huostaanotettu

huostaanotettu

Hei olen huostaan otettu 15 vuotias ja olen luultavasti raskaana niin ajattelin onko sossuilla syy huostaanottaa minunkin lapsi jos minä olen huostaanotettu ja en ole mitäön tyhmyyksiä tehnyt melkein 2vuoteen mutta onko se syy huostaan ottaa huostaanotetun lapsen lapsi?

17

992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huostaanotettu

      Up!

    • Hei huostaanotettu

      Kysymyksesi, ottaako sossu huostaan sinun lapsesi, (jos olet raskaana), koska olet itse huostaanotettu, ei ole aivan yksiselitteistä vastausta. Riippuu tilanteesta. Mutta tukea tarvitset ja saat, jos olet raskaana ja pian tulet äidiksi. Silloin varmasti tutkitaan tilanne aivan tarkasti; omien vanhempiesi asenne ja tahtotila auttaa sinua/teitä, se paikka jossa nyt asut (voiko siellä asua pienen lapsen kanssa) ja miten sinun oma elämäsi sujuu tällä hetkellä. Älä salaa raskautta, jos se todentuu. Kerro siitä mahdollisimman pian jollekin turvalliselle aikuiselle, jonka kanssa voitte alkaa miettimään mitä tehdä.

      Ystävällisesti,
      Pirkko-pappi

      • jostutkittaisiinvälillä

        sosiaaliviranomaisten ja äidin asenne ja valehtelu tuomioistuimessa lapsen olosuhteista, toiveista ja lausunnoista, lapsen asumisesta myös omalla isällään perättömässä lausumassaan ja sairaudessaan..


    • huostaanotettu

      No mun äiti on kuollu ja isä istuu linnassa täällä ei saa pitää vauvoja mutta sossuthan voi siirtää jonnekkin sitten meidät. En uskalla paljastaa kenellekkään koskaa pelkään että pakotetaan aborttiin ja jos menen synnyttämään niin pelkään etten nää häntä että sossut vie heti hänet

      • missäs

        se mahdollisen tulevan lapsen isä sitten on..


      • ohuostaanotettu

        Lapsen isä ei ole missään tekemisissä lapsen tai mun kanssa


      • kannattaisiolla
        ohuostaanotettu kirjoitti:

        Lapsen isä ei ole missään tekemisissä lapsen tai mun kanssa

        jos haluat välttää ongelmia..hei lapsella on isäkin, et omista lasta:)


      • huostaanotettu

        Lapsen isä ei halua enää nähä mua tai lasta hänen oma päätös ei mun vika


      • siissinäet
        huostaanotettu kirjoitti:

        Lapsen isä ei halua enää nähä mua tai lasta hänen oma päätös ei mun vika

        halua itse nähdä lapsen isää etkä ymmärrä lapsen oikeuksista ja yhteydenpidosta molempaan vanhempaansa..tyypillinen sossu-
        elätti, yhruikku jolle voin minä minä minä yksi ja ainoa oikea van-
        hempi lapselle ilman mitään edellytyksiä..


    • huostaanotettu

      Niin voiko sossut pakottaa tekemään abortin ja voiko lapsen ottaa huostaan vaikka osaisin huolehtia häneatä vaan mun iän ja ku oon laitokseks onko ne perusteluita? ?

      • Ikävä_ihminen

        Mistä sinä tiedät osaavasi huolehtia lapsesta, kun et ilmeisesti osannut huolehtia edes ehkäisystä?


      • huostaanotettu

        Oon hoitanu ennebkin vauvoja ja ehkäsy ja vauva on eri asia ja exän kanssa juteltiin tästä ja siks ei käytetty ehkäsyä mutta sitten erottiin


      • Turhuudet_pois

        Joku neropatti siis tieten tahtoen halusi lapsen 15-vuotiaan ongelmakakaran kanssa?

        Älä viitsi trollata!!


    • Kkklhjk

      Sanot ettet ole törttöillyt pariin vuoteen, joten miksipä sitten ottaisivat huostaan lapsesi. Jos olet tarpeeksi kypsä ja tasapainoinen, saat pitää lapsen. Sama sääntö pätee olet sitten 15 tai 50 vuotias äiti. Voi olla että lastensuojelu haluaa tarkkailla tilannetta alusta alkaen, siis kypsyyttäsi ja tasapainoisuuttasi äitinä, lastensuojelun tehtävä on myös tukea äitiydessä, lapsen huostaanotto on sillo vasta aiheellista ku muut tukitoimet ei auta. Ketään ei suomen lain mukaan ymmärtääkseni saa pakottaa aborttiin. Raskaustesti nyt, osta ja tee. Jos plussaa yhteys äitiysneuvolaan, jonka tehtävä on nimensä mukaisesti neuvoa äitejä. Kypsää ja tasapainoista on ottaa yhteyttä äitiysneuvolaan heti kun huomaa olevansa raskaana, käydä säännöllisesti neuvolassa jossa sekä lapsen että lasta odottavan terveyttä tarkkaillaan. Sama neuvo sinulle kuin kenelle tahansa muulle lasta odottavalle, jos olet raskaana: ota yhteys neuvolaan, muille ihmisille (kaverit, sukulaiset, asuintoverit) kerrot sitten kun hyvältä tuntuu, siinä järjestyksessä ku hyvältä tuntuu. En kuitenkaa kehota kasvavan vatsan piilotteluun tai valehteluun.

    • huostaanotettu

      Juu kiitos

    • Hei vielä, huostaanotettu.
      Olen aivan samaa mieltä kuin nimimerkki, Kkklhjk. Raskaustestin tekemistä ei kannata yhtään viivyttää, on tärkeätä tietää odotatko vauvaa vai et. Tosiaan, jos olet raskaana, soita samantien neuvolaan ja varaa sieltä aika. He ovat vaitiolovelvollisia. Kaikki järjestyy sitten aikanaan, sinun ja mahdollisen tulossa olevan pienen, terveys ja hyvinvointi on etusijalla. Ehdit sitten pohtia kenelle kerrot milloinkin. Mutta valehdella ei kannata, kenellekään.
      Kaikkea hyvää sinulle,
      Pirkko-pappi

      • siiskaikkeahyvää

        kirkolta yhruikulle ilman lapsen oikeuksia vanhempaansa, isäänsä:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe