Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Neuvoja ja haussa hyvä fysiatri!

backpain

Hei. Neuvoja tarvitaan. Olen kärsinyt selkäkivuista jo melkein 10 vuotta. Elämäni on jatkuvaa särkyä, järkyttävää hermokipua jaloissa, sähkötystä... Viime vuonna olin yli 2,5kk sairaslomalla selkäni vuoksi, tähän sisältyi mm. ambulanssikyytejä ja lukuisia päivystyskäyntejä. Tämän vuoden alku näytti jo lupaavalta, kunnes tämä syksy ollut ihan kauhea. Julkisen puolen terveydenhoito on ollut... järkyttävän huonoa. Kylmää kättä, kipupiikkejä, kovia kipulääkkeitä... Ja kaksi fyssarikäyntiä, naurettavaa. Ikää alle 30v, hoikka vartalo ja liikuntaa harrastan, jumppaan fyssarin ohjeilla, välttelen pitkiä istumisia yms.

Kohta vuosi sitten kävin yksiyisellä lannerangan magneetissa. Tuloksena oli LIII-IV hohkaluuödeemaa ja kolme alinta diskusta dehydroituneet ja alkavasti madaltuneet. Lisäksi tasolla LIII- IV sentr. protrusiota ja alkavaa fasettiartroosia. Tasolla LIV- V laakea vasemmalle painottuva protrusio ja annulusvauriosignaali, lisäksi fasettiartroosia ja lig. flavum hypertrofiaa. Presaecraalivälissä selkeä sentr. prolapsi, joka tangeeraa kuvausasennossa molempia SI-juuria.

Olen tosiaan jatkuvasti kipeä ja turhaantunut. Ja väsynyt.

Haussa olisi hyvä fysiatri Helsingissä ja neuvoja tilanteeseen, jossa on luovuttanut julkisen terveydenhuollon suhteen...

4

478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miss99

      Et kertonut mikä on diagnoosi ja hoito? Magneettikuvan perusteella näyttää siltä että siellä on pientä rappeumamuutosta selässä.

      Vaikutelmaksi jäi näillä vähillä tiedoilla se, että sinulla voisi olla jokin synnynäinen tai vamman tai liikuntaharrastuksen seurauksena syntynyt virheasento, joka on aiheuttanut rappeutumaa, kipua lihaksiin, mahd. hermo-oireita. Onko selkärankareuma tutkittu?

      Aika hepposesti on hoidettu mielestäni nuorta ihmistä jos diagnoosikaan ei ole potilalle selvä 10 vuoden jälkeen ja annettu nuoren kärsiä kipuja noin pitkään. Kymmenen vuoden aikana kipu on kroonistunut, joten sitäkin pitää hoitaa eri menetelmin, kuntoutus vähintään, ei tuossa yksistään kipulääke auta.

      Antamasi tiedot ovat niin puutteelliset, etten osaa sanoa kuka ja mikä tässä tilanteessa olisi sopivin, mutta jos fysiatrian ja kivunhoidon asiantuntemusta, haet niin olen itse käynyt Ortonilla. Vaikutelma on että jonkun lääkärin pitäisi nyt ruotia tämä tilanne alusta saakka selväksi.

      Otapa ennen ajanvaraamista esiin kaikki vaivaasi liittyvät paperit ja tiedot (mahd. omakanta.fi) ja kerää sieltä tärkeimmät tutkimukset, tulokset, diagnoosit ja hoidot yhdelle A4-paperille Ortonia varten.

    • 197

      Helsingistä luulisi löytyvän hyvä Kalevalainen jäsenkorjaaja. Pystyy korjaamaan vaikeatkin viat. Etsi googlesta.

    • selkäliitto

      Selkäliiton keskustelupalsta on hyvä paikka.

      Itse sain sieltä vinkin, kuka auttaisi minua.

      Asun Turussa.

    • kpfjpogjpej

      Risto Isomeri Laaksossa on tosi asiallinen ja tuntee fibron

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe