Pelottavatko VW:n säästöt? "Hän lupasi investointien jatkuvan Espanjassa"
© Gustau Nacarino / Reuters
Pelottavatko VW:n säästöt? "Hän lupasi investointien jatkuvan Espanjassa"
Ainakin Espanjalla on ollut tarve lypsää saksalaiselta autojätiltä lupauksia olla vähentämättä tuotantoa.
9.10.2015 11:05
Taloussanomat–Reuters
Kommentteja 1 kpl
Lisää suosikkeihin
Lähetä kaverille
Tulosta (HTML)
Tallenna (PDF)
inShare
Espanjan teollisuusministeri Jose Manuel Soria tapasi perjantaina Volkswagen-konsernin vastavalitun hallintoneuvoston puheenjohtajan Hans Dieter Pötschin.
– Hän lupasi, että investointiohjelma Espanjassa jatkuu, Soria kertoi kansalliselle La COPE -radiokanavalle uutistoimisto Reuters kertoo.
Lue myös nämä:
Volkswagen-skandaaliin lisävaloa Sveitsistä
Entä jos auton saisi kirjoille Viroon? "Kaikki haluaisivat ratkaisun"
Volkswagen-pomo vakavana: Skandaali voi uhata olemassaoloamme
Volkswagen rypee historiansa pahimmassa kriisissä, koska on paljastunut, että se on asettanut dieselautoihinsa päästöjä vääristelevän ohjelman. Yhtiö kertoi tällä viikolla, että kriisistä selvityminen tulee olemaan vaikeaa ja "kivuliasta".
Moni pelkää, että yhtiö joutuu irtisanomaan väkeä ja ehkä vähentämään tuotantoa. Volkswagenilla on toimintaa useissa maissa. Espanjan suurin autotehdas on Barcelonan ulkopuolella Martorellissa. Se kuuluu Volkswagenille ja puskee ulos Seateja. Lisäksi Volkswagenilla on Espanjassa suuri Volkswagen-tehdas.
∇ Mainos ∇
Volkkarin sisar pelkää
3
59
Vastaukset
- Ihan_yks_hailee
Miksi nuo pelottaisivat, nehän koskisivat Espanjaa? Jos vaikutuksia on Suomessakin, niin kaiketi lähinnä heille, jotka ovat VW:llä töissä. Ei heitä nyt niin suuri määrä ole.
Minua nyt henkilökohtaisesti melkoisen vähän liikuttaa miten volkkariperheen käy, koska en leipääni saa VW:ltä. Muitakin autoja on Suomessakin valittavaksi asti, jos yksi merkki poistuisi.
Toki jotain tulee, kun autossani on tämä typpioksidipäästöillä Usassa verottajaa petkuttanut moottorityyppi. Siitä lienee tulossa ensivuoden aikana korjauskutsu, kunhan keksivät miten korjataan. Tuskin liikuttaa minua juurikaan muutoin kuin yhdellä ylimääräisellä huoltokäynnillä ja sekään ei maksa mitään. Minun maailmani ei tuon vuoksi järkyty.
Jos korjauksesta seuraisi, kuten innokkaimmat ovat jo 'tosiasioina' kirjoittaneetkin, että teho laskisi vaikkapa 160 hv:een ja huippunopeus laskisi peräti 200km/t:iin ja kulutus puoli litraa satasella, niin minun elämääni se ei liikauta ei sitten mitenkään.
No kukin pistää nämä suuret 'katastrofiuutiset' siihen merkitykseen, kun ne kullakin omassa elämässään ovat.- seataudiskodaVWsamasaast
Lain mukaan pitää ominaisuuksien muuttuessa antaa asiakkaalle hyvitystä tuhansia euroja.
Ja mitä verottaja haluaa?
Isot on kysymykset edessä VW konsernilla. - Ihan_yks_hailee
seataudiskodaVWsamasaast kirjoitti:
Lain mukaan pitää ominaisuuksien muuttuessa antaa asiakkaalle hyvitystä tuhansia euroja.
Ja mitä verottaja haluaa?
Isot on kysymykset edessä VW konsernilla.Se on VW-konsernin asia hoitaa tuollaiset jutut. Itsehän ovat soppansa keittäneet.
Eipä juuri minua liikuta eikä saa ajatusmaailmaani sekaisin miltään osin.
Miksi liikuttaisikaan tuon taivaallista?
Jos rahaa on jaossa, niin toki otan sellaista vastaan. Sen verran ahne minäkin olen.... Voin pistää nimeni joukkokanteeseenkin, jos sellaisen kuluttajaorganisaatiot tms tekee ja se on rahan saannin edellytys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822