Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

s-cross vai vitara

aautoo

jompi kumpi olisi tarkoitus hankkia nelivetoisena. hintansa puolesta vitara olisi edullisempi mutta jotenkin tuo s-cross näyttää sisätilojensa puolesta paremmalta. s-crossiin tosin tulee facelift, joten kaipa tässä pitää odotella sitä uutta mallia.

39

2115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • extojo

      Pari viikkoa körötellyt Vitaralla.Auton varustelutaso ja hinta kohdillaan.
      Oli hyvä ostos.
      Nettitietojen mukaan naamankohotus s-crossiin saattaa tulla ensi keväänä, mutta merkkiliikkeen myyjä oli erimieltä.

    • jepsistää

      Ei facelift tarkoita uutta mallia, vaan pientä ehostusta, esim maski, sivupeilit tai valot, muutama kromattu lista ym ym.

      • ohoooo

        Älä, ihanko itse keksit.


    • Fiatginer

      Facelift s-crossista tulee kohta joten odottaminen kannattaa. Saattaa tulla uusi moottorivaihtoehto jos haluaa bensaturbolls auton. Parasta olisi jos myös etuvetoinen manuaalivaihteinen tulisi tarjolle.

      • 2wd_scross

        Etuvetoinen manuaalihan on tarjolla ja sitä tuotiin suomeenkin alussa, mutta maahantuoja pelästyi, kun se olikin suosituin malli tässä neliveto brändissä ja päätti luopua maahantuonnista. Maailmalla tuo etuveto manuaali myy hyvin. Sellainen kutina tässä on, että tuo 1.4 turbo kone tulee myös s crossiin ja molemmista s crossista sekä vitarasta jää vanha hyväksi havaittu 1.6 vapari pois. Onhan tuossa turbossa 20 heppaa enemmän ja vääntöä todella paljon vanhaa enenpi. Itse olen henkeen ja vereen vapaastihengittävän moottorin kannattaja sekä etuvedon ja nykyisellä c rossillani meinaan huristella parisataa tuhatta kilsaa ja siihen meneekin lähes 10 vuotta, joten sama vaikka maahantuoja lopettaa kokonaan suzukin tuonnin.


      • Eiturboa

        Turbotuho uhkaa eli todella harmi tuo turbon tulo, jos vapari häipyy pois myynnistä. Turboista sen verran, että ne ovat hätäratkaisuja, todella lyhytikäisiä, saastuttavia ja alakierroksilla eli tyhjäkäynnin tuntumassa voimattomia. Vapari antaa tehoakin lineaarisesti ilman turbopotkua.
        Japsit ovat tähän saakka tehneet hienoja vapareita, myös Suzuki ja nyt sitten on apinoitu euromerkkejä, mikä on sääli.


      • kaikenlaisiakyläseppiä

        Seuraavaksi varmaan väität että moottorijarrutus rikkoo koneen.....


      • kaikenlaisiakyläseppiä

        Mitä minun masturboimiseni tähän kuuluu? Olen poikamies ja naista ei ole, joten masturbointi on enemmän, kuin luonnollista minulla.


    • atoilija

      Täällähän näyttää olevan kahta eri keskustelua, toinen autoista ja toinen jostakin muusta mikä ei tänne kuulu. No anyway, s-crossin faceliftiä odotellaan ja josko maahantuoja ottaisi takaisin etuvetoiset s-crossit. Jos ei ota, niin siinä hintaluokassa mitä s-cross maksaa onkin jo muitakin vaihtoehtoja.

    • atoilija

      jatkan vielä edellistä viestiä sen verran että hondalta on tullut hr-v mikä on aika samankaltainen ja kokoinen auto kuin s-cross. Saa etuvetoisena ja 1.5 moottorilla ilman turboa. Eli vaihtoehtoja löytyy.

    • vitarakuski

      Jos käy talvikeleissä koeajamassa Suzukin 4-vetomallin, niin takaisinpaluuta etuvetoversioon on huono perustella.
      Mitä huonompi keli sen paremmin allgrip-neliveto on edukseen.

      • eheehh

        95% suomalaisista asuu ja asioi paikoissa, joissa ei tee nelivedolla hevon peetä. En ikinä maksaisi esim Suzukista neljää tonnia lisä hintaa saadakseni toisen takapyörän avustamaan liukkaalla. Ottakaahan neliveto vauhkoilijat yksi olennainen seikka huomioon, että nyky koslissanne vetää kerralla ainoastaan KAKSI pyörää, yksi takana ja yksi edessä. Joten se siintä, heh.


      • fvcefvvf

        ja höpö höpö....osta potkuri


      • JEHJEH--

        Onhan se tuplasti enemmän YKSI vetävä pyörä.


      • yksivetomies
        JEHJEH-- kirjoitti:

        Onhan se tuplasti enemmän YKSI vetävä pyörä.

        Totta, mutta eipä täällä etuveto kuskit puhukkaan kaksivetoisista, vaan etuvetoisesta. Nyky nelivetoiset autot ovat KAKSI vetoisia. Tuo höpö höpö potkuri mies voi kertoa josko asia ei ole näin. Monikaan ei ole tietoinen tästä asiasta ja monasti totuus satuttaa. Jos et ole asiasta varma, niin aja koslasi ojan päälle ristiriipuntaan, niin että edessä yksi ja takaa yksi pyörä on irti maasta ja koitahan lähteä siintä ilman apua liikkeelle. Siinä jökötät, kuin paska Junttilan tuvan seinässä. Neliveto auto lähtisi liikkeelle, kun hauki rannasta. Kyllä nyt mahtaa liipalaapa neliveto kuskeja vituttaa.


      • sx4
        yksivetomies kirjoitti:

        Totta, mutta eipä täällä etuveto kuskit puhukkaan kaksivetoisista, vaan etuvetoisesta. Nyky nelivetoiset autot ovat KAKSI vetoisia. Tuo höpö höpö potkuri mies voi kertoa josko asia ei ole näin. Monikaan ei ole tietoinen tästä asiasta ja monasti totuus satuttaa. Jos et ole asiasta varma, niin aja koslasi ojan päälle ristiriipuntaan, niin että edessä yksi ja takaa yksi pyörä on irti maasta ja koitahan lähteä siintä ilman apua liikkeelle. Siinä jökötät, kuin paska Junttilan tuvan seinässä. Neliveto auto lähtisi liikkeelle, kun hauki rannasta. Kyllä nyt mahtaa liipalaapa neliveto kuskeja vituttaa.

        Onko asia tosiaan noin? Minulle myyjä vakuutti autossa jokaisen pyörän vetävän. Miksi myyjä ei kertonut, että vain kaksi pyörää vetää kerrallaan? Kusetustako.


      • yksivetomies

        Asia on juurikin noin. Testaamalla ristiriippunnalla huomaat asian. Myyjä on kussut sua silmään. Autosi on kaksivetoinen. Nelivetoisia autoja on erittäin harvassa. Suzukilla ei moista ole tarjolla koskaan ollu.


      • Mennääneikämeinata
        yksivetomies kirjoitti:

        Asia on juurikin noin. Testaamalla ristiriippunnalla huomaat asian. Myyjä on kussut sua silmään. Autosi on kaksivetoinen. Nelivetoisia autoja on erittäin harvassa. Suzukilla ei moista ole tarjolla koskaan ollu.

        Pakko oikaista, kun pojat kirjoittelee vastoin parempaa tietämystä... itselläni Grand Vitara, jossa _kiinteä_ neliveto ja alennusvaihe, sekä etu/taka-akselin lukko.


      • hkun
        Mennääneikämeinata kirjoitti:

        Pakko oikaista, kun pojat kirjoittelee vastoin parempaa tietämystä... itselläni Grand Vitara, jossa _kiinteä_ neliveto ja alennusvaihe, sekä etu/taka-akselin lukko.

        Höpö höpö höö,Grand vitara jää myös ristiriipuntaan. Siinä ei ole kuin keskitasauspyörästön lukko, ei napalukkoja.


      • Mennääneikämeinata
        hkun kirjoitti:

        Höpö höpö höö,Grand vitara jää myös ristiriipuntaan. Siinä ei ole kuin keskitasauspyörästön lukko, ei napalukkoja.

        No enhän minä siihen kantaa ottanutkaan, vaan siihen, etteikö Suzuki olisi valmistanut kiinteitä nelivetomalleja.


    • atoilija

      no tähän voisi lopuksi sanoa että neliveto on joillekin ihmisille pakollinen varuste riippuen siitä missä asuu. Suurin osa suomalaisista pärjää etuvetoisella autolla ja siksi niitä myydään monin verroin enemmän kuin nelivetoisia. Eikö siksi olisi kannattavaa pitää myyntilistoilla etuvetoisia suzukeja, kun suurin osa pärjää sellaisilla?

    • Yamamoto-san

      Grand Vitara tosiaan selvittää ristiriipunnan leikitellen toisin kuin Hondat ja Rav4:t.

      • bnggfghkk

        Grand Vitara jää samalla tapaa ristiriipuntaan, kuin nuo muutkin. Pitäisi olla napalukot, jotta ei jäisi.


      • GV-11

        Ainakin -11 mallinen grand vitara jää ristiriipuntaan, vaikka ohjeiden mukaan esp hoitaisi asian alennus vaihteilla ajettaessa. Vaatisi kytkettävät napalukot, joita ei suzukeissa ole. Tarvikkeena lukot saa todella suolaiseen hintaan.


    • Suhteellista

      Ei siinä ristiriipunnasta selviämisestä aina kiinteitä lukkoja tarvita. Esim Subaru Forester ja Outback lähtevät helposti ristiriipunnasta. Sekä manuaalivaihteinen, että CVT automaatti. You Tubessa on näitä videoita vaikka kuinkapaljon. Subaru selvitti helposti myös TM.n rullatestin, jossa auto oli rullilla ja vain yksi pyörä pitävällä. Lähti siitä helposti. Moni ns. nelivetoinen ei muuten selvitä tätä rullatestiä.
      Aina ei tarvita ns. oikean maasturin järeyttä ym. ominaisuuksia. Useimmat eivät edes halua täysveristä maasturia. Ne ovat erittäin kalliita autoja ostaa ja ylläpitää. Normaaliajossa kaduilla ja maanteillä maasturin ajo-ominaisuudet ovat keskinkertaisia verrattuna hyvään henkilöautoon.
      Mikä sitten on oikea maasturi?
      Eihän kaikkien mukaan edes Landrover Defenderkään ole oikea maasturi, siinä kun ei ole vakiona etu-, keski- ja takatasauspyörästön lukkoja?
      Ehkäpä sitten G Mersu on ns. oikea maasturi, koska siitä löytyy vakiona nämä 3kpl. 100% lukkoa? Tiedä näitä.

    • Ravistinko

      Toyolta tullu taas uus nelikko tommaatilla malli, mikä lie merkin nimi? Olisko uppee peli lumihankkessa?

    • Crossivaari

      Aika turha on kinata siitä ristiriipunnasta. Mä oon ajannut liki 1,8 milj.km eikä sellaista tilannetta vielä ole tullut eteen. Noin 80% matkasta on tullut taitettua Subarun malleilla, Passatin nelkulla ja nyt S-crossilla noin reilu 30.000 km. Crossilla on mielestäni erittäin hieno nelivetojärjestelmä. Normaalisesti jos lähtee liikkeelle liukkaassa ylämäessä niin takapyörä sutii noin 10-15 (arvio) astetta ja sitten mentiin ja silloin puuttuu vielä lukitusasento. Mä en itseasiassa nää mitään eroa Subarun ja crossin välillä. Folkkarin neliveto oli kyllä alkeellisempi. Ei Subaru kaan lähe mihinkään jos ylämäessä on liukas jää alla, puhumaat etuvetoisesta.
      Eiköhän Vitara ja Crossi etenee samalla sivistyneellä tavalla. Crossi on vissin vähän isompi.

      • Viallinenyksilökö

        "Ei Subarukaan lähe mihinkään jos ylämäessä on liukas jää alla"
        No miksei lähtis? Kyllä ainakin minun Forester on tähänasti lähteny helposti liukkaaseen ylämäkeen.
        Niin muuten lähti aikoinaan Subaru Leonekin.


      • crass_cross
        Viallinenyksilökö kirjoitti:

        "Ei Subarukaan lähe mihinkään jos ylämäessä on liukas jää alla"
        No miksei lähtis? Kyllä ainakin minun Forester on tähänasti lähteny helposti liukkaaseen ylämäkeen.
        Niin muuten lähti aikoinaan Subaru Leonekin.

        Kuten yllä todettiin "Ei Subarukaan lähe mihinkään jos ylämäessä on liukas jää alla"

        Älä viitsi jankata ja valehdella.


      • aitojaoikea---

        Subarut ja Suzukit, samanlaisia leikkinelivetoja.


      • aitojaoikea---
        aitojaoikea--- kirjoitti:

        Subarut ja Suzukit, samanlaisia leikkinelivetoja.

        Voin kertoa, että kaverini isällä on Toyotan Land gruiser ja se on oikea nelari. Tai siis ei mun kaverin, vaan yhen toisen. Itse ostan jenkki jeepin, kunhan saan luottotiedot joskus kuntoon


      • a-------

        Onnea valitsemallasi tiellä...


      • a-------
        a------- kirjoitti:

        Onnea valitsemallasi tiellä...

        Tiedoksi vaan, että minä valitsin masturboinnin........


      • Läpäläpälöpö
        aitojaoikea--- kirjoitti:

        Subarut ja Suzukit, samanlaisia leikkinelivetoja.

        Puhuu sellainen joka ei selvästi ole omistanut kumpaakaan!


    • Taaskerran2

      Taas kerran väittelyä tosimaastureista. Valmetin Valtra ja Ponssen metsätraktorit on tosimaastureita. Ei täällä mitään tosimaastureita haettukkaan, eikä haluttukkaan. Tosimaasturit pestään letkulla sisältä ja niillä ei ajella mukavasti kaduilla ja maanteillä.

    • viisipluskaksi

      onko kukaan kysellyt myyjältä koska s-crossiin tulee facelift.

      • kuusikertaakuusi

        Tottakai on,hyvinkin moni.


    • maasturikuski

      Vanha sx4 maasturini pesee mennen tullen viturat ja äs rossit tiukoissa off road tilanteissa. Omani on myös off road varusteltu, löytyy mm rosteri valorautaa isoilla lisäpitkillä, helmaputket, 4x4roiskeläpät, pohjapanssari ym ym...

      • Seppo-Kau

        Mulla se on suzukin omat roiskeläpät ja ajokkina etuveto SX4, joka on ylivoimaisesti halutuin ja suosituin auto suzuki mallistossa. Siksihän minäkin sen valitsin.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2338
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1738
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1547
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1475
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1439
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      75
      1258
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe