"VUORISAARNA RAKASTAKAA VIHAMIEHIÄNNE"

7sinettisormus

VUORISAARNA RAKASTAKAA VIHAMIEHIÄNNE (Matt.5:38-48)
-----------
Matt. 5:39-48

--

38. "Teille on opetettu: 'Silmä silmästä, hammas hampaasta.'

39. Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa. Jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle vasenkin.

40. Jos joku yrittää oikeutta käymällä viedä sinulta paidan, anna hänelle viittasikin.

41. Jos joku vaatii sinut mukaansa virstan* matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi.

42. Anna sille, joka sinulta pyytää, äläkä käännä selkääsi sille, joka haluaa lainata sinulta.

43. "Teille on opetettu: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.'

44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta,
45. jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille.

46. Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin* tee niin?

47. Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin?

48. Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.

---

Virsi 431

1.) Ken on mun lähimmäiseni

ja ketä eläissäni

myös minun tulee rakastaa

kuin omaa itseäni?

Vain isäni tai äitini tai veljeni,

sisareni tai parhain ystäväni?

3.) Kun kuolit kaikkein puolesta,

oi Jeesus, ristin päällä,

suo meidän nähdä rakkaina

myös vihamiehet täällä.

Ja alttiina suo palvella

niin omia kuin vieraita

mielellä lämpimällä.

Teemmekö Herran tahdon RAKASTAMMEKO LÄHIMMÄISTÄMME tahi VIHAMIESTÄMME?

8

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7sinettisormus

Vaikeaa? Ei, jos sydämessäsi asuu Rakastava Jeesus!

• 7sinettisormus

Mitä sinun sydämesi sanoo? Kuuntele sitä. Tunnetko siellä Jeesukselta saadun RAKKAUDEN, jota meidän tulee levittää toinen toisillemme? Jos tunnet sen - koen valtavaa iloa sinua kohtaan, älä päästä tuosta tunteesta irti, vaan pidä se yllä alati.

• 7sinettisormus

Ensimmäinen kirje korinttilaisille 13
      1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
      2. Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
      3. Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
      4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
      5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
      6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
      7. kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
      8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
      9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
      10. Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
      11. Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
      12. Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
      13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
      Pystymmekö allekirjoittamaan tämän RAKKAUDEN SANOMAN omalta kohdaltamme?

• Rakkaat uskon siskot ja veljet !

7sinettisormus ---> "Pystymmekö allekirjoittamaan tämän RAKKAUDEN SANOMAN omalta kohdaltamme?"<

Paavali kirjoittaa rakkaudesta, joka vallitsee uskovien välillä. Se yhdistää eri tavoin toimivat ja ajattelevat kristityt . . . yhdeksi perheeksi.

VANHA KESKUSTELU ---> Rakkaus tekee kaiken täydelliseksi

http://keskustelu.suomi24.fi/t/13786681/naky---quot-kenen-usko-kantaa-ja-kuka-uppoaa------quot

Jumalan_henkäys = Jumalan_nimissä=JumalanArmo40

Rakas uskonveljeni "raamatusta" = juhotuu849

Jumalan_nimissä

5.9.2015 2:17

Rakas uskonveljeni "raamatusta" !

Mikä mieltäsi painaa, keskellä yötä ?

Jumalan_nimissä

5.9.2015 5:40

Rakas uskonveljeni "raamatusta" !

Jumala on valinnut sinut toteuttamaan suunnitelmaansa, mutta vain Jumalan tahdon mukaisesti. Olet siis Jumalan mielestä täydellinen . . . uudestisyntynyt Jumalan oma.

"Olet kovia kokenut ja juuri siksi Jumala on sinut kutsunut. Kertomuksesi perusteella sinulla on kokemusta sellaisista synkistä asioista, joita ei voi ymmärtää, kuin elämällä hetken sellaista rankkaa todellisuutta.

Kokemuksesi on siksi arvokas."

Tämä on Jumalan suunnitelma, joten meidän tehtävämme on toimia yhdessä, Jumalan tahdon mukaisesti.

TÄMÄ SEURAAVA ON MEILLE KAIKILLE:

----------------------------------------------

Paavali kirjoittaa rakkaudesta, joka vallitsee uskovien välillä. Se yhdistää eri tavoin toimivat ja ajattelevat kristityt . . . yhdeksi perheeksi.

Kolossalaiskirje 3:12-14 ---> Rakkaus tekee kaiken täydelliseksi

12 Te, jotka olette Jumalan valittuja, pyhiä ja hänelle rakkaita, pukeutukaa siis sydämelliseen armahtavaisuuteen, ystävällisyyteen, nöyryyteen, lempeyteen ja kärsivällisyyteen.

13 Pitäkää huolta, että tulette toimeen keskenänne, antakaa anteeksi toisillenne, vaikka teillä olisikin moittimisen aihetta. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin.

14 Mutta kaiken kruunuksi tulkoon rakkaus, sillä se tekee kaiken täydelliseksi.

Jatkuu . . .

• . . . Jatkuu.

raamatusta

5.9.2015 10:23

"Paavali kirjoittaa rakkaudesta, joka vallitsee uskovien välillä. Se yhdistää eri tavoin toimivat ja ajattelevat kristityt . . . yhdeksi perheeksi."

Paavalin ensimmäisestä kirjeestä korinttolaisille

Luku 12:1-27 ja 13

1. kuten ruumiston yksi ja siinä on monta jäsentä, mutta kiakki ruumiin jäsenet, vaikkan iitä on monta, ovat yksi ruumis, nin kuin Kristuskin.

13. Me olemme näet kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi [surakunta]ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita. Me kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

14. Eihän ruumiskaan ole yksi jäsen, vaan niitä on monta.

15. Jos jalka sanoisi. Koska en ole käsi, en kuulu ruumiiseen, se ei silti olisi ruumiiseen kuulumaton.

16. Jos korva sanoisi: Koska en ole silmä, en kuulu ruumiiseen, se ei silti olisi ruumiiseen kuulumaton.

17. Jos koko ruumis olisi silmänä, missä sitten olisi kuulo? jos taas kuulona, missä olisi silloin hajuaisti?

18. Jumala on näet asettanut jäsenet, kunkin niistä, niin kuin on tahtonut.

19. jos ne kaikki olisivat yhtenä jäsenenä, missä sitten ruumis olisi?

20. Nytpä jäseniä onkin monta ja vain yksi ruumis.

21. Silmä ei saata sanoa kädelle: En tarvitse sinua, eikä pää jaloille: En tarvitse teitä.

22. Päin vastoin, juuri ne ruumiin jäsenet jotka näyttävät heikoimmilta, ovat välttämättömiä.

23. Ne ruumiin jäsenet, jotka meistä eivät ole erityisen arvokkaita, me me verhoamme sitä huolellisemmin. Ne, joita häpeämme, me sitä häveliäämmen peitämme.

24. Ne taas joita emme häpeä, eivät sitä tarvitse. Jumala on näet liittänyt ruumiin yhteen siten että on antanut halvempiarvoisille suuremman kunnian,

25. ettei ruumiissa olisi eripuraisuutta, vaan että jäsenet pitäisivät yhtäläistä huolta toisistaan.

26. jos yksi jäsen kärsii, niin kaikki kärsivät sen kanssa, jos yksi jäsen saa kunniaa, niin kaikki jäsenet iloitsevat sen kanssa.

27. Te olette Kristuksen [seurakunta]ruumis ja kukin osaltanne hänen jäseniään.

13

1. vaikka minä puhisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.

2. vaikka minulla olisi profetoimisen lahja, vaikka tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulla ei olisi rakkautta, en olisi mitään.

3. Vaikka jakelisin kaiken omaisuuteni nälkäisten ruokimiseksi ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, se ei minua mitään hyödyttäisi.

4. Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä, rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile.

5. Ei käyttäydy sopimattomasta, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,

6. ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa.

7. Kaiken se peittää, kaiken se uskoo, kaiken se toivoo, kaikkea se kärsii.

8. Rakkaus ei koskaan häviä. Mutta profetoiminen katoaa, kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto häviää.

9. Tietomme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista.

10. kun tulee täydellinen, katoaa vajavainen.

11. kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja ajattelin kuin lapsi.

Tultuani mieheksi hylkäsin sen, mikä kuuluu lapsuutee.

12. Nyt me näemme vielä kuin kuvastimesta, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin.

Nyt tietoni on vielä vajavaista, mutta silloin tiedän täydellisesti, kuten itsenikin täysin tunnetaan.

13. Niin pysyvät nämä kolme usko, toivo, rakkaus.

Mutta suurin niistä on rakkaus.

aamen

• 7sinettisormus

AA-MEN!!!

• 7sinettisormus

... älkää siis verratko itseämme toisiimme, sillä meille jokaiselle on annettu eri tehtävät. Kaikki olemme Herran edessä yhtä rakkaat ja tärkeät.

• 7sinettisormus

Voimme rakkaudella toisiamme rakentavasti ojentaa ja jos tuntuu ettei onnistu, ota rukous avuksi ja rukoilkaamme toistemme puolesta, RAKKAUDELLA, sillä rukouksessa on voimaa ja voimme myös näin näyttää että välitämme ja rakastamme lähimmäistämme. Rukous kunniaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut

– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti
      Maailman menoa
      225
      32267
    2. Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..

Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos
      Ikävä
      29
      3601
    3. Tiedättekö naiset, että miehelle kannattaa antaa vasta...

Kun hän on jo kiintynyt teihin. Naisilla erittyy oksitosiinia sek.sin yhteydessä, mikä saa meidät rakastumaan heihin mel
      Ikävä
      252
      3565
    4. Queen of Fucking Everything jakaa mielipiteitä - Mitä tykkäät sarjasta, kolahtiko?

Tiina Lymin käsikirjoittama ja ohjaama tv-sarja on varmasti yksi tämän vuoden puhutuimmista. Mitä tykkäät mustaa huumori
      Tv-sarjat
      96
      2940
    5. Särkynyt sydän

Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s
      Ikävä
      23
      2747
    6. Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!

Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta
      Suomalaiset julkkikset
      37
      2042
    7. En suuttunut missään vaiheessa

Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk
      Ikävä
      10
      1673
    8. Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta

Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös
      Ikävä
      17
      1627
    9. Trump on jo ihan seonnut...

Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.
      Maailman menoa
      349
      1367
    10. Nurmijärven onnettomuus.

Ihan vain muistutuksena (onnettomuushan tapahtui yksityisellä tiellä) se, että nykyinen hallitus päätti 2023 leikata yks
      Maailman menoa
      41
      1257
    Aihe