Neuvoja ja haussa hyvä fysiatri!

backpain

Hei. Neuvoja tarvitaan. Olen kärsinyt selkäkivuista jo melkein 10 vuotta. Elämäni on jatkuvaa särkyä, järkyttävää hermokipua jaloissa, sähkötystä... Viime vuonna olin yli 2,5kk sairaslomalla selkäni vuoksi, tähän sisältyi mm. ambulanssikyytejä ja lukuisia päivystyskäyntejä. Tämän vuoden alku näytti jo lupaavalta, kunnes tämä syksy ollut ihan kauhea. Julkisen puolen terveydenhoito on ollut... järkyttävän huonoa. Kylmää kättä, kipupiikkejä, kovia kipulääkkeitä... Ja kaksi fyssarikäyntiä, naurettavaa. Ikää alle 30v, hoikka vartalo ja liikuntaa harrastan, jumppaan fyssarin ohjeilla, välttelen pitkiä istumisia yms.

Kohta vuosi sitten kävin yksiyisellä lannerangan magneetissa. Tuloksena oli LIII-IV hohkaluuödeemaa ja kolme alinta diskusta dehydroituneet ja alkavasti madaltuneet. Lisäksi tasolla LIII- IV sentr. protrusiota ja alkavaa fasettiartroosia. Tasolla LIV- V laakea vasemmalle painottuva protrusio ja annulusvauriosignaali, lisäksi fasettiartroosia ja lig. flavum hypertrofiaa. Presaecraalivälissä selkeä sentr. prolapsi, joka tangeeraa kuvausasennossa molempia SI-juuria.

Olen tosiaan jatkuvasti kipeä ja turhaantunut. Ja väsynyt.

Haussa olisi hyvä fysiatri Helsingissä ja neuvoja tilanteeseen, jossa on luovuttanut julkisen terveydenhuollon suhteen...

4

787

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miss99

Et kertonut mikä on diagnoosi ja hoito? Magneettikuvan perusteella näyttää siltä että siellä on pientä rappeumamuutosta selässä.

Vaikutelmaksi jäi näillä vähillä tiedoilla se, että sinulla voisi olla jokin synnynäinen tai vamman tai liikuntaharrastuksen seurauksena syntynyt virheasento, joka on aiheuttanut rappeutumaa, kipua lihaksiin, mahd. hermo-oireita. Onko selkärankareuma tutkittu?

Aika hepposesti on hoidettu mielestäni nuorta ihmistä jos diagnoosikaan ei ole potilalle selvä 10 vuoden jälkeen ja annettu nuoren kärsiä kipuja noin pitkään. Kymmenen vuoden aikana kipu on kroonistunut, joten sitäkin pitää hoitaa eri menetelmin, kuntoutus vähintään, ei tuossa yksistään kipulääke auta.

Antamasi tiedot ovat niin puutteelliset, etten osaa sanoa kuka ja mikä tässä tilanteessa olisi sopivin, mutta jos fysiatrian ja kivunhoidon asiantuntemusta, haet niin olen itse käynyt Ortonilla. Vaikutelma on että jonkun lääkärin pitäisi nyt ruotia tämä tilanne alusta saakka selväksi.

Otapa ennen ajanvaraamista esiin kaikki vaivaasi liittyvät paperit ja tiedot (mahd. omakanta.fi) ja kerää sieltä tärkeimmät tutkimukset, tulokset, diagnoosit ja hoidot yhdelle A4-paperille Ortonia varten.

• 197

Helsingistä luulisi löytyvän hyvä Kalevalainen jäsenkorjaaja. Pystyy korjaamaan vaikeatkin viat. Etsi googlesta.

• selkäliitto

Selkäliiton keskustelupalsta on hyvä paikka.

Itse sain sieltä vinkin, kuka auttaisi minua.

Asun Turussa.

• kpfjpogjpej

Risto Isomeri Laaksossa on tosi asiallinen ja tuntee fibron

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      13
      1693
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      138
      1686
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      264
      1235
    4. Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot

Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks
      Kaste
      422
      1088
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      210
      1066
    6. Salainen kastekoulutus

Millainen on helluntailainen kastekoulutus ja kauanko se kestää ?
      Kaste
      285
      955
    7. Mitä haluaisit

Tehdä kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      129
      949
    8. Heikki Paasosen Marita-vaimo jätti tunteikkaat jäähyväiset: "Tällä kertaa me..."

Heikki Paasonen on naimisissa Marita Paasosen (os. Alatalo) kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Nyt koitti aika jätt
      Suomalaiset julkkikset
      3
      897
    9. Pirkanlinna yleisötapahtuma

Oli todella hyvä tilaisuus. Ja EERO. L. Aivan mahtava tyyppi. Veti rennosti ja asiallisesti. Ja yleisöltä hyviä kysymyks
      Ähtäri
      49
      878
    10. Känsäkoura ja hotelli

Tietoa kuka ostanut?
      Kuhmo
      10
      875
    Aihe