Kateellinen? Kateus?

hörmöööö

Mitä helvettiä on Kateus/kateellinen? Ei ymmärrä. Tee elämästäsi jotain ni ei tartte olla "kateellinen". Onko se samanlainen vamma kuin katkeruus?

1

108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hikikomoriasd

Oon kyl samaa mieltä tän kans, jokasen pitäis olla tyytyväinen siihen mitä on ja mihin pystyy; sä olet syntynyt semmosena kun olet, ja pystyt tekemään mitä pystyt. Faktahan on kuitenki et jos on intohimoo ja jaksamista niin pääsee pitkälle, kateus on tyhmää, jos se on semmosta katkeraa kateutta; eli esimerkki: "miks tolla pitää olla tommonen kroppa ja mul vaan tämmöne pömppömaha, vois juoruil siit", tässä tilanteessa kyseessä on ihan oma vika kun et ole semmoista upeaa kroppaa treenannut.

Kateus on ittelle semmonen neutraali käsite, eli esimerkiks jos joku mainitsee et sillä on jotain mitä mulla ei oo, mut haluaisin; niin totean siihen että "kelpais" ja jätän asian siihen, sen suuremmin miettimättä.

Sit jos joku on syntyny rikkaaseen perheeseen ja sil on sen takii törkee omaisuus jolla se boastailee ja egoilee; kannattaa siin tilantees muistaa et se ei tiedä millasta on olla köyhä, ja sen perhe on kuitenkin nähny vaivaa omaisuutensa hakemiseen. Nämä ovat elitistejä (elitisti voi muuten olla hyvä tyyppi).

Ihmisiähän me vaan ollaan ja omasta mielestä on typerää että kategorisoidaan omaisuuden vuoksi ns. "paremmat" ja "huonommat". Se on fakta että toiset syntyy lahjakkaampina kuin toiset ja sen takia pärjäävät joissain asioissa helpommin kuin toiset, mutta eikös se onni ole sitä että nauttii elämästä oikeassa seurassa; miten sen rikkaan tai komean/kauniin elämä vaikuttaa sun elämään millään tavalla että siitä pitäisi olla katkera?

Mä olen nolife; eli en nää vaivaa melkeen minkään asian eteen ja mun kämppä haisee kissankuselta, jos mä sanoisin jostaki työssäkäyvästä että kuinka vtn anaalista on kun tolla on rahaa ja niin siisti kämppä ja paljon kavereita, mut mulla ei; niin kuinka typerältä se kuulostais, miettikää ihmiset nyt vähän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      27
      3325
    2. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      12
      2469
    3. Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?

Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.
      Puolanka
      87
      2396
    4. Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen

Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2094
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      76
      1673
    6. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      48
      1574
    7. Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"

Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1476
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      400
      1305
    9. Jos saisit antaa yhden neuvon

jälkikasvullesi elämää varten, niin minkä antaisit?
      Sinkut
      128
      1207
    10. Tulipalo viimeyönä

Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj
      Jämsä
      15
      1136
    Aihe