käteinen raha

skinnybob

jos raha ei menetä arvoaan muihin valuuttoihin eli pysyy vakaana ja hinnat laskee

6

131

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kolikoitakukkaroon

      Raha on aina ollut rakasta kaikille ja tulee olemaan. Kun kolikkoa säästää, niin niihinkin voi rakastua. Ei haluaisi millään lähteä niiden kanssa kauppaan, vaan pitää pennosensa kotona kukkarossa. Kortti ei ole yhtä mukava. Minusta kortista puuttuu se jokin, joka tekee markasta ja eurosta kolikoita sen jonkin, jonka takia se on mieluisempaa käyttää, kuin kortti. Näin minä ajattelen.

    • bbgfbgf

      samaa mieltä olenkin käteisen käyttäjä kukaan ei tiedä mitä olet ostanut mistäkin kaupasta. tilitiedoissa näkyy vain nostot.

      • kortti.35vuotta

        käteisen käyttäjille, olen jo kolme kertaa huomauttanut kassalle kertonut paljonko ostaja antoi raha. Joka kerta olen voittanut riidan, kassa ensin näytti kuittia paljonko ostaja antoi ja siitä hän antoi oikein takaisin.

        totuus vain on erilainen, kassa näppäili väärän summan.

        kerran olin myös mummon takana, kun mummo vaati 50 e takaisin, kassa näytti että mummo antoi 40 e. mummo väitti että hänellä ei ole muuta rahaa, hän antaa aina vaihtorahat teini-ikäisille lapsilleen. mummo hävisi ja poistui.

        toiseksi, kortin käyttö rikastuttaa, kun aina tulee bonukset, mulla on s.kortti ja maksan sillä s-kaupassa. saan aina bonukset ja 0,5% alennustta, siis sen maksutapaedun ja tietysti bonukset aina 5% kun meillä on lasten kanssa yhteinen kortti.

        toinen on k-masten ja maksan sillä k kaupassa ja kaikkialla muualla.

        Jos on vain bonuskortit, ne unohtuvat, maksukortti ei unohdu ja hyvin usein on tarjouksia joita en tiedä,


    • eräskeino

      Minä olen hyvin pienellä eläkkeellä toimeen tuleva henkilö ja siksi minun on laskujen maksun jälkeen pakko säästää, mieli syödä koko kk. Jos jotain jää, se menee ruokaan. Muuhun jää arviolta 20,00, jos haluaa ostaa jotain itselle. Siksi olen viimeisen puoli vuotta ottanut satasen kolikoita, säästänyt niitä varsinaiseen nälkään ja näin olen alle 200,00 pärjännyt koiran kanssa koko kk. Useimmiten ruokaan jää 150-185,00 euroa, mutta itse kolikoita käyttämällä olen saanut rahani riittämään koko kk. Osa rahasta pitää jättää tilille, mutta tämäkin on keino pärjätä.

    • rahanarvo

      Kyllä rahan arvo muuttuu mutta uskon setelien ja kolikoiden pysyvän käytössä, että aina voi säästää.

    • raharaha

      Rahan arvo muuttuu ja kolikot tehdään uusina. Kun kolikot ja setelit jää pois käytöstä niin silloinkin ne kelpaavat pankkiin vielä seuraavat kymmenen vuotta ja ovat rahan arvoisia. Kun nyt säästää niin viiden vuoden kuluttua on kasa kolikoita tai keskikokoinen possu täysi. Ja silloinkin on vararahasto äkillisiä menoja varten.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6273
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3808
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1975
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1478
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1468
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe