selkärankareuman kirot

äippä47

Miten teillä menee joilla tää inhottava sairaus??tuntuu välillä että avomies jo kyllästynyt tähän yhteiseloon vaikka kotona en sitä valita usein...työssä käyn ja uusia lääkkeitä kokeillaan....2006 sain diagnoosin parinkymmenen vuoden sairastelun jälkeen....

8

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taipumaton

      Melko hyvin pärjään nykyään taudin kanssa vaikka olen sairastanut jo 30 vuotta. Tauti hiipuu hiljalleen kun ikää karttuu. Nuorempana oli öisiä selkäkipuja, sitten tulehdus eteni selkärangassa ylöspäin. Ryhti alkoi painua kumaraan. Kaikki huomauttelivat huonosta ryhdistä ja kysyivät "etkö sinä saa selkääsi suoraksi?" Yleislääkäritkään eivät osanneet tehdä diagnoosia selkäongelmasta. Vasta Rovaniemen työterveyslääkäri 17 vuotta taudin puhkeamisen jälkeen hoksasi että tamähän on selkärankareumaa. Röntgenkuvissa näkyi kuinka nikamien välit olivat luutuneet yhteen miksi selkä ei taipunut juuri ollenkaan. Selällään maatessa päätä ei saanut taipumaan lattiaan koska selkä oli jähmettynyt etukumaraan asentoon. Kertausharjoituksien ammunnoissa oli mahdotonta maata mahallaan ja koettaa tähdätä rynkyllä maalitauluun. Selän jäykkyys vaikuttaa lihasten ja nivelten tasapainoon ja toimintaan. Liikkuminen on vaivalloisempaa kuin ennen terveempänä. Juokseminen ei onnistu eikä lääkäri sitä suosittelekaan tärähtelyn takia. Salatsopyriini ei auttanut koska tauti oli edennyt pitkälle. Sain espanjalaiselta lääkäriltä homeopaattisen lääkekuurin, jota olen syönyt yli kaksi vuotta. Muita lääkkeitä en syö. Kipuja ei ole enää. Toivon, että lääkärit osaisivat havaita nuoren ihmisen selkärankareuman jo alkuvaiheessa ettei tauti pääse etenemään ja tekemään tuhojaan selkärangassa. Olisiko taudin laukaiseva tekijä jokin vatsa- tai suolisto-ongelma? Ehkä funktionaalisen koulukunnan lääkärit osaavat parantaa tätä tautia paremmin kuin virallisen lääketieteen lääkärit. He ovat sitä mieltä että taudin syy on useimmiten gluteeniviljat. Perintötekijöilläkin on osuutta asiassa. Veljen tytär sairastaa samaa tautia.

      • äippä47

        Kiitos kommentista..sanovat kyllä että miehillä kivulaampi koko sairaus mutta en tuota kivutta oo minäkään ollunna..salazopyrin mulla menee jo senkin takia ettei tuo iriitti kiusaa..totta on että osin sukurasite koska vanhempieni puolelta lähes puolet sairastaa..toivon ettei omat lapset sairastu.mutta toivon että hellittäisi minullakin Ennenkuin tuhoutuu nivelet...


    • Ravinnollakuntoon
    • ihanomavalintasion

      Tulehdusta vähentävä ruokavalio kehiin, niin voit saada sairauden remissiioon ja pääset sekä oireista että niihin käytetyistä turhista lääkkeistä.

    • Viheriälle

      Sairaus kaikkineen on viheliäinen kantajalleen ja varmasti läheiset osaamattomuuttaan tai kykenemättömyydessään voivat joutua tuskailemaan... Avantouinnin avulla monet reumaatikot ovat saanet lievitystä ko. oleviin vaivoihin lääkitystä unohtamatta. Havainnon minkä olen aikoinaan pannut merkille reumaisten ihmisten luonteepiirteestä ovat hyvin avarakatseisia!

      • äippä47

        Olen niin viluinen joten avanto ei käy....inhottavinta vielä se kun rintakehä kipeä eikä mikään auta...totta se että tulee iän myötä avarakatseimmaksi...eikä pikku sairaudet tunnu niin kauheilta...teen kuitenkin työtä 8 h.päivässä ja vaikka hammasta purrenkin välillä...


      • dkjhgfd
        äippä47 kirjoitti:

        Olen niin viluinen joten avanto ei käy....inhottavinta vielä se kun rintakehä kipeä eikä mikään auta...totta se että tulee iän myötä avarakatseimmaksi...eikä pikku sairaudet tunnu niin kauheilta...teen kuitenkin työtä 8 h.päivässä ja vaikka hammasta purrenkin välillä...

        Oletko kokeillut Voltaren Tulehduskipulääkettä?


    • parantunutyksilö

      " untuu välillä että avomies jo kyllästynyt tähän yhteiseloon vaikka kotona en sitä valita usein...työssä käyn "

      Mihin miehesi sitten on kyllästynyt?

      Heivaa koko ukko ulos.

      Ravinnolla saat oireesi pois ja pääset lääkkeistä.''

      Ilman viljaa pärjää oikein hyvin ja kusipäistä miestäkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2089
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      201
      1773
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1685
    5. 80
      1155
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      272
      1034
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      126
      984
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      885
    Aihe