Paras lääke paniikkiin kokemus/kokemuksia

MrPanic

Itselläni paras on ollut Rivatril otettuna vain tarpeeseen eli tilanteessa josta en voi liueta paikalta minnekään. Sertraliinit ja Aurorix kokeiltu, ja nykyään on muutenkin käynyt selväksi kaikille muille paitsi lääkäreille että SSRI/SNRI lääkkeillä on niin pahoja haittavaikutuksia että en yksinkertaisesti uskalla enkä halua alkaa niitä popsimaan.

Rivatrilin kanssa ainut ongelma on se että alkaa vaikuttamaan suht hitaasti, jos yhtäkkiä tulee paha paikka eteen niin mikä olisi nopeiten vaikuttava bentso tms. tällaiseen tilapäiskäyttöön? Päivittäin en lääkkeitä tarvitse enkä halua vaan vain yllämainitsemiini tilanteisiin. Kaikki luomukonstit on kokeiltu eli kofeiinin käytön lopettaminen, erilaiset vitamiinit ja kivennäisaineet, kilpirauhasarvot tsekattu, E-EPA karnosiini, kamomillatee, teaniini, valeriaana, kuntoilen paljon, syön suht. terveellisesti eli niitä ei tarvitse nyt mainostaa. Olen kärsinyt tästä jo yläasteajoilta eli jo n.20 vuotta.

Olisi mukava lukea muiden panikoijien kokemuksia aiheesta, myös niistä epäonnistuneista lääke/hoitokokemuksista.

10

163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap.kirj

      Tai tarkennuksena voisin kyllä ottaa päivittäin jotain SSRI-tyyppistä jotta ei tarvitsisi kulkea aina pamit taskussa, jos haittavaikutukset ei olisi niin pahat. Mutta nykyäänkään ei taida olla ns. paniikkihäiriötä hoitavaa lääkettä joka ei tee sivuvaikutuksena käyttäjästään zombi-eunukkia?

    • nirinari_

      Paras lääke...

      Syö oikein
      Liiku oikein
      Nuku oikein

      Tarve lääkkeille häviää nopeasti. Monella panikoijalla elämäntavoissa on korjattavaa, jotka itseasiassa pahentaa paniikkia ja ahdistusta. Jotkut niistä jopa aiheuttaa. Paniikkihäiriötä sairastavilla on törkeä moka se, jos ei itse ota mistään selvää, eikä opi omasta sairaudestaan mitään. Mennään vain lääkärille itkemään ja sitten popsitaan tabuja, ja sitten on niiiiin ehanaa kun olo on olevinaan taas hyvä. Itsepetosta ja oman terveytensä kanssa leikkimistä. Lääkkeet ei paranna sairautta, peittää vain oireita.

      • apkirjoittaja

        Suosittelen sinulle lukulaseja.

        "Kaikki luomukonstit on kokeiltu eli kofeiinin käytön lopettaminen, erilaiset vitamiinit ja kivennäisaineet, kilpirauhasarvot tsekattu, E-EPA karnosiini, kamomillatee, teaniini, valeriaana, kuntoilen paljon, syön suht. terveellisesti eli niitä ei tarvitse nyt mainostaa. Olen kärsinyt tästä jo yläasteajoilta eli jo n.20 vuotta."


    • Polöpkk

      Opamox 15mg on mulla auttanu ja kun ottaa vaan puolikkaan tabun niin ei mee pönttö niin sekasi

    • gnogn

      Xanor 8mg päivässä.

      • anti-qmies

        Hetken aikaa on 100% ilman ph:ta, mutta noin 6-18kk jatkuvalla käytöllä menee tehot kokonaan. Sitten alkaakin tulla vain haitat: muistiongelmat, keskittymisvaikeudet jne. Nimimerkillä Rivatrilla 6-vuotta. Ei hyvä. Lähestulkoon mahdoton lopettaa. Helvetin portit aukeaa komannen lopetuspäivän kohdalla, jos koittaa lopetella.


      • apkirj

        Joo ei kiitos Rivoja joka päivä, siitä ei tule pidemmän päälle kuin harmia, muutenkin pää menee niin tunnottomaksi niistä, tai on sellainen olo että ei ole oma itsensä (kuten ei olekaan). Sama juttu masislääkkeiden kanssa. Olen päättänyt tyytyä luomukonsteihin enimmäkseen, liikunnan lisäys yhtenä keinona. Olen huomannut että liikuntaa lähes päivittäin on minulle erittäin hyvä. Pieni fyysinen väsymys liikunnan kautta, eritoten luonnossa, rauhoittaa ja laittaa aivojen hermosoluja kuntoon, tästä on tutkimuksiakin mutta minulle riittää oma kokemus.


      • gnogn
        anti-qmies kirjoitti:

        Hetken aikaa on 100% ilman ph:ta, mutta noin 6-18kk jatkuvalla käytöllä menee tehot kokonaan. Sitten alkaakin tulla vain haitat: muistiongelmat, keskittymisvaikeudet jne. Nimimerkillä Rivatrilla 6-vuotta. Ei hyvä. Lähestulkoon mahdoton lopettaa. Helvetin portit aukeaa komannen lopetuspäivän kohdalla, jos koittaa lopetella.

        Olen syönyt jo viitisen vuotta tuolla annoksella, eikä ole teho hävinnyt mihinkään. Olisihan se jo hullua jos 8mg Xanoria ei rauhoittaisi vaikka olisi syönyt kuinka kauan.


    • Pohtija_

      Itselläni auttaa Sertralin, leikkaa paniikkikohtauksilta pahimman kärjen (saan myös keskusteluapua lääkkeen ohella ja teen altistusharjoituksia). Ainakaan omalla kohdallani lääke ei ole aiheuttanut mitään tunteiden latistumista tms. Kai se on niin yksilöllistä.

      • apkirj

        Juurikin sertralin (Orion) on tullut kokeiltua, joka latisti myös sänkyhommat, tunteiden lisäksi. En tosin kestänyt kokeilla kuin viikon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe