1. MYYNTIVERKOSTO
Ymmärrän toki, että tietyn brändin säännöt edellyttävät tiettyjä asioista sekä liiketiloilta että myyjiltä. Mutta jos elämme niin pienessä maassa, että ei kannata rakentaa koko maan kattavaa Lexus myyntiverkkoa niin kannattaisiko jonkun pohtia asioita syvällisemmin?
Minä voin ihan rehellisesti ja vilpittömästi ottaa kantaa asiaan siten toteamalla, että voisin tarvittaessa juoda kahvini jopa automaatista jos autokauppaan kahville olisin menossa. Minua ei myöskään häiritsisi jos asiakkaille on tarjota ainoastaan kangas- tai puupenkkejä asiakastiloissaan, ehdin istua töissä, kotona ja lentokoneissa enkä kaipaa autokaupassa nahkaistuimia.
2. KOEAJO JA TUTUSTUMINEN
Autoa hankkiessani arvosta enemmän sitä, että saan itse nähdä auton ja tarvittaessa koeajaa jne. Myyjää arvostan jos hän osaa kertoa autosta oleellisia asioita ja vastaa asiallisesti kysymyksiini eikä tarkista kaikkea netistä tai esitteistä. Tämän lisäksi arvostan niinkin pientä asiaa kuin sitä, että tunnistan myyjän eikä minun tarvitse nykiä kaikkia pikkutakkisia ennen kuin löydän oikean.
Pääkaupunkiseudulla on tarjolla palvelu, että voit tilata auton kotiisi, tai työpaikalle, koeajoa varten. Mutta entä jos oululainen, jyväskyläläinen tms. haluaisi koeajaa auton? Minusta tuo on muiden asiakkaiden väheksymistä ja mm. siitä syystä ette tule minua liikkeessä näkemään. Lähialueen Toyota liikkeeseen tulisin mielelläni.
3. MYYJÄ
Onko se sitten preniumia, luksusta vai millä sellaista kutsuisi mutta jos parasta palvelua halutaan tarjota niin miksi ihmeessä sitä ei Suomessa tarjota Suomen kielellä? Kenen puoleen minun tulisi kääntyä jos haluan palvelua, Sales Managerin, Lexus Key Account Managerin, Lexus Salesin vai Service Advisorin? Valelääkärin ja omalääkärin välillä osaisin tehdä valintani mutta eikö suomalaisen olisi mukavampi asioida jos olisi Lexus merkkivastaava, Lexus automyyjä, Lexus koeajoista vastaava, Lexus autoneuvoja ja Lexus Toyota liikkeissä kiertävä automyyjä? Johtajia tässä maassa riittää mutta joku vanha viisas sanoin joskus, että viimeinen todellinen johtaja kuoli bunkkeriin.
4. KEHITYSIDEA
Ellei Toyotan jälleenmyyjäverkosto ole riittävän laadukas myymään Lexus merkkiä niin hyvät pääkonttorin herrat ja naiset, nostakaa se persus penkistä ja jalkautukaa maakuntiin. Minulle henkilökohtaisesti riittäisi jos olisitte edes joskus läsnä oman lähialueen Toyota jälleenmyyjän tiloissa. Ehkä jokainen jälleenmyyjä voisi vuokrata teille yhden työhuoneen, jonka voisitte sisustaa vaikka japanilaiseen tyyliin tai sitten vain hankitte tarkoitukseen soveltuvan liikuteltavan kaluston. Näin tekee mm. joku muu.
Merkki on minulle tuttu Pohjois-Amerikan vuosilta!
IT-insinööri
PS. 4WD ja/tai AWD mallit olisivat enemmän Suomea varten ja odotan hybridien myötä myös LX ja GX hybridi-malleja!
Lexus myyntiverkosto
7
146
Vastaukset
- Matti--
Voisi Lexuksia pyöräytellä edes kiertueilla maakunnissa välillä, jotta merkkiä saisi vähän kansalle tutuksi.
- 3423423
Tuo on muutes loistava idea. Myyjä voisi vaihtaa viikon välein Lekaa ja niin olisi eri malleja kokeiltavana ja nähtävänä muuallakin kuin yhdessä liikkeessä keskellä kaaosta.
- Kotikutsut
Tilaa luoksesi ainutlaatuinen
Lexus home delivery -koeajo
mihin tahansa pääkaupunkiseudulle.
Siis HUH HUH ? Oikeenko HOME teliveri
Entä jos järjestän kotikutsut ja joku ostaa niin saanko alennusta vai malliauton? - voihan_Rovio
Jos haluaa sellaisen automerkin jota ei maassamme juurikaan myydä, niin kannattaa mennä auto luo tutustumaan. Ei sen pitäisi olla kovin suuri asia edes nörtille.
No ehkä vain nörtti voi ajatella asian noin kun on oikein suuressa maailmassakin käynyt ja tutustunut parempaan Toyotaan. Olet varmaan tehnyt appsin luuriisi auton valinnan helpottamiseksi ja suuri exel vertailu taulukko eri ominaisuuksista ja tietenkin Toyota sanomat lähdeteoksena. - olen_kovin_hämmentynyt
Olisihan se hauska tilanne jos esittely- ja koeajoa autoja olisi enemmän kuin mitä on niiden vuosimyynti.
Voisi hieman nostaa myytyjen autojen hintaa, mutta ehkä IT-insinööri on ajatellut asian jotenkin älykkäämmin? - olen_kovin_hämmentynyt
No nyt minä on ymmärrä.
Sinä on tarkoitta että sama auto on voi kiertä monta myymälä eikä esittely- ja koeajoa autoja olisi enemmän kuin mitä on niiden vuosimyynti. - Parempi_vaan_että
laatuautoa ei tule joka kadunkulmassa vastaan ja että sen ostaa ihminen joka tietää, mitä haluaa ja on myös valmis maksamaan siitä. Tyhjänkyselijöitä ja kyllähän minäkin- tyyppejä Suomessa riittää ja ne voivat mennä muihin liikkeisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.726338- 1385752
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4813604Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1192028- 391351
Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3961328- 731163
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun471024Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja110952Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan56950