Miten huomaa xanorin käyttäjän?

Epäilen että eräs läheiseni käyttää xanor-nimistä lääkettä (vai olisikohan ollut xsanor tms). Hän on aikaisemmin ollut koukussa toiseen lääkkeeseen mutta nyt väittää olevansa kuivilla. olen erittäin huolissani koska eikö tämä lääke aiheuta riippuvuuden suht helposti? Muuttuuko käytös mitenkään jos käyttää xanoreita? Tuleeko esim puheliaisuutta, pupilleihin muutosta, suun kuivumista jne? Mistä huomaa jos läheiseni on ottanut ko lääkettä? Apua! Kiitos asiallisista vastauksista.
8461
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

Puheliaisuutta, estottomuutta ja erectioita

Äänestä

Niin niitähän saa käyttää vain lekurin luvalla kyllähän se rauhoittaa siitä voit
huomata,viihdekäyttöön pitää heti puuttua.fobioihin voi saada reseptin.

Äänestä

Rauhottaviin jää kyllä päivittäisellä käytöllä koukkuun eikä niitä ihan niin vaa lopeteta,vierotusoireet voi olla aika voimakkaat. Toisilla bentsot aiheuttaa agressiivisuutta (varsinki alkoholin kanssa mutta myös ilmankin) ja ylivilkkautta kun taas toisilla päinvastoin. Onko kaveris ahdistunu tai jotai?

Äänestä
  • Ei ole ainakaan puhunut mitään että olisi ahdistunut.. Viihdekäyttöön ennenkin oli muita lääkkeitä käyttänyt, niin epäilen että xanoreitakin käyttelee "ihan muuten vain". Olisi varmasti sanonut jos lääkärissä olisi käynyt ahdistuksen tms vuoksi..
    Kiitos vastauksista! Vastailkaa ihmeessä lisää ..

    Äänestä

Xanor on kaikista koukuttavin lääke, siinåpå kaveris on ihmeissään kun tulee viekkarit, sit alkaa panikoida, ei voi lähtee kämpästään ihmisten ilmoille, siitä huomaat sit.

Äänestä

Yksi bentsodiatsepiinien käytön ulkoinen merkki voi olla silmien "siristely" usein toistuva silmäluomien voimakas "kiinnipainelu/sulkeminen" Tätä ei tietysti kaikilla esiinny, ja vaikka esiintyisikin, ei se välttämättä tarkoita kyseisen lääkeaineen käyttöä. Omalla kohdalla olen kuitenkin tuon "sivuoireen" huomannut, kun olen jonkin bentsodiatsepiinin vaikutuksen alaisena. Tosin tuo siristely saattaa näkyä vasta suuremmilla annoksilla, mutta kun/jos bentsoja tapeeksi kauan syö, voi olla aivan varma, että päiväannos kasvaa. Lopulta moninkertaiseksi lääkärin määräämästä.. (jos siis edes laillisesti reseptillä niitä syö). Paras keino kai on vain olla suora, ja kysyä asiasta.. =/

Äänestä

Olen entinen koulukiusattu niin kuin kaverinikin joka aloitti tupakanpolton vasta 25v työelämään siirryttyään. Kahvihuoneissa huonoa oloa, ja lähes oksentamista. Kun itse lähemmäs 30-vuotiaana hankin toisen ammatin aikuispuolella, oli alku erittäin vaikeaa itsellenikin. Sosaalinen ympäristö oli aivan uusi ja erilainen kuin mihin olin tottunut, mutta täysin selvinpäin olen käynyt koulussa toistaiseksi. Ehkä joku toinen olisi jo näihin oloihin hakenut xanor reseptin vaikka sitten yksityiseltä. Reseptiä on vain kovin vaikea saada, jos on "entisessä elämässä" lääkinnyt itseään vaikka katulääkkeillä (ovat kalliita!) ja jäänyt siitä vielä nolosti kiinni, tyyliin 1 unilääke hyllyssä kun naapuri soittaa musiikin takia poliisit...

Kaverini syö yhä kyseisiä lääkkeitä lääkärin määräämänä voidakseen kulkea töissä. Niitä hän ei myy, vaan syö ohjeen mukaan. Valitettavasti lääkejäämät vaikuttavat alkoholin kanssa hieman, sanotaanko, ennalta-arvaamattomasti, jota ulkopuoliset ihmiset saattavat säikähtää, mutta kaverit tietävät että mistä on kyse. Täysin harmiton kaveri siis, kuten itsekin. Erilaiset strategiat vain elämän haasteita varten.

Äänestä

Mul tulee hillitön erektio ja pakko runkata.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.

Kommentoi aloitusta


Huolissaanna kirjoitti:

Epäilen että eräs läheiseni käyttää xanor-nimistä lääkettä (vai olisikohan ollut xsanor tms). Hän on aikaisemmin ollut koukussa toiseen lääkkeeseen mutta nyt väittää olevansa kuivilla. olen erittäin huolissani koska eikö tämä lääke aiheuta riippuvuuden suht helposti? Muuttuuko käytös mitenkään jos käyttää xanoreita? Tuleeko esim puheliaisuutta, pupilleihin muutosta, suun kuivumista jne? Mistä huomaa jos läheiseni on ottanut ko lääkettä? Apua! Kiitos asiallisista vastauksista.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu