Pelakuu on vielä parvekkeella, vaikka yöpakkasia on ulkona ollut. Parvekkeella (lasitetulla) ei silti vielä varsinaista pakkasta ole ollut, vaikka parina yönö siihen nollan tuntumaan on laskenutkin, mutta päivällä taas hieman lämpiää.
Pitääkös vielä muutkin pelakuuta parvekkeella? Eikös sille suositella hyväksi talvehtimislämpötilaksikin paria astetta plussan puolella?
Vielä parvekkeella
3
162
Vastaukset
- Parvekepuutarhuri
Minä olen aikoja sitten nostanut ne sisälle. Tosin syynä oli asunnon vaihtaminen ja pelakuut ei mahtuneetkaan uudelle parvekkeelle, koska toin mukanani ison parvekepuutarhani.
Minäkin tässä mietin pelakuille viileää paikkaa.
Kasvatin siemenestä komeat pelakuut. - ruusupelargoni
Ehdin osan pelastaa. Ne jotka eivät mahtuneet sisään paleltuivat.
Yleensä kasvit pitäisi siirtää ennen kylmiä ajoissa sisään, jotta lämpötilaero ei olisi liian suuri. Vaikka ne pelastuneet kukkivat kovasti, näyttivät liian myöhäisestä siirrosta närkästyneen, ja pian siirränkin ne talvetuspaikkaan viileään komeroon. - vieläparvekkeella
Kukkii täysiään, kun tuo sisälle kukat kuihtuu nopeasti. Aurinkoisella ilmalla parveke lämpenee hyvin, ovi raollaan ja ikkuna auki, menee lisää lämpöä parvekkeelle. Tuuletusikkunaan laitoin pienen puhaltimen puhaltamaan parvekkeelle kun sisällä muutenkin liian lämmintä. Hyvin talvehtinut 22-24 asteen lämmössä.
Jouluruusussa nuput parvekkeella, saa nähdä onnistuuko kukkiminen, viime vuonna ostin, ei sisällä ainakaan avannut nuppuja. Joulukaktuskin saa olla vielä pitkään parvekkeella, nuput siinäkin jo. Nythän lupasi lämpenevää, lokakuun lopulla jopa 10 astetta. Joskus kasvit paleltuneet vasta uudenvuoden yönä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1618398KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4467512Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei743854Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521543590Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1123019Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään542685- 1262036
Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv372021Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231873Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811540