Ystävää joskus tarvitaan! Ei aina!

Keljuuntunutystävä

Mikä kumma alkoholistia vaivaa tai mikä se oikein luulee olevansa.

Voi voi että ollaan kipeitä ja kamalassa tuskassa. Pitäis kuunnella ruikutusta, kähinää, ähinää ja voivotusta ilman että he himpunkaan vertaa kiinnostuvat kuulijan asioista. Sitten kun vähän jaloilleen pääsevät luikkivat tiehensä kuin mikään valtakunnan asia ei kennellekään muulle kuuluisi. Viikko pari menee ja taas sama peli. Kuuntele, myötäile, sääli ja tue. Milloin närästää, sydämeen sattuu, rintaa puristaa, väsyttää, yskä ja nuhakin on... ruikuti ruikuti ruikuti.

Kun kysyn puhelimessa "mitä sulle noin niinku muuten kuuluu" saa hän kauhean raivarin kun AINA OLLAAN KYSELEMÄSSÄ että MITÄ MITÄ MITÄ. Nyt taas poistui maisemista vähääkään vinkkaamatta. Katsokaas hänen asiansahan eivät tietenkään kuulu minulle paitsi vaivat ja ongelmat. Ystävä pitäis olla ja semmoisena pysyä ja sitä sitten kännissä yösoittoinaan vannoo ja kiittelee kautta kiven ja kannon.
Pitääkö se mua varalla. Huonompien päivien pelastuksena?

8

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keljuuntunutystävä

      Jäi vielä kertomatta! Kun en yöllä en ole vastannut puhelimeen häneltä tulee viestejä kuinka hän on kamalan huolissaan ja soittaa poliisin ja ambulanssin!!!! Haloo, minähän nukun yöllä! Tai kun en kuule päivällä puhelimen soittoa tai en "sekunnissa" ehdi vastaamaan, hän haluaa seikkaperäisen selostuksen miksi en vastannut. Kiroiluttaa!

    • VeikkoG51

      Sinä olet varalla varaventtiili ja ehkä hänen alkkiselämänsä hyväksyjä samalla. Ymmärrät ja tuet paapot ja pelastat. Kyllä semmoset osaa. Et sä oo paskankaa väärtti silloin kun hyvin menee. Ei alkkikses edes halua että sulla muuta elämää olisis. Päivystä puhelinta vaan ja murehi. Et kai vaan oo sen siippa? Mee pois!

    • 6000-päivää

      Eihän tuollainen mikään ystävä ole. Pistä poikki.

    • Keljuuntunutystävä

      Säälikshän mun käy! Tarkoitan hänen alkoholismiaan. Mut eipä itseään hoidakaan.

      Kieltämättä mua on ruvennut rassaamaan tämä perin yksipuolinen ystävyys. En minä mikään hänen äitinsä ole! Ja jos mä jotain pientäkin apua tai neuvoa tarvitsisin, eihän tuommoisesta surkimuksesta ole mihinkään. Kämpässään vaan makaa ja kähisee vaivoissaan ja kankkusessaan.

      Nyt ei taas ole köyhä eikä kipeä kun tilipäiväkin just oli. Jonnekin se taas katosi olemaan kovasti reipas ja terve. Ihme kun sieltä niistä sakeista ei kukaan hyysää häntä sitten kun taas huonot ajat koittavat. On hänellä joku nainenkin jossain, mutta sinne ei tiettävästi ole asiaa köyhänä ja kipeänä. Noinj olen ollut huomaavinani. Tiedäpä häntä ja heidän touhujaan.

    • Helpottunut

      Noh...pää,asia että et ole puoliso! Alkkikset on röyhkeitä ja kamalia..pelottavia ! Elin liitossa 6 vuotta alkkismiehen kanssa...annoin ammatin hämätä...oli puukkoo pöydässä..lapset( isot kylläkin) jätetty kännireisun takii,kun mä olin yhen kaa sairaalassa..elukat hoitamatta..häpesin ku raahasin jätesäkillä tölkkei pois...ite ei vieny ikinä! Se jännitys kun alko juua että mitä käy...häviämiset muutamiks päiviks..sitten soittoa että tuu vittu hakee! Ja mä pönttö otin kerran takaskin kun sano eron jälkee olevansa ihmisiks! Nyt jo uusis naimisissa ja uus naisparka jo saanu hepulit kännijuoposta! Sääli naista kun yhteisen talon ovat ostaneet jne....

    • karmeetaoli

      alkkis ottaa yhteyttä vielä pitkänkin ajan jälkeen, vaikka tietää, ettei ex ole enää kiinnostunut edes ystävänä, ei koskaan ota osaa jos sille kertoo murheistaan, mutta sitä pitää kuunnella..

      • Niinonkin

        Hei! Miksi alkkis yrittää takertua exään? Eikö muualla enää käy flaksi ja entisen kodin lämpö houkuttelee?


    • 23wr

      Ja alkoholi on täysin laillista..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe