Kun ikkunasi alla nousee tupakan savu, sisällä kylvystä juuri tulossa oleva pitää pyyhettä tukassaan ja ulkopuolella jätkä ihmettelee, putooko se pyyhe, tosiTV-ohjelmaa jätkälle , koiralta narun päässä putoo siihen pissa ja kasa, - ja jätkältä putoo sätkä...useakin...
Lähellä olisi kyllä autohallikatu, jossa olisi parempi koiran kanssa kulkea, tai puistonvierikatu...
Ikkunat pitää pestä ja kiillottaa katselijan mielestä että on parempi näkyvyys, ja parvekkeella pitää olla vaihtuva näyttely...
Sitten pitää peittää ikkunat verhoilla.
Kotikasvatukseeni kuului ,
että ikkunoista sisään katselu oli kotirauhan rikkomista.
Asunnon omistaja on maksanut ikkunat saadakseen valoa sisään ja nähdäkseen, katsellakseen ulos.
Vain asujalla on oikeus katsella ikkunoistaan.
Kaikki esim. mamut tai jätkät eivät ole saaneet kunnollista kotikasvatusta.
Vain asujalla on oikeus katsella ikkunoistaan
12
279
Vastaukset
- Katselen.taivasta.vaan
Asujalla on oikeus...
Mutta mihinpä ulkopuolella oleva silmänsä laittaa jos asuja asuu verhot apposen auki ja käyskelee alasti kuin näyteikkunassa? Olet oikealla asialla ,ei sitä passaa toisten ikkunoista ilman lupaa katsella.
Suomesta puuttuu selkeä ohjeistus ihmisten katselukäyttäytymiseen, sitä on selkeesti lakiin präntättävä mihin ja milloin sitä vilkuillaan.
Mun vaimo on kesäsin ohjeistuksen lisäksi varmistanut katseen ohjailun sellasilla ravihevosten silmälapuilla.- eppu2
Oliko joskus taannoin joku juttu, että joku mies oli saanut sakot, kun alastonna käveli kotonansa ja joku siihen tarttui, kun näki.
Joku harmaa mielikuva asiasta. Naapurin rouva oli nähnyt ku seisoi tuolilla.
Toinen herra hyppeli pihalla trampoliinis alasti ja siitäkään ei naapurit tykänneet.
- Ei-sukkia
Minäkään en sukkia käytä kotona ikinä.
Usein olen yläosattomissa, ja usein ihan nakuna, esim. suihkun jälkeen iho ensin
kuivuu hyvin, sitten laitan bodyemulsion ja sen pitää imeytyä ja kuivua
ihan kokonaan ilman vaatteita.
Kerran postimies soitti kelloa ison paketin kanssa, katsoin ovisilmästä, ja sanoin sille,
että olen yläosattomissa, että jos hän ei katso, niin otan paketin.
Se meni niinkuin pyysin, kiitin, sillä posti on muuttanut melko kauaksi. - 1eero
Ikkunaton asunto,ei ei täällä kaupukissakin on näkö ala ihmiset hyörii näkösällä, mukava aamukahvia tai muuten istuessa varsin mokillä ollessa katse oli järvelle päin, lintulauta aika mielenkiintoinen, ikkuna on silmän jatke.
Se voi tosiaan olla kulttuurisidonnainen juttukin,
käyn usein Hollannissa, ei siellä ikkunaverhoja vedetä samoin iltaisin ikkunoihin kuin meillä tehdään. Uteluuni miksi katutason asunnotkin ovat joskus ilman verhoja sain vastauksen, ettei heillä ole mitään salattavaa.- ent.siivoojaparka
Joskus vaan näkee toisen ikkunaan väkisin vaikka ei katsoisikaan.
Sattui aikoinaan niin, että löhösin tuossa sohvalla lukemassa ja kun laskin kirjan hetkeksi mahani päälle, niin huomasin sohvaltani olevan suora sihti viereisen talon vinttihuoneiston pikku ikkunaan. Ja mitä minä siinä ikkunassa näin, niin firman naimisissa oleva pääpomo siinä oli riisumassa sihteeriään. En edes ollut ajatellut koskaan, että siellä joku asuisi, mutta se oli nähtävästi hänen työasuntonsa aina viikolla ja sitten meni viikonlopuiksi kotiaan.
Kyllä minulla piru kuiskutteli olkapäällä, että olisikohan nyt sopiva väli pyytää palkankorotusta vihjaisten, että kun näin naapureita nyt näköjään ollaan.- Helppouden..vuoksi
Jos olet ilman vaatteita joku luulee, että haluat näyttää itseäsi katsojille.
Ikkunaverhot siksi, ettei sellaista kukaan luulisi.
Vain kylppärissä voi laittaa täyden valaistuksen päälle
joutumatta kaikkia sälekaihtimia alas laskemaan.
- KOTIrauhaa
Joskus illalla, kun haluan vielä lukea, menen kylppäriin, jonne voin laittaa täysvalaistuksen ilman vaivaa sälekaihtimien laskemisesta, siellä voin rauhassa istua ja keskittyä hyvään kirjaan.
- ent.siivoojaparka
Minä en koskaan mitään niin kiellettyä lue, että se pitäisi salaa tehdä.
Minulla on kylppärissä kaksi 1 m kertaa 60 senttiä ikkunaa. Toisesta puuttuu vielä verho, kun vaihtoivat ikkunan ja siinä meni minun hyvä 28 vuotta vanha verhoni mukana. Näin kesäaikaan, kun puissa on vielä lehti, niin ei sinne silti näe sisälle muut kuin linnut ja oravat. Oli ollut ikkunan alla puusta pudonnut, ehkä pyörtynyt lintu, kuulin.
- henrjii
joo ei ihan nenä ruudussa https://www.youtube.com/watch?v=UkOUooG8nw0
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925278
- 564121
- 252229
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282068Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161805- 151464
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281270Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201066- 211000
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43991