Virtuaalinen juntti ja digitaalinen ääliö

täällävoipäteä

Millaista tällaisen kirjoittajan elämä on tuolla oikeassa maailmassa.
Suoltaako hän samaa liirumlaarumia ja tyhjänpäiväisyyksiä päivästä toiseen kaikille, jotka erehtyvät häntä kuuntelemaan.
Kun pääasia on aiheessa minä, minä, minä, luulisi kaveripiirin olevan jo melko vähissä.

18

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen samaa mieltä!
      Joku muukin on huolestunut digistä ja alkanut aloituksessa vikistä.
      Mistähän sais selville noitten ääliö-junttien vanhemmat?
      Onko ne elossa?
      Laittas niille pari pakettia kondomeja, ettei enää pääse lipsahtamaan.
      Tai muuta törkeetä.
      Sais viattomatkin kärsiä.

H.

• Miete-ja-lause

- Kortonki päivässä pitää pässit pois kohdusta, kortongista hautaan.

• Ei tämä elämä täällä oikeassa elämässä ole yhtään hassumpaa.
      Liirumlaarumia ja tyhjänpäiväisyyksiä työnnän täällä jatkuvasti.
      Kenenkään muun kuin omasta minä, minäelämästäni en osaa kirjoittaa.
      Ystäviä on, jokunen kaverikin.

• Eiselvinnyt

Ketä sä tarkotat?

• Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, kenestä on kyse. Jokaiselle, niin hyville kuin pahoille, on joskus hyvä vähän pohdiskella juuri aloituksen kaltaisia kysymyksiä ja varsinkin etsiä niihin vastauksia.

Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, millaista elämää oikeassa elämässä vietän. Paitsi, jos haluan elämästäni kertoa yksityiskohtia, sehän voi olla vain mielenkiintoista ja todistaa, että olet ja olen oikea elävä enemmän tai vähemmän rakastettava tai vihattava ihminen. Tässä yhteydessä juuri minä, minä ja minä, kenestä muista täällä osaan paremmin kertoa kuin omasta itsestäni ja elämästäni. Useinhan aloitusten idea juuri huutaa mitä ihmeen mieltä sinä tästä asiasta olet ja sitten ei saisi kertoa minä muodossa asioita, aika omituista. Sehän on tämän palstan suola, kuulla mitä mieltä muut ikäiseni ovat ko asiasta.

Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, jos olenkin virtuaalipersoona. Voin täällä elää ihan omaa virtuaalielämää. Kukas sitä kieltää. Mielikuvitus vain kehiin ja tekstiä hulvattomasti. Voinhan esittää sievää ja siloista jos haluan, tai elämäni voi olla tosi rujoa, rajua ja runnottua. Ei sitä kukaan saa selville, eikä ketään kiinnosta ottaa selville, mikä elämästäni on virtuaalia mikä karvasta todellisuutta. Antaa mennä vain. Varmaan jokaisella on ihan ihka omat suodattimet, tämän nyt uskon ja tätä en sitten usko millään, niin oikeassa elämässä kuin kaiken maailman palstoilla, missä pyörin ajan kulukseni. Totuus on monesti taruakin ihmeellisempää. Harvalla on niin herkkää korvaa ja silmää, että osaa lukea toisen tekstiä ja tulkita sitä juuri oikein ainakaan näillä palstoilla.

Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, jos vaikka olen juntti. Junttius ja juntittomuus on kokonaan lukijan ja katsojan silmässä. Sanana juntti on usein, niin kuin tässäkin aloituksessa eräänlaisena halventavana ilmaisuna. Sitä käytetään lyömäaseena aliarviomaan kanssaeläjiä. On se niin hienoa kun ainakaan minä en ole juntti, typerys tai moukkamainen aloittajakin ehkä ajatteli kun moista sanaa käytti. Juntti sanan käyttö kääntyy usein sanaan lähettäjää itseään kohti. Jos aloittaja tarkoitti sanalla maalaista, maalla elävää ihmistä, niin se olen kernaasti vaikken maalla asukkaan.

Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, jos olen digitaalinen. Hups mikä sana, oikeastaan muotisana. Sehän tulee jatkuvasti esiin hallituksemme kärkimiesten ja naisten kärkihankkeissa ja monissa muissa yhteyksissä kun viisaat puhelevat. On jotain tosi hienoa ja edistyksellistä varmaan. Dataa pyörii siellä ja täällä. Omassa kodissani on digitaalia moneen lähtöön. Tässäkin aparaatissa on moinen hieno sana käytännön toimissa. Eli, ei lainkaan hassumpi sana.

Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, jos olen ääliö. Taas aloittaja nostaa itsensä jalustalle ja huutaa, katsokaa, minä täällä, ainakaan minä en ole ääliö, en mikään tomppeli enkä typerys. Usein käy niin hassusti, kun kaveriasi ääliöksi kutsut, se on kuin bumerangi , saat sen takaisin omaan otsaasi, varo sen sanan käyttöä turvallisuutesi, ihan oman turvallisuutesi vuoksi.

Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, mutta nyt täytyy välillä tehdä kunnon töitä, tämän liirumlaarumin lukijallekin vaan hyviä öitä.

• eppu2
        rosaliiin kirjoitti:

Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, kenestä on kyse. Jokaiselle, niin hyville kuin pahoille, on joskus hyvä vähän pohdiskella juuri aloituksen kaltaisia kysymyksiä ja varsinkin etsiä niihin vastauksia.

Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, millaista elämää oikeassa elämässä vietän. Paitsi, jos haluan elämästäni kertoa yksityiskohtia, sehän voi olla vain mielenkiintoista ja todistaa, että olet ja olen oikea elävä enemmän tai vähemmän rakastettava tai vihattava ihminen. Tässä yhteydessä juuri minä, minä ja minä, kenestä muista täällä osaan paremmin kertoa kuin omasta itsestäni ja elämästäni. Useinhan aloitusten idea juuri huutaa mitä ihmeen mieltä sinä tästä asiasta olet ja sitten ei saisi kertoa minä muodossa asioita, aika omituista. Sehän on tämän palstan suola, kuulla mitä mieltä muut ikäiseni ovat ko asiasta.

Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, jos olenkin virtuaalipersoona. Voin täällä elää ihan omaa virtuaalielämää. Kukas sitä kieltää. Mielikuvitus vain kehiin ja tekstiä hulvattomasti. Voinhan esittää sievää ja siloista jos haluan, tai elämäni voi olla tosi rujoa, rajua ja runnottua. Ei sitä kukaan saa selville, eikä ketään kiinnosta ottaa selville, mikä elämästäni on virtuaalia mikä karvasta todellisuutta. Antaa mennä vain. Varmaan jokaisella on ihan ihka omat suodattimet, tämän nyt uskon ja tätä en sitten usko millään, niin oikeassa elämässä kuin kaiken maailman palstoilla, missä pyörin ajan kulukseni. Totuus on monesti taruakin ihmeellisempää. Harvalla on niin herkkää korvaa ja silmää, että osaa lukea toisen tekstiä ja tulkita sitä juuri oikein ainakaan näillä palstoilla.

Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, jos vaikka olen juntti. Junttius ja juntittomuus on kokonaan lukijan ja katsojan silmässä. Sanana juntti on usein, niin kuin tässäkin aloituksessa eräänlaisena halventavana ilmaisuna. Sitä käytetään lyömäaseena aliarviomaan kanssaeläjiä. On se niin hienoa kun ainakaan minä en ole juntti, typerys tai moukkamainen aloittajakin ehkä ajatteli kun moista sanaa käytti. Juntti sanan käyttö kääntyy usein sanaan lähettäjää itseään kohti. Jos aloittaja tarkoitti sanalla maalaista, maalla elävää ihmistä, niin se olen kernaasti vaikken maalla asukkaan.

Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, jos olen digitaalinen. Hups mikä sana, oikeastaan muotisana. Sehän tulee jatkuvasti esiin hallituksemme kärkimiesten ja naisten kärkihankkeissa ja monissa muissa yhteyksissä kun viisaat puhelevat. On jotain tosi hienoa ja edistyksellistä varmaan. Dataa pyörii siellä ja täällä. Omassa kodissani on digitaalia moneen lähtöön. Tässäkin aparaatissa on moinen hieno sana käytännön toimissa. Eli, ei lainkaan hassumpi sana.

Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, jos olen ääliö. Taas aloittaja nostaa itsensä jalustalle ja huutaa, katsokaa, minä täällä, ainakaan minä en ole ääliö, en mikään tomppeli enkä typerys. Usein käy niin hassusti, kun kaveriasi ääliöksi kutsut, se on kuin bumerangi , saat sen takaisin omaan otsaasi, varo sen sanan käyttöä turvallisuutesi, ihan oman turvallisuutesi vuoksi.

Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, mutta nyt täytyy välillä tehdä kunnon töitä, tämän liirumlaarumin lukijallekin vaan hyviä öitä.

Loistavaa, mahtavaa, upeaa, en sanoja löydä kuvaamaan tätä kommenttia.
        Mitään näin upeaa kommenttia en ole koskaan lukenut.
        Suorastaan kadehdin.
        Vedet silmissä nauroin välillä, niin nasevasti ja nappitotuuteen tämä kommentti iskeytyi.

• jahymistelyjatkuu
        eppu2 kirjoitti:

Loistavaa, mahtavaa, upeaa, en sanoja löydä kuvaamaan tätä kommenttia.
        Mitään näin upeaa kommenttia en ole koskaan lukenut.
        Suorastaan kadehdin.
        Vedet silmissä nauroin välillä, niin nasevasti ja nappitotuuteen tämä kommentti iskeytyi.

Ja näin sitä vain puolustellaan ja hurrataan kiusaamisen puolustajaa?
        Rosaliin tietää oikein hyvin, että aloituksella ei ole mitään tekemistä hänen kanssaan.
        Mutta koville tuntuu ottavan.

• äijä-
        rosaliiin kirjoitti:

Mitäs ihmeen merkitystä sillä on, kenestä on kyse. Jokaiselle, niin hyville kuin pahoille, on joskus hyvä vähän pohdiskella juuri aloituksen kaltaisia kysymyksiä ja varsinkin etsiä niihin vastauksia.

-juuripa niin, elämä on ristiriitaista; mitä väliä millään on, ja silti kuitenkin välillä jopa paljonkin väliä, mitä tekee tai sanoo...ristiriitaista ja väliaikaista kaikki on vaan...siitä tulikin mieleen toinenkin laulu; M.Alatalohan lauloi jo vuosia sitten et, elämän tarkoitus on ikävän karkoitus...
        p.s...näin on...:)

• rosaliiin kirjoitti:

Olipa upeasti kirjoitettu. Tuollaista minä en olisi osannut, vaikka samoin ajattelen.

Olen usein ihmetellyt, kun tulee viestiä, että on vain minä, minä, minä ja minä, niin kenestä pitäisi kirjoittaa? Varjelkoon, jos toisen kirjoitusta arvostelee, siis tarkoitan on erimieltä, niin,-...no olkoon.

• Kristiina23 kirjoitti:

Olipa upeasti kirjoitettu. Tuollaista minä en olisi osannut, vaikka samoin ajattelen.

Olen usein ihmetellyt, kun tulee viestiä, että on vain minä, minä, minä ja minä, niin kenestä pitäisi kirjoittaa? Varjelkoon, jos toisen kirjoitusta arvostelee, siis tarkoitan on erimieltä, niin,-...no olkoon.

"Kristiina23"

Minä kanssa hurmailen Rosaliitä.
        Ottihan hän kirjoitukseensa oppia tästä kommentistani:

"Mitäpä tuosta huolestua.
        kk voi olla veljeni, Ancelina sisareni...
        Tai ei voikaan, sisko kuoli.
        Tätini ehkä, heitä on vielä yksi elossa.
        Siili sieltä, liero tuolta, Paloma suurilta saloilta.
        Pää-asiahan on että mielen-kiinto säilyy kaikilla.
        Rönsyjä liljaillen.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Kristiina23"

Minä kanssa hurmailen Rosaliitä.
        Ottihan hän kirjoitukseensa oppia tästä kommentistani:

"Mitäpä tuosta huolestua.
        kk voi olla veljeni, Ancelina sisareni...
        Tai ei voikaan, sisko kuoli.
        Tätini ehkä, heitä on vielä yksi elossa.
        Siili sieltä, liero tuolta, Paloma suurilta saloilta.
        Pää-asiahan on että mielen-kiinto säilyy kaikilla.
        Rönsyjä liljaillen.

H.

Rosy on kyllä kauhea lörppö.
        Liekö pianistikin :)
        Kitaristi ei ainakaan ole...

H.

• mimmimum-mi

Onko ihan pakko kirjoittaa tällaisesta aiheesta aloitus....no jos sen koet niin tärkeäksi aiheeksi sinulle....eihän sille sitten mitään voi...

• Aloittaahan aina voi, jatko on meidän muiden varassa.

• kylmätotuus
        siilimuori2 kirjoitti:

Aloittaahan aina voi, jatko on meidän muiden varassa.

Totta kirjoitat!
        Minä en tähän ketjuun mitään enempää kirjoita, vaan yhden kommentin väsään.

Olenkohan 60 plus palstalla, vai 16-vuotiaiden seurassa?
        Todennäköisesti viimeksi mainitulla.
        Poistunkin täältä ikäisteni seuraan.
        Anteeksi häiriköintini!

• eppu2

Miten olis virtuaalinen ääliö ja digitaalinen juntti?

• eppu2

Ihan aikuisen oikeesti, miksi moista kyselet, emmehän me voi täällä ruudun takana tietää, millaista Sinun elämäsi on ´´tuolla oikeassa maailmassa.´´

• Hunksi-ja-Att

vai ketä = virtuaalinen juntti ja digitaalinen ääliö

• kesivä

Huomenta!
      Tämä virtuaalinen kesivä posotteli 11 tunnin yöunet. Ihan kuin olisin vedellyt jonttia eilen, vaikka en poltakaan. Sauna ja mahan täyttävä ruoka ja niitä edeltävä pikkuinen pyörälenkki sen saivat aikaan. Ihana syysloma antaa makua eläkkeellä olon aamuista.
      Mitä tähän palstaan tulee, niin eilen kun oli aikaa, löysin ketjun jossa oli riimityksiä. Erityisesti jäin mieleen Rosaliinin teksti, en kaiketi ollut hänen riimityksiä lukenut aiemmin.
      On onni, että on edes tämä palsta. Suomessa on vielä olohuonemaine kahvilakulttuuri hakusisessa, meille vanhoille. Niissä voisi katsoa välillä silmiin, kuten jossain ketjussa hoitajia kehoitettiin.
      Semmoista kahvilaolohuonetta odotellessani tämä virtuaalinen palstaolkkari kelpaa hyvin, annan mielikuvitukselleni vallan piirtää silmät muille kirjoittajille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      92
      5258
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      55
      4109
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2219
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2018
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1805
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1454
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1270
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1056
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      991
    Aihe