Itselläni paras on ollut Rivatril otettuna vain tarpeeseen eli tilanteessa josta en voi liueta paikalta minnekään. Sertraliinit ja Aurorix kokeiltu, ja nykyään on muutenkin käynyt selväksi kaikille muille paitsi lääkäreille että SSRI/SNRI lääkkeillä on niin pahoja haittavaikutuksia että en yksinkertaisesti uskalla enkä halua alkaa niitä popsimaan.
Rivatrilin kanssa ainut ongelma on se että alkaa vaikuttamaan suht hitaasti, jos yhtäkkiä tulee paha paikka eteen niin mikä olisi nopeiten vaikuttava bentso tms. tällaiseen tilapäiskäyttöön? Päivittäin en lääkkeitä tarvitse enkä halua vaan vain yllämainitsemiini tilanteisiin. Kaikki luomukonstit on kokeiltu eli kofeiinin käytön lopettaminen, erilaiset vitamiinit ja kivennäisaineet, kilpirauhasarvot tsekattu, E-EPA karnosiini, kamomillatee, teaniini, valeriaana, kuntoilen paljon, syön suht. terveellisesti eli niitä ei tarvitse nyt mainostaa. Olen kärsinyt tästä jo yläasteajoilta eli jo n.20 vuotta.
Olisi mukava lukea muiden panikoijien kokemuksia aiheesta, myös niistä epäonnistuneista lääke/hoitokokemuksista.
Paras lääke paniikkiin kokemus/kokemuksia
10
233
Vastaukset
- ap.kirj
Tai tarkennuksena voisin kyllä ottaa päivittäin jotain SSRI-tyyppistä jotta ei tarvitsisi kulkea aina pamit taskussa, jos haittavaikutukset ei olisi niin pahat. Mutta nykyäänkään ei taida olla ns. paniikkihäiriötä hoitavaa lääkettä joka ei tee sivuvaikutuksena käyttäjästään zombi-eunukkia?
- nirinari_
Paras lääke...
Syö oikein
Liiku oikein
Nuku oikein
Tarve lääkkeille häviää nopeasti. Monella panikoijalla elämäntavoissa on korjattavaa, jotka itseasiassa pahentaa paniikkia ja ahdistusta. Jotkut niistä jopa aiheuttaa. Paniikkihäiriötä sairastavilla on törkeä moka se, jos ei itse ota mistään selvää, eikä opi omasta sairaudestaan mitään. Mennään vain lääkärille itkemään ja sitten popsitaan tabuja, ja sitten on niiiiin ehanaa kun olo on olevinaan taas hyvä. Itsepetosta ja oman terveytensä kanssa leikkimistä. Lääkkeet ei paranna sairautta, peittää vain oireita.- apkirjoittaja
Suosittelen sinulle lukulaseja.
"Kaikki luomukonstit on kokeiltu eli kofeiinin käytön lopettaminen, erilaiset vitamiinit ja kivennäisaineet, kilpirauhasarvot tsekattu, E-EPA karnosiini, kamomillatee, teaniini, valeriaana, kuntoilen paljon, syön suht. terveellisesti eli niitä ei tarvitse nyt mainostaa. Olen kärsinyt tästä jo yläasteajoilta eli jo n.20 vuotta."
- Polöpkk
Opamox 15mg on mulla auttanu ja kun ottaa vaan puolikkaan tabun niin ei mee pönttö niin sekasi
- gnogn
Xanor 8mg päivässä.
- anti-qmies
Hetken aikaa on 100% ilman ph:ta, mutta noin 6-18kk jatkuvalla käytöllä menee tehot kokonaan. Sitten alkaakin tulla vain haitat: muistiongelmat, keskittymisvaikeudet jne. Nimimerkillä Rivatrilla 6-vuotta. Ei hyvä. Lähestulkoon mahdoton lopettaa. Helvetin portit aukeaa komannen lopetuspäivän kohdalla, jos koittaa lopetella.
- apkirj
Joo ei kiitos Rivoja joka päivä, siitä ei tule pidemmän päälle kuin harmia, muutenkin pää menee niin tunnottomaksi niistä, tai on sellainen olo että ei ole oma itsensä (kuten ei olekaan). Sama juttu masislääkkeiden kanssa. Olen päättänyt tyytyä luomukonsteihin enimmäkseen, liikunnan lisäys yhtenä keinona. Olen huomannut että liikuntaa lähes päivittäin on minulle erittäin hyvä. Pieni fyysinen väsymys liikunnan kautta, eritoten luonnossa, rauhoittaa ja laittaa aivojen hermosoluja kuntoon, tästä on tutkimuksiakin mutta minulle riittää oma kokemus.
- gnogn
anti-qmies kirjoitti:
Hetken aikaa on 100% ilman ph:ta, mutta noin 6-18kk jatkuvalla käytöllä menee tehot kokonaan. Sitten alkaakin tulla vain haitat: muistiongelmat, keskittymisvaikeudet jne. Nimimerkillä Rivatrilla 6-vuotta. Ei hyvä. Lähestulkoon mahdoton lopettaa. Helvetin portit aukeaa komannen lopetuspäivän kohdalla, jos koittaa lopetella.
Olen syönyt jo viitisen vuotta tuolla annoksella, eikä ole teho hävinnyt mihinkään. Olisihan se jo hullua jos 8mg Xanoria ei rauhoittaisi vaikka olisi syönyt kuinka kauan.
- Pohtija_
Itselläni auttaa Sertralin, leikkaa paniikkikohtauksilta pahimman kärjen (saan myös keskusteluapua lääkkeen ohella ja teen altistusharjoituksia). Ainakaan omalla kohdallani lääke ei ole aiheuttanut mitään tunteiden latistumista tms. Kai se on niin yksilöllistä.
- apkirj
Juurikin sertralin (Orion) on tullut kokeiltua, joka latisti myös sänkyhommat, tunteiden lisäksi. En tosin kestänyt kokeilla kuin viikon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .974737Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403173Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503135Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4062229Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351378Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691132
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301104Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1181020