Oletko ollut retriitissä koskaan, minä en oleollut

jaanamo

onko ne maksunsa väärtejä?

11

66

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku-ehkä-nauttiikin

Ne jotka ovat olleet ja maksaneet, väittävät, että juu oli kyllä elämys ja maksunsa väärti. Kun eivät ilkeä tunnustaa vitutustaan, että rahat meni kankun kaivantoon.

• nököhammas

Voi kait sitä mököttää kotonaankin eikä tarvi maksaa mitään.

• ent.siivoojaparka

Näin on.
        Minä pidän välillä ihan omaa retriittiä. Ei siihen tarvitse valmiiksi räätälöityä ohjausta ja sääntöjä, mihin aiheeseen pitää milloinkin keskittyä.
        Minusta olisi ahdistava sellaisessa valmiiksi ruudutetussa retriitissä toisten määrätessä ajatusmaailmaani johonkin tiettyyn suuntaan.

• nököhammas
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Näin on.
        Minä pidän välillä ihan omaa retriittiä. Ei siihen tarvitse valmiiksi räätälöityä ohjausta ja sääntöjä, mihin aiheeseen pitää milloinkin keskittyä.
        Minusta olisi ahdistava sellaisessa valmiiksi ruudutetussa retriitissä toisten määrätessä ajatusmaailmaani johonkin tiettyyn suuntaan.

Mun ennätys on reilu viikko.

• ei_uskoa

Ilmaisessa olen ollut, maksulliseen en mene, ryöstöä on.

• ainaainaaina

tuleeko ne siellä sit aamulla pikku kilikellolla kilkuttaen herättämään oven taa hiljaa...

• kesivä

Uskoisin, että samanlaista huuhaata on kuin Rosen-terapia, enkelihysteria, tarot-kortit jne.

• Esi.ennustaja

Minä ennustan lanta kasoista. Aina keväisin jos/kun pelloille ilmestyy lanta kasat, hankien päälle, pystyn ennustamaan tulevaisuuden. Ennustukseni kattaa syksyyn saakka ja yleensä se pätee, ellei halla vie ja sateet runtele viljaa.

• Retriittiä olen monasti miettinyt, voisi olla ihan hyvä - myönteinen kokemus, kun aikaa on, toisaalta kynttilä - tumma suklaa- viinlasi ja runokirja on myös kevytretriitti, eikö

• ähAjatusHarhaili
        kawe kirjoitti:

Retriittiä olen monasti miettinyt, voisi olla ihan hyvä - myönteinen kokemus, kun aikaa on, toisaalta kynttilä - tumma suklaa- viinlasi ja runokirja on myös kevytretriitti, eikö

Yhdyn sinuun... eiku yhdyn kevytretriitti ajatukseesi, se on hyvä.

• kylmätotuus

Aloittaja nimim."jaanamo", aloituksestasi ei käynyt ilmi minkälaista retriittiä tarkoitit, joten laitan tähän Wikipedian linkin retriiteistä.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Retriitti

Kenties kuitenkin tarkoitit hiljaisuuden retriittiä?!

En ole koskaan ollut sellaisessa, joten en osaa sanoa asiasta mitään.

Olen samoilla linjoilla kuin "ent.siivoojaparka", joskaan en koe retriittiä mökötykseksi.

Voisin sanoa, että jonkin asteinen hiljaisuuden retriitti on osa elämääni.
      Minulle tekee hyvää irtautua kaikesta ulkopuolisesta ja mietiskellä asioita omassa rauhassani.
      Jos joku taho sitä ohjailisi, niin se ei olisikaan retriittiä laisinkaan.

Varmaankin nykyisessä kiireisessä ja stressaavassa työelämässä mukana olevat tarvitsevat retriittejä irtautuakseen edes hetkeksi paineistaan. Ei se varmaan voi pahaksikaan olla.
      Maksulliset retriitit, jotka sisältävät vain korvauksen "täyshoidosta" ovat aivan ok. Muut maksut haiskahtavat bisnekseltä.
      Kannattaahan niitä kokeilla, muttei maksaa maltaita!

Itse olen jo pois työelämästä ja voin viettää omaa retriittiäni silloin kun haluan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      313
      27093
    2. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      48
      2314
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      202
      1661
    4. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      156
      1586
    5. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      39
      1554
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      34
      1331
    7. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      1028
    8. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      932
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      96
      910
    10. Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit

Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t
      Ikävä
      81
      840
    Aihe