olen syönyt seronilia 20mg pari kolme kuukautta synnytyksen jälkeiseen masennukseen. parisuhdeongelmia lapsen isän kanssa on ollut pitkin matkaa, mutta nyt ärsyynnyn pienimmästäkin asiasta (ja hän vinoilee myös!) ja tekisi mieli lyödä, ja olen lyönytkin!!
tätä ongelmaa ei ole ennen ollut..että olisin ollut näin kovin aggressiivinen. voi ollaettä syynä on väkivaltainen kotitaustani..
..mutta, onko muilla kokemuksia? voiko lääke vaikuttaa näin (aggressio)ja miten paljon? onko aihetta vaihtaa lääke? vai olenko muuten vaan näin hullu?
hjälp!
seronil ja aggressio
9
1054
Vastaukset
Söin itse vuoden 60 milligramman seroniliä masennukseen (perustuen kokemattomuuteen parisuhteen alalla ja hyvin ikäviin kokemuksiin siltä). Itselläni ei ollut mitään agressiivisuus ongelmia asian suhteen.
Eli veikkaan syyksi ihan yksilöllisiä eroja.
Puhu lääkärisi kanssa ja vaihda hänen suosituksensa mukaan vahvuutta tai koko lääke-ainetta...
Onnea muuten lapsen johdosta...- lapseton
Mistä johtuu synnytyksen jälkeinen masennus?
Eikö todellisuus vastaakaan odotuksia vai onko kyse vain hormoneista? Voiko se koskea myös miehiä? Tämä ei ole piruilua.
Itselläni ei ole lapsia omasta valinnastani johtuen, joten en asiasta juuri mitään tiedä.
Itselleni on joskus määrätty seronilia, mutta en huomannut siitä olevan mitään hyötyä, jos haittaakaan, paitsi lievää pahoinvointia.
Taisi olla lääkärin virhearviointi, ei kai kukaan voi olla masentunut syntymästään lähtien, olotilani on vakio, suomalainen perusmasennus?Veikkaisinpa, että syitä on monia.
Ihminen saattaa alitajuntaisesti masentua, kun suuren vaivan aiheuttanut lapsi "ei kiitä" mitenkään syntymästään. Lapsesta tulee kaiken huomion kohde äidin sijasta, mitä hän oli raskausaikanaan. Ihminen ei itse tiedosta tätä kehitystä. Mitenkään. Tietysti kehossa tapahtuu valtavia hormonaalisia muutoksia, jotka tietysti vaikuttavat eri ihmisiin eri tavoin... Ja varmastikin tuo todellisuuden ja odotusten ero on yksi syy masentumiseen. Kuulemieni perusteella liian moni nainen tuntuu uskovan, että yhteisellä lapsella voitaisiin muuttaa (hulttiota) miestä jotenkin... Valitettavasti.
Ja kaipa se miehiäkin koskee. Tuleehan lapsesta usein näkyvästi naiselle tärkeämpi kuin kumppanista. Ja on miehilläkin hormonitoimintaa vastaavassa tilanteessa vaikka ei olekaan fyysistä yhteyttä itse raskauteen ja synnytykseen...
Suomalainen perusmasennus. Sitten kun elämä alkaa olla hankalaa sen takia, on syytä ottaa lääkkeitä. Itselläni meni eilen koko joulu "synkäksi" yhden tekstiviestin sisällön... ei takia eikä ansiosta... johdosta? Vaikka ihminen tietääkin "huhut" niin kun sen kuulee toiselta suoraan, se sattuu...
Hyvää joulunjälkeistä aikaa kuitenkin kaikille...- kun kuluttaa vitamiinit
Olen ymmärtänyt, että raskauden ja synnytyksen aikana ainakin sinkki, foolihappo, B6, B12 ja E-vit. ja rasvahapot (ne omegat) helposti kuluvat loppuun ja tulee puutostila, voisiko se aiheuttaa tuon masennuksen? Ja tietysti palautuminen on jokaisella yksilöllistä, nykyisin kotiutetaan aika rivakasti tätä yksilöllisyyttä huomioimatta.
- Mä vaan
Kokemusta on seronil 20mg, tosi on tekee akressiiviseksi. Älä käytä alkohoolin kans se tekee hulluksi melkein.
Suosittelen vaihda lääke.
Tai lopeta sen käyttö heti.
Itse olen kokeillut monia masennus lääkeitä niistä ei ole apua yhtään. nyt olen ollut ilman lääkeitä jo 2,5 vuotta hyvin menee, ei kannate etsiä lääkeistä apua, vaan mene terapiutin puheille saat purkaa pahan olon hänelle, helpottaa kummasti.
On se joskus purtava hammasta että jaksaa kaikki koettelemukset, siitä tulee kuitenkin jälkeenpäin
mukava olo, ja itkeäkin voi ja vaikka karjaista se avaa reitit, tee se mielellään yksin, ettei tule muita ongelmia.
Mä vaan yksi mies enkeli, ilman siipiä.
Hyvää uutta vuotta.- anna
ton "halusinki" kuulla..etenki ku mainitsit lääkkeen & alkoholin.
parempaa uutta vuotta :)
- ruuparuuna
..kävi niin.
Kokeile tankata b-vitamiinia ihan kunnolla, autto minulla. - Anonyymi
Tämä on todella erittäin vanha ketju kun googletin itse kokemuksia "seronil aggressiivisuus" tuloksia mitä oli kovin vähän englanniksi tai suomeksi. ☹️ Mutta jos joku miettii niin hyvin voi olla kyseisestä lääkkeestä johtuva, mulla menee seronil 25 mg ja listassa haittavaikutuksista 1/100 vai mikä suhde olikaan että aggressiivisuus. Huomasin että nyt viikon tuota syönyt, ja joka päivä olen todella vihainen ja tunne jää "päälle". Ennen ei kyseistä ongelmaa ole ollut, ainakaan tässä mitta kaavassa mitä ko lääkkeen kanssa.
- Anonyymi
Itsekin tiedän, että lääkkeet voivat saada aikaan erilaisia tunnetiloja, ehkä sellaisia, joita ei ole ennen lääkityksiä ollut ollenkaan. Yhtenä vaikkapa juuri tuo aggressiivisuus.
Yhdessä vaiheessa yritin uniongelmiin käyttää pientä määrää Mirtazapiinia, mutta se teki seuraavaksi päiväksi kamalan aivosumun, sekä olin todella ärtynyt, ärtyisä, mikä ei ole minulle ominaista.
Seroniliakin söin monta vuotta sitten yhtenä lääkkeenä, mutta ei ole enää mitään muistikuvia, miten se olisi vaikuttanut, ja aina oli useampia lääkkeitä samaan aikaan käytössä, niin en pystynyt erottamaan, mikä olisi johtunut mistäkin lääkkeestä.
Ainoa, kun en ole käyttänyt mitään lääkkeitä enää vuosiin, tunnen ja tiedän eron nykyisen ja entisen lääkitysten aikaisen elämän kulussa ja olossani/voinnissani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303841Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131513Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2401432Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1621138Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ78971Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht251948- 62939
Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34933Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲102904Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56754