettei sokerille ole saantisuositusta, koska sitä ei keho tarvitse.


      • TiedePohjainenAjattelu
        fitlinestä.jatkoa kirjoitti:

        "Ja miten voidaan taata että nämä fitlinessä käytetyt ravintoaineet eivät ole yhtälailla tehotuotettuja ja prosessoituja. "

        Kannattaa kysellä asioista maahantuojilta ja valmistajilta. Lisäravinteiden laadun selvittäminen on erittäin tärkeää minkä tahansa tuotteen osalta, koska markkinoilla on myös huonolaatuisia tuotteita ja niistä ei kannata maksaa. Fitlinessä käytetyt hedelmät ja vihannekset ovat luomutuotantoa eu:n alueelta. En osaa sanoa esim testataanko jokainen erä kasviksia/hedelmiä erikseen, mutta ainakin tuotannon osalta laadun pitäisi olla kunnossa.
        Fitlinen tuotteiden vihannekset ja hedelmät on kylmäkuivattu ja ainesosat eroteltu uuttamalla, ainesosat ovat siis ihan luonnollisia.

        "Tajuatko kuinka naurettavalta kuullostaa puhua nyky ruoan heikosta laadusta ja prosessoinnissa kun samaan aikaan puhollustelet jotain jauhopusseja. :DDD"

        Onko monenkaan "tavallisesti syövän" ihmisen ruokavalio niin laadukas ja monipuolinen, että kannattaisi vain nauraa näille ja jättää käyttämättä? Puolustelen niitä jauhopusseja koska ne on kuitenkin terveellisestä ruuasta valmistettuja ja tuotteista saa suurehkon määrän erilaisia ainesosia ruokavaliota ja terveyttä tukemaan. Lisäksi niiden pitäisi nestemäisinä, ei-synteettisinä, oikein yhdisteltyinä ja patentoituina tuotteina myöskin imeytyä tosi hyvin. Basic jauhepussi lienee kuitua suurimmaksi osaksi. Se tasapainoittaa vatsan toimintaa, ja moni ei tarvitse enää apteekin ummetuslääkkeitä, kun käyttää sitä.

        Laajan tutkimusnäytön mukaan monipuolinen ruokavalio kattaa poikkeusryhmiä lukuunottamatta ravintoaineiden tarpeemme (poikkeuksia esim. D-vitamiini, vegaanit jne). Mikäli "tavallisesti" syövän ihmisen ruokavalio ei ole monipuolinen, pitöisiköhän siitä tehdä momipuolinen syömällä monipuolisemmin?

        Mikäli vitamiinilisiä halutaan käyttää, ovat ne vitamiinimolekyylit ihan samoja rakenteeltaan tulivat ne Fitlinen pusseista tai apteekin purkista. Imeytyvyyden eroista ei ole mitään tieteellistä näyttöä, joka puoltaisi Fitline-tuotteiden käyttöä muiden sijaan. Ruuansulatuskanavassa hajotetaan yhtälailla tabletit ja jauheet. Mitä jonkin oireen hoitoon tulee, Fitline-tuotteita (kuten muitakaan ravintolisiä) ei saa markkinoida kera terveysväitteiden, koska ne ovat lisäravinteita. Vain lääkeaineista saa esittää terveysväitteitä. Näin ollen jostakin sairaudesta kärsivälle ei saa tämän sairauden oirekuvan hoitoon suositella yhtikäs mitään Fitline-jauhoja.

        Mikäli on liikaa rahaa vailla käyttöä, on Fitline varmasti hyvä valinta.


    • Liisa_He

      Yhtä asiaa se minä en tässä Fitlinessä sitten ymmärrä? Miksi heidän konserninsa perustuu pyramidimarkkinointiin.
      Tällä tarkoitan sitä, että heillä näyttää olevan 1. asiakkaat 2. Teampartnerit ja 3. Joku manageri minun tietoni mukaan?

      Saavatko jälleenmyyjät heti teampartnerin tittelin, vai edellyttääkö tämä jonkinlaista koulutusta heiltä? Aika leväperäistä on tämä touhu kyllä jos managerina ja teampartrenina voi hääriä kukatahansa ravinnelisiä itse syövä ilman mitään koulutusta. Minulla kaveri kävi tämän Fitlinen tapahtumassa Helsingissä muistaakseni viime kesänä ja säikähti suunnattomasti heidän markkinointiaan. Minä en tarkalleen osaa kertoa millainen tilaisuus oli ollut, mutta siellä oli uusillekkin näitä juomia tarjoiltu / tyrkytetty ja vähän hurmosomaisesti markkinoitu valmisteita. Ystävälläni oli 3min jonkin valmisteen jälkeen naama alkanut punoittamaan, ihoa pistelemään ja henkeä ahdistamaan kovasti. Siinä oli joku manageri vain ohimennen tokaissut, että valmiste käynnistää puhdistuksen elimistössä ja henkilö on niin paljon kuonaa täynnä, että reagoi näin.

      Phtyi sanon minä!! Mahtoi juomassa olla jotain sellaista mikä saa ihmisen voimaan pahoin. Hienoilla autoillakin nuo täällä pääkaupungissa näyttää ajelevan. Mahtaa olla ihan ketkufirma tämä Fitline ja rahastavat vain jauheillaan ja pelottelevat heikompia.

      Minunkin äitee ja isä ne on sota-aikana omasta perunamaastaan nostaneet perunat sun muut ja hyvin ovat sillonkin niillä pärjänneet.

      • tellukka46

        silloin olikin maaperässä vielä luonnollisia ravinteita viljelylkle, nyt ne on tehoviljelyssä ja teollisesti kasvatettu, yksi peruna sisälsi paljon enemmän ravintoa silloin, mitä on tämän päivän perunassa


      • Nfkfjgjfbf
        tellukka46 kirjoitti:

        silloin olikin maaperässä vielä luonnollisia ravinteita viljelylkle, nyt ne on tehoviljelyssä ja teollisesti kasvatettu, yksi peruna sisälsi paljon enemmän ravintoa silloin, mitä on tämän päivän perunassa

        Tellukka46, onko sinulla tälle esittämällesi maaperän ravinnerikkausväitteelle jotakin tutkimusnäyttöä todisteeksi?


    • Fitline6v

      Nyt on kyllä pakko kommentoida että aika vähäinen tieto tuotteista alkuunpanijalla jos 10v on tuotteita käyttäny... Ja mitä tulee vaarallisuuteen niin olen käyttänyt tuotteita 6v. Jokaikinen aamu ja ilta ja päässyt eroon univaikeudesta, anemiasta ja pahasta ihottumasta. Ja käynyt useasti ottamassa maksa ja munuaisarvot ja arvot aivan täydelliset. Olin mm. Finterveys 100 tutkimuksessa 1kk sitten ja kaikki arvot olivat TÄYDELLISET. Ja hemoglobiini mikä oli alle 80 6v sitten on nytten 135.
      Ja mitä tulee markkinointiin, se on jokaisen oma valinta. Ei ole osto eikä myynti pakkoa. Ei sitoutumista eikä riskiä!

    • Stiina666

      Hei oisko ideaa perustaa facebookiin ryhmä jossa vois kertoa huonoista fitline kokemuksista ja miten päässy lopettamisen jälkeen tasapainoon elimistön kanssa!

      Tarvisin kipeesti apua ja vertaistukea. Käytin 6kk fitlinea,autto aluks mut sit tuli kaameet stressioireet ja lopetin ja elimistöni mennyt järkyttävään epätasapainoon!

      • Mari__E

        http://cms.my-fitline-story.webnode.fi/

        Tutushan tähän Stiina. Ystäväni kautta kuulin tästä Mikaelista, joka pitää tällä hetkellä kirjaa Fitline käytöstään.

        Olen ehtinyt tutustua häneen vain sen verran, että hänellä myös takana useita vuosia Fitlinen kanssa, jonka jälkeen jättänyt tuotteet poissa --> terveys meni ja nyt aloitti ravinnelistä uudelleen kokeillakseen löytääkö tuotteista hyvinvoinnin itselleen.


      • kerro.tarkemmin

        -Siis mitkä stressioireet?
        -Millätavalla elimistösi on mennyt epätasapainoon?
        -Millä perustelet että kokemuksesi johtuvat vitamiineista?
        Epämääräiset kokemuksesi eivät kerro ulkopuoliselle ihmiselle mitään.


      • Stiina666

        Stressioireet voimistu tuotteista, huomasin sen jo käytön aikana et kiihdyttivät. Kun lopetin tuotteet tuli rajut vierotusoireet/elimistön sekasin meno: suolisto-oireet kovat, raju väsymys, yleisvointi huononi, lihaskivut jne.. Jos vitamiinit buustas jotenki luonnottomasti ja sit ku lopetti ni kyl sen vaan huomas mistä se olotila johtu.


    • Stiina666

      Onko teillä ihmisillä siis millasia kokemuksia miten ootte päässy tasapainoon fitlinen lopetuksen jälkeen ku elimistö menny epätasapainoon?

      Mari kiitti vinkistä! Linkki ei vaan mee suoraan sivuille vaan webnoden yleisil sivuille??

    • Stiina666

      Alkaisin mielelläni vertaiskaveriksi tässä asiassa jos jotakuta kiinnostaa?

    • Fitline-10.v

      Olisikin mielenkiintoista selvittää tämän keskustelun kautta, että kuinka moni
      taho täällä on saanut jonkinlaisia oireita lopettamisen jälkeen?

      • Väsähtänyt

        Olen ollut nyt vuoden käyttämättä Fitline-tuotteita. Olin niihin tyytyväinen, mutta jätin ne kalleuden vuoksi. Siirryin apteekin/luontaistuotekaupan tuotteihin. Ensimmäiset puoli vuotta meni hyvin. Mutta sitten pikku hiljaa huomasin erilaisia vatsaoireita, väsymystä. Nyt todella harkitsen uudestaan Fitline- tuotteiden tilaamista. Raha ratkaisee, sillä en halua ryhtyä jälleenmyyjäksi.


    • enkelipölyäkö

      Tuotteissa on sokeria 50 %, eli joka toinen annoslusikallinen siis on sokeria! Ja kallista sellaista!

      • sokeriako

        Voihan siinä sokeria olla "pohjana", mutta eikö ne ravintoaineet ja vitamiinit sekä niiden imeytyvyys ole sokeria olennaisempi asia? Tavallisessa sokerissa niitä ei ole.


      • Kfbdvfvf
        sokeriako kirjoitti:

        Voihan siinä sokeria olla "pohjana", mutta eikö ne ravintoaineet ja vitamiinit sekä niiden imeytyvyys ole sokeria olennaisempi asia? Tavallisessa sokerissa niitä ei ole.

        Onhan ne vitamiinit se juttu niissä, mutta samoja vitamiineja saa apteekista moninkertaisesti halvemmalla. Imeytyvyyden ei ole osoitettu olevan yhdessäkään Fitline-tuotteessa parempi kuin muiden yritysten vitamiineissa, mutta hintaa on senkin edestä.. mikäli imeytyvyydestä löytyy jotakin referenssiä, niin saa linkata!


    • Bööna1

      Mielenkiintoista. Rupesin etsimään tietoa näistä haitoista. Kävin aivan ylikierroksilla enkä nukkunut enää öitä kunnolla. Sain ihottuman ja muu hormoni toiminta häiriintyi. Päätin viikko sitten laittaa purkit kiinni ja ilmoitin että en enää huoli ainoatakaan pönttöä fitlinen tuotteita. Käytössä oli n.5 kk basic,activizer, restorate.
      Nyt lopettamisen jälkeen armoton päänsärky,väsymys ym. Taitaa olla vieroitusoireita ihan tosissaan. Ei hemmetti kun ajattelen että haksahdin sitten näihin. No tulipa koettua tämäkin . Aluksi ajattelin että wau! Mitä tuotteita. Olin virkeä ja täynnä virtaa koko ajan. Lopuksi jopa yöt. Ei hyvä. Tässä nyt odotellaan kauan menee että kroppa toimii normaalisti. Mutta lupaan että ei enää.

      • Stiina666

        Bööna1, otan osaa! Itse lopetin noin 2kk sit ja viel oireilen melko rajusti, mut oon vähän toki menny eteepäin. Itsellä päässä heitto ollu karmeinta, se on vähä ku huimausta mut paljo pahempaa! Käytin myös 6kk kunnes tuli kovat stressioireet ulos ja kun lopetin tuotteet elimistö todella meni epätasapainoon: yleisvointi huononi, väsymys uuvuttava, suolisto sekaisin. Olen kuullut myös että hormonitoiminta menny sekasin. Itsekin tullut vakuuttuneeksi siitä ettei tuotteet oo kannattavia, sokeria ja epämääräisiä aineita täynnä. Ja miks kofeiinia ravintolisässä? Moni asiantuntija sanonut että sokeria ja piristeitä tuotteet täynnä, buustaa luonnottomasti? Bööna1, mitä kaikkea muita vieroitusoireita sinulle tuli?


    • samaapask

      Fitline=Shitline

    • Tutuiksitulleet

      Olen myös käyttänyt Fitline-tuotteiden optimaali settiä noin kaksi vuotta. Mitään haittaa tuotteista ei tullut vaan oloni oli todellakin hyvä. Ennen tuotteita kärsin jonkun verran suolisto-ongelmista. Jouduin lopettamaan tuotteet yksinkertaisesti taloudellisista syistä, sillä jouduin työttömäksi. Olin vain tuotteiden käyttäjä enkä halunnut/ en tuntenut osaavani tehdä myyntityötä ( sehän on täysin vapaaehtoista). Ostin sitten apteekin tuotteita tilalle, halvempia joissakin kohtaa, mutta ei lähellekään kaikissa tuotteissa. Käytän nyt vain tuotteita, jotka koen itselleni välttämättömiksi. Harmikseni osa vatsavaivoista on palannut. Mitä liiketoimintaa tulee, niin mielestäni tämä on aivan samanlaista kuin muukin liiketoiminta. Tässä vain on se puoli, että tavallinen ihminenkin voi hyötyä jotain, jos osaa myydä. Muuten onhan näitä tutkittu, se ilmenee näiden tuotteiden myyntitilaisuuksissa, jos ottaa asian puheeksi.

      • Fitline-10.v

        Fitlinen koko markkinointi perustuu myyntiin eikä terveyteen. Jokainen itsenäinen jälleenmyyjä kykenee näitä ravinnelisiä kauppaamaan " ammattilaisen " leimalla ilman isompaa faktaa tuotteiden sisällöstä yms. mikä on todella epäammattimaista / tuomittavaa.

        Fitline mm. lupaa parannuksen jokaiseen vaivaan, kuin maailmaan olisi keksitty uusi ihmelääke, joka parantaa vaivan kuin vaivan? Kokemukset, myynti ja markkinointi perustuu synnytettyyn hurmokseen, jolla pyritään vakuuttamaan uusi ostaja päätä sekoittavilla puheilla tuotteiden toiminnasta. Viimeisimpänä kompataan yleensä partta; " Etkö sinäkin halua tuntea itsesi hyvinvoivaksi ja terveeksi? "

        Jo tuotteiden käyttäjiä tarkkailemalla on erityisen huolestuttavaa, kun Fitline ravinnelisiä tankataan peruskäytön jälkeen tuplasti isompia annoksia painottaen ( = vaikutukset ovat paremmat ja jokainen on yksilö. Joku tarvitsee tuotteita vain enemmän annostukseen ).
        Tuotteiden merkinnöissä on selkeät suositellut määrät mitä tuotteita saa käyttää eli useiden kohdalla hypitään äärimmäisten vitamiinipitoisuuksien yliannostuksessa.

        On myös merkille pantavaa, että flunssakauden iskiessä tuotteiden käyttäjät lisäävät annostustaan, että bakteerin saisi nopeasti ulos elimistöstä ravinteiden avulla.
        Eikö ihmisen olisi luonnollista sairastaa edes joskus, kuin tukkia ravinteiden avulla kaikki sisälleen?

        Miten järjellä ajateltuna tällaiset valmisteet voisivat toimia minkäänlaisena terveyden edistäjänä?


      • käytän.näitä
        Fitline-10.v kirjoitti:

        Fitlinen koko markkinointi perustuu myyntiin eikä terveyteen. Jokainen itsenäinen jälleenmyyjä kykenee näitä ravinnelisiä kauppaamaan " ammattilaisen " leimalla ilman isompaa faktaa tuotteiden sisällöstä yms. mikä on todella epäammattimaista / tuomittavaa.

        Fitline mm. lupaa parannuksen jokaiseen vaivaan, kuin maailmaan olisi keksitty uusi ihmelääke, joka parantaa vaivan kuin vaivan? Kokemukset, myynti ja markkinointi perustuu synnytettyyn hurmokseen, jolla pyritään vakuuttamaan uusi ostaja päätä sekoittavilla puheilla tuotteiden toiminnasta. Viimeisimpänä kompataan yleensä partta; " Etkö sinäkin halua tuntea itsesi hyvinvoivaksi ja terveeksi? "

        Jo tuotteiden käyttäjiä tarkkailemalla on erityisen huolestuttavaa, kun Fitline ravinnelisiä tankataan peruskäytön jälkeen tuplasti isompia annoksia painottaen ( = vaikutukset ovat paremmat ja jokainen on yksilö. Joku tarvitsee tuotteita vain enemmän annostukseen ).
        Tuotteiden merkinnöissä on selkeät suositellut määrät mitä tuotteita saa käyttää eli useiden kohdalla hypitään äärimmäisten vitamiinipitoisuuksien yliannostuksessa.

        On myös merkille pantavaa, että flunssakauden iskiessä tuotteiden käyttäjät lisäävät annostustaan, että bakteerin saisi nopeasti ulos elimistöstä ravinteiden avulla.
        Eikö ihmisen olisi luonnollista sairastaa edes joskus, kuin tukkia ravinteiden avulla kaikki sisälleen?

        Miten järjellä ajateltuna tällaiset valmisteet voisivat toimia minkäänlaisena terveyden edistäjänä?

        Verkostomarkkinointi on yleensä tehokas tapa saada tuotteet leviämään ja myydä niitä. Sen osoittaa fitlinen suuri liikevaihtokin. Huonoja puolia ovat mahdollinen myyjien ammattitaidottomuus ja verkostotuotteiden yleensä melko kallis hinta. Kannattaa ostaa sellaisen kautta jolla on alan koulutusta kunnolla.
        Itse olen käyttänyt tuotteita jo toista vuotta, on taukoakin ollut. En ole ikinä kokenut että tavanomaiset ravinteet ja vitamiinit sekä kuidut aiheuttaisivat mitään vieroitusoireita.Useita merkkejä ja tuotesarjoja olen elämäni aikana käyttänyt. Mun mielestä se jos mikä on humpuukia. Onko tälläisestä ikinä saatu tutkittua näyttöä missään?Apteekissakin myydään lisäravinteita, kuituja,maitohappobakteereja ja ruansulatusentsyymejä ym. Kyllä oireita pitäisi sitten tulla kaikista muistakin vastaavan sisältöisistä tuotteista. Miksi näistä ei ole ikinä kirjoitettu missään? Tuntuu vahvasti siltä, että kyse on vain yksittäisten ihmisten arvailusta ja syy oireisiin on jossain muualla.
        Henkilökohtaisissa kokemuksissa, myös positiivisissa, on mahdollisuus virheille. Monesti ihmiset tulkitsevat aivan väärin omia kokemuksiaan,kun ei ole tietoa, vaikka joku ammattilainen osaisi suoraan sanoa, ettei se jostain tuottesta johdu. Se on sellaista mutua. Koetaan jotain poikkeavaa, sitten muistetaan että ollaan syöty jotain ravinnetta vasta ja ajatellaan että sen täytyy johtua siitä. Sitten mennään nettiin ja kirjotetaan että on paska tuote. Fitline tuotteissa ei edes käytetä suuria vitamiinimääriä, voit verrata muihin tuotteisiin ja todeta itse. Määrät ovat hyvin kohtuullisia.

        Jokainen on kyllä yksilö, että annoksia voi säätää suuremmaksi tarpeen vaatiessa. Ei niitä edes ole mitoitettu kuin jonkun noin 70 kiloisen tarpeisiin nähden. Pitkäaikaissairaudet,, jos on kovaa stressiä, raskas liikunta ja myöskin alkoholi ja tupakointi, univaikeudet ym lisäävät tarvetta.Flunssaan olen kuullut monesti suositeltavan suuri annos c vitamiinia, d vitamiinia ja purusinkkiä luontaistuotekaupassa. Tuskimpa sinä ravintoaineiden avulla tukit mitään sisällesi, mutta elimistö voi saada niistä lisävoimaa parantua ja taistella pöpöjä vastaan.


      • miksi.sairastaa
        Fitline-10.v kirjoitti:

        Fitlinen koko markkinointi perustuu myyntiin eikä terveyteen. Jokainen itsenäinen jälleenmyyjä kykenee näitä ravinnelisiä kauppaamaan " ammattilaisen " leimalla ilman isompaa faktaa tuotteiden sisällöstä yms. mikä on todella epäammattimaista / tuomittavaa.

        Fitline mm. lupaa parannuksen jokaiseen vaivaan, kuin maailmaan olisi keksitty uusi ihmelääke, joka parantaa vaivan kuin vaivan? Kokemukset, myynti ja markkinointi perustuu synnytettyyn hurmokseen, jolla pyritään vakuuttamaan uusi ostaja päätä sekoittavilla puheilla tuotteiden toiminnasta. Viimeisimpänä kompataan yleensä partta; " Etkö sinäkin halua tuntea itsesi hyvinvoivaksi ja terveeksi? "

        Jo tuotteiden käyttäjiä tarkkailemalla on erityisen huolestuttavaa, kun Fitline ravinnelisiä tankataan peruskäytön jälkeen tuplasti isompia annoksia painottaen ( = vaikutukset ovat paremmat ja jokainen on yksilö. Joku tarvitsee tuotteita vain enemmän annostukseen ).
        Tuotteiden merkinnöissä on selkeät suositellut määrät mitä tuotteita saa käyttää eli useiden kohdalla hypitään äärimmäisten vitamiinipitoisuuksien yliannostuksessa.

        On myös merkille pantavaa, että flunssakauden iskiessä tuotteiden käyttäjät lisäävät annostustaan, että bakteerin saisi nopeasti ulos elimistöstä ravinteiden avulla.
        Eikö ihmisen olisi luonnollista sairastaa edes joskus, kuin tukkia ravinteiden avulla kaikki sisälleen?

        Miten järjellä ajateltuna tällaiset valmisteet voisivat toimia minkäänlaisena terveyden edistäjänä?

        Eikö ihmisen olisi luonnollista sairastaa edes joskus, kuin tukkia ravinteiden avulla kaikki sisälleen?

        -Ihmisiä rokotetaankin joka syksy influenssaa vastaan. Kaikki riskiryhmät ja terveysalan ihmiset ainakin. Ei ole terveydellistä perustetta sairastaa. Voi tulla vakavia jälkitautejakin, sydänlihastulehdusta ja vastaavaa hyväkuntoisillekin.


      • Fitline-10.v

        Tämä on jo niin naurettavan kaukaa haettu vertaus Fitline ravinnelisiin, että saanen nauraa??

        Jo suosituksena yleisesti kehotetaan ravinnelisiä, lääkkeitä yms. käyttämään kuuriluontoisesti.

        Fitlineä tukitaan kuontaloon päivittäin ja mittavia määriä eri purkeista, joka suoranaisesti alentaa kehon omaa kykyä toimia normaalisti (ilman ravinnelisiä ).

        Pelkästään katsomalla purkin kylkeen pitäisi alkaa hälytyskellojen todellakin soimaan. Eihän niissä ole oikeastaan muuta kuin makeutuisaineita ja hyvin pieninä annoksina itse vitamiineja, mineraaleja. Kyllähän jokainen hetkellisesti voi energisesti, kun kittaa itseensä päivittäin sokeria / kofeiinia. Tällä on täysin sama vaikutus kuin energiajuomilla!


      • TotuusSattuuQC
        Fitline-10.v kirjoitti:

        Fitlinen koko markkinointi perustuu myyntiin eikä terveyteen. Jokainen itsenäinen jälleenmyyjä kykenee näitä ravinnelisiä kauppaamaan " ammattilaisen " leimalla ilman isompaa faktaa tuotteiden sisällöstä yms. mikä on todella epäammattimaista / tuomittavaa.

        Fitline mm. lupaa parannuksen jokaiseen vaivaan, kuin maailmaan olisi keksitty uusi ihmelääke, joka parantaa vaivan kuin vaivan? Kokemukset, myynti ja markkinointi perustuu synnytettyyn hurmokseen, jolla pyritään vakuuttamaan uusi ostaja päätä sekoittavilla puheilla tuotteiden toiminnasta. Viimeisimpänä kompataan yleensä partta; " Etkö sinäkin halua tuntea itsesi hyvinvoivaksi ja terveeksi? "

        Jo tuotteiden käyttäjiä tarkkailemalla on erityisen huolestuttavaa, kun Fitline ravinnelisiä tankataan peruskäytön jälkeen tuplasti isompia annoksia painottaen ( = vaikutukset ovat paremmat ja jokainen on yksilö. Joku tarvitsee tuotteita vain enemmän annostukseen ).
        Tuotteiden merkinnöissä on selkeät suositellut määrät mitä tuotteita saa käyttää eli useiden kohdalla hypitään äärimmäisten vitamiinipitoisuuksien yliannostuksessa.

        On myös merkille pantavaa, että flunssakauden iskiessä tuotteiden käyttäjät lisäävät annostustaan, että bakteerin saisi nopeasti ulos elimistöstä ravinteiden avulla.
        Eikö ihmisen olisi luonnollista sairastaa edes joskus, kuin tukkia ravinteiden avulla kaikki sisälleen?

        Miten järjellä ajateltuna tällaiset valmisteet voisivat toimia minkäänlaisena terveyden edistäjänä?

        "Eikö ihmisen olisi luonnollista sairastaa edes joskus, kuin tukkia ravinteiden avulla kaikki sisälleen?"

        Et nyt ymmärrä lainkaan sitä miten elimistö toimii. Se taistelaa ihan koko ajan oman puolustusjärjestelmänsä avulla erilaisia haitallisia taudinaiheuttajia vastaan. Vain hyvin harvoin se ei siinä onnistu ja silloin ihminen sairastuu. Lopulta sitten parannumme kun elimistömme pulustuskyky lopulta pystyy sittenkin nujertamaan taudinaiheittajat.
        Sairastaminen ei millään tavalla ole siis elimistölle hyödyllistä vaan se kesroo vain siitä että puolustuskykymme ei ole onnistunut tehtävässään.
        Mitään ei siis jää "sisäämme" jos emme sairasta vaan päinvastoin sisällämme on vähemmän haitallisia bakteereja silloin kun emme sairastu.


      • TotuusSattuuQC
        TotuusSattuuQC kirjoitti:

        "Eikö ihmisen olisi luonnollista sairastaa edes joskus, kuin tukkia ravinteiden avulla kaikki sisälleen?"

        Et nyt ymmärrä lainkaan sitä miten elimistö toimii. Se taistelaa ihan koko ajan oman puolustusjärjestelmänsä avulla erilaisia haitallisia taudinaiheuttajia vastaan. Vain hyvin harvoin se ei siinä onnistu ja silloin ihminen sairastuu. Lopulta sitten parannumme kun elimistömme pulustuskyky lopulta pystyy sittenkin nujertamaan taudinaiheittajat.
        Sairastaminen ei millään tavalla ole siis elimistölle hyödyllistä vaan se kesroo vain siitä että puolustuskykymme ei ole onnistunut tehtävässään.
        Mitään ei siis jää "sisäämme" jos emme sairasta vaan päinvastoin sisällämme on vähemmän haitallisia bakteereja silloin kun emme sairastu.

        Olipa paljon kirjoitusvirheitä, siis sama uudestaan:
        Et nyt ymmärrä lainkaan sitä miten elimistö toimii. Se taistelee ihan koko ajan oman puolustusjärjestelmänsä avulla erilaisia haitallisia taudinaiheuttajia vastaan. Vain hyvin harvoin se ei siinä onnistu ja silloin ihminen sairastuu. Lopulta sitten parannumme kun elimistömme puolustuskyky lopulta pystyy sittenkin nujertamaan taudinaiheuttajat.
        Sairastaminen ei millään tavalla ole siis elimistölle hyödyllistä vaan se kertoo vain siitä että puolustuskykymme ei ole onnistunut tehtävässään.
        Mitään ei siis jää "sisäämme" jos emme sairasta vaan päinvastoin sisällämme on vähemmän haitallisia bakteereja silloin kun emme sairastu.


      • TotuusSattuuQC
        käytän.näitä kirjoitti:

        Verkostomarkkinointi on yleensä tehokas tapa saada tuotteet leviämään ja myydä niitä. Sen osoittaa fitlinen suuri liikevaihtokin. Huonoja puolia ovat mahdollinen myyjien ammattitaidottomuus ja verkostotuotteiden yleensä melko kallis hinta. Kannattaa ostaa sellaisen kautta jolla on alan koulutusta kunnolla.
        Itse olen käyttänyt tuotteita jo toista vuotta, on taukoakin ollut. En ole ikinä kokenut että tavanomaiset ravinteet ja vitamiinit sekä kuidut aiheuttaisivat mitään vieroitusoireita.Useita merkkejä ja tuotesarjoja olen elämäni aikana käyttänyt. Mun mielestä se jos mikä on humpuukia. Onko tälläisestä ikinä saatu tutkittua näyttöä missään?Apteekissakin myydään lisäravinteita, kuituja,maitohappobakteereja ja ruansulatusentsyymejä ym. Kyllä oireita pitäisi sitten tulla kaikista muistakin vastaavan sisältöisistä tuotteista. Miksi näistä ei ole ikinä kirjoitettu missään? Tuntuu vahvasti siltä, että kyse on vain yksittäisten ihmisten arvailusta ja syy oireisiin on jossain muualla.
        Henkilökohtaisissa kokemuksissa, myös positiivisissa, on mahdollisuus virheille. Monesti ihmiset tulkitsevat aivan väärin omia kokemuksiaan,kun ei ole tietoa, vaikka joku ammattilainen osaisi suoraan sanoa, ettei se jostain tuottesta johdu. Se on sellaista mutua. Koetaan jotain poikkeavaa, sitten muistetaan että ollaan syöty jotain ravinnetta vasta ja ajatellaan että sen täytyy johtua siitä. Sitten mennään nettiin ja kirjotetaan että on paska tuote. Fitline tuotteissa ei edes käytetä suuria vitamiinimääriä, voit verrata muihin tuotteisiin ja todeta itse. Määrät ovat hyvin kohtuullisia.

        Jokainen on kyllä yksilö, että annoksia voi säätää suuremmaksi tarpeen vaatiessa. Ei niitä edes ole mitoitettu kuin jonkun noin 70 kiloisen tarpeisiin nähden. Pitkäaikaissairaudet,, jos on kovaa stressiä, raskas liikunta ja myöskin alkoholi ja tupakointi, univaikeudet ym lisäävät tarvetta.Flunssaan olen kuullut monesti suositeltavan suuri annos c vitamiinia, d vitamiinia ja purusinkkiä luontaistuotekaupassa. Tuskimpa sinä ravintoaineiden avulla tukit mitään sisällesi, mutta elimistö voi saada niistä lisävoimaa parantua ja taistella pöpöjä vastaan.

        "Verkostomarkkinointi on yleensä tehokas tapa saada tuotteet leviämään ja myydä niitä."

        Päinvastoin. Verkostomarkkinointi on erittäin tehoton tapa koska se keskittyy ihan liika erilaisten verkostojen rakenteluun ja niiden laajentamiseen sen sijaan että keskiössä olisi tuotteen mahdollisimman tehokas myynti ja kulujen minimoiminen kuten tavallisessa bisneksessä.
        Toki se on kannattavaa sen firman kannalta koska hölmö joukko myyyjiä tekee puoli-ilmaiseksi työtä erilaisten bonusten toivossa joita eivät kuitenkaan koskaan saa.


      • just.jo.o
        Fitline-10.v kirjoitti:

        Tämä on jo niin naurettavan kaukaa haettu vertaus Fitline ravinnelisiin, että saanen nauraa??

        Jo suosituksena yleisesti kehotetaan ravinnelisiä, lääkkeitä yms. käyttämään kuuriluontoisesti.

        Fitlineä tukitaan kuontaloon päivittäin ja mittavia määriä eri purkeista, joka suoranaisesti alentaa kehon omaa kykyä toimia normaalisti (ilman ravinnelisiä ).

        Pelkästään katsomalla purkin kylkeen pitäisi alkaa hälytyskellojen todellakin soimaan. Eihän niissä ole oikeastaan muuta kuin makeutuisaineita ja hyvin pieninä annoksina itse vitamiineja, mineraaleja. Kyllähän jokainen hetkellisesti voi energisesti, kun kittaa itseensä päivittäin sokeria / kofeiinia. Tällä on täysin sama vaikutus kuin energiajuomilla!

        purkeista, joka suoranaisesti alentaa kehon omaa kykyä toimia normaalisti (ilman ravinnelisiä ).

        Ei kuulosta kovin tieteellisesltä. Paremmin mun keho toimii silloin kun ravintolisillä tukee ruokavaliota. Omegat, kuidut, maitohappobakteerit... Ne kaikki tekee hyvää, ei ne mitään alenna, höpöhöpö


    • ärtynyt

      Kuinka kauan elimistössä tämä aine pysyy ennenkuin häviää kokonaan pois vai häviääkö koskaan ?

      • Sssshh

        Hyvä kysymys? Onko omakohtaista kokemusta?


      • ei.pidä.paikkaansa

        "Kyllähän jokainen hetkellisesti voi energisesti, kun kittaa itseensä päivittäin sokeria / kofeiinia. Tällä on täysin sama vaikutus kuin energiajuomilla!"

        Pieni kuppia kahvia sisältää kofeiinia 100mg. Activize sisältää vain 30mg kofeiinia koko päiväannos, että ei se sua piristä. Se on siinä siksi että ravintoaineet imeytyisivät paremmin ja kofeiini on peräisin guaranasta joten sillä ei ole samanlaisia haittavaikutuksia kuin kahvin kofeiinilla, eli ei tee mitään tärinöitä tai ylikierroksia, saati 30mg annoksella. Olen itse käyttänyt urheilujuomia ja niissä on voinut olla tavallista kofeiinia 200mg annos. Silloin voitaisiin jo puhua että se kofeiini oikeasti piristää siinä ja tulee ylikierroksinen olo. Sokeriahan tuotteissa ei ole paljon. Esimerkiksi Basic 5g annos. Omenakin sisältää sokeria lähes 20g, koosta riippuen. Sulle on nyt selvästi kerrottu nämä sokeri ja kofeiiniasiat milligrammoja myöten. Onko vielä epäselvää joku? Jos niin mikä? Katteettomia väitteitä toistuvasti ikävä lukea, samoja väitteitä toistetaan.


      • hpv27
        ei.pidä.paikkaansa kirjoitti:

        "Kyllähän jokainen hetkellisesti voi energisesti, kun kittaa itseensä päivittäin sokeria / kofeiinia. Tällä on täysin sama vaikutus kuin energiajuomilla!"

        Pieni kuppia kahvia sisältää kofeiinia 100mg. Activize sisältää vain 30mg kofeiinia koko päiväannos, että ei se sua piristä. Se on siinä siksi että ravintoaineet imeytyisivät paremmin ja kofeiini on peräisin guaranasta joten sillä ei ole samanlaisia haittavaikutuksia kuin kahvin kofeiinilla, eli ei tee mitään tärinöitä tai ylikierroksia, saati 30mg annoksella. Olen itse käyttänyt urheilujuomia ja niissä on voinut olla tavallista kofeiinia 200mg annos. Silloin voitaisiin jo puhua että se kofeiini oikeasti piristää siinä ja tulee ylikierroksinen olo. Sokeriahan tuotteissa ei ole paljon. Esimerkiksi Basic 5g annos. Omenakin sisältää sokeria lähes 20g, koosta riippuen. Sulle on nyt selvästi kerrottu nämä sokeri ja kofeiiniasiat milligrammoja myöten. Onko vielä epäselvää joku? Jos niin mikä? Katteettomia väitteitä toistuvasti ikävä lukea, samoja väitteitä toistetaan.

        Samaa kofeiinia se on siitä huolimatta mistä se tulee.

        Kotimaisessa omenassa on 6.6% sokeria ja ulkomaisessa hiukan enemmän ja omena painaa noin 150 g eli omenassa on tuollaiset 10-15 g sokeria.


      • sokerimäärä.omenassa
        hpv27 kirjoitti:

        Samaa kofeiinia se on siitä huolimatta mistä se tulee.

        Kotimaisessa omenassa on 6.6% sokeria ja ulkomaisessa hiukan enemmän ja omena painaa noin 150 g eli omenassa on tuollaiset 10-15 g sokeria.

        Eli voi sanoa että Basicia pitää juoda 2-3 pussia tai usein enemmänkin, saadakseen saman sokerimäärän kuin omenassa, riippuen onko omena kotimainen vai ulkomaalainen. Jauheessa on kuitenkin 9 kuitua, maitohappobakteereja , ruansulatusentsyymejä, kurkumaa, vitamiinja ym eli ravintoarvoa saa sille pienelle sokerimäärälle varmaan enemmänkin, jos vertaa johonkin raakana kerättyyn hedelmään, joka on kenties vieläpä viikkoja maannut jossain varastossa ulkomailla. Mansikoissakin on sokeria vähän yli 8g /100g. Kun syö vaikka yhden omenan ja vähän mansikoita, niin tulee yli 30g. Olen seurannut kaupoissa myytävien proteeiini, smootihie,ateriankorvike ym tuotteiden sokeripitoisuuksia ja kaikissa tuntuu olevan reilusti enemmän kuin fitlinessä.Kyllä niissä kofeiineissa näyttää olevan eroja riippuen lähteestä. Esimerkiksi Mate tee on kofeiinipitoinen eikä virkistä minua ollenkaan kuten kahvi, vaikka tekisi tosi vahvaa. Myöskin siitä mainitaan eri lähteissä ettei vaikuta samalla tavalla kuin kahvin kofeiini. Mutta jos määrä Fitline tuotteessa on vain 30mg niin asiahan on aivan sama miten se kofeiini vaikuttaa, määrä on jokatapauksessa olematon, mutta silti jotkut jaksavat uskoa tämän olemattoman kofeiinimäärän piristävään tehoon.


      • hpv27
        sokerimäärä.omenassa kirjoitti:

        Eli voi sanoa että Basicia pitää juoda 2-3 pussia tai usein enemmänkin, saadakseen saman sokerimäärän kuin omenassa, riippuen onko omena kotimainen vai ulkomaalainen. Jauheessa on kuitenkin 9 kuitua, maitohappobakteereja , ruansulatusentsyymejä, kurkumaa, vitamiinja ym eli ravintoarvoa saa sille pienelle sokerimäärälle varmaan enemmänkin, jos vertaa johonkin raakana kerättyyn hedelmään, joka on kenties vieläpä viikkoja maannut jossain varastossa ulkomailla. Mansikoissakin on sokeria vähän yli 8g /100g. Kun syö vaikka yhden omenan ja vähän mansikoita, niin tulee yli 30g. Olen seurannut kaupoissa myytävien proteeiini, smootihie,ateriankorvike ym tuotteiden sokeripitoisuuksia ja kaikissa tuntuu olevan reilusti enemmän kuin fitlinessä.Kyllä niissä kofeiineissa näyttää olevan eroja riippuen lähteestä. Esimerkiksi Mate tee on kofeiinipitoinen eikä virkistä minua ollenkaan kuten kahvi, vaikka tekisi tosi vahvaa. Myöskin siitä mainitaan eri lähteissä ettei vaikuta samalla tavalla kuin kahvin kofeiini. Mutta jos määrä Fitline tuotteessa on vain 30mg niin asiahan on aivan sama miten se kofeiini vaikuttaa, määrä on jokatapauksessa olematon, mutta silti jotkut jaksavat uskoa tämän olemattoman kofeiinimäärän piristävään tehoon.

        Kofeiini on tietty kemikaali eikä kahdesta eri lähteestä kotoisin olevia kofeiineja voida erottaa toisistaan kemiallisesti eikä kehokaan niin tee.

        Ei hedelmien sokerilla ole väliä jollei niitä syö aivan mahdottomasti. Elimistö kuluttaa päivässä vähintään 150 g glukoosia (jota on noin 50% hedelmien sokerista ja pöytäsokerissa). Esimerkiksi ateriankorvikkeissa on hiilihydraattia siksi, että elimistö tuottaa puuttuvan glukoosin lähinnä proteiinista. Siksi 150 g hiilihydraattia ja 100 g proteiinia on minimi minkä alle ei kannata mennä laihduttaessa tai lihashukka on hirmuinen. Palautumisjuomissa on taas maltodekstriiniä tms. nopeaa hiilihydraattia että insuliinitaso nousisi ja liikunnan aiheuttama katabolia muuttuisi anaboliaksi.

        Hedelmien arvokkain osa on kuitu. Vitamiinina niissä on lähinnä C-vitamiinia.


      • Hieroja_M

        Itse Fitline ei voi kehoon oireita vaikuttaa, mutta valmisteiden liiallinen käyttö voi.
        Useimmat Fitline tuotteet sisältävät samoja ravinne / hivenaineita ja jo näin ollen päivittäinen käyttö ei ole hyväksi elimistön tasapainoiselle normaalille toiminnalle.

        On tutkitusti osoitettu mm. aminohappojen osalta kuinka niiden käyttö edistää lihasmassan kasvua. Riittävällä aminohappojen määrällä saadaan kehoon selkeää lihasmassan kasvua, mutta liiallinen käyttö johtaa taas ennen pitkää kehonkudos / jännevaurioihin.


    • En_ole_kuullutkaan

      Mikä on Fitline?

    • Tässäfaktaa

      KATSO erilaisista ravintolisistä MOT ohjelma tästä linkistä: https://areena.yle.fi/1-4303240
      Tai katso huomenna keskiviikkona 11.4. uusinta YLE 1 kello 16:15

      • Testaaja

        Iso kiitos ohjelmalinkistä !


    • Asiantuntijat

      Piristävät vaikutukset tulevat kofeiinista, joka estää ravintoaineiden imeytymisen sekä sokerista.

    • Tadonvoimaa

      Eipä ole mikään ihme tämän yrityksen tuotteilla kun lupaavat kuunkin taivaalta rahanahneuksissáan. Täysin on maine mennyt

    • Justiinatar

      Katso tämän ohjelman loppuosa niin eiköhän ole selvää onko yrityksen tuotteisiin uskomista vai ei? Katso YLE areenassa: https://areena.yle.fi/1-4303240

    • Sari__

      Tämän MOT dokumentin jälkeen lähetin kaikki Fitline purkit kaapistani takaisin!!

      Ja niin kalliitakin vielä ovat. Saihan sitä ihmetellä miksi ei yöllä saa nukutuksi, kun purnukat ovat täynnä sokeria ja kofeiinia.

    • tervehtynyt

      Itse olen käyttänyt kyseisiä tuotteita vuoden,ja oloni on kohentunut aivan valtavasti,rytmihäiriöitä ei enää ole,ne poistuivat heti alettuani käyttää tuotteita.Otan siis aamulla 2mittaa Aztivicea,ja puoli-tai koko pussillisen Basicia,sekä sydän duo tippoja juotavan jogurtin kera,ja illalla restoa 3 mittaa.Nukun todella hyvin yöni,jaksan vaikka mitä,oloni on aivan kuin ennen sairastumistani sydänsairauteen 10v.sitten,todella energinen,makeanhimokin on poistunut,kahvin olen jättänyt kokonaan. Vatsa toimii kellon tarkkuudella,aiemmin oli peräpukamia,verta vuoti,vatsa ei toiminut.Nyt tulee kerralla kaikki,ei tarvi käydä usieta kertoja papanoita paskomassa kuten ennen.Myös aminohappoja olen käyttänyt hyvin tuloksin,ja celleresetiä olen kokeillut,eka viikolla lähti 2,5kg ja 6 cm vyötäröltä pois!Siis todella hintansa väärti nämä tuotteet,kannattaa tietysti hakea itselle sopiva annostus,eikä ylittää annostuksia jos kroppa ei kestä,kaikki ei olla samasta puusta.

      • Huijarit_vastuuseen

        Mieti, miten paljon terveellistä ruokaa ja stressitöntä (esim lomia) elämää olisit voinut viettää noilla tuhlaamillasi rahoilla? Tuhlasit siis rahojasi HÖMPPÄÄN!
        Ihmisten huijaaminen ja manipuloiminen on liian helppoa, siksi tnämä toimivat vuosisadasta ja -tuhannesta toiseen.
        Olen surullinen huijattujen puolesta.


    • RydisNr1

      Tää kirjoitus on ihan täyttä potaskaa. Jos ihmiselle tulee tollasia oireita niin tyhmäkin lopettaa tuotteiden käyttön. Niin on suorstaan naurettavaa että kerrotaan sitten 10v käytöstä. Samaten toi vaarallisia määriä sokeria. Eihän se purkki edes ole sen kokoinen että se olis vaarallista. Silloin kaikki jotka juovat pullon kokista olis jo kuollu. Sit toi MOT ohjelma. Siinä puhutaan ihan muista verkosto firmoista kun tästä fitline firmasta. Sit kun ollaan verkostomark mollattu ohjelmassa niin lopuksi otetaan tää fitline firma ja pannaan samaan syssyyn ihan hassuilla perusteilla. Jokainen jolla on pikkasen kriitistäsilmää huomaa tämän. Ja ihan tiedoks en myy näitä tuotteita. Joku järki sentään. Koko tämä juttu on klassista fake newsii tai salaliittoteoriaks ihan hyvä.

    • suomenkansalainen

      FitLinen makeutusaineessa steviassa on steviolia ja rebaudioside A:ta, jotka molemmat on todettu mutageenisiksi.
      https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/8143647/?i=4&from=/19427890/related

      Steviolia ei pysty pilkkomaan ruoansulatusjärjestelmässä, joten se kulkee veren mukana maksaan, jossa maksa yhdistää sen steviol glucuronideen ja se poistuu kehosta virtsan mukana.
      https://en.m.wikipedia.org/wiki/Stevia

      Eli FitLinen käyttäjät kuormittavat maksaansa joka päivä syömällä FitLinen tuotteita. Joku taisi tässä keskustelussa sanoa maksa-arvojensa romahtaneen FitLine käytön takia?

      Ei kannata syödä tuollaisia jauhoja.

    • tyytyväinen

      Fitlinetuotteet eivät ole luontaistuotteita. Vitamiinit on tarkoin testattuja ja niitä myydään kymmenissä eri maissa. Jos tuo on totta mitä kerrot, silloin tuotteita ei sais enää myydä ja miljoonat ihmiset olisivat myös saaneet näitä oireita. Lopeta trollaaminen ja mieti faktoja.

    • FatLady86

      Minulle on annettu vuosina 2013-2018 ratkaisuksi masennukseen, kilpirauhasen vajaatoimintaan, uniapneaan, ylipainoon ja 2tyypin diabetekseen: FITLINE.

      On todella vaarallista luvata sairaalle ihmiselle apu lisäravinteesta! Onneksi olen kääntynyt terveyskeskuslääkärin puoleen ja saanut avun psyykelääkkeistä, terapiasta, thyroxiinista ja CPAP-laitteesta. Liikunta ja aktiivinen elämä minut on nostanut ylös kuopasta jossa olin.

      Ravitsemusterapeuttini ja psykiatrini ovat molemmat sanoneet jyrkän EI:n FITLINE tuotteille. Herkälle mielelle saattaa iskeä mania vaihe päälle kun vetelee aktivoivaa aamudrinksua... ja ketipinorin kanssa ei saa nauttia restoratea: restorate & ketipinor aiheuttavat yhdessä harhoja ja 100mg annoksella jopa PSYKOOSIN!

      Kukaan konsulentti ei ole lääkärisi!

      En ole ainoa mielenterveyspotilas jolle on vuodesta toiseen tarjottu ihmelääkkeeksi 120€ optimaal-settiä.

      Mietityttää myös FITLINE tyytyväisyystakuu: sanovat solun kierroksi 3kk ja olet uusiutunut sisäisesti fitskujen avulla, silti palautusoikeus on vain 1kk. Mitäs sitten kun en olekaan uusiutunut ihminen 3kk käytön jälkeen? Totean vain että p*ska homma? Huijatuksi tulin, kokeilenpa seuraavaksi TV-shoppia.

      CellReset ihme dieetillä on myös liehitelty tätä läskiä. Harmi vaan että olen tyytyväinen ulkonäkööni ja syön perusterveellisesti sekä liikun: elän ihan tavallista elämää.

      Eikö kenellekään tule mieleen että on noloa laittaa nettiin ja tuutata jatkuvalla syötöllä tuttavien some-syötteisiin toisten kalsarikuvia ja vinkkailla että ”Sussakin on jotain vialla, säkin oot tämmönen”. Jos haluan tavallisia pulliaisia katsella puolialasti niin hakeudun itse alaston suomen saitille tiirailemaan tuntemattomia pulliaisia.

      Olen kokeillut. En tykännyt. En suosittele. Ei auttanut.

      Lääketiede auttaa jos sinulla on sairaus. Kiitos.

      • Tuotteista

        Herkälle mielelle saattaa iskeä mania vaihe päälle kun vetelee aktivoivaa aamudrinksua... ja ketipinorin kanssa ei saa nauttia restoratea: restorate & ketipinor aiheuttavat yhdessä harhoja ja 100mg annoksella jopa PSYKOOSIN!

        - Onko oikeasti niin että aamujuoma jossa on kohtuullinen määrä kuituja ja b vitamiineja sekä alle puolen kahvikupillisen verran kofeiinia aiheuttaa jonkun manian? Monesti miettii kun näitä juttuja lukee että paljonko näissä väitteissä on oikeasti perää. On kuitenkin selvää, että kaikki tuotteet eivät sovi kaikille.
        -Voi olla että jokin lääke ja lisäravinne ei sovi yhteen. Mikä ainesosa ei käy tuossa tuotteessa tämän Ketipinor lääkkeen kanssa?
        Olen käyttänyt Restoratea pitkään. Sillä saa suonenvedot ja harmittomat rytmihäiriöt loppumaan. Jos jätän tuotteen pois niin oireet tulevat takaisin pikkuhiljaa.Pelkkää hyvää sanottavaa on siitä tuotteesta. Selvästi ne mineraalit ja kivennäisaineet ovat arvokkaita elimistölle ja helposti tuntuu tulevan sitä puutosta. En jaksaisi jotain ravitsemusterapeuttien näkemyksiä asiasta kuunnella kun selvästi näen että tuote auttaa. Tottakai virallisella puolella tyrmätään kaikki tämäntyyppinen hoito, pitää keskustella jonkun funktionaalisen lääkärin tms kanssa joka on perehtynyt tälläisiin ravitsemushoitoihin. Lääkkeet on ok mutta ei nekään ravintoaineita korvaa.
        -Cellreset ei ole pelkästään dieetti vaan ennenkaikkea terveyskuuri jolla moni on saanut apua erilaisiin oireisiin.


      • Skepti

        ”Monesti miettii kun näitä juttuja lukee että paljonko näissä väitteissä on oikeasti perää.”
        Rytmihäiriöt on hyvä tarkastuttaa ensisijaisesti lääkärissä, ja sairaalan ravitsemusterapeutti on kyllä ihan kuunneltava henkilö ;)
        Lisäravinteet eivät ole ravitsemushoitoa, varsinkin kun ammattilaiseksi esiintyy verkostointimarkkinoija.

        ”On kuitenkin selvää, että kaikki tuotteet eivät sovi kaikille.”
        Ja on päivän selvää ettei kaikki lisäravinteet paranna kaikkia ihmisiä samalla tavalla, toiset tarvitsevat oikeisiin sairauksiinsa länsimaalaista lääketiedettä.

        ”Cellreset ei ole pelkästään dieetti vaan ennenkaikkea terveyskuuri jolla moni on saanut apua erilaisiin oireisiin.”
        Terveyskuuri? Kuulostaa mielikuvamarkkinoinnilta.
        Eräälle ystävälleni kyseinen ”terveyskuuri” oli myyty buustaamaan luonnollista hedelmällisyyttä, isoilla panoksilla pelataan kun avun saa jo lapsettomuuteenkin.


    • hyviätuotteita

      Mua ihmetyttää kun näitä tuotteita haukutaan. Nämä on kuitenkin saatavissa maailmanlaajuisesti, ja vuosikymmenien käyttökokemus. Niillä on noin 50 patenttia. Urheilijat käyttää niitä paljon, ja he ovat tosi tarkkoja tuotteista mitä voivat käyttää. Valmistettu lääketehtaassa luomuvihanneksista uuttamalla ravintoaineet. Ei hirveitä pitoisuuksia vaan sopivasti vähän kaikkea. Imeytyvät hyvin. Onko joku synteettinen vitamiini jossa on suuret määrät jotain yksittäistä ainetta, väriaineita, aspartamiinia, säilöntäaineita ym oikeasti parempi? Empä usko, Minkään muun tuotesarjan laatua ei myöskään kontrolloida näin tarkasti, myöskin ulkopuolisen tahon toimesta. Käytän tätä sarjaa, koska oikeasti luotan näihin tuotteisiin ja niiden laatuun. Mikä voisi olla puhtaampi ja turvallisempi lisäravinnesarja?

      • Verkostoton

        Maailman myydyin lisäravinnesarja on Nutrilite, ainakin suoramyynnissä. Ollut jo pitkään ja laatua kontrolloidaan tarkemmin ;) Tsekkaa faktat.


    • Ei_ongelmaa

      Olen entinen käyttäjä. Tuotteet olivat minusta ihan hyviä, enkä saanut niistä mitään kummallisia oireita. Ehkä alkuun jotain pientä, mutta lopulta esimerkiksi unen laatu parani ja tunsin olevani energisempi. Ne ns. fläsäritkin olivat kohdallani melko harvinaisia. Ilmeisesti kroppani oli avun tarpeessa. Käytin tuotteita säännöllisesti noin 3 vuotta ja lopetin oikeastaan siksi, että tarvitsin vähät rahani johonkin muuhun. Minkäänlaisia "vieroitusoireita" ei tullut. Niin ja veriarvot, myös ne maksa-arvot, olivat kunnossa. Ja edelleen fitskuja käyttävät ystäväni ovat edelleen ystäviäni. Ei myöskään mitään ongelmia kestotilauksesta irti pääsemisessä. Se mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi kaikille.

      • tyhmeliini

        Juurikin noin - eli "mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle". On täydellisen järkeen käypää, että olemme sisuksistamme kovin erilaisia - yhdellä toimii joku elin moitteettomasti, mutta toisella se samainen elin krakaa kovasti. Eli itsekin käytin näitä aineita noin kolmen vuoden ajan ja kahdesti pidin kuukausien taukoja. Niistä tauoista oli seurauksena olettamana viertoitusoireet. Ei kovin pahat, mutta kiusalliset: pulssi hakkasi viikon verran kammottavasti. Verenpaineet olivat normaalilla eli kohdallani matalalla tasolla. Ja miksi nyt lopetin yhteiselämän näiden po. aineiden kanssa on se, että kävin työterveydessä laajoissa verikokeissa, jollaiset työnantajani korvaa. Ja mitäpä sainkaan tietää - lääkäri ihmetteli munuaisarvojani. Kuulusteli minut elämäntavoistani ja syytettyjen listalle jäi vain nämä fitlinet. Järkytyin syvästi. - Ajattelin, että jos ne aineet kohentavat kaikkien elintein kuntoa, se ei voi olla oikein. Kyllähän niitä nyt nauttii moni sellainenkin, jonka sisäelimet eivät tarvitse mitään lisävoimia. Tunnen itseni tyhmäksi, kun aikanaan uskoin, että tällainen kaikkivoipa aineyhdistelmä on keksitty. Siinä roolissa olkoon normaali ruokaravinto. Todellisuudessa muistan ihmetelleeni siinä esittelytilaisuudessa esittelijän amatöörimäistä käyttäytymistä. Vasta-argumentteihin hän hoki vain sitä lausetta, mikä ajattelijassa aiheutti tarpeen kysyä lisää. - Ja vielä yksi juttu: joillain sivuilla on jonkun ravitsemusopin ammattilaisen ihmettelyt po. aineiden saavuttama suosio, koska mistään ei löydy hänen hartaasti hakemaansa todistusaineistoa, johon markkinoijat vetoavat. Niitä tieteellisiä tutkimuksia ei vaan löydy ja jos tohtoroitunut henkilökään ei niitä saa luettavakseen, niin jossainhan on joku piiloteltava juttu. - Nyt toivon vaan itsekkäästi, että vieroitusoireeni ohittuvat nopeasti ja että pääsen organisoimaan ravitsemiseni luonnollisemmalla tavalla. - Jokainen kantaa vastuun itsestään, mutta kyllä näillä fitlineiläisilläkin pitäisi olla joku vastuu ihmisten houkuttelemisessa TUTKIMATTA nauttimaan ainesosia, joita he eivät tarvitse.


    • Uskonpuute

      Kertokaapa minulle, Fitline-asiantuntijat, mikä on se menetelmä, jolla Fitline-tuotteissa rasvaliukoiset vitamiinit muutetaan vesiliukoisiksi? Tätähän mainostatte. Osannette siis sen myös selittää.

      • Eitarvitseuskoa

        Fitline tuotteissa rasvaliukoisia vitamiineja ei ole muutettu vesiliukoisiksi. Kyse on siitä että rasvaliukoiset vitamiinit käyttäytyvät vesiliukoisten tavoin, koska ne on miselloitu eli pilkottu niin pieneksi. Oletko koskaan ostanut fitlinen öljyjä esim kalaöljyä? Kun tiputat sitä veteen, niin pisarat eivät jää kellumaan veden pinnalle, kuten öljy yleensä, vaan ne sekoittuvat veteen täydellisesti. Samalla tavalla kuin esim kaataessa mehutiivistettä veteen. Tästä on kysymys. Ihmisestä suurin osa on vettä ja kun tuote on tälläisessä muodossa niin se imeytyy elimistöön paremmin. Tätä menetelmää,joka on patentoitu, kutsutaan microsolve teknologiaksi. Kyse ei ole uskosta. Voit todeta tämän kokeilemalla sekoittaa öljymäisiä tuotteita veteen ja huomaat että ne liukenevat täydellisesti veteen.


      • Jgjfngnt
        Eitarvitseuskoa kirjoitti:

        Fitline tuotteissa rasvaliukoisia vitamiineja ei ole muutettu vesiliukoisiksi. Kyse on siitä että rasvaliukoiset vitamiinit käyttäytyvät vesiliukoisten tavoin, koska ne on miselloitu eli pilkottu niin pieneksi. Oletko koskaan ostanut fitlinen öljyjä esim kalaöljyä? Kun tiputat sitä veteen, niin pisarat eivät jää kellumaan veden pinnalle, kuten öljy yleensä, vaan ne sekoittuvat veteen täydellisesti. Samalla tavalla kuin esim kaataessa mehutiivistettä veteen. Tästä on kysymys. Ihmisestä suurin osa on vettä ja kun tuote on tälläisessä muodossa niin se imeytyy elimistöön paremmin. Tätä menetelmää,joka on patentoitu, kutsutaan microsolve teknologiaksi. Kyse ei ole uskosta. Voit todeta tämän kokeilemalla sekoittaa öljymäisiä tuotteita veteen ja huomaat että ne liukenevat täydellisesti veteen.

        Puhut itsesi pussiin: jos molekyyli käyttäytyy vesiliukoisen molekyylin tavoin, se on silloin vesiliukoinen. Rasvaliukoisesta vitamiinista ei saa vesiliukoista vaikka miten käsittelisi, tarkennuksena että jos lopputulos on veteen liukeneva molekyyli, niin se on eri molekyyli kuin alkuperäinen vitamiini.

        Jos vitamiini pilkotaan, niin se ei ole enää vitamiini. Eri vitamiinien molekyylirakenteet löytää vaikka googlaamalla. Tarkastele vaikka c- ja k-vitamiinien eroja. Ensimmäinen on vesiliukoinen OH-ryhmiensä vuoksi. Jälkimmäisestä tekee rasvaliukoisen sen pitkä hiilivetyketju sekä OH-ryhmien puuttuminen. Tätä kemiallista faktaa ei voi muuttaa millään misellointimenetelmillä tai muulla hölynpölyllä.

        Ruuansulatuskanava toimii samojen perusperiaatteiden mukaan oli kyseessä Fitlinen jauhe tai apteekin monivitamiini, rahapussi sen sijaan itkee huomattavasti vähemmän jälkimmäisen tapauksessa


    • Tervepäinen

      FitLine tuotteet tehoavat ja menevät parhaiten kaupaksi sille ostajaryhmälle, joihin helpoiten uppoaa kaikki esittelytilaisuuksissa puhuttu tarina. Siksi on tärkeää, että aina esittelytilaisuuksiin saadaan kunnon ryhmä kokoon vähintään 10-15 henkeä. Mikä tärkeintä, että siellä on aina joku esitelmän pitäjän luottohenkilö mukana, joka onkin jo myyntiketjussa mukana sujuvasti. Tällainen ihminen sitten säestää esitelmän pitäjää ja tuo niitä omia vain ja ainoastaan positiivisia käyttökokemuksia esiin. Näin perin arveluttavalla tavalla sitten mennään asiassa eteenpäin.

      Kun ihmisiltä aletaan kysellä terveydestä, ruokailutottumuksista, vatsan toiminnasta ja vaikka mistä ongelmista, niin aina tuntuu ainoana parantavana vaihtoehtona olevan jokin FitLinen tuote tai tuotteiden kompinaatio. Ihmisiä sopivasti syyllistämällä saadaan aikaiseksi halu hankkia "parantavia lisäravinteita" Lisäksi aina ryhmässä syntyy tietynlainen ostohysteria, joka voisi myös varsinkin naisten keskuudessa kutsua ostokateus. Ei haluta olla yhtään sen huonompi, kuin joku toinen. Samanlaisella konseptilla myydään kotikutsuilla Tupperware tuotteita, meikkejä, vaatteeita ja vaikka seksileluja...

      Ei edes tuodakaan esille, että ihmisen olotila voisi olla aivan toisenlainen pelkästään omia elämäntapoja muuttamalla. Jos vaikka ensin kokeilisi pelkästään muutaman kuukauden totaalista elämäntapojensa muutosta, kuten ajankäyttö, stressitekijöiden määrän karsinta, järkiperäinen liikunta ja monipuolinen ja terveellinen ravinto. Kuinkas ollakaan aivan varmasti jokainen alkaa voimaan huomattavasti paremmin ilman mitään lisäravinteitakin.

      Kun samaan aikaan tehdään elämänmuutosta ja ravinnon muutosta otetaan vielä lisäravinteet käyttöön, niin millä sinä voit varmuudella sanoa, että mikä näistä paransi sinun olotilaasi.

      Muista FitLine tuotteet ovat todella korkeakatteisia tuotteita. Ei ne myyjät ajattele sinun vatsasi vointia, vaan sinun kukkarosi sisältöä. Se on jämpti!

      • Huuhaa87

        Kun hömpsäytät kolme mukaan saat heidän kuukausi setistä 9€ itsellesi... kumpi motivoi enemmän kaverin peräsuolen toimintaa vai omaan kirstuun kilahtavat kolikot..


    • enluovu

      Minulla on sydänsairaus,,ja ennen FitLinen käyttöä vajaatoimintaa kuvastava arvo Bnp oli 167,nyt vuosi käytön jälkeen se oli laskenut 67,ja saan happea paremmmin kävellessäni kuin ennen.Olen myös paljon pirteämpi,sydän lyö todella tasaisesti,ennen oli vauriosta johtuvia rytmihäiriöitä pienenkin rasituksen jälkeen.Vatsa toimii todella loistavasti,käytössä myös probiootti jogurtti aamuisin.Olen todella kiitollinen että olen j
      löytänyt nämä tuotteet,ja ne ovat kyllä hintansa väärti.En ole mikään kauppias enkä tyrkytä näitä kenellekkeen,kerron vain että olen todellakin hyötynyt näistä aivan mielettömästi!Olen myös käynyt esittelyissä kertomassa kokemuksiani,jokainen tekee itse päätöksen mihin rahansa laittaa.

      • suurennuslasi

        Ok hienoa, jos po. tuotteilla on lääkinnällinen vaikutus, mikä todistaa, että terveet ihmiset eivät tarvitse näitä tuotteita. Kaikkien tulisi ennen käyttöä käydä tutkimuksissa - lähtötilanne olisi kokonaisuudenkin kannalta hyvä tietää ja sitten säännölliset kontrollit mukaan. - Itse luovuin joku vuosi sitten ko. aineista, koska ihmettelin itsekin, että miksi niitä käyttäisin. Olinhan perusterve ja hyvinvoiva jo ennenkin. Mutta taidan olla herkkä luonnoltani, koska hyvä kaverini aloitti käytön ja sai minutkin sen tekemään. Kun luovuin käytöstä, niin huh - millaiset vieroitusoireet. Ne saivat minut ajattelemaan, että ne aineet eivät voi olla ns. ihan kaikille sopivia. Vieroitusoireet kestivät parisen kuukautta - välillä miedontuen ja voimistuen ja hiljalleen heikentyen. Millaisia oireita: hengitytiet erittivät livaa todella runsaasti ja pitkään, kehossa oli kohtia, joita kylmi aaltomaisesti. Oli kuin olisi luiden kohdalla ollut jääpuikot. Verenpaineeni on alhainen ja siitä huolimatta pulssi paukutti korvissa nukkumaan mennessä. Nämä sellaisia, jotka muistan vielä - yleinen huonovointisuus oli oikea sana, jos pitää määritellä yhdellä sanalla.
        Olkaa siis varovaisia valitessanne lisäravinteita. Kannattaa neuvotella asiantuntijoiden kanssa HENKILÖKOHTAISESTI JA JUURI OMIEN TARPEIDEN POHJALTA mitä lisäystä tarvitaan. AIVAN KAIKILLE SOPIVIA AINEYHDISTELMIÄ ON TODELLA VÄHÄN. VITAMIINEISTÄKIN VOI SAADA YLIANNOKSIA, JOTKA TUHOAVAT SISÄELIMIÄ.


      • mitenniin
        suurennuslasi kirjoitti:

        Ok hienoa, jos po. tuotteilla on lääkinnällinen vaikutus, mikä todistaa, että terveet ihmiset eivät tarvitse näitä tuotteita. Kaikkien tulisi ennen käyttöä käydä tutkimuksissa - lähtötilanne olisi kokonaisuudenkin kannalta hyvä tietää ja sitten säännölliset kontrollit mukaan. - Itse luovuin joku vuosi sitten ko. aineista, koska ihmettelin itsekin, että miksi niitä käyttäisin. Olinhan perusterve ja hyvinvoiva jo ennenkin. Mutta taidan olla herkkä luonnoltani, koska hyvä kaverini aloitti käytön ja sai minutkin sen tekemään. Kun luovuin käytöstä, niin huh - millaiset vieroitusoireet. Ne saivat minut ajattelemaan, että ne aineet eivät voi olla ns. ihan kaikille sopivia. Vieroitusoireet kestivät parisen kuukautta - välillä miedontuen ja voimistuen ja hiljalleen heikentyen. Millaisia oireita: hengitytiet erittivät livaa todella runsaasti ja pitkään, kehossa oli kohtia, joita kylmi aaltomaisesti. Oli kuin olisi luiden kohdalla ollut jääpuikot. Verenpaineeni on alhainen ja siitä huolimatta pulssi paukutti korvissa nukkumaan mennessä. Nämä sellaisia, jotka muistan vielä - yleinen huonovointisuus oli oikea sana, jos pitää määritellä yhdellä sanalla.
        Olkaa siis varovaisia valitessanne lisäravinteita. Kannattaa neuvotella asiantuntijoiden kanssa HENKILÖKOHTAISESTI JA JUURI OMIEN TARPEIDEN POHJALTA mitä lisäystä tarvitaan. AIVAN KAIKILLE SOPIVIA AINEYHDISTELMIÄ ON TODELLA VÄHÄN. VITAMIINEISTÄKIN VOI SAADA YLIANNOKSIA, JOTKA TUHOAVAT SISÄELIMIÄ.

        mikä todistaa, että terveet ihmiset eivät tarvitse näitä tuotteita

        Miten niin todistaa? Ihminen ei ole pitkään terve, jos ei saa riittävästi ravintoaineita. Nuo vieroitusoire jutut on humpuukia, sama tulisi sitten kaikista muistakin tuotteista, jossa on kyseisiä ainesosia ja usein vielä paljon enemmänkin. Nämä on hedelmistä ja vihanneksista uutettuja tuotteita, et voi sitten syödä niitäkään vieroitusoireittesi vuoksi.


    • NäinNorjassa
    • Käyttökokemuksia

      Olisi hyvä käydä verikokeissa ja mitata kaikki veri arvot, myös maksa arvot. Tiettyjen yritysten painonhallinta ym. tuotteet ovat nostaneet maksa arvoja ja aiheuttaneet maksarasvoja.

    • apuasaanut

      Itse kävin verikokeissa ennen tuoteiden aloittamista,3kk niitä käytettyäni,ja nykyään,käytettyäni jo yli 2,5vuotta,käyn kerran vuodessa,ja kaikki arvot ovat viitearvoissa.Sydämen rytmihäiriöt,jotka johtuvat arpitakykardiasta,ovat pysyneet poissa,mutta jos pidän taukoa parikin viikkoa,ne palaavat.Eli jatkan käyttöä.olen virkeä,nukun sikeästi.Ei paha!

      • Superihana

        Kuuntele nyt hyvä ihminen itseäsi: Sinun sydänvaivat on parantuneet fruktoosilla ja vitamiineista joita olet luultavasti saanut jo tarpeeksi ennen fitskujen käyttöä. Fitlinen ongelma on se että näitä myyvät ihmiset ovat pienituloisia eli heillä on kova tarve saada lisäeuroja sinun kukkarostasi, ei heitä kiinnosta sinun hyvinvointisi vaan rahasi. Myyjillä ei ole minkäänlaista lääketieteen koulutusta, tämän näkee jo myyntipuheista, sitä ollaan niin asiantuntevia mutta samalla puhutaan niin päin mäntyä ja käytetään sellaisia termejä joita ei lääketieteessä käytetä. Fitline on ennenkaikkea uskomushoito, mitään tieteellistä tutkimusta näistä ei ole ikinä tehty, se on tärkeää muistaa


      • mitätutkia
        Superihana kirjoitti:

        Kuuntele nyt hyvä ihminen itseäsi: Sinun sydänvaivat on parantuneet fruktoosilla ja vitamiineista joita olet luultavasti saanut jo tarpeeksi ennen fitskujen käyttöä. Fitlinen ongelma on se että näitä myyvät ihmiset ovat pienituloisia eli heillä on kova tarve saada lisäeuroja sinun kukkarostasi, ei heitä kiinnosta sinun hyvinvointisi vaan rahasi. Myyjillä ei ole minkäänlaista lääketieteen koulutusta, tämän näkee jo myyntipuheista, sitä ollaan niin asiantuntevia mutta samalla puhutaan niin päin mäntyä ja käytetään sellaisia termejä joita ei lääketieteessä käytetä. Fitline on ennenkaikkea uskomushoito, mitään tieteellistä tutkimusta näistä ei ole ikinä tehty, se on tärkeää muistaa

        Fitline on ennenkaikkea uskomushoito, mitään tieteellistä tutkimusta näistä ei ole ikinä tehty, se on tärkeää muistaa

        Jos ostan vitamiineja apteekista, niin onko niistä sitten tehty jotenkin enemmän tieteellistä tutkimusta? Minulle riittää yleinen tietämys ravintoaineiden merkityksestä ja tuotteet voi rinnastaa ruokaan, koska ne on sieltä peräisin. Sehän on päivän selvää että esimerkiksi kuidut ja maitohappobakteerit on hyviä suolistolle, ei siihen enää mitään tutkimuksia tarvita. Mitä niistä pitäisi vielä tutkia? Olen käyttänyt fitlinen ateriankorvikkeita välipaloina ja korvatakseni aterian. Ne ovat ajaneet asiansa. Minkälaista tieteellistä tutkimusta esim näistä pitäisi mielestäsi tehdä? Tutkia että korvaako ne aterian vai mitä? Ja ovatko ruokakauppojen patukat ja jauheet jotenkin tutkitumpia? Millaista tieteellistä tutkimusta pitäisi tehdä esim maitohappobakteerijugurtista? Väitätkö että joku marketin e koodeja sisältävä sokeripommi on fitlinen tuotetta parempi vaihtoehto?


    • Vierailija67

      Mielenkiintoinen keskustelu! Itselleni tuotteita on suositellut lääkäri. Sairauden hoidon tueksi. Tuotteista on ollut apua verikokein on todettu niiden toimivan odotetulla tavalla eikä haittavaikutuksia ole todettu. Activize aiheuttama punoitus ei ole vaarallista niinkuin yllä on jo monesti todettu.
      Itselle ei ole mainostettu markkinointi puolta vaan ostan tuotteet kaupan hyllystä.

      • Kapulaliisa

        Missä kaupassa näitä myydään hyllyiltä?


      • Apeli1

        Eihän näitä myydä kaupan hyllyllä! Annatko lääkärin nimen joka on siis työssä ollessaan suositellut sinulle Fitline tuotteita? Kerrotko tarkemmin mitä verikokeita on otettu ja minkälaiset arvot sinulla on ollut ennen/jälkeen?


    • Fitlinekäyttäjä

      Ottamatta kantaa onko fitline hyödyllinen vai haitallinen niin kyllähän sitä myydään muutamassa terveyskaupassa hylly tavarana. Ei kaikissa eikä edes monessa koska lupia on hankala saada mutta myydään.
      Ei kai se eroa juurikaan siitä että moni myy tuotteita kotoa hyllystä/”tilaustavarana” asiakkailleen.

    • Uskovainen1
    • Terveys52

      Jokainen ravintolisä on vaarallinen liikaa käytettynä, jokainen...

      Jokaisen tulisi ymmärtää, että ihmisen ei kuulu syödä päivittäin " kuurina" vitamiineja.
      En toisaalta kyseenalaista yhtään aloittajan viestien todellisuutta. Liiallinen vitamiinien käyttö voi aiheuttaa ihmiselle pysyä laajojakin haittoja elimistöön (_ erityisesti vatsalle )

    • Tifneli

      Muutamaa FL rassukkaa seuranneena voin sanoa että sekä myyjä ja sen asiakkaat olisivat kyllä avun tarpeessa. Myyjä tarvitsisi rahallista tukea ja oikean työpaikan jostain ja asiakkaat lähinnä terapeutin palveluita.

      Nyt tämä pienituloinen vitamiinikauppias sitten etsii lisätulojen toivossa vaivoja niinkutsutuilta asiakkailtaan ja pakkomyy niille vitamiineja. Nämä elämän päähänpotkimat kuuntelevat huuli pyöreänä kun itse itsensä hyvinvointikonsultiksi nimennyt apina luennoi solubiologiasta ja muusta. Sitten vedetään nimet paperiin ja ostetaan vitamiineja alkuun noin tuhannella eurolla seuraavaksi vuodeksi. Masentuneen mieli paranee hetkeksi, mutta musta synkkyys palaa hetken päästä pahempana takaisin. Seuraavaksi kaduttaa harkitsematon ostopäätös. Hyvinvointikonsultti on tekeytynyt ystävälliseksi eikä sille kehtaa sanoa ettei haluakaan enää ostaa eikä ole varaakaan. Tieto siitä että purkillinen vitamiineja maksaisi apteekissa vain pari euroa pahentaa olon liki sietämättömäksi.

      Tarinan opetus on se että jos et pärjää itse niin parhaita neuvoja saa ihmisiltä jotka eivä yritä myydä sinulle mitään.

      • Anonyymi

        Tieto siitä että purkillinen vitamiineja maksaisi apteekissa vain pari euroa pahentaa olon liki sietämättömäksi.

        ...Luonnolliset ravintolisät on aina kalliimpia, koska ne on uutettu hedelmistä ja vihanneksista ym kasveista. Eivät ole synteettisesti valmistettuja vitamiineja joissa on mukana lisäksi ties mitkä säilöntä ym lisä aineet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tieto siitä että purkillinen vitamiineja maksaisi apteekissa vain pari euroa pahentaa olon liki sietämättömäksi.

        ...Luonnolliset ravintolisät on aina kalliimpia, koska ne on uutettu hedelmistä ja vihanneksista ym kasveista. Eivät ole synteettisesti valmistettuja vitamiineja joissa on mukana lisäksi ties mitkä säilöntä ym lisä aineet.

        Oletko kenties itse koskaan tarkemmin perehtynyt Fitline valmisteiden sisältöön.

        En voisi kutsua niitä " luonnollisiksi ravintolisiksi ".
        Tarkemmin läpikäytynä ko. valmisteet ovat täyttä myrkkyä.

        Näin ollen en ihmettelekkään kun valmisteita ei saa apteekeista saatikka luontaistuotekaupoissa, joissa laatua seurataan aivan eri tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kenties itse koskaan tarkemmin perehtynyt Fitline valmisteiden sisältöön.

        En voisi kutsua niitä " luonnollisiksi ravintolisiksi ".
        Tarkemmin läpikäytynä ko. valmisteet ovat täyttä myrkkyä.

        Näin ollen en ihmettelekkään kun valmisteita ei saa apteekeista saatikka luontaistuotekaupoissa, joissa laatua seurataan aivan eri tavalla.

        Ei fitline valmisteissa ole mitään myrkkyä. Ne tehdään luomuvihanneksista uuttamalla ja pakastekuivaamalla. Tuotteet valmistetaan saksalaisessa lääketehtaassa. Ne ovat gmp laatua. Tuotteet löytyvät myös Kölnin listalta, sinne ei helposti päästä, tarvitaan satoja testejä. Lisäksi tuotteita valvoo Tuv, joka on riippumaton laboratorio. Et löydä maailmasta toista lisäravinnesarjaa, joka olisi näin tiukasti valvottu laatunsa puolesta. Huomioithan myös sen että tuotteet ovat myynnissä maailman laajuisesti, joten kokemusta turvallisuudesta löytyy. Lisäksi niillä on viitisenkymmentä patenttia, mistä muusta tuotesarjasta voit sanoa vastaavaa? Lisäksi urheilijat käyttävät sitä ympäri maailman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko kenties itse koskaan tarkemmin perehtynyt Fitline valmisteiden sisältöön.

        En voisi kutsua niitä " luonnollisiksi ravintolisiksi ".
        Tarkemmin läpikäytynä ko. valmisteet ovat täyttä myrkkyä.

        Näin ollen en ihmettelekkään kun valmisteita ei saa apteekeista saatikka luontaistuotekaupoissa, joissa laatua seurataan aivan eri tavalla.

        Minä en enää etsi muutaman euron vitamiineja, vaan haluan laatua. Halvalla saa huonoa.Luonnollisista ravinteista kannattaa maksaa enemmän.Luonnollisissa lisäravinteissa ei ole esimerkiksi maku ja väriaineita,säilöntäaineita, sidos ja pintakäsittely aineita, paakkuuntumisenestoaineita, aspartaamia ym. Nämä eivät ole terveellisiä ja heikentävät imeytymistä. Synteettinen vitamiini voi olla halpa, mutta iso annos jotain tiettyä yksittäistä ainesosaa voi kuitenkin estää muita imeytymästä, aiheuttaa epätasapainoa ravintoaineisiin ja myöskin vaikuttaa aineenvaihduntaan huonolla tavalla. Ravintoaineet eivät esiinny yksistään vaan osana monimutkaista kokonaisuutta luonnossa, siksi keho tunnistaa paremmin luonnolliset ravintolisät. Synerginen vaikutus on tärkeä, joka tulee siitä että mukana on entsyymit,fytoravinteet ym imeytymistä lisäävät ainesosat. Ostaisin mielelläni halvinta, mutta olen usein käytännössä nähnyt että vaikutus on olematon tai puuttuu kokonaan verrattuna johonkin parempaan. Laadussa on todellakin eroa. Monet halvat tuotteet imeytyvät huonosti,vain muutaman kymmenen prosentin verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en enää etsi muutaman euron vitamiineja, vaan haluan laatua. Halvalla saa huonoa.Luonnollisista ravinteista kannattaa maksaa enemmän.Luonnollisissa lisäravinteissa ei ole esimerkiksi maku ja väriaineita,säilöntäaineita, sidos ja pintakäsittely aineita, paakkuuntumisenestoaineita, aspartaamia ym. Nämä eivät ole terveellisiä ja heikentävät imeytymistä. Synteettinen vitamiini voi olla halpa, mutta iso annos jotain tiettyä yksittäistä ainesosaa voi kuitenkin estää muita imeytymästä, aiheuttaa epätasapainoa ravintoaineisiin ja myöskin vaikuttaa aineenvaihduntaan huonolla tavalla. Ravintoaineet eivät esiinny yksistään vaan osana monimutkaista kokonaisuutta luonnossa, siksi keho tunnistaa paremmin luonnolliset ravintolisät. Synerginen vaikutus on tärkeä, joka tulee siitä että mukana on entsyymit,fytoravinteet ym imeytymistä lisäävät ainesosat. Ostaisin mielelläni halvinta, mutta olen usein käytännössä nähnyt että vaikutus on olematon tai puuttuu kokonaan verrattuna johonkin parempaan. Laadussa on todellakin eroa. Monet halvat tuotteet imeytyvät huonosti,vain muutaman kymmenen prosentin verran.

        Oliko heittää linkkiä tutkimukseen, jossa jonkun vitamiinivalmisteen on todettu imeytyvän jonkun %-määrän verran? Mitä tahansa voi väittää, mutta väitteet olis hyvä kyetä todistamaan.


    • Anonyymi

      Ostaako joku viel oikeesti näitä?
      Voi luoja mitä soopaa :D

    • Anonyymi

      Nää Fitlinen tuotteet on kyllä isoin kusetus hetkeen. Tutustukaa hyvät ihmiset siihen tuoteselostukseen. Käy sääliksi ihmiset jotka uskovat näihin ja käyttävät rahaa ihan älyttömiä määriä tukeakseen tätä pyramidihuijausta.

    • Anonyymi

      Fitline on junteille. Siis etupäässä lähiöissä ja maaseuduilla asuville alempituloisille. Vuokra- ja asumisoikeustyypeille joilla on osamaksuauto. Tradenomi, koira ja pikavippi. Samsung. Ikea. 2300 eur/kk.

    • Anonyymi

      Täyttä huijausta koko fitline! Kaikki nämä samat aineosat mitä heidän tuotteensa sisältää saat huomattavasti edullisimmin esim. Fitnesstukun kautta. Persaukisten ihmisten hyväksikäyttöä, jotka lähtevät näitä edes myymään isojen rahojen toivossa! Pyramidihuijausta koko touhu. Ja kuka viitsii edes vuosiksi näihin sekaantua? Omg mitä tyhmyyttä, perehtyisitte tarkemmin asioihin.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Mikään muu ravintolisäsarja ei ole niin tiukasti valvottu kuin Fitline. Ne tehdään lääketehtaassa, ovat farmasialaatua ja vielä ulkopuolinen riippumaton laboratorio valvoo laatua lisäksi. Tulokset on katsottavissa paketin kyljessä olevasta koodista. Näihin tuotteisiin todella voi luottaa.


      • Anonyymi

        Tuolla(https://www.suomenparasvitamiini.fi/40849) myös hyvä teksti vähäisestä valvonnasta.

        "Tarkastuksien todellisuus Suomessa

        Lisäravinteiden laatua on hankala valvoa. Tietämätön kuluttaja voikin luulla, että tutut GMP (Good Manufacturing Practices) & HACCP (Hazard Analysis and Critical Control Points) leimat pitävät huolen siitä, että tuote on sekä kontrolloitu että laadukas; nehän kuitenkin löytyvät monen lisäravinneyrityksen nettisivuilta laadun takeena. Eri pakkausmerkinnät luonnollisestikin luovat turvallisuuden tunnetta kuluttajalle sillä automaattisesti otaksumme, että on jokin taho, joka valvoo tuotantoa. Siitä huolimatta yllättävä tosiasia on se, että Suomessa ei löydy mitään tahoa joka valvoisi laatuluokituksia lisäravinteissa.
        Evira tarkistaa esimerkiksi vain pakkausmerkinnän oikeellisuuden, ei sen sisältöä. Toisin sanoen Evira varmistaa sen, että tuotteen pakkausmerkinnät ovat riittävät ei sitä mitä tuote sisältää. Tutkimuksia aletaan tehdä vastan kun epäillään niiden olevan virheelliset. Eli jos tuotetta mainostetaan huippulaadukkaana D-vitamiinina, ei kukaan muu kuin itse valmistaja tiedä totuutta.
        Mitä monet kuluttajat eivät myöskään tiedä on se, että GMP jaetaan useampaan eri osaan, ja suurin osa markkinoilla myytävistä tuotteista valitettavasti kuuluu GMP Food Grade laatuluokkaan. Tämä Good Manufacturing Practices ei velvoita tuotetestauksia tai säätele minkä laatuisia tuotteiden kuuluisi olla. Pharmaceutical GMP vaatii tuotetestauksia, mutta tähän kuuluu vain murto-osa yrityksistä maailmassa.
        HACCP arviointi rajoittuu ainoastaan elintarviketurvallisuuteen liittyviin tekijöihin, ei laatuseikkoihin, joten se ei myöskään testaa tuotteita tai vaadi tiettyä laatutasoa lisäravinteissa."


    • Anonyymi

      Helvetin haitallisia ja vaarallisia tuotteita, ei kannata sokeasti luottaa!

    • Anonyymi

      Fitlinen tuotteissa on jotain, mikä herkistää ihoa. Auringonottaminen ja Fitline yhdessä - enpä uskaltaisi itse. Melanoomadiagnooseja on jo ihan liikaa. Nuorilla Fitlineä käyttäneillä tytöilläkin, tiedän tapauksia.

      • Anonyymi

        Fitline ruotteet herkistävät: stimulantteja yhtä kaikki. Elimistössä tai iholla. Joillekin voi sopia, mutta ei voi myydä/markkinoida supereina. Myyjät käy dubaissa ja malediiveilla palkintoreissuilla. Raportoikaa myyjät myös omista herkistymisistä/sairastumisistanne.


    • Anonyymi

      Ihmeellistä purnausta ainakin rahasta siis tässä koko ketjussa. Mielestäni on jokaisen oma asia mihin rahansa käyttää, toiset käyttää alkoholiin, savukkeisiin yms. En näe mielestäni mitään pahaa siinä, jos joku haluaa käyttää rahansa ravintolisiin. Itse olen FitLinen satunnainen käyttäjä, tällä hetkellä menossa kova kuntoilubuumi ja olen huomannut, että ko. tuotteet antavat minulle energiaa verrattuna muihin ravintolisiin mitä olen käyttänyt. Nämä tuotteet eivät ole aiheuttaneet minulle mitään haittavaikutuksia, mutta on itsestään selvä etteivät kaikki markkinoilla olevat tuotteet sovellu kaikille. Kuntosalilla olen katsellut kuinka raudanpumppaajat ja tavalliset kaisakuntoilijat vetävät kaikenmaailman proteiinilisiä ja erilaisia ravintolisiä. On siis aivan sama, mihin kukakin rahansa laittaa, jokaisen oma valinta. Mutta en nyt kuitenkaan heti lähtisi kaikkia omia vaivoja laittamaan ravintolisien syyksi, välillä se syy voi löytyä ihan sieltä peilistäkin. Muistutukseksi tuon maalaisjärjen käyttö olisi välillä ihan hyvä. Itse en luota sokeasti mihinkään muuhun kuin faktaan ja omiin kokemuksiini oli sitten kyseessä ravintolisän, auton tai minkä tahansa muun tuotteen hankinta.

    • Anonyymi

      Itse olen käyttänyt FitLine-tuotteita on/off noin vuoden verran.. Ei minkäänlaisia vieroitusoireita lopettaessa, eikä oksentelua tms, tuotetta käyttäessä, mitä jotkut ovat kokeneet. Positiivisia vaikutteita, jos jotain olen huomannut. Hassua, miten osa kertoo tuotteiden sisällön vastaavan samaa/vähempää määrää, mitä apteekin hyllyiltä saa, kun taas osa vauhkoaa myrkyllisestä tuotteesta joka tuhoaa maksan Ja aiheuttaa rytmihäiriöitä. Onko apteekin hyllyilläkin jotain ”tapporavinnelisiä”? Terveysvaikuttajia ovat kaikki, mitä suuhun laitetaan. Valmisruoka vai terveellisempi(?) ravintolisät yms. Siihen päälle terveyteen vaikuttaa elämäntavat. Liikunta, stressin määrä ja muut sellaiset. Epäilen, että jokainen terveyshaitoista kirjoittaja elää täydellistä elämäntapakaavaa, se tuskin on mahdollista. Tuotteesta en kirjoita puolesta enkä vastaan, mutta epäilen suuresti ravinnelisien olevan täysi syy kaikkiin tällä palstalla kirjoitettuihin terveyshaittoihin. FitLine tuotteissa on esillä se, mitä suuhusi laitat. Aina kannattaa olla tietoinen tuotesisällöstä, ja varsinkin omasta terveydestään. Ettei käy niin että 10 vuoden jälkeen tajutaankin, että ei ole maksa-arvot kohdillaan. Olisi sen kai voinut aikasemminkin tarkistuttaa?

      • Anonyymi

        Itse olen käyttänyt vuosia,ja käyn perus- sairauteni takia verikokeissa vuosittain,jossa myös maksa-arvot katsotaan.Parantuneet ovat vuosi vuodelta minun kohdallani ainakin!


    • Anonyymi

      Kaikki Fitline tuotteiden jälleenmyyjät ajattelevat vain rahaa. Jos kuukausipaketin tilaamisen lopettaa,niin senjälkeen myyjät ei ole enää missään tekemisessä ihmisen kanssa. Ei moikata kadulla,poistutaan facebook kavereista jne. Kaverille kävi näin,kun hän lopetti kuukausipaketin tilaamisen puolitutulta myyjältä. Huijausta ja rahastusta koko Pm firman touhu!!

      • Anonyymi

        Olen huomannut saman. Kuullut myös tuotteiden kuukausitilaajilta etteivät halua perua ettei myyjältä lähde auto alta... mitähän on mahdettu myynnin yhteydessä kertoa.


      • Anonyymi

        Äläpäs äläpäs...minä käytän vain itse,enkä kauppaa,kerron vain mihin vaivoihin olen saanut avun käyttäessäni näitä loistavia tuotteita!Jokainen aikuinen ihminen tekee omat valintansa!


      • Anonyymi

        "Kaikki Fitline tuotteiden jälleenmyyjät ajattelevat vain rahaa. Jos kuukausipaketin tilaamisen lopettaa,niin senjälkeen myyjät ei ole enää missään tekemisessä ihmisen kanssa."

        Todella lyhytnäköistä. Usein ihmiset haluavat taukoa tuotteista ja laskuista, ja moni innostuu taas myöhemmin tilaamaan niitä uudelleen ja jatkamaan asiakkuutta. Niin olen itsekin tehnyt.
        Jos minulle tehtäisiin noin, niin en tilaisi enää mitään. Kilpailevia tuotteitahan alalla riittää.


    • Anonyymi

      Käytin tuotteita muutaman kuukauden, jonka jälkeen sain syöpädiagnoosin. Tiedä sitten, oliko sattumaa vai ei, mutta en missään nimessä suosittele Fitlinen roinaa kenellekään.

      • Anonyymi

        Sitä niin mielellään syyttäisi jotakin tahoa syövästä.Mutta jos se on tullakseen se tulee vaikka käyttäisit mitä.Itse olen käyttänyt vuosia,en mitenkään aktiivisesti kauppaa tätä sarjaa,vaan olen hyväksi havainnut juuri minulle,ja jatkan käyttöä,koska lääkkeillä vaivani ei hoidu.


    • Anonyymi

      Vähän arvioisin että se on vuosisadan huijaus.
      Kyllä aineita on joilla tulee potkua ja vaikutusta, mutta kestääkö ihminen.
      On noloa sairastaa jo 70v jos on hankkinut sairauden lisäaineilla.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      366
      4456
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      84
      1844
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1556
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1390
    6. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      209
      1369
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1341
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe