flekti pyörii turhaan

406sv3.0

kertokaapa miten korjataan vika kun flekti tosiaan saattaa alkaa pyöriä jo heti kylmäkäynnistyksen jälkeen? taitaapi olla tyyppi vika näissä vehkeissä? Ja missä teillä pyörii koneen lämmöt normaali maantie ajossa, ittellä jotain vähän vajaa 80 astetta, ei kylläkään haittaa kun tuntuu lämpöä sisään tulevan!!!

10

5277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jepulis

      Onko sulla lohkolämmitin, joka lämmittää jäähdytysnestettä? Tämä saattaa aiheuttaa virheilmoituksen antureille, jolloin flekti käynnistyy (eli antureitten mielestä moottori liian kuuma, mitä se ei tietenkään ole).
      Ratkaisu: asennuta säteilylämmitin.

      • 406sv3.0

        tai siis on lohkolämmitin, mutta vaikka auto ei olisi ollu piuhassa se tekee sen silti!???


      • A62
        406sv3.0 kirjoitti:

        tai siis on lohkolämmitin, mutta vaikka auto ei olisi ollu piuhassa se tekee sen silti!???

        Onko lämmönsäätövipu huurteenpoistoasennossa?
        Itse meni tähän vipuun Citroen Xsaran kanssa:
        Jos ilmastointi on kytketty pois, mutta lämmityslaitteen valintavipu on huurteenpoisto asennossa, ilmastointi kytkeytyy automaattisesti päälle mitä ei näe mistään napista tai merkkivalosta. Tämä taas aiheuttaa sen, että toinen etupään flekteistä, se ilmastoinnille tarkoitettu pyörii kokoajan. Myös silloin kun itse moottori on kylmä.


      • Kasper
        A62 kirjoitti:

        Onko lämmönsäätövipu huurteenpoistoasennossa?
        Itse meni tähän vipuun Citroen Xsaran kanssa:
        Jos ilmastointi on kytketty pois, mutta lämmityslaitteen valintavipu on huurteenpoisto asennossa, ilmastointi kytkeytyy automaattisesti päälle mitä ei näe mistään napista tai merkkivalosta. Tämä taas aiheuttaa sen, että toinen etupään flekteistä, se ilmastoinnille tarkoitettu pyörii kokoajan. Myös silloin kun itse moottori on kylmä.

        AC on päällä, niin flekti pyörii AINA miniminopeudella.


    • tero

      osta saatanan köyä tojota äläkä mitään paskapeukeottia saatana. itse kadut paska

      • Lapset kotiin ja nukkumaan

        Kiitos, Tero, tästä asiantuntevasta kommentista aiheeseen liittyen. Ehkä sinäkin vanhenet jonakin päivänä sen verran, että saat ajokortin ja alat autoistakin jotain ymmärtää - ja kirjoittaakin suomen kieltä oikein.

        Toyota ja Peugeot ovat molemmat ihan oikeita autoja, mutta sinun Toyotasi taitaa olla isukilta peritty polkuauto, johon olet liimannut Toyota-tarran, senkin todennäköisesti väärin päin.

        Joten menepä nyt kiltisti kotiin kasvamaan ja pyydä äidiltä vaikkapa sellainen saatanan lämmin paska iltamaito ennen nukkumaan menoa!


      • tiivistys
        Lapset kotiin ja nukkumaan kirjoitti:

        Kiitos, Tero, tästä asiantuntevasta kommentista aiheeseen liittyen. Ehkä sinäkin vanhenet jonakin päivänä sen verran, että saat ajokortin ja alat autoistakin jotain ymmärtää - ja kirjoittaakin suomen kieltä oikein.

        Toyota ja Peugeot ovat molemmat ihan oikeita autoja, mutta sinun Toyotasi taitaa olla isukilta peritty polkuauto, johon olet liimannut Toyota-tarran, senkin todennäköisesti väärin päin.

        Joten menepä nyt kiltisti kotiin kasvamaan ja pyydä äidiltä vaikkapa sellainen saatanan lämmin paska iltamaito ennen nukkumaan menoa!

        Kiitos loistavasta vastauksesta teinille, ihan tuli oikeasti hyvä mieli. Aikuiset rules!


    • 3.0 grw

      Ihmettelin omassanikin lämpömittarin näyttämää ja laitoin kerran testerin kiinni: moottorin oikea lämpö oli 90 vaikka mittariston mittari näytti 70. Autossa on eri anturit moottorin ohjausboksille ja mittarille.

      Mulla on 99-malli ja siinä pyörii ilmastoinnilla molemmat flektit mutta hiljaisella nopeudella. Jos autoilmastointi on autoasennossa ja lähdet liikkeelle lämpöisestä tallista on ilmastointi hetken päällä ja puhaltimet pyörii moottorin lämpötilasta riippumatta.

      Hyvät joulut vaan kaikille!

    • jamppa

      Mulla flekti alkoi pyöriä kokoajan. Sitten huomasin, että jarruvalot eivät toimi. Sulakkeessa oli tälläkertaa vika.

    • Anonyymi

      Sulake irrotettiin ja takaisin paikalle, ei lähde auto käyntiin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      311
      3700
    2. 208
      3019
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2574
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2034
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1465
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      171
      1355
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1347
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1328
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe