Apua paniikkikohtaukseen lentokoneessa?

Jos käykin...

...niin, että pitkällä lennolla maapallon toiselle puolelle saattaakin paniikkikohtaus yllättää, niin onko kellään kokemusta siitä, mikä lääke tai jokin muu voisi ennaltaehkäistä/lieventää kohtausta? Minulla ei ole todettu virallisesti paniikkihäiriötä, mutta olen saanut paniikkikohtauksia ollessani kovan stressin alla. Tämän huomioon ottaen voisi siis olla mahdollista, että pitkällä lennolla ahtaissa tiloissa kohtaus saattaisi puhjeta, vaikkakaan se ei olisi todennäköistä... En syö mitään mielialalääkkeitä. Olisin kiitollinen tiedoista! Ei kiitos näsäviisaita kommentteja siitä, ettei kannattaisi ollenkaan matkustaa, jos kerran ahdistaa niin kovin..olen osani niistä naljailuista jo kuullut.

9

2106

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ammattikuvaaja

lekurilla käymään. En muista mitä pillereitä eräs tuttavani sai jolla oli sama ongelma. Oli ravannut kaikensortin pelkokurssit vaan eivät ne olleet juuri auttaneet. Rohkeasti vaan tohtorin juttusille ja kerro ongelmasi, ei siinä mitään hävettävää ole.

• ei niin...

...käyn muutenkin jo terapiassa erinäisistä syistä. Ehkä tuo on sitten paras keino, ajattelin vaan että jos olisi jokin muukin, vaihtoehtoinen keino. Jouluja...

• Pave

Kenties lasillinen Wiskiä, rommia, wodkaa mutta ei nyt mitään ryyppäämistä vaan vain ns. "lääkkeeksi" eli yksi paukku per 2 tuntia?
      Rentouttaa mutta ei tule humalaan.

• paniikkikohtaukseen

ei kyllä välttämättä alkoholi auta, tai siis sen ehkäisemiseen. En tiedä onko se hyvä keino kohtauksen välttämiseksi. Voisihan tuota ehkä kuitenkin kokeilla. Ehkä pillerit kuitenkin parempi vaihtoehto. Mahtaakohan niistä tulla sivuvaikutuksia, onko tietoa? Kiitos jo tulleista vastauksista ja tulevistakin.

• tietää lääkäri
        paniikkikohtaukseen kirjoitti:

ei kyllä välttämättä alkoholi auta, tai siis sen ehkäisemiseen. En tiedä onko se hyvä keino kohtauksen välttämiseksi. Voisihan tuota ehkä kuitenkin kokeilla. Ehkä pillerit kuitenkin parempi vaihtoehto. Mahtaakohan niistä tulla sivuvaikutuksia, onko tietoa? Kiitos jo tulleista vastauksista ja tulevistakin.

Tuskin saat mitään tuollaisia lääkkeitä ilman lääkärin määräystä, niin lääkäri osaa myös kertoa sivuvaikutuksista...
        Olen myös sitä mieltä, että alkoholi ei pidä paniikkikohtausta pois, se ehkä rauhoittaa lentopelkoista, mutta jos paniikkikohtaus on tullakseen, sitten se tulee.
        Jos pelkäät koneen ahtautta, kannattaa pyytää ainakin käytävä paikka eikä sulloutua ikkunan viereen.

• Leppoisa matka
        paniikkikohtaukseen kirjoitti:

Ne yleiset toimivat tapauksessasi. Diapam tai Opamox.
        Minä käytän Opamoxia noissa tapauksissa. Pienikin annostus tekee olon rennommaksi.

• diapam
        Leppoisa matka kirjoitti:

Ne yleiset toimivat tapauksessasi. Diapam tai Opamox.
        Minä käytän Opamoxia noissa tapauksissa. Pienikin annostus tekee olon rennommaksi.

Lääkäriin ensin ja häneltä resepti. Itselleni sopii diapam. Käytän niitä alkoholin asemesta, joka pani koko lentämiseni ja matkani aina sekaisin. Pillereiden avulla olo on aivan selvä ja järkevä: ei tokkurainen. Tämä lienee kyllä yksilollistä.

Hauskaa matkaa ja siis ensin lekurin pakeille.

• tiedätkö
        diapam kirjoitti:

Lääkäriin ensin ja häneltä resepti. Itselleni sopii diapam. Käytän niitä alkoholin asemesta, joka pani koko lentämiseni ja matkani aina sekaisin. Pillereiden avulla olo on aivan selvä ja järkevä: ei tokkurainen. Tämä lienee kyllä yksilollistä.

Hauskaa matkaa ja siis ensin lekurin pakeille.

mitä maksaa Diapam 2mg 30 kappaleen pakkaus? Noin suunnilleen? Kiitos.

• hinta
        tiedätkö kirjoitti:

mitä maksaa Diapam 2mg 30 kappaleen pakkaus? Noin suunnilleen? Kiitos.

Tästä voit päätellä jotakin: 5 mg ja 300 kpl maksaa 21 euroa. Ei taatusti 2 mg ja 30 kpl voi viittä euroa enempää maksaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      5096
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3626
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      33
      3006
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2985
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      10
      2906
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      56
      2353
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      41
      1838
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1780
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1721
    10. Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai
      Sinkut
      135
      1669
    Aihe