Hei!
Olen 1995 saakka kirjoittanut foorumilla tunnistettavasti. Nimimerkkinikin takaa on löytynyt minun nimi ja kotisivujeni osoite.
En ole ainokaisen ainokaistakaan tekstiä kirjoittanut uskonnollisuuksien palstoilla nimettömänä koskaan.
Minun kotisivuni-blogini on hissunkissun vuosien mittaan tullut melko lailla isoksi.
Kertoilen 100% yksityisillä kotisivuillani/blogissani harrastuksistani.
> Olen kirjoittanut siellä oikeassa yläkulmassa Raamatun isoista kysymyksistä vastaten kysymyksiin mitä ihmiset tavallisesti pähkäilevät mahdollisimman kokonaisvaltaisesti. Raamatun jakeista löytyy kaikki tieto kuitenkin. Minä vain viittaan Raamatun jakeisiin.
Olen tullut uskoon hissunkissun vuodesta 1995 isossa kirkossa. Osallistuin joka sunnuntai Jumalan palvelukseen ja joka sunnuntai herätysliikkeen kokoukseen saman päivän iltana. Luin mittavan määrän hengellistä kirjallisuutta, ja kävin tusinan verran Raamattukursseja. Käänsin Raamatun jokaisen jakeen ylösalaisin ja etsin tiedon kaikkeen mitä en ymmärtänyt. Hengellistä kirjallisuutta kertyi hyllykkööni yksitoista metriä.
Adventtiliikkeen jäsen olen ollut vasta 2000 luvulla.
Olinkin pyhittynyt kokonaan seurakunnan tarpeiden palveluun 100% ajankäytössäni muutamia vuosia.
Minulla oli tasan tusina luottamustehtäviä parhaimmillaan hengellisessä yhdistystoiminnassa, kunnallisessa elämässä ja asumisessa suuressa vuokrayhtiössä. Pidin puurot ja velli tomissa kupeissaan, ja puheeni aina vain kokousasiakirjojen ympärillä, ja korkeintaan arkipäivässäni ilman mitään henkilö- perhekysymyksiä. Luottamustehtävissäni olinkin vaitiolovelvollinen ihmisten yksityisyyksistä. Mutta olen koko elämäni pitänyt suuni kiinni ihmisten yksityis- intiimi- perheasioista. En ole ainokaistakaan sanaa lausunut koskaan ainokaisenkaan persoonan vyötärönseudun asioista.
Olen elämäni varrella ollut työelämässä sekä alais- että esimiestaitoja kysyvissä työtehtävissä. Olen kouluttautunut ison yhtiön kursseilla, Markkinointi-Instituutin kursseilla 150 opintopistettä yhteensä arv. (Insitituutti= yliopsitotasoinen koulutus) ja viime vuosina avoimen yliopiston puolella yhteiskunta/hallintotieteissä/julkisen johtamisen perus- aineopinnoissa 60 opintopistettä.
> Uupumus seurasi joidenkin pitkäkestoisten ihmissuhdemurheitteni vuoksi. Uupumusta seuraa aina masennus jonkin asteinen jokaisella.
Olin niin aktiivinen suorittaja seurakunnan saarna- Raamatun opetus- kanttorin maallikko-luottamustehtävissäni että en pystynyt istumaan seurakunnan penkillä leväten. Minun oli pakko ottaa eroa. Uskonelämässä on ollut omaa henkilökohtaista baanaa niin kuin jokaisella. Dan 12:10, San 24:16.
Haluan huomauttaa että blogini on 100% minun yksityinen kotisivutila.
Blogini kaikki linkit jotka eivät ole minun blogiani ovat yksityisen tilan linkkikokelma.
Minulla ei ole mitään tekemistä linkkikokoelmani linkkien toiminnassa.
>>> Minä olen eläkepäivilläni ja en pidä esimiehiä itselläni eläkepäivilläni, eikä kukaan olekaan muuta tehnyt kuin kieltäytynyt kanssani vuorovaikutuksesta ajan saatossa. -Ihmisillä on kiire työ- perhe-elämässään, ja yhdistykset kokoontuvat kerran viikossa ja hajaantuvat saman tien. Tähän on tyytyminen. Olen ns. luonnollinen oikeushenkilö, en julkinen oikeushenkilö. Yhdistystoiminnassa ei pääse koskaan esimiesasemaan suhteessa toiseen ihmiseen. Yhdistyksissä on vain tasa-arvoisia jäseniä, ja sääntöjen puitteissa päätöksentekoa jossa jokaisella jäsenellä on itsenäistä toimivaltaa äänestyslapun verran. Puheenjohtajalla joskus kaksi ääntä, jos säännöissä sanotaan että pj:n ääni ratkaisee äänten mennessä tasan. Vertikaalinen nokkimijärjestys ei ole legitiimi ja loukkaa integriteettiä ja on varma keino käyttää seurakunnan ovia väärinpäin. Ihmiset luottamustehtävissään ovat toisinaan itsensä viihdyttäjiä, oman perhepiirin edun ajajia, oman kunnian pyytäjiä, -Legitiimi päätöksenteko tulee tapahtua hyvän hallintotavan mukaan toimielimessä, ja toimielin on aina juridinen vastuunkantaja. -Ei mielivallalla.
Jokainen ei ole jokaisen ystävä hengellisissä yhdistyksissäkään. Alamaisia itsellensä ei saa laillisin keinoin Suomessa rahalla ja sopimuksillakaan. Korkeintaan yhteistyökykyisiä -haluisia kumppaneita voi saada. Ihmisiä jää yksinäiseksi hengellisissä yhdistyksissäkin.
Toisilla taas piisaa rakkaita ja läheisiä ja seurapiiriä missä itsensä viihdyttää aamusta iltaan varjedag. Ihmiset joutuvat siellä missä ihmisiä ristiriitoihinkin.
Halusin kertoa että minun >>> blogini vasemmassa reunassa on yksityiskohtaiset ohjeet miten minun blogini hengelliseen osioon tulee suhtautua. <<<<<
>> Täällä on vuodesta 1995 minun keskustelukumppaneita, ja tuttuja aina ollut.
Blogini on tapa kertoilla kuulumisiani. Minä en ole elämässäni puhunut kenenkään yksityis- intiimi- perheasioita. Olen hyvin kasvatettu tässä suhteessa.
Esipuhe hengellisiin kirjoituksiini; http://http://jarinhotelli.blogspot.com/p/tekijanoikeuksista.html
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
Seurakunnan demokratia
9
<50
Vastaukset
Lisäys;
Kun kopsaat linkin hakukoneeseen, niin kopsaa vain yksi 1 kpl; http:// niin pääset perille.
Eli;
http://jarinhotelli.blogspot.com/p/tekijanoikeuksista.html
Blogiini suoraan;
http://jarinhotelli.blogspot.com
Ps. Olen toipunut hissunkissun uupumusmasennuksestani, ja sydänsuruistani (juoksin 50- villityksessä naisten perässä, ja kestää vuosikausia taas toipua siitäkin murheesta)
Olen varaton mies ja liian vanha ukko mieluisilleni, ja olen siksi sitten meluimmin yksin, ja näen vapaan ajankäytön kalliimpana asiana.
Olen toipunut myös pyöräilykesäni 2014 krampeista, ja sitä aikaisemmin vaivanneesta iskiaksesta! _NIvelet ovat kunnossa ja oireettomat, ja olenkin juossut viime aikoina 1x 20 minuuttia, 1x 30 minuuttia ja 1x 60 minuuttia juoksulenkit joka viikko, niin kurssi on hiukan kuntoa kohentava nousujohteinen. Pyöräilykesäni oli 3005 km 10 ja 30 kg laukut päällä. Oli kylmä kesä, ja sateinen- elokuun lämpimät pelastivat piloille mennyttä pyöräilykesää.
Lepopulssini on 57 vuotiaana 46/krr/min. Kyllä: 46. Pyöräilyllä saa vahvan sydämen, ja kunnossa olevat nivelet.
Painoa vaan pitää olla päällä 10-30 kg aina, ja matkaa pitää tehdä vähintään 2000 km niin kaikki pikkuvaivat ja joskus isommatkin ovat kadonneet. Selän välilevykin meni paikoilleen hissunkissun raskaalla pyöräilyllä.
Ikä tulee jokaiselle vastaan, ja suunnittelen senioripäiviäni, ja vielä pääsee ennen vanhuuden päiviä raskastakin liikuntaa harrastamaan muutamia vuosia.
Olen tottunut foorumeihin, ja tietty arkuus mitä alussa on poissa. En kuitenkaan kenenkään yksityis- intiimi- perheasioita puhukaan koskaan missään, ja omiakin vain arkipäivään kuuluvaa som vangling ja banaalia ihmisen elämässä ja tuttavallista rupattelua foorumeilla ilman yksityiselämän -kenenkään yksityiskohtia ja henkilönimiä.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaLisäys;
Olen ollut poissa ja erossa maallikko-vastuista (ovat kuitenkin määräaikaisia pestejä aina) ja erossa seurakunta-yhdistystoiminnasta viime vuosina.
Seurakuntayhdistyksen toiminta on oikein, tarkoituksenmukaista, hyvää asiaankuuluvaa ja suositeltavaa, ja suositankin Adventtikirkon seurakuntayhdistyksiä lämpimästi. Adventtikirkko seisoo tukevasti Krisus kalliolla eikä siitä teologiassaan koskaan hievahda piiruakaan maailman synnin puolelle.
Maantieteellisistä ja inhimillisistä syistä ihmisiä on erossa laumoista, Joh 10:16 ja erilaisissa piireissä vilpittömänä oman tietomääränsä uskon mukaan Herrassa Jeesuksessa pyhittyneinä. Hebr 12:14.
Dan 12:10, San 24:16.
Henkilökohtainen yksilöllinen baana per/ nuppi; Matt 13
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaVielä;
Tässä alkaa ikää kertyä.
Minulla oli nuorena omat sekoiluni 1970 - 1980 luvuilla. Kaikenlainen mistä minua on haukuttu nyt 2010 luvulla kuuluvat 1970 - 1980 lukujen aikaan. Minkäänlaisen uskon ja seurakunnan kanssa en ole tuolloin ollut tekemisissä.
Olin nuori ja komea kuulemma jota en itse kuitenkaan tiennyt ja ymmärtänyt, mutta siksi kukaan ei minua moittinut mistään. Nyt ku nuoruus ja komeus on katoavaista ollut- olen sitten haukuttu 2010 luvulla vuosikymmenien takaisista nuoruuden sekoiluista ja tempuista ja naisseikkailuista.
Joitakin on tyydytetty hyvin ja joitakin huonosti aikoinaan lukuisia.
Mutta olen korkeamoraalinen mies joka on vuosikymmenien ajan noudattanut armaan Suomen maan lainsäädäntöjä tunnollisesti. Olen tämän maan lakia ja hallintokulttuuria rakastava mies, ja hallintotiteen 60 opintopistettä opintojenikin vuoksi ymmärrän yhteiskunnan toiminnan -hallinto-palvelukulttuurin asioita, niin että osaan arvioida kun tunnen globaalin hallintokulttuurin perusteet.
Kiitos kuulemasta. Vietän eläkepäiviäni ja toivun nuoruuteni kommelluksista ja sydänsuruista.
Niille ihmisille jotka minua muistavat ja tuntevat, tämä oli ainoa tapa kertoa terviisiä!
Jumalan siunausta
Jari Laurila
keskustelija Jumalan armostaVielä;
Minä en ole puhunut sanaakaan kenenkään ihmisen yksityis- intiimi- perheasioita.
En naisista jotka eivät liiku seurassani.
Sitkeässä on aina jutut joissa minä luulen ja kuvittelen kuulemma aina jotakin, mutta on sitten ollut aina jonkun luuloja ja kuvitelmaa mitä itse luulee minun luulevan asioista joista en ole lausunut sanaakaan, enkä kirjoitellut.
Olen elämäni aikana asunut useissa lähiöissä ja en ole koskaan puhunut sanaakaan naapurustojeni yksityis- intiimi- perheasioita.
Ihmisten yksityiselämän paljastelu työssään, viroissaan, luottamustehtävissään, -naapurustostaan ei ole laillista puuhaa.
>>> Kyselkää aina mistä ovat saaneet luulonsa ja kuvitelmansa että minä luulottelen ja kuvittelisin ihmisiä mm. homoiksi?
Eikö se olekin joku joka kääntää fiksuuttani nurinpäin ja laittaa omia juttujaan minun syyksi, tai omia luulojaan minun syyksi,
_ Olen ilmeisesti liikaa mainostanut omaa fiksuuttani siinä suhteessa että en puhu ihmisten vyötärönseudun asioita.
En ole sanaakaan lausunut elämässäni ainokaisenkaan ihmisen vyötärönseudun intiimeistä asioista. Olen niin fiksu mies.
En ole ainokaisellakaan sanalla sanonut ketään homoksi. mm. Ihmisten nimittely- herjaaminen kenenkään tavoista riippumatta on rangaistava teko.
Yksi sana voi duuanrin tasolla maksaa 1000 euroa ja oikeudenkäyntikulut päälle homottelusta, huorittelusta, yms. runkkaruttelusta.
Isä opetti pikkupoikana mikä on oma asia ja mikä on naapurin asia. Tämän lisäksi mikä on oma lompsa ja mikä toisen lompsa.
Jokaisella ihmisillä on elämässään omat pikku kähinsä ja monenlaista dramatisointia esiintyy sitten mitä muiden mielestä.
Sanon lyhyesti että minun kesänviettopaikkani ihmiset eivät olleet vanhempiani, en vanhemmiksi itselleni ottanut sukulaisiani. Viidyin kesälomistani puolet maaseudulla vanhempieni kotiseuduilla pienestä pojasta aikuiseksi.
Olen ollut viisissäkympeissä liian vanha adoptoitavaksi, mutta kiitollinen vävy olisin ollut rakkaudessa mielellään perheessä missä olisi ollut yritystoiminnan pääomia eli antaa myötäjäisiä. Ikäännyn ja kiinnostaa vain eläkepäivät.
En sukulaisteni kanssa koskaan missään aikamuodossa ole puhunut ainuttakaan sanaa uskon asioita. Kenenkään usko ei sido toista ja kolmatta persoonaa eikä minulla tietoisuutta kenenkään jutuista.
Olin lapsialkoholisti ja viihdyin maalla kun sain olla juovuksissa jatkuvissa ryyppyjuhlissa pienestä pojasta lähtien, ja ajaa autoa heti kun jalat ylettyivät polkimille maaseudun pihoilla ja metsäteillä.
Kiitos kuulemasta
Jari Laurila
keskustelijajarinhotelli kirjoitti:
Vielä;
Minä en ole puhunut sanaakaan kenenkään ihmisen yksityis- intiimi- perheasioita.
En naisista jotka eivät liiku seurassani.
Sitkeässä on aina jutut joissa minä luulen ja kuvittelen kuulemma aina jotakin, mutta on sitten ollut aina jonkun luuloja ja kuvitelmaa mitä itse luulee minun luulevan asioista joista en ole lausunut sanaakaan, enkä kirjoitellut.
Olen elämäni aikana asunut useissa lähiöissä ja en ole koskaan puhunut sanaakaan naapurustojeni yksityis- intiimi- perheasioita.
Ihmisten yksityiselämän paljastelu työssään, viroissaan, luottamustehtävissään, -naapurustostaan ei ole laillista puuhaa.
>>> Kyselkää aina mistä ovat saaneet luulonsa ja kuvitelmansa että minä luulottelen ja kuvittelisin ihmisiä mm. homoiksi?
Eikö se olekin joku joka kääntää fiksuuttani nurinpäin ja laittaa omia juttujaan minun syyksi, tai omia luulojaan minun syyksi,
_ Olen ilmeisesti liikaa mainostanut omaa fiksuuttani siinä suhteessa että en puhu ihmisten vyötärönseudun asioita.
En ole sanaakaan lausunut elämässäni ainokaisenkaan ihmisen vyötärönseudun intiimeistä asioista. Olen niin fiksu mies.
En ole ainokaisellakaan sanalla sanonut ketään homoksi. mm. Ihmisten nimittely- herjaaminen kenenkään tavoista riippumatta on rangaistava teko.
Yksi sana voi duuanrin tasolla maksaa 1000 euroa ja oikeudenkäyntikulut päälle homottelusta, huorittelusta, yms. runkkaruttelusta.
Isä opetti pikkupoikana mikä on oma asia ja mikä on naapurin asia. Tämän lisäksi mikä on oma lompsa ja mikä toisen lompsa.
Jokaisella ihmisillä on elämässään omat pikku kähinsä ja monenlaista dramatisointia esiintyy sitten mitä muiden mielestä.
Sanon lyhyesti että minun kesänviettopaikkani ihmiset eivät olleet vanhempiani, en vanhemmiksi itselleni ottanut sukulaisiani. Viidyin kesälomistani puolet maaseudulla vanhempieni kotiseuduilla pienestä pojasta aikuiseksi.
Olen ollut viisissäkympeissä liian vanha adoptoitavaksi, mutta kiitollinen vävy olisin ollut rakkaudessa mielellään perheessä missä olisi ollut yritystoiminnan pääomia eli antaa myötäjäisiä. Ikäännyn ja kiinnostaa vain eläkepäivät.
En sukulaisteni kanssa koskaan missään aikamuodossa ole puhunut ainuttakaan sanaa uskon asioita. Kenenkään usko ei sido toista ja kolmatta persoonaa eikä minulla tietoisuutta kenenkään jutuista.
Olin lapsialkoholisti ja viihdyin maalla kun sain olla juovuksissa jatkuvissa ryyppyjuhlissa pienestä pojasta lähtien, ja ajaa autoa heti kun jalat ylettyivät polkimille maaseudun pihoilla ja metsäteillä.
Kiitos kuulemasta
Jari Laurila
keskustelijaVielä;
- Minulla ei ole kotikaupunkini -maakunnankaan ihmisien kanssa yhteisiä yksityisiä parisuhdeasioita. En ole puhunut kenenkään yksityis- intiimi- perheasioita.
Työnantajistani ja asiakkaistani olen elämäni varrella puhunut korkeintaan työhön liittyviä asioita. En ole neuvotellut kenenkään tyttäriä missään. Lähiöiden ihmissuhdeasiat olen aina sopinut ja lyhyesti sanonut lähiöiden tuttavuuksiksi ettei niihin liity parisuhdeasioita. Ei niin kiinnostavia kaksijalkaisia ole koskaan ollut minulle että parisuhdetta tai intiimisuhdetta.
- Jos joku kuvittelee että on valtuutettu ihmisten naima- yksityis- tytär- asioissa, -minuun liittyvissä, niin pitää mennä rimputtamaan ovikelloja ja hakkaamaan rautaportteja, mutta muistaa että minä en ole valtuuttanut ketään yksityisiini- henkilökohtaisiin asioihini, itsenäisesti enkä ole käynyt neuvotteluja kenenkään yksityis- intiimi- perheasioista, -en ole niin röyhkeä ja niin laittomalla tavalla voi menetellä. Minä en pidä kaupunkilaisten- maakunnan ihmisten kanssa kenenkään yksityis- perhe- intiimiasioita -omianikaan yhteisinä asioina koskaan.
En ole moraalisessa enkä juridisessa syyllisyydessä 1970 - 1980 lukujen nuoruuteni päivien harkitsemattomiin temppuiluihin ja sekoiluihin. Aika kuluu eskoseni. Elämme 2010 lukua.
Jos joku on järjestänyt jotakin naimakohtausta selkäni takana- niin muistaa ettei ole minun kanssani kuitenkaan neuvoteltu sanaakaan. Elämässä on mennyt varmasti hienoja monenlaisia mahdollisuuksia sen vuoksi että en ole nopeisiin sivusta huuteluihin kyennyt reagoimaan. Ei ole huolehdittu sitten kuitenkaan että jos olisi ollut jotakin hyvää minulle tarjoiltavaa- että olisin ymmärtänyt- tai/ ja ollut tarpeeksi kuulolla.
Pyydän sulkemaan suut minun henkilökohtaisista vyötärönseutuun liittyvistä.
En ole ainokaisenkaan kylän- kaupungin- maakunnan akan kanssa neuvotellut yksityis- henkilökohtaisia asioita enkä varsinkaan toiseen tai kolmanteen persoonaan taikka ihmisten perheisiin liittyviin-
Pitää keksi juorua ja jutun juurta oman kumppanin- omasta ja perhepiirinsä vyötäröistä ja -asioista.
Minulla ei päivänkään seuraa- ei päivänkään hyvää taikka onnellista päivää ole moisessa juorussa- ja en pidä ventovieraiden taikka hyvän päivän tuttujenkaan puheita moisista asioista sopivina. Pitää olla minulle ensin hiukan ystäväksi- iloksi- yhteydessä- ja hiukan kysellä miten mahtaapi asian laita olla jos kiinnostaa-
Että tämä huomioida. En voi antaa keskenkasvuisten ja ventovieraiden -hyvän päivän tuttujenkaan molottaa minun henkilökohtaisia niin kuin leivästä.
> En ole ainokaisenkaan persoonan yksityisiä- henkilökohtaisia- intiimejä, ja tai perheasioita- tytärasioita puhunut taikka neuvotellut missään!
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaMinun tunteillani on turhan röykeätä rastsastella ihmisten yksityis- intiimi- perheasioissa, pleace.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijajarinhotelli kirjoitti:
Minun tunteillani on turhan röykeätä rastsastella ihmisten yksityis- intiimi- perheasioissa, pleace.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaMikä miestä vaivaa?
Tunnut Jari Laurila olevan jotenkin hukassa kaikin puolin, kun väittelet ja keskustelet tässäkin viestiketjussa pelkästään itsesi kanssa?
Syytätkö tässä nyt itseäsi, kun repostelet omia yksityis-, intiimi- ja perheasioitasi?
"Minun tunteillani on turhan röyhkeätä ratsastella ihmisten yksityis- intiimi- perheasioissa, pleace."
Olisikohan sinun Jari viisaampaa hakeutua ihan ammattiavun piiriin tuon persoonallisuushäiriösi kanssa?- Todistettu-on
Adventtiairut kirjoitti:
Mikä miestä vaivaa?
Tunnut Jari Laurila olevan jotenkin hukassa kaikin puolin, kun väittelet ja keskustelet tässäkin viestiketjussa pelkästään itsesi kanssa?
Syytätkö tässä nyt itseäsi, kun repostelet omia yksityis-, intiimi- ja perheasioitasi?
"Minun tunteillani on turhan röyhkeätä ratsastella ihmisten yksityis- intiimi- perheasioissa, pleace."
Olisikohan sinun Jari viisaampaa hakeutua ihan ammattiavun piiriin tuon persoonallisuushäiriösi kanssa?Uskonnot tekevät ihmisestä sekopään. Se on todistettu niin monta kertaa.
Adventtiairut kirjoitti:
Mikä miestä vaivaa?
Olisikohan sinun Jari viisaampaa hakeutua ihan ammattiavun piiriin tuon persoonallisuushäiriösi kanssa?Hei!
Sinunko pitäisi kiinnittää huomiota ventoviraan yksityisiin: Mainitsen postissani että olen foorumeille vedonnut ja keskustellut niiden kanssa jotka minua jollakin tavalla vuosien saatossa tunsivat ja tuntevat mutta joilla arvollisempia ihmisiä elämässään joihin yhteyttä pitävät.
Että monenlainen juoru ja huhu saisi jotakin palautetta myös minulta kun ei kukaan kysele missään ajassa mitä mieltä mahtaisin olla omista henkilökohtaisista asioistani.
On kuitenkin ihmisiä joilla ei harmaata hajuakaan ole miten ryhmissä demokratian asiat kuuluvat kulkea. Joku on joskus luullut että kun on teologian perus- ja aineopinnot suoritettu ja mitä muuta kanditutkintoon kuuluu- että olisi toisen itsenäinen halltisija ja vallitsija kaikessa mielivallalla ilman mitään vuorovaikutusta, informaalisuutta toimistaan sopimuksellisuudesta puhumattakaan. Sellaista virkamiesasemaa ei missään ole missä subjekti ohitettaisiin subjektia koskevissa asioissa.
Monenlaista kusipäätä suuruudenhulluudessaan sitten esiintyy joilla luulo itsenäisestä toimivallasta ihmisten yksityisasioissa. Hyppäävät sitten ihmisten perheasioissa ja lähimmässä maitokaupassa juoruineen missä lystäävät ilman mitään infoa ja tiedusteluja subjektilta mitä mieltä mahtaisi itse olla omista henkilökohtaisista asioistaan.
Minä olen jossakin määrin maraton kuntoinen, -poljen tuhansia kilometrejkä kesässä, hiihtomaratooneja hiihtelen 50 km jos lunta on, -opiskelin juuri yliopistolla useita hyviä, kiitettäviä ja 2-3 erinomaistakin arvosanaa tenteissä, että en näe ja katso että olisin ammattiapua vailla.
Osaan tarvittaessa ottaa unta-auttavankin liikarasituksessa mahdollisessa.
Voit nukkua yösi huoletta tässä suhteessa ja minusta kokonaan yös rauhassa nukkua.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1357415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631654470Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen563500Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5083242Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972154Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361803Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja231777- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151446