Takaveto on ylivoimainen

BMW530D

Takaveto on kalliimpi valmistaa, mutta kyllä on hieno ajella, kun ei revi ohjaukseen.
Parkkipaikoillakin voi vapaasti etupyöriä käännellä paikallaan, eikä tarvitse nivelien vaurioita pelätä.
Ajat sitten Mersulla tai Bemarilla, niin takaveto tuntuu autolta ja etuveto pulkalta.
Sitten paikallaan sutijoiden kirjoituksia ei kaivata, nyt ollaan 2000 luvulla jo 15 vuotta, elektroniikka toimii. Eikä se takaveto talvisin suuri ongelma ole koskaan ollut.

59

564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takavetokelvotontalvella

      Onpa heikkolaatuisia alustoja bemareissa jso nivelet hajoaa paikalla käännettäessä, omassa japanilaisessa etuvedossa ei haittaa ollenkaan vaikka kääntelee paikallaan. Varmaan on vähän vankkatekoisemmat nivelet kuin bemarissa.

      Etuvedolla on myös hauska ajaa talvella lumessa kun saa katsella kiinnijääneitä takavetoja. Takavedon etenemiskykyhän on paljon heikompi lumessa ja liukkaalla. Nauratti kovasti kun naapurin takaveto jäi lumettomaan pihaan kiinni, oli toinen takapyörä jäätyneessä vesilätäkössä ja siinä se suti yhdellä pyöräällä ja omistaja raivosi :) Näin käy vain kun vetää kevyemmäällä päällä. Autobildin lumitestissäkin takaveto ei päässyt läheskään yhtä pitkälle kuin etuveto lumessa.

      • ei_ongelmia

        Olipa kumma että taas ehta tero asialla saarnaamassa. Kyllä auton pitää olla takavetoinen eikä mitään vetovammaisia eli etuvetoja ja hyvin olen itse ainakin pärjännyt talvella takavetoisella ja on mukava leikkiäkkin talven liukkailla.


      • BMW530D

        Kovin vähän niveliä siinä Japsissa onkin ja ovat ne Japanilaiset takavetoautojakin tehneet. Kyse on tosiaankin valmistuskustannuksista takaveto on kalliimpi tehdä ja painoakin kertyy hieman enemmän, joka on kalliimmalla alumiinilla korvattava.
        Takavedolla on kyllä etunsa: vahvempi voimansiirto, ketterämpi käännellä, ei puske liukkaalla kaarteissa, parempi perävaunun vedossa, ei vetelyä ohjauksessa kiihdyttäessä, jne...
        Jostain syystä formulatkin vetää takaa, eikä etupyörillä . Tavallinen henkilöauto ei tietenkään ole formula, eikä tarvitsekkaan. Takavetoautoilla ei mitään erityisempää talvi ongelmia ole, monen painopistekkin on jo 50/50 ja turvavarusteita riittää. BMW on ollut TM talvitestin voittajia ja kärkiautoja, sekä Mersuillakin paljon talvisinkin ajetaan.
        Tärkeää on käteen sopivuus ja siinä takaveto on ylivoimainen, eikä sitä talveakaan täällä ole kuin pari kuukautta. Käykääpä koeajamassa vaikka BMW 518 D , saa kaupasta Skodan hinnalla. Takaveto on hieno auto, äänetön ja käteen sopiva.
        Nyt ei enää vertailla Angliaa, kuplaa tai Amazonia, vaikka pääsi niilläkin lumella hyvin eteenpäin takavedolla !


      • vaarallisiaromuja

        no älypäälle vaan tiedoksi että formuloissa on moottori keskellä ja vetoratkaisu samantyyppinen kuin etuvedoissa. No joo, käteen nyt sopii kyr.äkin ja bemarin kohdalla pieni sellainen. Tavallisellakin satasen autollakin ajelisin samat matkat kuin ylihinnoitelluilla saksansurkeilla ja varmasti pienemmillä kuluilla sekä harmeilla, eikä tarvitsisi aina olla vahtimassa parkkipaikoilta tulevia naarmuja tai kolhuja, eikä tosiaan ole ikinä ollut tarvetta elvistelyyn kotona eikä liikenteessä jossa bemarismi on pahemman laatuinen tappava sairaus. Takatuuppaus ei todellakaan ole vahvempaa, tehohävikkikin on suurempi kuin etuvetoisissa tai keskimoottoreissa. WTCC esim. on näyttänyt että bemarit ovat vanhentuneita mosseja autojen parissa...vanhat seatitkin pistää bimmerit 10-0. Se on vaan nuorison "pakko olla bemari" politiikka kun kaverit niin sanoo. Jopa Citroen pyyhkii bemareilla perseensä, hah, ranskalainen...kyllähän noita oikeasti nykyaikaisia autoja löytyy ja bimmerinkin on ollut pakko siirtyä nykyaikaan kivi(reki)kaudelta. Ps. kupla oli takamoottorilla, ankka ja amatsoni tarvitsi aina 50kg hiekkasäkit takaluukkuun.. ja niin tarttis bimmeritkin. Etuveto menee suoraan talvella kun bemarit heittelehtii lievässäkin loskassa suoralla, turha väittää muuta, olen ajanut niilläkin paskoilla.. turvallisuudestakin bemarit tinkivät jatkuvasti, yhtään viiden euronapin tulosta ei bemarit ole koskaan saaneet kolaritesteissä, että laita nyt sitten arvokkain asia elämässä tuollaisiin kulkineisiin, eli omat lapset... EN IKINÄ!!!


      • tekeekökipeää
        vaarallisiaromuja kirjoitti:

        no älypäälle vaan tiedoksi että formuloissa on moottori keskellä ja vetoratkaisu samantyyppinen kuin etuvedoissa. No joo, käteen nyt sopii kyr.äkin ja bemarin kohdalla pieni sellainen. Tavallisellakin satasen autollakin ajelisin samat matkat kuin ylihinnoitelluilla saksansurkeilla ja varmasti pienemmillä kuluilla sekä harmeilla, eikä tarvitsisi aina olla vahtimassa parkkipaikoilta tulevia naarmuja tai kolhuja, eikä tosiaan ole ikinä ollut tarvetta elvistelyyn kotona eikä liikenteessä jossa bemarismi on pahemman laatuinen tappava sairaus. Takatuuppaus ei todellakaan ole vahvempaa, tehohävikkikin on suurempi kuin etuvetoisissa tai keskimoottoreissa. WTCC esim. on näyttänyt että bemarit ovat vanhentuneita mosseja autojen parissa...vanhat seatitkin pistää bimmerit 10-0. Se on vaan nuorison "pakko olla bemari" politiikka kun kaverit niin sanoo. Jopa Citroen pyyhkii bemareilla perseensä, hah, ranskalainen...kyllähän noita oikeasti nykyaikaisia autoja löytyy ja bimmerinkin on ollut pakko siirtyä nykyaikaan kivi(reki)kaudelta. Ps. kupla oli takamoottorilla, ankka ja amatsoni tarvitsi aina 50kg hiekkasäkit takaluukkuun.. ja niin tarttis bimmeritkin. Etuveto menee suoraan talvella kun bemarit heittelehtii lievässäkin loskassa suoralla, turha väittää muuta, olen ajanut niilläkin paskoilla.. turvallisuudestakin bemarit tinkivät jatkuvasti, yhtään viiden euronapin tulosta ei bemarit ole koskaan saaneet kolaritesteissä, että laita nyt sitten arvokkain asia elämässä tuollaisiin kulkineisiin, eli omat lapset... EN IKINÄ!!!

        Älä ny siihen synnytä. Et ole kuin korkeintaan nähnyt takavetoisen auton mitään kokemusta sulla ei ole.


      • kipeääkötekee

        voi kun pukkaa itkua silmään, joku ei tykkää takatuuppareista ja varsinkaan bemareista, nyyh, voi meitä pikkuisia äiteenpoikia.


      • äläsiihensynnytä
        kipeääkötekee kirjoitti:

        voi kun pukkaa itkua silmään, joku ei tykkää takatuuppareista ja varsinkaan bemareista, nyyh, voi meitä pikkuisia äiteenpoikia.

        Sanoo vetovammaisen auton omistaja joka kirjoittaa kilsan pituisia vihatekstejä aivan olet se sama nyyhkyttäjä. Eiköhän se ole sillä jolla ei kyseistä merkkiä ole ja tarve notkua täällä se pahin nyyhkytys..


    • grgesd

      Etuveto sopii kädettömille.

    • jostpanytasiaakin

      Paikallaan kääntäminen rikkoo raidetangon päät.. on tuossakin kaks pölvästii, kun ei tajua tekniikasta mitään. Takavedon hienous tulee kiihdytyksessä eikä mistään paikallaan kääntämisestä, vetarit ei ota vastaan kuormaa kääntäessä oli sitten paikallaan tai ei ellei sitten puhuta ihan linkkuun käääntämisestä jolloin murtoniveleen kohdistuu etuvetoisessa melkonen rasitus jos samaanaikaan kaasutellaan.

      Takavetoisen kääntöympyrä on myös pienempi, joka on erittäin hyvä ominaisuus varsinkin isoissa autoissa joissa takavetoa saatetaan käyttää. Asuntovaunun veto onnistuu myös takatuupparissa paremmin, kun veto ei ole kevenevän keulan puolella.

    • hoh_

      "Takaveto kalliimpi valmistaa" Vai niin. Niin oli Lada, Mosse ja Wartburg myös,markkinoiden halvimmat merkit suomessa aikanaan.

      • voi_teroa

        Onko kiva pyöriä bemariosiolla jatkuvasti? Voisit käyttää senkin ajan johonki muuhun mutta kun sulla ei mitään muuta ole muutakuin kusta aivoissa ja sen mukaiset kommentit :)


      • hoh_
        voi_teroa kirjoitti:

        Onko kiva pyöriä bemariosiolla jatkuvasti? Voisit käyttää senkin ajan johonki muuhun mutta kun sulla ei mitään muuta ole muutakuin kusta aivoissa ja sen mukaiset kommentit :)

        Noiden merkkien joukkoon kuuluu vielä yksi B-luokan merkki eli BMW. Takaa työntää sekin.


      • Jottako_wartburg

        Varttipurkki on etuvetoinen.


    • jatkasamaanmalliin

      Voi että,voi olla aloitus lapsellinen. Yli 90%a maailman henkilöautovalmistajista valmistaa etuvetoisia kun 40 vuotta takaperin tilanne oli päinvastainen. Kehitys on kehittynyt mutta petteristä ei voi todeta samaa. Helkama raisusta kun ollaan pääsemässä irti,niin pitäähän heikkolahjaista ymmärtää.

    • joo_

      Takavedon ylivoima nähdään iltapäivälehtien lööpeissä etenkin, kun kyseessä on BMW. ajamisen "iloa" juu.

    • vtunjonnet

      Joo..GSM,BMW&HIV...

    • Plussaa22

      Mm. TMtalviauto oli viime kerralla takaveto!

      Varsinkin veneilijät osaa arvostaa takavetoa. Painavakin vene tulee rampilta kuin rampilta ylös. Sen sijaan kokemusta on myös etuveto A6:sta, joka jäi traileri perässä sutimaan tasaiselle nurmikolle. Se vasta oli noloa.

    • SUBARUEITARTTEPELÄTÄ

      JAA NO MINULLA ON MOLEMMAT,
      ETU JA TAKAVETO SAMASSA AUTOSSA
      S U B A R U.

      Mitä sun pitää bemarissa pelätä? jotain niveliä? en ole koskaan kuullut semmoisia vaihdettavan autoihini kun ajan JAPANILAISLLA . Useinkin pelkät nivelien vauroitumista?

      Sudittelua? paikoillaan ? onko se joku perverssi kutittelu vaimon kanssa? sutinaa paikalla töissäkö sutinaa?

      Vähän on outoja juttuja sinulla bmw vajaa vetoinen. Takaveto ylivoimainen ja ja jatkuvaneliveto on VOITTAJA.

      • josnytkuitenkinasiaakin

        Neliveto on varsinkin avuttomille ajaisin ennemmin etuvetoisella, mutta jos nyt kuitenkin pysytään vain takavetoisissa. Nelivedon hyöty saavutetaan vain maastossa maasturilla, eli vaikeakulkuisissa paikoissa, ja siinäkin pärjää esim. takaveto hiluxilla. Neliveto on katumaastureissa jne. todellinen jatke avuttomille jotka haluaa päästä mm. valoista ensimmäisenä. Nelivedot pitäisi rajata pelkästään maastoon ja radalle, siihen ne ovat ainoastaan sopivat ja alunperin olleet.


      • Shaissea
        josnytkuitenkinasiaakin kirjoitti:

        Neliveto on varsinkin avuttomille ajaisin ennemmin etuvetoisella, mutta jos nyt kuitenkin pysytään vain takavetoisissa. Nelivedon hyöty saavutetaan vain maastossa maasturilla, eli vaikeakulkuisissa paikoissa, ja siinäkin pärjää esim. takaveto hiluxilla. Neliveto on katumaastureissa jne. todellinen jatke avuttomille jotka haluaa päästä mm. valoista ensimmäisenä. Nelivedot pitäisi rajata pelkästään maastoon ja radalle, siihen ne ovat ainoastaan sopivat ja alunperin olleet.

        Siinäpä oli oikein fiksun asiantuntian kommentti?


      • SinäOletShaissea
        Shaissea kirjoitti:

        Siinäpä oli oikein fiksun asiantuntian kommentti?

        Juu niin on ja täyttä asiaa joka veti trollin suht. hiljaiseksi myös :)


      • Shaissea
        SinäOletShaissea kirjoitti:

        Juu niin on ja täyttä asiaa joka veti trollin suht. hiljaiseksi myös :)

        Tuossa nelivedon haukkumiskommentissa ei ole yhtään asian tynkääkään. Kirjoittaja paljastaa siinä vain täydellisen tietämättömyytensä, kokemattomuutensa nelivedosta ja tyhmyytensä!


      • 3458876
        Shaissea kirjoitti:

        Tuossa nelivedon haukkumiskommentissa ei ole yhtään asian tynkääkään. Kirjoittaja paljastaa siinä vain täydellisen tietämättömyytensä, kokemattomuutensa nelivedosta ja tyhmyytensä!

        Ei siinä haukuttu nelivetoa sehän on avuttomille. Tuossa sun kommentissako sitten asian tynkää?


      • etuvetoisella_
        3458876 kirjoitti:

        Ei siinä haukuttu nelivetoa sehän on avuttomille. Tuossa sun kommentissako sitten asian tynkää?

        Luulisi nyt tyhmemmänkin tajuavan että jos vetää joka kulmasta niin on se silloin aivan omaa luokkaansa hallittavuudessa kuin kaksivetoinen.


      • eikaikkitykkää
        etuvetoisella_ kirjoitti:

        Luulisi nyt tyhmemmänkin tajuavan että jos vetää joka kulmasta niin on se silloin aivan omaa luokkaansa hallittavuudessa kuin kaksivetoinen.

        Neliveto sopii maastoon ei muualle. Nelivetoisella ajaa yleensä ne keski-iän kriisissä olevat henkilöt jotka oikeasti luulevat omistavansa koko maantien ja jotka haluaa päästä valoista ensimmäisenä.


      • Faktaakiitos
        eikaikkitykkää kirjoitti:

        Neliveto sopii maastoon ei muualle. Nelivetoisella ajaa yleensä ne keski-iän kriisissä olevat henkilöt jotka oikeasti luulevat omistavansa koko maantien ja jotka haluaa päästä valoista ensimmäisenä.

        Viittikkö vielä linkittää sen tutkimuksen johon tuo heitto nelivetoisten kuskeista perustuu.
        Eikai se sentään ole mitään arvotonta mututietoa, jolle ei ole perusteena minkäänlaista faktaan perustuvaa tietoa.
        Eli se linkki kiitos.


    • tumitäskaa

      Poikittaiskoneinen takaveto on ihan ok, mutta pitkittäisasennus on aivan _kamala_, kun hyrrävoimat meinaa viskata auton lepikkoon aina kun kaasua painaa reilummin.

      • talvituleepian

        Se on vaan se kun tehoa on "liikaa" joillekkin. Itse en koe siinä mitään sen kummempaa eroa ajaa liukkaalla pitkittäismoottorilla varustetulla takavetoautolla verrattuna poikittaismoottori takavetoiseen autoon muutakuin pitkittäismoottorinen auto on hiukan herkempi luisuun mikä tekee siitä entistä hauskempaa.


      • heh_
        talvituleepian kirjoitti:

        Se on vaan se kun tehoa on "liikaa" joillekkin. Itse en koe siinä mitään sen kummempaa eroa ajaa liukkaalla pitkittäismoottorilla varustetulla takavetoautolla verrattuna poikittaismoottori takavetoiseen autoon muutakuin pitkittäismoottorinen auto on hiukan herkempi luisuun mikä tekee siitä entistä hauskempaa.

        Hauskaa niin kauan kunnes luisuu vastaantulijan keulaan. Bemarin omistajilla täysin normaali ilmiö


      • heh_on_homopoika
        heh_ kirjoitti:

        Hauskaa niin kauan kunnes luisuu vastaantulijan keulaan. Bemarin omistajilla täysin normaali ilmiö

        Onko?


      • heh_
        heh_on_homopoika kirjoitti:

        Onko?

        Kyllä,tilastotkin sen kertoo että kyseinen merkki on yksi onnettomuusherkimmistä :)

        Ps. Äläkä suotta tuputa homouttasi minulle,en ole kiinnostunut miehistä kuten sinä olet :)


      • heh_on_homopoika
        heh_ kirjoitti:

        Kyllä,tilastotkin sen kertoo että kyseinen merkki on yksi onnettomuusherkimmistä :)

        Ps. Äläkä suotta tuputa homouttasi minulle,en ole kiinnostunut miehistä kuten sinä olet :)

        Osuiko arkaan paikkaan? Homo sinä oot homoista te röllit täällä aina puhuttekin.


    • Hyundairiemua

      Korealaisetkin vetää kaikilla pyörillä,eikä löydy mäkeä ettei ylös mentäis.
      Tukkitietäkin ylös ku tyhjää vaa.

    • 46463463

      Takaveto on kesäautoksi kiva mutta ei sillä talvella tee mitään, kuten vaikka tuossa ekassa vastauksessa on kuvattu. Surkein mahdollinen vetotapa talvikeliin.

      • kjgxzgu54

        Paras mahdollinen vetotapa talvikeliin. Se riippuu aivan keneltä kysyy sullahan ei takavetoista autoa ole ollutkaan?


    • 4x4paras

      Neliveto on paras talvikeliin.

      • kokemusta.on

        Neliveto paras olipa keli mikä tahansa.


    • työ

      Hiekkasäkki peräkonttiin ja kunnon hakkapeliittakumit alle niin kyllätakavetosillakin mennään talavisaikaankin..

    • luulo_ei_ole_tietoa

      Höpö, höpö juttuja noin 17v elämän kokemuksella. Miksi yli90% valmistettavista autoista on nykyään etu-tai nelivetoisia? T-Ford oli aikoinaan takavetoinen kun autotekniikka oli alkutaipaleella, kuka hullu sitä kaipaa takaisin? Eihän veivikäynnistystäkään kukaan kaipaa?

      • takavetoparas

        Siinäpä vasta oljenkorsi :) Pitää vissiin vaihtaa äkkiä takavetoinen etu tai nelivetoon ettei trollit suutu. Eihän bmw läheskään ole ainut joka valmistaa takavetoisia vielä nykypäivänäkään vaikka ovat niin paskoja.


      • laatumaksaa

        "Miksi yli90% valmistettavista autoista on nykyään etu-tai nelivetoisia?"

        Etuvetoisia siksi, että ne ovat halpoja valmistaa. Etuveto sopii halpismerkeille, mutta laatumerkit ovat taka tai nelivetoisia...

        Kilparadoilla takaveto on ykkönen. Vai miksi esim. Formula 1 eivät ole etuvetoisia?


      • näinkö_on
        laatumaksaa kirjoitti:

        "Miksi yli90% valmistettavista autoista on nykyään etu-tai nelivetoisia?"

        Etuvetoisia siksi, että ne ovat halpoja valmistaa. Etuveto sopii halpismerkeille, mutta laatumerkit ovat taka tai nelivetoisia...

        Kilparadoilla takaveto on ykkönen. Vai miksi esim. Formula 1 eivät ole etuvetoisia?

        Miksi sitten volvoa ja audia pidetään laatumerkkeinä kun nelivedon lisäksi saa "vain" etuvetona? Statuslisää?


      • vetopää

        kuak pitää, kuka ei...


    • elleipelota

      Ei minusta ainakaan. Taitoa on vetää edestä.

    • Pelletbemareillaan

      Vanhanaikainen vetotapa, sepelisäkkejä sun muuta.
      Aivopesun uhrit puollustaa surkeita talviautojaan muka jollain ajettavuudella.
      Siviili liikenne ei tarvii tuollaisia rallikuskeja, varsinkaan jos ei ole aivoja nähdä totuutta bemarilasien läpi.

    • BMW530d

      Takavetoinen on ketterä ja hyvä ohjata. Painosuhteen ollessa 50/50 mennään talvellakin mallikkaasti ilman minkäänlaisia ongelmia.
      BMW on paras talviauto, lämmin ja hyvä ajaa. Olen pari vuosikymmentä ajellut Bemareilla, sen tukevampaa ja turvallisempaa autoa saa etsiä.
      Bemarin mollaajille terveisiä, puhutte täyttä jaskaa, kyllä BMW on myös erittäin viaton auto.
      Kaiken lisäksi BMW kutosen käyntiääntä ei voita mikään !

      • fordrulezalw

        Olet väärässä. Mm. Mondeo päihittää kaikki bemmut ainakin itsestäni, sillä ole ajanut kalleitakin bemuja, eikä yllä lähellekkään Mondeon ajotuntua.


    • BMW530D

      Ford ei ole auto eikä piika ihminen, on monen mielipide. Auto on makuasia, yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
      Melko moni pitää takavedosta ja Bemarista, herrakyytiä sporttisesti. Turkkilaisia on maailmassa paljon ja monet heistä ajavat Mondeolla, ei niitäkään aivan huvikseen tehdä.
      Kuutoskoneinen mahti Bemari jyrähtää käymään, tuntuu se hienolta neloskoneen vikinään verrattuna. Kone puoli on Bemareissa mennyt äänien puolesta huonompaan suuntaan, siirryttäessä enemmänkin nelisylinterisiin ja kolmesylinterisiinkin. Mondeota kutosella ei taida enää saadakkaan. No pian mennään sähköautojen kanssa ja äänet loppuu lähes tyystiin.
      BMW on kuitenkin yksi maailman halutuimmista autoista ja se on kulkenut kehityksen kärjessä jo vuosia. Maailman älykkäin neliveto löytyy Bemarilta, niille joilla ongelmia takavedon kanssa.
      Selvästi ne joilla ei Bemaria ole, pyrkivät mollaamaan sitä. Miksi, sen kun ajelee vaan Mondeolla tyytyväisenä, saahan sen hieman halvemmallakin.
      Itse olen vannoutunut BMW mies, takaveto friikki ja kuutoskoneiden ihailija. Olen hyvin tyytyväinen autooni ja seuraavakin auto on varmasti BMW. Suosittelen arvostelijoita käymään koeajolla ja sitten vasta arvostelemaan takavetoa, liukkaat tulossa saatatte yllättyä nykytekniikan toimivuudesta.

      • faktaa

        Olen ajanut autoa vuodesta 1958 ja voin sanoa, että takavetoisella on yksi hyvä puoli: Auton saa kadun reunassa olevaan yhden auton mittaiseen taskuun paremmin kuin etuvertoisen.


    • kolmekaksikolme

      Takaveto ylivoimainen BMW n tapauksessa. Vastaus on yksinkertainen. He eivät osaa tehdä etuvetoista autoa joka olisi hyvä ajaa. Yksikään insinööri BMWllä ei osaisi suunnitella etuvetoista autoa. Syy miksi BMW oli 80 luvun alussa niin haluttu auto, oli se että niillä oli erittäin kaunisääninen 2 litran V6 moottori. Harmi vaan että oli kallis.

      • jönppä1234

        Milloinkas BMW on tehnyt v6 moottoreita.
        Tietääkseni ei koskaan.


      • voi_janttereita
        jönppä1234 kirjoitti:

        Milloinkas BMW on tehnyt v6 moottoreita.
        Tietääkseni ei koskaan.

        Ja hyvin on pärjännyt ilman noita v-moottoreita kautta aikojen. Sen pitäisi kertoa aika paljon bmw:stä. Että suorakutosellakin bmw:llä piestään v6:t sun muut :)


      • kaaaania
        jönppä1234 kirjoitti:

        Milloinkas BMW on tehnyt v6 moottoreita.
        Tietääkseni ei koskaan.

        Bemu ei ole tehnyt V6 moottoria, mutta ei BMWn V8 ole mikään huippu. Pitäisi ottaa insinöörit Scanialta että oppivaisivat. Scania Ainoa oikea V-kone.


      • Molemmatomistava
        kaaaania kirjoitti:

        Bemu ei ole tehnyt V6 moottoria, mutta ei BMWn V8 ole mikään huippu. Pitäisi ottaa insinöörit Scanialta että oppivaisivat. Scania Ainoa oikea V-kone.

        Kyllä kunnon V koneet tehdään Baijerissa ja on tehty jo ennen kuin Scaniaa on ollut olemassakaan. Baijerissa on myös tehty maailman ensimmäiset diesel moottorit, itse Rudolf Diesel oli Baijerissa töissä.
        Tekijänä MAN, sen tietää jo hinaajankin kuljettaja.
        Maailman parhaat autot tehdään nykyäänkin vielä Baijerissa ja BMW on yksi niistä ja MAN toinen !


      • 2.4STW

        Merkittävä osa BMWeistä tehdään myös USAssa ja Venäjällä. Jos en avain väärin muista niin X-mallit pääasiassa tehdään USAssa.
        Jostain syystä BMW on menossa kovaa kyytiä etuvetoisiin 3-sylinterisiin.

        Itse en vieläkään ymmärrä miten se takaveto auttaa talvella. Vaikka muutama ekaa autoa silloin 90-luvun alussa oli takavetoisia ja nytkin alla takavetoinen.


      • Raisleri
        Molemmatomistava kirjoitti:

        Kyllä kunnon V koneet tehdään Baijerissa ja on tehty jo ennen kuin Scaniaa on ollut olemassakaan. Baijerissa on myös tehty maailman ensimmäiset diesel moottorit, itse Rudolf Diesel oli Baijerissa töissä.
        Tekijänä MAN, sen tietää jo hinaajankin kuljettaja.
        Maailman parhaat autot tehdään nykyäänkin vielä Baijerissa ja BMW on yksi niistä ja MAN toinen !

        Bmw V10 on Chryslerin suunnittelema kone.


    • Painon jakautuminen vaikuttaa liikkeelle lähdössä luistoon. Samoin ohjattavuuteen. Klassikko volkkarit takamoottoreineen saivat hyvän työntöpidon. Katri Helenan lempinimen "mohjattavuudestainne tuuli kuljettaa"

    • Aamujavaan

      Kyllähäm takavedot rasittaa paljon vähemmän etupään niveliä

    • omegacd96

      Kinastelkaa mitä kinastelette,syy etuvetoon on sen halpuus,koko paketti voidaan nostaa kerrallan autoon,alakautta.Kaikenlainen korjaaminen vaikeata,nokkaremmi,laturi,startti.vaikeita vaihtaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

      Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      191
      1294
    2. Miettimisen aihetta.

      Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1128
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

      sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      854
    4. Kai sä näät

      Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      850
    5. Just nyt mä

      En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

      Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      725
    7. Kuinka hyvin tunnet mut?

      Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      692
    8. Piristä mua ystävä

      Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      679
    9. Hakeudu hoitoon.

      En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      50
      665
    10. Nainen, mitä ajattelet minusta?

      Mitä tuntemuksia saan aikaan sinussa? :/
      Ikävä
      52
      657
    Aihe