Millanen korjaamo?

mahdollinenZasiakas

Onko minkälaisia kokemuksia firmasta Autohuolto Jani? Onko auto tullut kuntoon ja millanen hintataso/työn laatu vastaaviin paikkakunnan korjaamoihin? Ammattitaidon taso? Onko takuut toimineet? Korjauksessa kun on yleensä takuu.

Noita korjaamoita on aikas paljon. Onko niissä eroja?Ketä kannattaa käyttää ja mihin ei kantsi mistään hinnasta viedä?

68

1821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osaasekorjata
    • tyytyväinenasiakas1

      Janille en autoani veisi. Todella hidasta palvelua. Suosittelen E.Kaukosen korjaamoa, nopeaa palvelua ollut, hinta ja työnlaatu kohillaan ja aina auto toiminut.

    • vainiinseon

      No, kaikkia ei voi miellyttää. Jokainenhan voi päättää itse missä autonsa korjauttaa.

    • mulkero1234

      Oman auton "korjaus" maksoi 800€...kahden päivän päästä sama vika..kuitista tai huoltokirjan leimasta ei tietoakaan..

      • taitaaollahöpöhöpöjuttu

        Eikä tullut mieleen pyytää kuittia maksaessasi.


      • Toispuoltjokkee
        taitaaollahöpöhöpöjuttu kirjoitti:

        Eikä tullut mieleen pyytää kuittia maksaessasi.

        "Rehellisessä autokorjaamossa"ei tarvitse erikseen pyytää kuittia. Suosittelen kaukosen veljesten korjaamoita.


      • näinsemenee
        Toispuoltjokkee kirjoitti:

        "Rehellisessä autokorjaamossa"ei tarvitse erikseen pyytää kuittia. Suosittelen kaukosen veljesten korjaamoita.

        Kyllä Autohuolto Janissa on aina kuitin saannut ja takuut on toimineet. Kyllähän näitä haukkuja on saannut lukee myös kaukosistakin. Minusta kumpikin korjaamo hyviä.


      • kiinnostavankallis

        Mikä oli vikana...joku käyntihäiriö tai vikavalo kojetulussa epäilen...


    • ajiaa

      10. Takuu
      Lähde; http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/sopimukset/vakiosopimusehdot/moottoriajoneuvojen-korjausehdot-1.1.2007/

      Ellei työtilauksessa muuta ilmoiteta, antaa korjaamo työstään takuun, joka on voimassa työn valmistumispäivästä lukien kuusi kuukautta tai 15.000 kilometriä riippuen siitä, kumpi mainituista rajoista ensin saavutetaan. Takuu koskee myös korjaamon käyttämän alihankkijan työtä ja tämän hankkimia varaosia ja tarvikkeita. Korjaamo sitoutuu takuun voimassaoloaikana omalla kustannuksellaan korjaamaan työssään, hankkimissaan varaosissa ja tarvikkeissa ilmenevät virheet.

      Takuu ei kata säätöjä eikä työn kohteen normaalia kulumista. Takuu ei kata myöskään asiakkaan hankkimia varaosia niiden asennusta lukuun ottamatta eikä väliaikaista korjausta, joka tehdään asiakkaan vaatimuksesta hyvää korjaustapaa noudattamatta.

      Takuu ei ole voimassa, jos korjaamo saattaa todennäköiseksi, että virhe johtuu asiakkaan puolella olevasta syystä, kuten ajoneuvon tai muun työnkohteen vääränlaisesta käsittelystä, tapaturmasta tai ulkopuolisen aiheuttamasta vauriosta, taikka siitä, että asiakas on laiminlyönyt ajoneuvon asianmukaisen hoidon ja huoltamisen.

      Takuuehdoilla ei rajoiteta asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaan kuuluvaa oikeutta vedota korjauksessa olevaan virheeseen.

      14. Erimielisyyksien ratkaiseminen

      Jos erimielisyyksiä ei voida ratkaista osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja-asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi. Jos erimielisyydet ratkaistaan tuomioistuimessa, kanne voidaan nostaa myös kuluttajan kotipaikkakunnan yleisessä alioikeudessa.

      Autoalan Kuluttajaneuvottelukunta (Aune)
      Autoalan Keskusliitto ry Autoliitto ry Autotuojat ry

      Jälkipainos ja osittainenkin lainaaminen kielletty
      Julkaisija: AKL-PALVELU OY

    • asijakas

      Minä olen aina saanut kuitin ja leiman huoltokirjaan ja takuut on toimineet ja palvelu on ollut hyvää. Käytän autoni aina Autoholto Janilla ja olen ollut tyytyväinen!!!! Vanhatkin osat on aina näytetty minulle ja selitetty tarkasti mitä on tehty. Mutta aina näitä haukkujia löytyy... Minä henkilökohtaisesti suosittelen tätä korjaamoa.

    • Vw-asiakas

      Keväällä kävin autoa korjauttamassa. Pikkaisen pitempään meni kuin oletin, mutta auto tuli kuntoon ja kuitin sain.
      Iso miinus siitä että tilat olivat sotkuiset ja koirat vaaana, mikä on tälläiselle allergikolle epämiellyttävää.
      Kohta se huoltokin rupeaisi lähestymään, katsoo käytäkö Janilla vielä vai palaanko vanhaan, harvialantien Eki:in.

    • noutajaamonenlaista

      Mitä korjaamolla koirat tekee? Nehän on työturvallisuusriski. Vai pelekääkö se polliisia?

      • Kusipäitäonmoneenjunaan

        Miten vitussa koira liittyy johki et pelkäis poliisia?!??? Vittu sä olet kyllä kujalla!!


    • autoilia

      Voi noita ihmisiä kun tarvii kaikesta tehdä numero... Jopa ihmisten koirista... Jokainen pitää koiriaan siellä missä tahtoo ja eiköhän hän ole tehnyt koirilleen aitauksen. Ainakin mitä minä näin siellä viimeksi kun korjautin autoani. Naurettavia noi poliisi jututkin. Minä sain hyvää palvelua ja koirista ei ollut haittaa koska Jani laittoi ne aitaukseen.

      • RompsuJannu

        Vaatimaton itsekehu on se paras kehu...


    • Korjaamollekko

      Mikä tämän Janin sukunimi on?

      • EiAsiakas

        Romppanen.

        Moni paikallinen tuntee ja tietää Romppasen Jannun, ja ehkäpä siksi kiertävät tämän remonttipajan melko kaukaa...


      • tunsinjokakarana

        Kyllä ihmiset muuttuvat elämänsä aikana, toiset parempaan toiset huonompaan suuntaan.
        Jannu parempaan.


      • Ladara
        EiAsiakas kirjoitti:

        Romppanen.

        Moni paikallinen tuntee ja tietää Romppasen Jannun, ja ehkäpä siksi kiertävät tämän remonttipajan melko kaukaa...

        Wanha Afrikkalainen sanonta:"Ei pantteri täplistään pesemällä pääse".
        Turengin hevosmiesten tietotoimistossa kiertää erikoinen huhu erään asiakkaan rikki menneestä vaihdelaatikosta muun huollon yhteydessä, tätä uhattiin sitten "korjata" asiakkaan kokovartalohieronnalla hikkoripuisella kädenjatkeella, jos raastupaan tai kuluttajariitalautakuntaan laittaa. Tiedä sitten mikä on totuus, mutta en ihmettelisikään. Harmittavasti kyllä maine kyseenalaistuu, jos tuo on totta. Kuitenkin, jokaisessa asiassa on myös se toinen puoli. Ja mikään ei ole niin helppo suututtaa kuin ihminen.
        Suomi on kuitenkin vapaa maa ja jokainen saa itse päättää, kenen palveluita tai tuoteita ostaa. Palvelu on aina sen mukaista meneekö asioimaan mihin puljuun tahansa hengari suussa vai vasta tehdyn pukamaoperaation jälkeen. Tsemppiä vain yrittäjän kiviselle tielle.


      • taitaaollasatua

        Kansansatuja riittää aina. Satusedät vain vaihtuu.


      • foihg
        Ladara kirjoitti:

        Wanha Afrikkalainen sanonta:"Ei pantteri täplistään pesemällä pääse".
        Turengin hevosmiesten tietotoimistossa kiertää erikoinen huhu erään asiakkaan rikki menneestä vaihdelaatikosta muun huollon yhteydessä, tätä uhattiin sitten "korjata" asiakkaan kokovartalohieronnalla hikkoripuisella kädenjatkeella, jos raastupaan tai kuluttajariitalautakuntaan laittaa. Tiedä sitten mikä on totuus, mutta en ihmettelisikään. Harmittavasti kyllä maine kyseenalaistuu, jos tuo on totta. Kuitenkin, jokaisessa asiassa on myös se toinen puoli. Ja mikään ei ole niin helppo suututtaa kuin ihminen.
        Suomi on kuitenkin vapaa maa ja jokainen saa itse päättää, kenen palveluita tai tuoteita ostaa. Palvelu on aina sen mukaista meneekö asioimaan mihin puljuun tahansa hengari suussa vai vasta tehdyn pukamaoperaation jälkeen. Tsemppiä vain yrittäjän kiviselle tielle.

        Lähdit sitten sinäkin levittämään näitä paskajuttuja , ilman todisteen häivääkään .
        Aika lapsellista toimintaa sinulta .


      • ylpeä
        Ladara kirjoitti:

        Wanha Afrikkalainen sanonta:"Ei pantteri täplistään pesemällä pääse".
        Turengin hevosmiesten tietotoimistossa kiertää erikoinen huhu erään asiakkaan rikki menneestä vaihdelaatikosta muun huollon yhteydessä, tätä uhattiin sitten "korjata" asiakkaan kokovartalohieronnalla hikkoripuisella kädenjatkeella, jos raastupaan tai kuluttajariitalautakuntaan laittaa. Tiedä sitten mikä on totuus, mutta en ihmettelisikään. Harmittavasti kyllä maine kyseenalaistuu, jos tuo on totta. Kuitenkin, jokaisessa asiassa on myös se toinen puoli. Ja mikään ei ole niin helppo suututtaa kuin ihminen.
        Suomi on kuitenkin vapaa maa ja jokainen saa itse päättää, kenen palveluita tai tuoteita ostaa. Palvelu on aina sen mukaista meneekö asioimaan mihin puljuun tahansa hengari suussa vai vasta tehdyn pukamaoperaation jälkeen. Tsemppiä vain yrittäjän kiviselle tielle.

        Mistä näitä paskan puhujia riittää... Toiset pääsee täplistään ja toiset ei...Mutta aina noita löytyy jotka haluavat kaivella menneitä ja etsiä toisista kaikkea pahaa.. Minä olen ollut tyytyväinen asijakas joh pitkään. Nostan Janille hattua ja olen hänestä ylpeä.


      • nimenomaa
        tunsinjokakarana kirjoitti:

        Kyllä ihmiset muuttuvat elämänsä aikana, toiset parempaan toiset huonompaan suuntaan.
        Jannu parempaan.

        Olen samaa mieltä Jannu nimenomaan parempaan!!!


    • tympii

      Kyllä minäkin hänet tunnen lapsesta asti ja ihmiset muuttuu. Minä ja moni muukin paikallinen käytämme hänen korjaamoa. Kunnon työtä hän siellä tekee ja on paljon myös muitakin asijakkaita. Olen nähnyt omin silmin. Väärin täällä mustamaalata ihmisiä kun ei tiedä mitä ihmiselle kuuluu nykyään.

    • eikehnoatyötä

      Hyvä työ,omistaja selvittää missä vika ja näyttää vanhat osat niin että kaikki asijakkaat ymmärtämään sen.Suositteli käymään vaikka jokainen korjaa autonsa misä haluaa.

    • huoltotulossa

      Missä korjaamassa siistein tila ja paras testaus laitteisto?Turengissa?

      • käynymones

        Jompikumpi kaukosista,teboililla tai eki


      • volvokunnossa
        käynymones kirjoitti:

        Jompikumpi kaukosista,teboililla tai eki

        Myös se laineen omistama korjaamo pätevä.harvialantien vieressä


    • autosiparasta

      Myös Autohuolto Janista löytyy kaikki testerit uusiin autoihin. Myös kaukonen hyvä. Käytän kumpaakin.

      • utelijajorma

        Kummassa auto tulee kuntoon entä millaiset hinnat?Monta asentajaa?


    • viimeksi50

      Millaiset tunti hinnatkuka tietää?

      • öljynvaihto65

        Korjauksesta voi sopia kokonishinnan niin ei tule yllätyslaskua jamyöskin tuntihinnoista korjaamot tinkivät mielellään ettsasaavt asiakkaita.v


      • autottomatasjakkaat
        öljynvaihto65 kirjoitti:

        Korjauksesta voi sopia kokonishinnan niin ei tule yllätyslaskua jamyöskin tuntihinnoista korjaamot tinkivät mielellään ettsasaavt asiakkaita.v

        Korjaamoiden tuntiveloituksia kun kukaan tänne kirjoittavista ei tiedä herää epäilys onko ollut asiakkaana lainkaan.


    • Painotie2

      http://www.hml-autokeskus.fi/index.php

      Siinä on linkki autokorjaamolle jota uskaltaa suositella.
      Korjaa niin henkilö-, paketti- ja matkailuautotkin. Hyvä ja osaava porukka, monien vuosien kokemus.

      • renkaatkohtaloppuu

        Onko autokeskuksella aurauskulmien säätö mahdollista? Eikö siinä vika ole kun eturenkaat kuluu ulkoreunoista ja lähtee myös nastat...


      • kulmatkohdilleen
        renkaatkohtaloppuu kirjoitti:

        Onko autokeskuksella aurauskulmien säätö mahdollista? Eikö siinä vika ole kun eturenkaat kuluu ulkoreunoista ja lähtee myös nastat...

        Jep, pyöränsuuntauksen tarkistusta vaatisi tuollaiset oireet ja näkyy tuolla autokeskuksen sivuilla olevan mainita nelipyöräsuuntauksesta, joten siellä ainakin saa pyöränkulmat tarkistettua.


    • pihakinsiisti

      Auto keskuksenkorjaamo paras,Painotie2.

    • idul

      Hyvin hoiti Jani taas kerran autoni korjauksen .

      • Jukkismikä

        Mikä vika mitä maksoi missä janin korjaamo


      • pöhkölä
        Jukkismikä kirjoitti:

        Mikä vika mitä maksoi missä janin korjaamo

        osatko ite käyttää nettii?Haku vaan googleen "jani, korjaamo" sanoilla niin eiköhän löydy


      • piilomainontaa

        Ei taida saada kovinkaan paljoa asiakkaita Suoli24:sta, vaikka mainostaakin itseänsä ja pajaansa täällä?


      • monimuukin
        piilomainontaa kirjoitti:

        Ei taida saada kovinkaan paljoa asiakkaita Suoli24:sta, vaikka mainostaakin itseänsä ja pajaansa täällä?

        Ei sen tarvii täällä itseensä mainostaa kun on joh muutenkin asijakkaita. Olen myös itse hänen asijakas. Ja moni muu!!!


    • Asijakas

      Yksi täällä ainakin mainostaa, huomaa kirjoituksesta kuinka yksi sama ASIJAKAS kirjoittelee.
      Ihmetystä aiheuttaa miten paljon siellä yömyöhään vielä touhutaan. Yleensä tuppaa korjaamot laittamaan puljut kiinni iltapäivällä

      • saatöitätehdä

        Et oo sattunut huomaan kun olet niin kiinnostunut hänen toiminnastaan että hänellä on 24 tunnin päivystys. Ja on hyvä että tekee pitkää päivää. Saa illallakin apua jos auto menee rikki ja tarvii aamuksi autoa. Se on sitä hyvää palvelua.


    • koulutettu

      Näiden kolmen korjaamon osilta uskallan epäillä ammattitaitoa kuulemien tulosteen suhteen , myös virheitä tehty ,vaarallisia , ei kaikki kirjoita kuittia kokemusta on ,katsokaa tulos , ei hyvä puhetaito ole aina laadun tae.

      • kuulopuhe

        Ei tänne kannata tulla kirjoitteleen kuulopuheita... käy paikanpäällä tarkistamassa asia ja kirjoita sen jälkeen


    • Koulutettu

      Ei ole pelkkiä. Kuulopuheita on varmaa tietoa , ainakin kuitista , kun ei kirjoittanut ,niin ei .

      • ksdk

        Huonosti koulutettu kun et oo oppinu kirjottaan .


      • Vaarallinenkuitti

        Uskallat epäillä ammattitaitoa koska on tehty vaarallisia virheitä, onko vaarallista jättää kuitti kirjoittamatta?


    • kuolutettu

      kuitin kirjoittamatta jättäminen on vaarallista vain siinätapauksessa , että me muut maksamme nekin veromarkat kunnalle jota yrittäjä kiertää . vaarallisista asennuksista esimerkkinä jarruputken asennus vamhempaan autoon taakse menevä putki .Ohjausakseli hankasi putkea aina kun rattia käänsi .Tämä ei ole Janin tekemä virhe , mutta koska tässä keskustelussa nostettiin esille myös pajoja , laajenpaa tietoa . Älä kehu ellet tunne pitempiaikaista taustaa.

    • 19562

      Auto jarrujen päälle jäämisen takia kuumenivat yksi pyörä , ei kuittia ,koska omstaja ei paikalla ,jotain osia näytettiin naisasakkaalle ,joka ei ole auton ammattilainen . kuitti luvattiin lähettää sähköisenä , eipä tullut nyt autolla ajettu vajaa 1000 km ko korjauksen jälkeen . jarru avattu todistajien läsnäollessa , ei ainakaan tälle autolle tehty mainittuja korjauksia . jarru niin kuuma 87 astetta 5 kilometrin ajon jälkeen ,mitattu infrapunalämpömittarilla . vieläkö suosittelet ?

    • Kunnossatietenki

      Missä ajoit kun jarrutelit niin paljon?
      Ja oliko työlä takuu,kysyitkö edes?
      Totta kai jarrut ain lämpiä vähän.Pitää ottaa yhteyttä eikä tänne valittaan tulla.

    • Rtyuii

      Kuulonpuheita vaan ei taida olla mitään perää.Autossa voi joku muukin vika ehkä käsijarru päälä.

    • tietotoimistonsetä

      jarruton volvo tuli korjaamolta asiakkaalle
      kuka tunnustaa kyseisen remontin

      • JarrujaOnTurhaArpoa

        Se mitä itse olen korjaamoita käyttänyt, niin korjaamo tekee juuri sen työn jonka asiakas tilaa ja antaa luvan tehdä.

        Korostan sitä ,että Jos korjaamolla sovitaan esim. että jarrut säädetään,eikä osia vaihdeta tai pureta, niin ei se todellakaan takaa että jarrut tulevat täyskuntoon. Jarruviat vaatii aina syvemmän tutkimisen. Meidän autoon tehtiin takajarruremontti todella kiitettävästi Hml Autokeskuksessa Automekaanikko Harri Tyvijärven toimesta. Työn vielä tarkasti Työnjohtaja Antti Laine ja sain itse käydä katsomassa työn etenemistä. Meillä autossa alkoi takajarru pitää ääntä eikä jarruttaessa toiminut kunnolla. Kun jarrut sitten avattiin havaittiin että sylinteri oli myös vuotanut ja osat olivat tiensä päässä. Tyvijärvi pesi rummut sisältöineen ennen täyspurkamista, valitsi ja vaihtoi uusiin kaikki osat ja hioi rumpujen kitkapinnat sekä sääti jarrut ja käsijarrun. Voin sanoa että vajaalle neljälle sadalle sai todellakin ammattilaistasonjälkeä ja uskallan suositella muillekin. Jarrut autossa on tärkein henkivakuutus ja niiden pitää toimia. Ja työstä tuli kunnon selvitys kirjallisena.Mistä maksettiin ja minkä verran.
        Tuossa vielä linkki yritykseen.

        http://www.hml-autokeskus.fi/sivu2.php


      • Hönöheikki

        Siinäpä luotettava korjaamo sitä etsivälle


    • nostan

      Ylös.

    • Trasselijussit

      Etsin asentajan töitä..missä paras palkka??

      • Entinenrenkik

        Kysy sieltä missä eniten autoja pihassa,saa meinaan painaa töitä että saa pihan tyhjäksi.15 euroo tunti kertaa 10 tunti on 150 euroo päivä puhtaana.ja jää isännällekin tiliä.


      • UnohdetaanVerotjaMuut

        Jep. Tämä on varmaankin sitä apukoulun lasku- ja yhteiskuntaoppia, josta ammentaa tietonsa yllättävän moni Turengin "ammatti" autonasentajista/yrittäjistä.


    • Ooppelipoika

      Missä Turengissa pakokaasutesteri että vois säätää ennen katsastusta.Tyhjäkäynti hiukan koholla.

    • kennotukossakorvatlukoss

      Ostin volkkarin ja nyt jatkuvasti flunssaa ja viluista oloa.Miten hyttiin lisää lämpöä,voi olla kenno tukossa?Mikä korjaamo voi mitata kennon sisäisiä vesivirtauksen vastuksia?

    • Tilipäiväkoittaa

      Laskuoppia palkasta. Jos palkka on 15 euroa tunti ja teet 10 tuntia päivässä. Sinä tienaat siis 150 euroa miinus verot. Tämän palkan maksaa sinulle työnantajasi, jolle tuo sinun 10 tunnin päivä palkallasi 15 euroa tunti, kustantaa eri maksujen kanssa kutakuinkin 250 euroa. Joten kerrohan mitä jää kenellekkin käteen sillä 15 euron tuntipalkalla? Siksi ehkäpä korjaamon laskutustunti voi olla vaikka 50-70 euroa tunti, jotta myös sille isännälle jää kaikkien kulujen jälkeen sinun työstäsi 5 euroa tunti. Alahan yrittäjäksi tuolla sinun matematiikalla, olet voittaja.

    • Perusduunari

      Pitäiskö palkka olla vielä pienempi kuin 15 e tunti?
      Tuliskohan Herra Yrittäjä toimeen jos tekis puoleen hintaan eli 7,50 e tunti?

    • Laatuliiteri

      Turengin korjauspaja. Huippuasentajat.valoisat työtilat ja kaikki nykyajan testerit

    • luottamusvw

      Protestilistalla mitkä turengin Autokorjaamot? ?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe