Datsun 100a: moottori kuumenee, mutta ohjaamo ei

Datsunineiti89

Hei, Osaisiko joku arvella miksi 100a datsunini vuodelta -77 kuumenee moottorista kun ajetaan moottoritie nopeuksilla jonkin aikaa. Hyttiin tulee sitä kylmempää ilmaa mitä kummempi moottori on. Etu flekti toimii mutta epäilen lämmityslaitteen kennoa..

7

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hieno juttu että sinulla on vielä datsun 100a liikenteessä. Historiaa. Tutki nyt ensin lämmityslaitteen kennolle menevässä letkussa/putkistossa olevan venttiilin toiminta. Säätömekanismi tai -venttiili pois pelistä? Lämmityslaitteen kennolle menee yksi putki kuuman nesteen sisäänmeno ja toinen paluu moottoriin. Jos lämmönsäätimen ollessa asennossa kuuma eikä toinen (paluu) putki ole kuuma/lämmin niin silloinhan ei ole kiertoa eli hana on kiinni tai vain osittain raollaan. Kennokin voi olla tukkeutunut.

• joskusnoin

myös termari jumissa tai vesipumppu rikki. mahdollisia aiheuttajia :)

• gergreg

Neste ei kierrä jostain syystä ja siksi moottorin lämmöt nousee ja kabiinissa on kylmä. Syyt kuten edellä, myös vuotava kannentiiviste tms.

• Jep. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tosin 100a lämmityslaitteen kenno on jo alunperinkin lapsellisen kokoinen tänne pohjolan olosuhteisiin. Otetaanpa myös huumorilla asiat. Ei autoharrastus aina ole niin vakavaa (paitsi silloin kun jotain leviää ja rahaa menee). Päätähuimaavilla moottoritie nopeuksilla riivattuna 100a kuljettaja tuottaa itse omaa kehonsisäistä lämpöä 100a.n mahtavien huippunopeus ajo ominaisuuksiensa ansiosta ja sopivan monta lämmintä vaatekertaa lisänä päälle ja menoksi. Hyvin tarkenee. Vanha vitsi kun 2cv citikkakuskilta kysyttiin huoltoasemalla "eikös tuollainen rättäri ole kylmä tällaisella pakkasella?" Kuski tyynen rauhallisesti totesi "noo ei kabiinissa ole sen kylmempi kuin ulkonakaan".

• Paljon-kurvaillut
        henry-x kirjoitti:

Jep. Kaikki vaikuttaa kaikkeen. Tosin 100a lämmityslaitteen kenno on jo alunperinkin lapsellisen kokoinen tänne pohjolan olosuhteisiin. Otetaanpa myös huumorilla asiat. Ei autoharrastus aina ole niin vakavaa (paitsi silloin kun jotain leviää ja rahaa menee). Päätähuimaavilla moottoritie nopeuksilla riivattuna 100a kuljettaja tuottaa itse omaa kehonsisäistä lämpöä 100a.n mahtavien huippunopeus ajo ominaisuuksiensa ansiosta ja sopivan monta lämmintä vaatekertaa lisänä päälle ja menoksi. Hyvin tarkenee. Vanha vitsi kun 2cv citikkakuskilta kysyttiin huoltoasemalla "eikös tuollainen rättäri ole kylmä tällaisella pakkasella?" Kuski tyynen rauhallisesti totesi "noo ei kabiinissa ole sen kylmempi kuin ulkonakaan".

Sata amppeerisen lämmitys on hemmetin tehokas talvella, hyvin muistissa.

• 78787

Onko jäähdytysvettä oikea määrä?

• kavwrillaoli

Vieläkö niitä on jäljellä. Kaverilla oli 20 vuotta sitten sata-amperinen kesäautona ja silloinkin sitä pidettiin ikivanhana. Moni tuli juttelemaan silloin muistojaan. Sen yksilön matka päättyi johonkin moottoriin liittyvään pahaan vaurioon. Menikö kansi vai venttiilit ei voi muistaa mutta korjaaminen olisi maksanut moninkertaisesti auton arvon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      119
      1682
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1498
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      37
      953
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      889
    5. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      38
      831
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      796
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      43
      758
    8. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      748
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      740
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      720
    Aihe