Kuka tietää passaako vanhan 200:sen öljypumppu uuteen M-Tronikkiin, uudessa sahassa öljypumpun teho olematon, polttaa laipan ja venyttää ketjua sekä potkii ketjua jatkuvasti pois päältä.
Ei sovellu hirsitöihin eikä kuivien puitten sahaukseen ollenkaan.
Eli onko mitään konstia öljymäärän lisäykseen, merkkihuollosta tulee sama paska samanlaisena takaisin.
Stihl 201 öljypumppu
6
1678
Vastaukset
- upitus
uup
- werredfre
Öljypumpun tuotto on riittävä , tätä sahaa myydään myös 16" laipalla ja maissa joissa on paljon enemmän tarvetta voitelulle. Siinä on lisäksi säädettävä öljypumpun tuotto eli max asetuksella varmasti riittää voitelu kuiviin puihin.
( älä käännä stopparin ohi väkisin )
Sinun ongelmat johtuvat muusta eli jos ketju hyppii pois päältä ym, on laippa vääntynyt tai muita käyttäjästä johtuvia
säännöllinen sahan puhdistuspurukotelo / öljyuran , laipan puhdistus ja imupuolen vetolaitteen kopan alta ettei pääse tulemaan liian paljon. Liian tiukalla oleva ketju tuo ongelmia tuo ongelmia enemmänkin ja tylsällä ketjulla sahaus.
moottorisahoissa todennetaan öljyn tulo laipalle siten että pidetään lämpimällä koneella kaasupohjassa laipan kärkeä lähellä johonkin josta näet tuleeko öljyä,kun on säädettävä tuotto niin näet myös eronkin eri säädöllä.
Laita video niin kerrotaan missä "vika"
olen sahannut omalla 200 satasella jossa öljypumpun tuotto käytännössä aina minimillä jatkuvasti tankillisellä bensaa menee puolet tai hiukan alle öljyä, voin sahata kaksi tankkia polttoainetta.
Tämäkin on usein liikaa kun kaadetaan ja karsitaan tuoreita puita. Eli voisi olla hiukan pienempi min asetus. Ketju on aina terävä eli tulee todella isoa lastua ja en pidä liian tiukalla koskaan.- AnonyymiUUSI
Kyllä ehdottomasti enempi sais tulla öljyä. Teräketju löystyy usein ja katkoo teriä ja kuluttaa laippaa liian vähäisen voitelun vuoksi. Kyllä tässä täytyisi olla sama kulutus kuin muissakin ammattisahoissa, elikkä tankilliset kuluvat yhtä aikaa. Miksi muihin sahamalleihin ei oo tuota laitettu jos se hyvä olisi.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ehdottomasti enempi sais tulla öljyä. Teräketju löystyy usein ja katkoo teriä ja kuluttaa laippaa liian vähäisen voitelun vuoksi. Kyllä tässä täytyisi olla sama kulutus kuin muissakin ammattisahoissa, elikkä tankilliset kuluvat yhtä aikaa. Miksi muihin sahamalleihin ei oo tuota laitettu jos se hyvä olisi.
Tankki öljyä ja kaksi bensaa on normaali kulutus.
- AnonyymiUUSI
Tuo on kyllä totta. Katkoo ketjuja ja laippa kuluu.
- AnonyymiUUSI
minä porasin tilhen laippaan reiän siihen laipan etuosaan kärkipyörän kohdalle ja vaseliinia kärkipyörään präsillä tankkauksen yhteydessä... auttaa jonkin verran,
mietin vaan että olisiko jokin erikoisrava mitä vois käyttää kärkipyörässä..esim kulmavaihderasva jne...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 795417
- 824361
Sanna Marin ja lähestymiskielto
No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.3844346Ero 68-vuotiaana
Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi5113950- 1523428
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.623126- 533079
- 232748
Haluaisin niin paljon että
Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä192326- 522221