Paras lääke paniikkiin kokemus/kokemuksia

MrPanic

Itselläni paras on ollut Rivatril otettuna vain tarpeeseen eli tilanteessa josta en voi liueta paikalta minnekään. Sertraliinit ja Aurorix kokeiltu, ja nykyään on muutenkin käynyt selväksi kaikille muille paitsi lääkäreille että SSRI/SNRI lääkkeillä on niin pahoja haittavaikutuksia että en yksinkertaisesti uskalla enkä halua alkaa niitä popsimaan.

Rivatrilin kanssa ainut ongelma on se että alkaa vaikuttamaan suht hitaasti, jos yhtäkkiä tulee paha paikka eteen niin mikä olisi nopeiten vaikuttava bentso tms. tällaiseen tilapäiskäyttöön? Päivittäin en lääkkeitä tarvitse enkä halua vaan vain yllämainitsemiini tilanteisiin. Kaikki luomukonstit on kokeiltu eli kofeiinin käytön lopettaminen, erilaiset vitamiinit ja kivennäisaineet, kilpirauhasarvot tsekattu, E-EPA karnosiini, kamomillatee, teaniini, valeriaana, kuntoilen paljon, syön suht. terveellisesti eli niitä ei tarvitse nyt mainostaa. Olen kärsinyt tästä jo yläasteajoilta eli jo n.20 vuotta.

Olisi mukava lukea muiden panikoijien kokemuksia aiheesta, myös niistä epäonnistuneista lääke/hoitokokemuksista.

10

233

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap.kirj

Tai tarkennuksena voisin kyllä ottaa päivittäin jotain SSRI-tyyppistä jotta ei tarvitsisi kulkea aina pamit taskussa, jos haittavaikutukset ei olisi niin pahat. Mutta nykyäänkään ei taida olla ns. paniikkihäiriötä hoitavaa lääkettä joka ei tee sivuvaikutuksena käyttäjästään zombi-eunukkia?

• nirinari_

Paras lääke...

Syö oikein
      Liiku oikein
      Nuku oikein

Tarve lääkkeille häviää nopeasti. Monella panikoijalla elämäntavoissa on korjattavaa, jotka itseasiassa pahentaa paniikkia ja ahdistusta. Jotkut niistä jopa aiheuttaa. Paniikkihäiriötä sairastavilla on törkeä moka se, jos ei itse ota mistään selvää, eikä opi omasta sairaudestaan mitään. Mennään vain lääkärille itkemään ja sitten popsitaan tabuja, ja sitten on niiiiin ehanaa kun olo on olevinaan taas hyvä. Itsepetosta ja oman terveytensä kanssa leikkimistä. Lääkkeet ei paranna sairautta, peittää vain oireita.

• apkirjoittaja

Suosittelen sinulle lukulaseja.

"Kaikki luomukonstit on kokeiltu eli kofeiinin käytön lopettaminen, erilaiset vitamiinit ja kivennäisaineet, kilpirauhasarvot tsekattu, E-EPA karnosiini, kamomillatee, teaniini, valeriaana, kuntoilen paljon, syön suht. terveellisesti eli niitä ei tarvitse nyt mainostaa. Olen kärsinyt tästä jo yläasteajoilta eli jo n.20 vuotta."

• Polöpkk

Opamox 15mg on mulla auttanu ja kun ottaa vaan puolikkaan tabun niin ei mee pönttö niin sekasi

• gnogn

Xanor 8mg päivässä.

• anti-qmies

Hetken aikaa on 100% ilman ph:ta, mutta noin 6-18kk jatkuvalla käytöllä menee tehot kokonaan. Sitten alkaakin tulla vain haitat: muistiongelmat, keskittymisvaikeudet jne. Nimimerkillä Rivatrilla 6-vuotta. Ei hyvä. Lähestulkoon mahdoton lopettaa. Helvetin portit aukeaa komannen lopetuspäivän kohdalla, jos koittaa lopetella.

• apkirj

Joo ei kiitos Rivoja joka päivä, siitä ei tule pidemmän päälle kuin harmia, muutenkin pää menee niin tunnottomaksi niistä, tai on sellainen olo että ei ole oma itsensä (kuten ei olekaan). Sama juttu masislääkkeiden kanssa. Olen päättänyt tyytyä luomukonsteihin enimmäkseen, liikunnan lisäys yhtenä keinona. Olen huomannut että liikuntaa lähes päivittäin on minulle erittäin hyvä. Pieni fyysinen väsymys liikunnan kautta, eritoten luonnossa, rauhoittaa ja laittaa aivojen hermosoluja kuntoon, tästä on tutkimuksiakin mutta minulle riittää oma kokemus.

• gnogn
        anti-qmies kirjoitti:

Hetken aikaa on 100% ilman ph:ta, mutta noin 6-18kk jatkuvalla käytöllä menee tehot kokonaan. Sitten alkaakin tulla vain haitat: muistiongelmat, keskittymisvaikeudet jne. Nimimerkillä Rivatrilla 6-vuotta. Ei hyvä. Lähestulkoon mahdoton lopettaa. Helvetin portit aukeaa komannen lopetuspäivän kohdalla, jos koittaa lopetella.

Olen syönyt jo viitisen vuotta tuolla annoksella, eikä ole teho hävinnyt mihinkään. Olisihan se jo hullua jos 8mg Xanoria ei rauhoittaisi vaikka olisi syönyt kuinka kauan.

• Pohtija_

Itselläni auttaa Sertralin, leikkaa paniikkikohtauksilta pahimman kärjen (saan myös keskusteluapua lääkkeen ohella ja teen altistusharjoituksia). Ainakaan omalla kohdallani lääke ei ole aiheuttanut mitään tunteiden latistumista tms. Kai se on niin yksilöllistä.

• apkirj

Juurikin sertralin (Orion) on tullut kokeiltua, joka latisti myös sänkyhommat, tunteiden lisäksi. En tosin kestänyt kokeilla kuin viikon.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      97
      4737
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      3173
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3135
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      406
      2229
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      235
      1378
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1223
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1207
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      69
      1132
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1104
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      118
      1020
    Aihe