Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lexus myyntiverkosto

IT-insinööri

1. MYYNTIVERKOSTO
Ymmärrän toki, että tietyn brändin säännöt edellyttävät tiettyjä asioista sekä liiketiloilta että myyjiltä. Mutta jos elämme niin pienessä maassa, että ei kannata rakentaa koko maan kattavaa Lexus myyntiverkkoa niin kannattaisiko jonkun pohtia asioita syvällisemmin?

Minä voin ihan rehellisesti ja vilpittömästi ottaa kantaa asiaan siten toteamalla, että voisin tarvittaessa juoda kahvini jopa automaatista jos autokauppaan kahville olisin menossa. Minua ei myöskään häiritsisi jos asiakkaille on tarjota ainoastaan kangas- tai puupenkkejä asiakastiloissaan, ehdin istua töissä, kotona ja lentokoneissa enkä kaipaa autokaupassa nahkaistuimia.

2. KOEAJO JA TUTUSTUMINEN
Autoa hankkiessani arvosta enemmän sitä, että saan itse nähdä auton ja tarvittaessa koeajaa jne. Myyjää arvostan jos hän osaa kertoa autosta oleellisia asioita ja vastaa asiallisesti kysymyksiini eikä tarkista kaikkea netistä tai esitteistä. Tämän lisäksi arvostan niinkin pientä asiaa kuin sitä, että tunnistan myyjän eikä minun tarvitse nykiä kaikkia pikkutakkisia ennen kuin löydän oikean.

Pääkaupunkiseudulla on tarjolla palvelu, että voit tilata auton kotiisi, tai työpaikalle, koeajoa varten. Mutta entä jos oululainen, jyväskyläläinen tms. haluaisi koeajaa auton? Minusta tuo on muiden asiakkaiden väheksymistä ja mm. siitä syystä ette tule minua liikkeessä näkemään. Lähialueen Toyota liikkeeseen tulisin mielelläni.

3. MYYJÄ
Onko se sitten preniumia, luksusta vai millä sellaista kutsuisi mutta jos parasta palvelua halutaan tarjota niin miksi ihmeessä sitä ei Suomessa tarjota Suomen kielellä? Kenen puoleen minun tulisi kääntyä jos haluan palvelua, Sales Managerin, Lexus Key Account Managerin, Lexus Salesin vai Service Advisorin? Valelääkärin ja omalääkärin välillä osaisin tehdä valintani mutta eikö suomalaisen olisi mukavampi asioida jos olisi Lexus merkkivastaava, Lexus automyyjä, Lexus koeajoista vastaava, Lexus autoneuvoja ja Lexus Toyota liikkeissä kiertävä automyyjä? Johtajia tässä maassa riittää mutta joku vanha viisas sanoin joskus, että viimeinen todellinen johtaja kuoli bunkkeriin.

4. KEHITYSIDEA
Ellei Toyotan jälleenmyyjäverkosto ole riittävän laadukas myymään Lexus merkkiä niin hyvät pääkonttorin herrat ja naiset, nostakaa se persus penkistä ja jalkautukaa maakuntiin. Minulle henkilökohtaisesti riittäisi jos olisitte edes joskus läsnä oman lähialueen Toyota jälleenmyyjän tiloissa. Ehkä jokainen jälleenmyyjä voisi vuokrata teille yhden työhuoneen, jonka voisitte sisustaa vaikka japanilaiseen tyyliin tai sitten vain hankitte tarkoitukseen soveltuvan liikuteltavan kaluston. Näin tekee mm. joku muu.

Merkki on minulle tuttu Pohjois-Amerikan vuosilta!

IT-insinööri

PS. 4WD ja/tai AWD mallit olisivat enemmän Suomea varten ja odotan hybridien myötä myös LX ja GX hybridi-malleja!

7

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matti--

      Voisi Lexuksia pyöräytellä edes kiertueilla maakunnissa välillä, jotta merkkiä saisi vähän kansalle tutuksi.

      • 3423423

        Tuo on muutes loistava idea. Myyjä voisi vaihtaa viikon välein Lekaa ja niin olisi eri malleja kokeiltavana ja nähtävänä muuallakin kuin yhdessä liikkeessä keskellä kaaosta.


    • Kotikutsut

      Tilaa luoksesi ainutlaatuinen
      Lexus home delivery -koeajo
      mihin tahansa pääkaupunkiseudulle.

      Siis HUH HUH ? Oikeenko HOME teliveri

      Entä jos järjestän kotikutsut ja joku ostaa niin saanko alennusta vai malliauton?

    • voihan_Rovio

      Jos haluaa sellaisen automerkin jota ei maassamme juurikaan myydä, niin kannattaa mennä auto luo tutustumaan. Ei sen pitäisi olla kovin suuri asia edes nörtille.
      No ehkä vain nörtti voi ajatella asian noin kun on oikein suuressa maailmassakin käynyt ja tutustunut parempaan Toyotaan. Olet varmaan tehnyt appsin luuriisi auton valinnan helpottamiseksi ja suuri exel vertailu taulukko eri ominaisuuksista ja tietenkin Toyota sanomat lähdeteoksena.

    • olen_kovin_hämmentynyt

      Olisihan se hauska tilanne jos esittely- ja koeajoa autoja olisi enemmän kuin mitä on niiden vuosimyynti.
      Voisi hieman nostaa myytyjen autojen hintaa, mutta ehkä IT-insinööri on ajatellut asian jotenkin älykkäämmin?

    • olen_kovin_hämmentynyt

      No nyt minä on ymmärrä.

      Sinä on tarkoitta että sama auto on voi kiertä monta myymälä eikä esittely- ja koeajoa autoja olisi enemmän kuin mitä on niiden vuosimyynti.

    • Parempi_vaan_että

      laatuautoa ei tule joka kadunkulmassa vastaan ja että sen ostaa ihminen joka tietää, mitä haluaa ja on myös valmis maksamaan siitä. Tyhjänkyselijöitä ja kyllähän minäkin- tyyppejä Suomessa riittää ja ne voivat mennä muihin liikkeisiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2474
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1555
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1508
    8. 54
      1370
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe